Welke vergoeding zou jij graag krijgen? (A2F/PI/..)
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Door ADSL2fit/PI/Latribu/... (Scarlet dus) welke de laatste tijd wel wat aandacht trokken omwille van hun problemen vroeg de Userbase zich af wat jullie graag als vergoeding zouden zien van deze providers.
Een jaar lang een gratis domain name, een half jaar e-mail, een anti-virus packet, een hogere upload snelheid, ... ? Een terugbetaling van een maand is bvb niet mogelijk (zoiets doen providers niet omdat het ook niet gaat). Wat denken jullie?
Het moet wel realistisch blijven natuurlijk
Een jaar lang een gratis domain name, een half jaar e-mail, een anti-virus packet, een hogere upload snelheid, ... ? Een terugbetaling van een maand is bvb niet mogelijk (zoiets doen providers niet omdat het ook niet gaat). Wat denken jullie?
Het moet wel realistisch blijven natuurlijk
NuKeM
Ik zou gaan voor de nog hogere upload :d daar ik momenteel al een domein heb.(dusook mailboxen )
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Ik zou eerlijk gezegd de klant een keus laten. Je kan toch nooit goed doen voor iedereen indien je maar 1 keuze van compensatie laat.
Hogere upload behouden, domeinnaam, anti virus pakket ... het lijken me allemaal interessante keuzes die commercieel overeenkomen met de prijs van 1 maand abbonnement (wat dus overeenkomt met de geleden schade zogezegd.)
Grtz Siske.
Hogere upload behouden, domeinnaam, anti virus pakket ... het lijken me allemaal interessante keuzes die commercieel overeenkomen met de prijs van 1 maand abbonnement (wat dus overeenkomt met de geleden schade zogezegd.)
Grtz Siske.
De compensatie die ik verwacht zal afhangen van het aantal weken dat dit nog blijft duren aangezien ik nog steeds niets van verbetering merk... Ik vind ook dat nieuwe gebruikers die dus sinds ze het abo genomen hebben al problemen hebben een grotere compensatie zouden moeten krijgen al was het maar omdat NIEMAND hun in het begin heeft duidelijk gemaakt dat er iets aan de hand was... De upload lijkt in elk geval wel leuk. Een domein mag er van mij ook wel bij lol. Maar zoals Siske zei: Geef verschillende mogelijkheden en laat de gebruiker hieruit kiezen zo zal je waarschijnlijk beter kunnen compenseren dan te zeggen we nemen dit of dat voor iedereen.
Groeten,
sparkiii
Groeten,
sparkiii
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm effe in mengen:
sparkii, verschil maken is absoluut onmogelijk..en ook niet volledig eerlijk:
1. diegenen die aangesloten zijn tijdens de probs: hebben nooit deftig internet gehad.
2. diegenen die al een verbinding hadden.. hebben langer problemen gehad.
Heeft dus twee kanten...kan dus niet. Ik vermoed als er een 'schadevergoeding' komt dat deze voor alle partijen gelijk zal zijn.
Ik denk dat je tevens blij mag zijn als één van deze providers zoiets op zichzelf start.. want again: het is niet hun verantwoordelijkheid.. maar die van Scarlet. Kortom we zullen dus nog beetje geduld moeten hebben.
Ivm netwerk status, zie andere topic.
Wat betretf dat aanbod.. vermoedelijk zullen ze met meerdere zaken afkomen... want de ene zal al dit of dat hebben... en dan is dat geen compensatie. (cfr. skynet webspace crisis: schadeclaim: allen een NIS-pakket, behalve voor de mensen die het al hadden die kreegen 3maand gratis ISP access).
sparkii, verschil maken is absoluut onmogelijk..en ook niet volledig eerlijk:
1. diegenen die aangesloten zijn tijdens de probs: hebben nooit deftig internet gehad.
2. diegenen die al een verbinding hadden.. hebben langer problemen gehad.
Heeft dus twee kanten...kan dus niet. Ik vermoed als er een 'schadevergoeding' komt dat deze voor alle partijen gelijk zal zijn.
Ik denk dat je tevens blij mag zijn als één van deze providers zoiets op zichzelf start.. want again: het is niet hun verantwoordelijkheid.. maar die van Scarlet. Kortom we zullen dus nog beetje geduld moeten hebben.
Ivm netwerk status, zie andere topic.
Wat betretf dat aanbod.. vermoedelijk zullen ze met meerdere zaken afkomen... want de ene zal al dit of dat hebben... en dan is dat geen compensatie. (cfr. skynet webspace crisis: schadeclaim: allen een NIS-pakket, behalve voor de mensen die het al hadden die kreegen 3maand gratis ISP access).
I love it when a plan comes together!
Een jaar lang geen problemen en krijgen waar je voor betaald hebt !!
Ah nee das ni realistisch
Geeft mij dan maar .........4mbit download (ben ex-PI), als da tenminste geen problemen geeft
Anders 512kbps upload, heb 'k nog een beter pingeske dan nu
Ah nee das ni realistisch
Geeft mij dan maar .........4mbit download (ben ex-PI), als da tenminste geen problemen geeft
Anders 512kbps upload, heb 'k nog een beter pingeske dan nu
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik zou niets extra willen.
Als A2F al een vergoeding krijgt van Scarlet dan zou ik liever hebben dat ze met dit geld ervoor zorgen dat zoiets nooit meer gebeurd. Hoe dit gedaan kan worden kan ik geen direct antwoord op geven.
Een mogelijke oplossing zou zijn om niet alle bandbreedte aan te kopen bij Scarlet, maar een deel van een andere leverancier af te nemen.
Wat hebt ge nu aan een gratis email account of een domein als we over een paar maand weer dezelfde problemen tegen komen ?
Wat denken jullie ?
Grt
Strife
Als A2F al een vergoeding krijgt van Scarlet dan zou ik liever hebben dat ze met dit geld ervoor zorgen dat zoiets nooit meer gebeurd. Hoe dit gedaan kan worden kan ik geen direct antwoord op geven.
Een mogelijke oplossing zou zijn om niet alle bandbreedte aan te kopen bij Scarlet, maar een deel van een andere leverancier af te nemen.
Wat hebt ge nu aan een gratis email account of een domein als we over een paar maand weer dezelfde problemen tegen komen ?
Wat denken jullie ?
Grt
Strife
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Huh? Adsl2fit koopt niet alle bandbreedte bij Scarlet.
Ze gaan gewoon over de lijnen var scarlet (en een stukje BGC) wat het stuk van jou naar hen betreft. Eens daarna naar het internet gaan ze over verschillende lijnen.
Ik vind het wel spijtig dat de problemen nu nog altijd aanslepen.
En geld steken in hun eigen bedrijf als het niet aan hen ligt (dat probleem) dat helpt dan ook niet.
Maar van mijn part mogen ze dat geld ook houden om weet ik veel wat te doen, als het de gebruikers maar ten goede komt.
greetz,
Nob
Ze gaan gewoon over de lijnen var scarlet (en een stukje BGC) wat het stuk van jou naar hen betreft. Eens daarna naar het internet gaan ze over verschillende lijnen.
Ik vind het wel spijtig dat de problemen nu nog altijd aanslepen.
En geld steken in hun eigen bedrijf als het niet aan hen ligt (dat probleem) dat helpt dan ook niet.
Maar van mijn part mogen ze dat geld ook houden om weet ik veel wat te doen, als het de gebruikers maar ten goede komt.
greetz,
Nob
-
- Starter
Dat ze dat geld in een degelijke support site steken.
Ik denk aan een forum, netwerk status, support tickets,... kortom interactie met de klant!
Als het ff kan beveiligd door SSL (ik zeg nu maar iets , het lijkt logisch maar de huidige support site maakt hier geen gebruik van)
En miss een aantal extra's zoals gameservers en mailservers op het netwerk zetten. (kost hen niets, brengt alleen maar op).
En natuurlijk de optie voor gebruikers om zonder kosten hun abo op te zeggen. Na dit alles is dit maar fair zou ik denken.
Maar het is dus nog altijd niet voorbij.
UniCatcher
Ik denk aan een forum, netwerk status, support tickets,... kortom interactie met de klant!
Als het ff kan beveiligd door SSL (ik zeg nu maar iets , het lijkt logisch maar de huidige support site maakt hier geen gebruik van)
En miss een aantal extra's zoals gameservers en mailservers op het netwerk zetten. (kost hen niets, brengt alleen maar op).
En natuurlijk de optie voor gebruikers om zonder kosten hun abo op te zeggen. Na dit alles is dit maar fair zou ik denken.
Maar het is dus nog altijd niet voorbij.
UniCatcher
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
UniCatcher schreef:Als het ff kan beveiligd door SSL (ik zeg nu maar iets , het lijkt logisch maar de huidige support site maakt hier geen gebruik van)
Ik zie het nut niet in van SSL op een "pure" support site... da's informatie die voor iedereen trouwens toegankelijk zou moeten zijn.
UniCatcher schreef:En miss een aantal extra's zoals gameservers en mailservers op het netwerk zetten. (kost hen niets, brengt alleen maar op).
Ahh... en wie gaat die hardware betalen, en het personeel om de configuraties te onderhouden ?
-
- Starter
Ik zie het nut niet in van SSL op een "pure" support site... da's informatie die voor iedereen trouwens toegankelijk zou moeten zijn.
Ik wel nochtans. Ge moet uw gebruikersgegevens ingeven om toegang te krijgen en da is op de moment ni beveiligd (miss ondertussen al wel?).
Ahh... en wie gaat die hardware betalen, en het personeel om de configuraties te onderhouden?
Scarlet met de schadevergoeding .
Hoeveel werk is er aan goedgeconfigureerde Linux bakken? Als er 1 iemand zich af en toe kan vrijmaken om updates te installeren mag dat toch geen probleem zijn zeker.
Hoeveel kost nen degelijke server tegenwoordig nog? Idd: 2x niks. (zie bv: www.cloetens.be of als het moet www.dell.be , bij Dell vervangen ze uw servers zelfs als ze 'kapot' zijn ~ van uw service contract)
Anyway, tijd dat A2F zichzelf eens gaat verdedigen of met voorstellen komt want ik ben het wel beu dat iedereen zegt: 'dat kan je toch niet verwachten van A2F'.
we kunnen niet verwachten dat ze degelijke service leveren,
we kunnen geen normale uptime verwachten,
we mogen geen compensatie verwachten,
...
we mogen alleen betalen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
UniCatcher schreef:Hoeveel werk is er aan goedgeconfigureerde Linux bakken? Als er 1 iemand zich af en toe kan vrijmaken om updates te installeren mag dat toch geen probleem zijn zeker.
Hoeveel kost nen degelijke server tegenwoordig nog? Idd: 2x niks. (zie bv: www.cloetens.be of als het moet www.dell.be , bij Dell vervangen ze uw servers zelfs als ze 'kapot' zijn ~ van uw service contract)
Enkele duizenden/tienduizenden mailboxes zet je niet meer op een Dell of wat dan ook, en Linux of niet... dat zijn configuraties die stevig wat werk en kennis vereisen.
Blijkbaar nog nooit gewerkt in real life omgevingen he... of dacht je dat dit een oplossing is die je kan draaien op een PCeetje in de hoek van je kamer, en onderhouden door een student ?
Enfin...we wijken af van het onderwerp. Zoals ik al eerder zij... klacht indienen bij de Ombudsman voor Telecom... al het andere dromen en hopen lost niets op.
-
- Starter
Off topic:
Op wat zet je de mailboxen dan wel?
Mijn huidige mailserver staat in de UK, draait een linux distro en verwerkt emails voor 1000+ domeinen. En die draait op een P4 (als ik mij niet vergis).
Met grotere volumes heb ik idd geen ervaring maar volgens mij was dit juist de kracht van een pc?! De oplossing voor het basisprobleem implementeren en de pc doet de rest. Dus als de server 1 email kan ontvangen kan hij er in principe ook 10.000 ontvangen. Zolang de hardware maar meekan.
En omdat A2F een eigen datacenter heeft kan het ook niet nodig zijn om die mailservers in de hoek van een kamer te stoppen.
Maar miss vergis ik mij...
On Topic:
Ik ben ook voor een klacht bij de ombudsman.
Op wat zet je de mailboxen dan wel?
Mijn huidige mailserver staat in de UK, draait een linux distro en verwerkt emails voor 1000+ domeinen. En die draait op een P4 (als ik mij niet vergis).
Met grotere volumes heb ik idd geen ervaring maar volgens mij was dit juist de kracht van een pc?! De oplossing voor het basisprobleem implementeren en de pc doet de rest. Dus als de server 1 email kan ontvangen kan hij er in principe ook 10.000 ontvangen. Zolang de hardware maar meekan.
En omdat A2F een eigen datacenter heeft kan het ook niet nodig zijn om die mailservers in de hoek van een kamer te stoppen.
Maar miss vergis ik mij...
On Topic:
Ik ben ook voor een klacht bij de ombudsman.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Hmmm, wat zou ik willen....
-misschien ne goeie kloef van ne newsserver die de binaries doorlaat...
-een jaartje 8mbits voor de prijs van 4....
-als ze een klacht krijgen dat je "stuff" upload dat negeren en je niet meer afsluiten....
Neeje serieus, eum als ze al gewoon maken dat dit niet meer kan voorvallen ben ik infeite al content.
-misschien ne goeie kloef van ne newsserver die de binaries doorlaat...
-een jaartje 8mbits voor de prijs van 4....
-als ze een klacht krijgen dat je "stuff" upload dat negeren en je niet meer afsluiten....
Neeje serieus, eum als ze al gewoon maken dat dit niet meer kan voorvallen ben ik infeite al content.
Laatst gewijzigd door Blino 04 nov 2003, 22:25, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Bedankt: 3 keer
Ik sluit me aan bij Unicatcher.
Liever een goede uitgebouwde helpdesk, forum's en duidelijke informatie dan een vergoeding of verhoging van de snelheden.
Op dit gebied schiet Adsl2fit echt meer dan serieus tekort, aangezien ze voor bedrijven werken zou je verwachten dat ze de dingen serieus zou benaderen.
Maar nu grenst het echt aan amateurisme. We zullen zien en hopen
Liever een goede uitgebouwde helpdesk, forum's en duidelijke informatie dan een vergoeding of verhoging van de snelheden.
Op dit gebied schiet Adsl2fit echt meer dan serieus tekort, aangezien ze voor bedrijven werken zou je verwachten dat ze de dingen serieus zou benaderen.
Maar nu grenst het echt aan amateurisme. We zullen zien en hopen
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Unicatcher en r2504, niet te veel off-topic gaan, deze topic gaat nog steeds over wat je graag als compensatie ziet... n;-)
Hier zijn staat de topic open, voor mogelijke compensaties die jullie verwachten graag zouden hebben.
ps: een goede helpdesk, goede support site, goed forum??
seg, zijn wij niet voldoende toch?
Hier zijn staat de topic open, voor mogelijke compensaties die jullie verwachten graag zouden hebben.
ps: een goede helpdesk, goede support site, goed forum??
seg, zijn wij niet voldoende toch?
I love it when a plan comes together!
-
- Starter
een half jaar lang gratis pilletjes tegen de koppijn die we van die " goede " verbindingen krijgen.lol.
-
- Plus Member
We blijven natuurlijk trouw aan ons favoriet forum. Er is een speciaal plaatje gereserveerd in mijn hart (en pc )
Userbase rules forever
Oké genoeg wierook back on topic...
Userbase rules forever
Oké genoeg wierook back on topic...
-
- Plus Member
Ik vermoed dat ze dat waarschijnlijk niet gaan doen.
Adsl2fit is zowieso al bijzonder itchy voor wat betreft auteursrechten en klachten van andere bedrijven/instanties.
Een goede nieuwsserver met lekkere goodies zullen ze niet zien zitten
(We kunnen altijd blijven hopen )
Adsl2fit is zowieso al bijzonder itchy voor wat betreft auteursrechten en klachten van andere bedrijven/instanties.
Een goede nieuwsserver met lekkere goodies zullen ze niet zien zitten
(We kunnen altijd blijven hopen )
-
- Erelid
- Contacteer:
En zo'n newsserver die alle binaries doorlaat trekt imens veel traffic.
Ik zou zeggen: een goeie nieuwsserver voor text (alle van buiten komt er ook in).
En dan nog een goeie interne nieuwsserver (enkel adsl2fit) zoals telenet dit jaren heeft gedaan. Dat kost hen niks aan traffic. (scarlet deel is onbeperkt en er gaat geen traffic naar buiten toe, dus hun leased lines zullen niet belast worden denk ik) Veel mensen zullen dit wel appreciëren.
En illegaal is het voor hen niet denk ik, zolang het er maar X-aantal tijd opstaat (dan zijn providers niet verantwoordelijk dacht ik, correct me if I'm wrong) Moesten ze wel verantwoordelijk zijn, dan zouden telenet en skynet nogal facturen krijgen van sabam ea.
En als ze nog wat verkeer willen beperken: goeie interne mirrors voor zowat alle linux iso's enzo. (interne mirrors is wel niet tof voor mensen buiten adsl2fit, maja...)
greetz,
Nob
Ik zou zeggen: een goeie nieuwsserver voor text (alle van buiten komt er ook in).
En dan nog een goeie interne nieuwsserver (enkel adsl2fit) zoals telenet dit jaren heeft gedaan. Dat kost hen niks aan traffic. (scarlet deel is onbeperkt en er gaat geen traffic naar buiten toe, dus hun leased lines zullen niet belast worden denk ik) Veel mensen zullen dit wel appreciëren.
En illegaal is het voor hen niet denk ik, zolang het er maar X-aantal tijd opstaat (dan zijn providers niet verantwoordelijk dacht ik, correct me if I'm wrong) Moesten ze wel verantwoordelijk zijn, dan zouden telenet en skynet nogal facturen krijgen van sabam ea.
En als ze nog wat verkeer willen beperken: goeie interne mirrors voor zowat alle linux iso's enzo. (interne mirrors is wel niet tof voor mensen buiten adsl2fit, maja...)
greetz,
Nob
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Inderdaad, net zo min een provider schuld kan hebben over wat 2 mensen onderling naar mekaar emailen; dit wordt op een bepaald moment immers ook op een server van hen gestockeerd.Nob schreef:En illegaal is het voor hen niet denk ik, zolang het er maar X-aantal tijd opstaat (dan zijn providers niet verantwoordelijk dacht ik, correct me if I'm wrong) Moesten ze wel verantwoordelijk zijn, dan zouden telenet en skynet nogal facturen krijgen van sabam ea.
Misschien moeten we een vergoeding gaan zoeken in de vorm van natura, zoals Skynet dat gedaan heeft met NIS toen de users.skynet.be een hele tijd hadden uit gelegen?
Als ge ne goeie text only newsserver wilt: groups.google.be
Ja, die heb ik hier nog altijd ongeopend liggen
meon schreef:Misschien moeten we een vergoeding gaan zoeken in de vorm van natura, zoals Skynet dat gedaan heeft met NIS toen de users.skynet.be een hele tijd hadden uit gelegen?
Ja, die heb ik hier nog altijd ongeopend liggen
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Een goeie eigen binaries newsserver zou idd misschien geen slecht gedacht zijn... staat in hun netwerk, is legaal (wat er opstaat niet altijd maar kom) en het zal een hele load van hun externe lijnen nemen (Win-win dus).
Maar ja, zo'n dingen kosten ook geld, en als je weet dat er door usenet dagelijk zo'n 2 terabyte wordt gepompt dan moet je jezelf de vraag stellen of het voor hun ook wel een win situatie is (want 2TB/dag + onderhoud zware server + nog eens kosten voor hun abo bij verschilde diensten om hun aanbod wat netjes te houden is niet niks).
Maar ja, zo'n dingen kosten ook geld, en als je weet dat er door usenet dagelijk zo'n 2 terabyte wordt gepompt dan moet je jezelf de vraag stellen of het voor hun ook wel een win situatie is (want 2TB/dag + onderhoud zware server + nog eens kosten voor hun abo bij verschilde diensten om hun aanbod wat netjes te houden is niet niks).
NuKeM
-
- Erelid
- Contacteer:
Nukem, als het een itnerne binaries server betreft, dan moeten ze geen externe binaries zitten binnenhalen en hebben ze dus enkel intern verkeer.
En da's win-win toch? Desnoods de interne binaries cappen op 100 KB/sec per connectie en max 1 connectie ofzo. (dan kan je nog een redelijke snelheid voor elke gebruiker garanderen op redelijk goedkope hardware)
greetz,
Nob
En da's win-win toch? Desnoods de interne binaries cappen op 100 KB/sec per connectie en max 1 connectie ofzo. (dan kan je nog een redelijke snelheid voor elke gebruiker garanderen op redelijk goedkope hardware)
greetz,
Nob
Excellent idea!Nob schreef:Nukem, als het een itnerne binaries server betreft, dan moeten ze geen externe binaries zitten binnenhalen en hebben ze dus enkel intern verkeer.
Nob schreef:Nukem, als het een itnerne binaries server betreft, dan moeten ze geen externe binaries zitten binnenhalen en hebben ze dus enkel intern verkeer.
greetz,
Nob
Intern verkeer komt enkel goed uit als je een licht bezet netwerk hebt, TN heeft ook een tijdje met intern onbeperkt gewerkt tot op het punt dat de kost om ook dat intern netwerk te onderhouden iets te groot werd en dan wordt het plots wel een punt op uw boekhouding hoor :)
En die 1 connectie naar een nieuwserver, je laat er best 3 toe omdat sommige newsprogramma's met meerdere connecties werken, bijv bericht binnenhalen en tegelijk ergens anders headers updaten ...
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Nob schreef:Nukem, als het een itnerne binaries server betreft, dan moeten ze geen externe binaries zitten binnenhalen en hebben ze dus enkel intern verkeer.
greetz,
Nob
Nee, je hebt me verkeerd begrepen, dat wat op de binarie server zelf staat, de files, posts enzo dat kan niet zo maar uit de lucht komen vallen hé ... a2f moet die dingen ook krijgen en dat gaat via internet. Als ik met niet vergis wordt er dagelijk zo'n 2TB gepost op de binaries, dus als ze dat dagelijks moeten binnenhalen kunnen ze misschien beter geen binarie server zetten omdat er met meer verkeer zal zijn...
Of bedoel jij gewoon een interne server met groeps enkel toegankelijk voor adsl2fit klanten enzo? Dat lijkt mij legaal niet mogelijk... is ongeveer hetzelfde als een ISP die een ftp zet en toelaat dat er illegaal op gepost wordt... daartegenover kunnen ze bij de binaries op het net er niets aan doen (in zekere zin, ik bedoel dat ze het niet echt in de hand hebben).
NuKeM
-
- Erelid
- Contacteer:
Nukem, ik bedoel wel degelijk je 2e keuze.
En waarom is dat legaal niet mogelijk? Telenet heeft het zelf jaren gedaan...
En Zimmy, bij TN lag dat anders, da's kabel, dit is adsl.
greetz,
Nob
En waarom is dat legaal niet mogelijk? Telenet heeft het zelf jaren gedaan...
En Zimmy, bij TN lag dat anders, da's kabel, dit is adsl.
greetz,
Nob
Nob schreef:En Zimmy, bij TN lag dat anders, da's kabel, dit is adsl.
echt geen argument, alles kost geld, of dat nu bij op kabel of adsl is ...
-
- Erelid
- Contacteer:
Als telenet hun intern netwerk wou onderhouden, betekende dit ook die knooppunten opwaarderen. (want als veel mensen downloaden kwamen er problemen op het einde van de lijn) Da's al niet het geval bij adsl2fit.
En waarom denk je dat ik bvb een limiet van 100 KB/sec ofzo voorstel? Om het netwerk dus niet te zwaar te belasten...
En ja, dat intern netwerk kost geld, maar anders downloaden ze het toch, maar dan van externe servers, en dan kost dat verkeer je nog veel meer geld, want dan moet je je bandbreedte verhogen...
greetz,
Nob
En waarom denk je dat ik bvb een limiet van 100 KB/sec ofzo voorstel? Om het netwerk dus niet te zwaar te belasten...
En ja, dat intern netwerk kost geld, maar anders downloaden ze het toch, maar dan van externe servers, en dan kost dat verkeer je nog veel meer geld, want dan moet je je bandbreedte verhogen...
greetz,
Nob