Thompson Speedtouch 716 v5 WL Probleempje

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

Hoi,

weet niet of dit juiste subforum is maar kheb probleempje met modem/router

Is dus een Thompson Speedtouch 716 v5 WL en ik kan niet meer op inloggen.

Volledige Reset gedaan (resetknop ingedrukt houden tot powerled van rood naar oranje gaat) .... als ik terug een internet pagina open zou ik moeten inloggen met standaard username/paswoord (Administrator/blanco), volgens de pdf`s de juiste maar kloppen dus niet

dus de vraag is of iemand deze ook heeft en hoe ik daar in godsnaam moet ingeraken ????

Heb dus alle combinaties uitgeprobeerd maar nikske

alvast bedankt
It ain`t what you say but the way you say it !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

log je in via IE7 ? Een geresette 716 heeft het daar heel moeilijk mee. Indien je IE7 gebruikt, probeer dan eens even via Firefox of via een andere pc waar je nog een IE6 op hebt.
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

kaween schreef:log je in via IE7 ? Een geresette 716 heeft het daar heel moeilijk mee. Indien je IE7 gebruikt, probeer dan eens even via Firefox of via een andere pc waar je nog een IE6 op hebt.


ah ja vergeten te vermelden, geprobeerd via Firefox 2.0 (khad het inderdaad al gelezen) en kom er gewoon niet in met de standaard username/wachtwoord ..... toch alvast bedankt voor de snelle respons 8)
It ain`t what you say but the way you say it !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Coolrunner schreef:
kaween schreef:log je in via IE7 ? Een geresette 716 heeft het daar heel moeilijk mee. Indien je IE7 gebruikt, probeer dan eens even via Firefox of via een andere pc waar je nog een IE6 op hebt.


ah ja vergeten te vermelden, geprobeerd via Firefox 2.0 (khad het inderdaad al gelezen) en kom er gewoon niet in met de standaard username/wachtwoord ..... toch alvast bedankt voor de snelle respons 8)


hmmm. raar.
Telnet ? Hetzelfde ? En da's geen "Tele2 box" maar voorzien van gewone Thomson firmware ?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Je kan gewoon nieuwe software installeren, maar dan ben je wel je instellingen kwijt. Ik dacht dat ik het ergens uitgelegd had voor de 716v5 WL maar vind het niet terug, maar het gaat vrijwel hetzelfde als in deze topic http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13134
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

ZMD schreef:Je kan gewoon nieuwe software installeren, maar dan ben je wel je instellingen kwijt. Ik dacht dat ik het ergens uitgelegd had voor de 716v5 WL maar vind het niet terug, maar het gaat vrijwel hetzelfde als in deze topic http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13134


zojuist eens geprobeerd, exact zoals beschreven en powerlampje gaat van rood naar oranje maar knipperen doet ie niet

daarna proberen de upgradewizard te proberen maar dan krijg ik volgend scherm : Afbeelding en als ik probeer in te loggen wil ie mijn userame/paswoord niet accepteren
It ain`t what you say but the way you say it !
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

kaween schreef:
hmmm. raar.
Telnet ? Hetzelfde ? En da's geen "Tele2 box" maar voorzien van gewone Thomson firmware ?


toch niet dat ik weet, kzou niet weten welke firmware er nu op staat, ben er nog niet ingeraakt
It ain`t what you say but the way you say it !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Long shot, maar op 706 heb ik al van dit probleem gehoord.

Op welke poort hangt je pc ? 706 flash's blijken soms wel eens te falen indien de nic niet op port1 hangt. Misschien dat de 716 hier ook mee te maken kan hebben onder sommige omstandigheden ?
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

kaween schreef:Long shot, maar op 706 heb ik al van dit probleem gehoord.

Op welke poort hangt je pc ? 706 flash's blijken soms wel eens te falen indien de nic niet op port1 hangt. Misschien dat de 716 hier ook mee te maken kan hebben onder sommige omstandigheden ?


hangt dus op poort 1 ..... stilaan kop tegen de muur aan het bonken :twisted:
It ain`t what you say but the way you say it !
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Typo in Titel aangepast.

:wink:
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

kaween schreef:
Coolrunner schreef:
kaween schreef:log je in via IE7 ? Een geresette 716 heeft het daar heel moeilijk mee. Indien je IE7 gebruikt, probeer dan eens even via Firefox of via een andere pc waar je nog een IE6 op hebt.


ah ja vergeten te vermelden, geprobeerd via Firefox 2.0 (khad het inderdaad al gelezen) en kom er gewoon niet in met de standaard username/wachtwoord ..... toch alvast bedankt voor de snelle respons 8)


hmmm. raar.
Telnet ? Hetzelfde ? En da's geen "Tele2 box" maar voorzien van gewone Thomson firmware ?


is dus ene van Tele2 all inn abonnement (had mijne kameraad ook wel eens kunnen zeggen) ***zucht***

iemand nog een ideetje ? wel iets in het frans gezien ivm Tele2 http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=30535 maar frans is nie mijne sterkste kant
It ain`t what you say but the way you say it !
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

is zojuist gelukt

en hoe ? (zoals in de franstalige link was uitgelegd) :


* zet modem aan en zorg dat je verbinding hebt
* Heb dan 716_Upgrade_R6172_sip.exe upgrade file gestart
* Wanneer dit de modem herkende, resetknop achteraan modem inhouden tot powerlampje oranje kleurt
* Dan bij upgrade software teruggaan (software niet afsluiten tussendoor) en voila upgrade start en alle shit van Tele2 is eruit


je kan me altijd contacteren voor meer info :-D :-D :-D
It ain`t what you say but the way you say it !
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Was nog iets vergeten vermelden. Het wachtwoord voor de Tele2 modem was toch "!Sudnilet" of "!sudnilet". Sorry dat ik pas zo laat mee kom.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... niet slim om zulke dingen te posten, ZMD. T2 heeft nogal in het verleden eens vrij hard hierop gereageerd naar de mensen van UB over dit soort info. Misschien best even wissen, die goedgemeende info.

En die code is enkel nog correct voor oude firmware 5335. Vanaf 716's geflashed naar 6.x (bruo compliant) of 706's met dezelfde firmware stepping klopt deze code niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”