Ervaring met E-leven?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
jvvv
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2007, 13:43

Pas maar op. Ze hebben momenteel VEEL problemen met 'hun' 3/6m netwerk. Blijkbaar doet scarlet moeilijk en hebben ze dus in sommige streken te weinig banbreedte. Ook is die 150gb naar 100gb teruggeschroefd voor het moment.

Ohja, en ze sturen je geen mailtje. Ze gooien je gewoon op smallband ;)

Hun adsl2+ netwerk is perfect!

Over die p2p. Gisterren wat via bittorent gedownload. Had de indruk dat mijn 'ping' ietwat snel de hoogte inschoot. Dus mss limiteren ze je aantal verbindingen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

jvvv schreef:Over die p2p. Gisterren wat via bittorent gedownload. Had de indruk dat mijn 'ping' ietwat snel de hoogte inschoot. Dus mss limiteren ze je aantal verbindingen.


Wat heeft je "ping" met limieten te maken. Mij lijkt het volkomen logisch dat je latency omhoog gaat als je gaat torrenten, je moet namelijk zelf ook beginnen uploaden.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Vandaar de immer amusante "turn off your pr0n downloads, you lagger" boodschap als je met te hoge ping op een gameserver zit :lol:
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

jvvv schreef:Pas maar op. Ze hebben momenteel VEEL problemen met 'hun' 3/6m netwerk. Blijkbaar doet scarlet moeilijk en hebben ze dus in sommige streken te weinig banbreedte. Ook is die 150gb naar 100gb teruggeschroefd voor het moment.

Ohja, en ze sturen je geen mailtje. Ze gooien je gewoon op smallband ;)

Hun adsl2+ netwerk is perfect!

Over die p2p. Gisterren wat via bittorent gedownload. Had de indruk dat mijn 'ping' ietwat snel de hoogte inschoot. Dus mss limiteren ze je aantal verbindingen.


De reden van de problemen met hun 3/6m netwerk is dat ze onvoldoende capaciteit afnemen. Zolang e-leven betaalt voor de capaciteit dat ze nodig hebben, zal scarlet niet moeilijk doen hoor ;-)
jvvv
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2007, 13:43

Mr.T schreef:
jvvv schreef:Pas maar op. Ze hebben momenteel VEEL problemen met 'hun' 3/6m netwerk. Blijkbaar doet scarlet moeilijk en hebben ze dus in sommige streken te weinig banbreedte. Ook is die 150gb naar 100gb teruggeschroefd voor het moment.

Ohja, en ze sturen je geen mailtje. Ze gooien je gewoon op smallband ;)

Hun adsl2+ netwerk is perfect!

Over die p2p. Gisterren wat via bittorent gedownload. Had de indruk dat mijn 'ping' ietwat snel de hoogte inschoot. Dus mss limiteren ze je aantal verbindingen.


De reden van de problemen met hun 3/6m netwerk is dat ze onvoldoende capaciteit afnemen. Zolang e-leven betaalt voor de capaciteit dat ze nodig hebben, zal scarlet niet moeilijk doen hoor ;-)


Neen, daar heb je het fout. :wink: E-leven wil wel betalen voor meer, maar Scarlet wilt het niet leveren. Gewoon omdat Scarlet zijn eigen klanten zou overbelasten (betere service voor anderen in ruil voor slechtere service voor je eigen klanten. Zot zijn ze niet). Pas als Scarlet een upgrade van haar bandbreedte heeft doorgevoerd (en ze haasten zzich er niet echt mee) zal het meer bandbreedte toekennen aan e-leven.

Dus 'eigenlijk' is het 'niet echt' de schuld van e-leven.

Dit was de situatie een kleine twee weken geleden. ER zouden nu al een paar 'veranderingen' zijn doorgevoerd volgens e-leven. Echter zijn de problemen nog ver van opgelost!
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

jvvv schreef:
Mr.T schreef:
jvvv schreef:Pas maar op. Ze hebben momenteel VEEL problemen met 'hun' 3/6m netwerk. Blijkbaar doet scarlet moeilijk en hebben ze dus in sommige streken te weinig banbreedte. Ook is die 150gb naar 100gb teruggeschroefd voor het moment.

Ohja, en ze sturen je geen mailtje. Ze gooien je gewoon op smallband ;)

Hun adsl2+ netwerk is perfect!

Over die p2p. Gisterren wat via bittorent gedownload. Had de indruk dat mijn 'ping' ietwat snel de hoogte inschoot. Dus mss limiteren ze je aantal verbindingen.


De reden van de problemen met hun 3/6m netwerk is dat ze onvoldoende capaciteit afnemen. Zolang e-leven betaalt voor de capaciteit dat ze nodig hebben, zal scarlet niet moeilijk doen hoor ;-)


Neen, daar heb je het fout. :wink: E-leven wil wel betalen voor meer, maar Scarlet wilt het niet leveren. Gewoon omdat Scarlet zijn eigen klanten zou overbelasten (betere service voor anderen in ruil voor slechtere service voor je eigen klanten. Zot zijn ze niet). Pas als Scarlet een upgrade van haar bandbreedte heeft doorgevoerd (en ze haasten zzich er niet echt mee) zal het meer bandbreedte toekennen aan e-leven.

Dus 'eigenlijk' is het 'niet echt' de schuld van e-leven.

Dit was de situatie een kleine twee weken geleden. ER zouden nu al een paar 'veranderingen' zijn doorgevoerd volgens e-leven. Echter zijn de problemen nog ver van opgelost!


Euhm ... laat je wijsmaken wat je wilt.
Die 50-60Mbit dat e-leven afneemt, ga je niet merken op het Scarlet netwerk hoor. Edpnet neemt 20 keer meer bandbreedte af, en slaagt er nog steeds in hun interconnect te upgraden.
Laat je dus wijsmaken wat je wilt, als e-leven over de brug komt met geld, kunnen ze gerust meer bandbreedte krijgen.
Phoenixke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 apr 2007, 14:53
Locatie: Gent

Daarom dat ze constant moeten smeken opdat jullie je VP met Belgacom upgraden zeker?
De ADSL die E-Leven afneemt bij Scarlet is inderdaad niet bijster goed. Hun eigen netwerk (waar ze kunnen upgraden zoveel ze willen) op ADSL2+ blaast Scarlet dan weer wel uit het water. Zit in Gent aan 20M en voor een Linux isootje klimt hij al snel naar 2.5MBps.

Ik heb wel even mogen wachten op men ADSL2+ maar het wachten was het waard.

:edit: als je even op adsl-bc gaat kijken voor EDPnet zijn ze ook niet zo bijster goed bezig voor de snelheid.

De rekening is snel gemaakt:
EDPnet traag? E-Leven traag? zoek de gemeenschappelijke factor Luc!
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Phoenixke schreef:Daarom dat ze constant moeten smeken opdat jullie je VP met Belgacom upgraden zeker?
De ADSL die E-Leven afneemt bij Scarlet is inderdaad niet bijster goed. Hun eigen netwerk (waar ze kunnen upgraden zoveel ze willen) op ADSL2+ blaast Scarlet dan weer wel uit het water. Zit in Gent aan 20M en voor een Linux isootje klimt hij al snel naar 2.5MBps.

Ik heb wel even mogen wachten op men ADSL2+ maar het wachten was het waard.

:edit: als je even op adsl-bc gaat kijken voor EDPnet zijn ze ook niet zo bijster goed bezig voor de snelheid.

De rekening is snel gemaakt:
EDPnet traag? E-Leven traag? zoek de gemeenschappelijke factor Luc!


Ach ja ... geloof wat je wilt.
Als je interconnect average per dag op 90% draait, en tussen 12 uur 's middags en 12 uur 's nachts constant op 100% draait (JA een volledig VLAKKE lijn) dan moet je niet komen zagen over de VP capaciteit. Uiteraard is het voor E-leven gemakkelijk om dit te zeggen.
Vraag anders zelfs eens naar hun mrtg grafieken, en post ze hier maar. Als het toch een scarlet probleem is zullen ze daar geen probleem van maken.
Phoenixke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 apr 2007, 14:53
Locatie: Gent

Ik geloof wat ik zie...
Het was in Gent barslecht op ADSL, jullie hebben de VP naar omhoog getrokken en het was een pak beter... Toen is die interconnect beginnen satureren en 2 weken later was ADSL2+ er. Geen klachten meer sindsdien...

Ik heb geen zaken meer met hun ADSL dus post ze zelf maar :)
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”