Hoi allemaal
Sinds 28/11/07 is men ADSL lijn hier actiefgezet door dommel na wat weekjes wachttijd
Nu sinds 29/11/07 zag ik het xDSL lampje dat mooi brande ipv pinkte
Vandaag nu even tijd om telenet helemaal buiten te smijten me op dommel te zwieren MAAR , problems
Modem staat perfect ingesteld (99 % zeker van) maar geraak niet "online"
08/01/2003 00:05:40 Delay 3 second - do_connect
08/01/2003 00:05:40 If(PPPoE1) PPP fail : CHAP authentication failure
Dit weet de log van men SNA6500 me te zeggen
voor de rest is alles ingesteld zoals het zou moeten
INTERNET
ADSL Physical Up
ADSL / ISP
VPI/VCI 8/35
Encapsulation LLC
Protocol PPPoE
IP Address Down
en alle rest kwa login dsl******@schedom etc ook
what gives ?
EDIT :
CRM page ------>
status : the adsl signal is installed and operational
type : broadband
ip-address : currently this login is not connected to the dommel.com adsl network
Dan toch nog niet compleet geactiveerd ?
-
- Starter
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 dec 2007, 14:48
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Probeer je account eens in de modem te zetten met schedom in hoofletters.
Dus dsl*****@SCHEDOM
Dus dsl*****@SCHEDOM
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
DSL******@schedomgerardje55 schreef:Probeer je account eens in de modem te zetten met schedom in hoofletters.
Dus dsl*****@SCHEDOM
dsl******@schedom
DSL*****@SCHEDOM
dsl******@SCHEDOM
tried them all al spijtig genoeg
passwoord is case sensitive dus dat kan het ook al niet zijn denk ik
iemand nog iets og ooit voorgehad ?
EDIT : linestats
# Status:
Configured
Current
Line Status
---
SHOWTIME
Link Type
---
# Data Rate:
Stream Type
Actual Data Rate
Up Stream
512 (Kbps.)
Down Stream
4640 (Kbps.)
[Go Top]
# Operation Data / Defect Indication:
Operation Data
Upstream
Downstream
Noise Margin
23 dB
20 dB
Attenuation
30 dB
27 dB
Indicator Name
Near End Indicator
Far End Indicator
Fast Path FEC Correction
0
0
Interleaved Path FEC Correction
0
0
Fast Path CRC Error
1
0
Interleaved Path CRC Error
0
0
Loss of Signal Defect
0
---
Fast Path HEC Error
0
0
Interleaved Path HEC Error
0
0
* [Go Top]
# Statistics:
Received Cells
85
Transmitted Cells
106
Hallo,
Ik had in het begin hetzelfde voor, enkele malen naar dommel gebeld en deze vertelden me steeds dat het actief was en zou moeten werken.
Ik deed steeds een copy and paste, het was me echter niet opgevallen dat bij het selecteren steeds nog een blanco deel werd meegenomen ( slechts 1 toetsaanslag ).
Of dit bij u nu hetzelfde is ???
Ik had in het begin hetzelfde voor, enkele malen naar dommel gebeld en deze vertelden me steeds dat het actief was en zou moeten werken.
Ik deed steeds een copy and paste, het was me echter niet opgevallen dat bij het selecteren steeds nog een blanco deel werd meegenomen ( slechts 1 toetsaanslag ).
Of dit bij u nu hetzelfde is ???
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
verander eens protocol naar PPPoA
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
niet in de login en/of de pass staat een te vergissen nummer/getal (0/O , 1/l , VV/W)
en heb alles meermaals ingetypt en dubbelchecked en de hoofdlettercombinaties ook van eerder , niks
ook zelfs ondertussen login : dsl*****@schedom.be en com en net geprobeerd , niks
Pffffff
en heb alles meermaals ingetypt en dubbelchecked en de hoofdlettercombinaties ook van eerder , niks
ook zelfs ondertussen login : dsl*****@schedom.be en com en net geprobeerd , niks
Pffffff
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
aaargh , dan toch een foutje
ff gebeld , al weet ik zen naam niet , ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk
het is dus toch best dage copy/paste maar oplet op de spaties
l en I gemist (kleine letter l en grote letter i)
now i'm on the dommel network
Synced @ 512 kbps UP and 4640 kbps DOWN (= 4 mBps + boostpack?? aka netconnect + boostpack ??)
Noise margin 23 dB UP en 18 dB DOWN
Atteniation 30 dB UP en 27 dB DOWN
Zit op 1.7 Km van de centrale
Speedtest
our DOWNLOAD Speed:
3327 kbps or 416 KB/sec
an efficiency of ~83%
up
Your UPLOAD Speed:
407 kbps or 51 KB/sec
ff gebeld , al weet ik zen naam niet , ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk
het is dus toch best dage copy/paste maar oplet op de spaties
l en I gemist (kleine letter l en grote letter i)
now i'm on the dommel network
Synced @ 512 kbps UP and 4640 kbps DOWN (= 4 mBps + boostpack?? aka netconnect + boostpack ??)
Noise margin 23 dB UP en 18 dB DOWN
Atteniation 30 dB UP en 27 dB DOWN
Zit op 1.7 Km van de centrale
Speedtest
our DOWNLOAD Speed:
3327 kbps or 416 KB/sec
an efficiency of ~83%
up
Your UPLOAD Speed:
407 kbps or 51 KB/sec
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
telenet heeft een gratis nummer, dat van dommel is een duur betaalnummer, toch een belangrijk nadeel.a3ke schreef:ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk
enfin, uw waardes zijn goed, hopelijk heb je de helpdesk nu niet meer nodig tot dommels
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- yama
- Premium Member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Enige wat mij bij de telenethelpdesk is bij gebleven is modem stekker er uit 15 min wachten en dan trg inloggen .xenne schreef:telenet heeft een gratis nummer, dat van dommel is een duur betaalnummer, toch een belangrijk nadeel.a3ke schreef:ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk
enfin, uw waardes zijn goed, hopelijk heb je de helpdesk nu niet meer nodig tot dommels
Zelfs nu nog met digibox ff uitloggen paar minuten wachten en trg inloggen .
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
telenet gratis nummer is maar bij een beperkt aantal problemen , laat staan de belangrijke = betaalnummer of gewoon zonaal nummerxenne schreef:telenet heeft een gratis nummer, dat van dommel is een duur betaalnummer, toch een belangrijk nadeel.a3ke schreef:ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk
enfin, uw waardes zijn goed, hopelijk heb je de helpdesk nu niet meer nodig tot dommels
laat staan dat je "bussinessklant" bent (Telenet solutions) , dan willen ze je zelfs op de gratis of gewone nummer niet helpen , dan moet je naar de zonale nummer van telenet Solutions bellen
Afin , gewoon de kwaliteit is al een pak beter en de wachttijd heel redelijk te noemen
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
9 jaar bij telenet geweest en altijd het gratis nummer gebeld. akkoord om tot bij de helpdesk te geraken moest ik wel mijn modem uittrekkena3ke schreef:telenet gratis nummer is maar bij een beperkt aantal problemen , laat staan de belangrijke = betaalnummer of gewoon zonaal nummer
laat staan dat je "bussinessklant" bent (Telenet solutions) , dan willen ze je zelfs op de gratis of gewone nummer niet helpen , dan moet je naar de zonale nummer van telenet Solutions bellen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ongeveer hetzelfde als mij dusa3ke schreef:aaargh , dan toch een foutje
ff gebeld , al weet ik zen naam niet , ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk
het is dus toch best dage copy/paste maar oplet op de spaties
l en I gemist (kleine letter l en grote letter i)
now i'm on the dommel network
Synced @ 512 kbps UP and 4640 kbps DOWN (= 4 mBps + boostpack?? aka netconnect + boostpack ??)
Noise margin 23 dB UP en 18 dB DOWN
Atteniation 30 dB UP en 27 dB DOWN
Zit op 1.7 Km van de centrale
Speedtest
our DOWNLOAD Speed:
3327 kbps or 416 KB/sec
an efficiency of ~83%
up
Your UPLOAD Speed:
407 kbps or 51 KB/sec
- ctgilles
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
- Locatie: 016
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik zit op
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 26 db
Upstream Margin: 19 db
Downstream Line Attenuation: 3 db
Upstream Line Attenuation: 1.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 11 db
Ziet er dus goed uit hè
(wat betekent het allemaal weer? )
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 26 db
Upstream Margin: 19 db
Downstream Line Attenuation: 3 db
Upstream Line Attenuation: 1.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 11 db
Ziet er dus goed uit hè
(wat betekent het allemaal weer? )
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zeer goed ja. in 't kort komt het er op neer dat noise margin zo hoog mogelijk moet zijn en min 6dB (anders verliest ge uw verbinding), Uw line attenuation is het verlies, dus dat moet logischerwijs zo laag mogelijk zijnctgilles schreef:Ik zit op
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Noise Margin: 26 db
Upstream Noise Margin: 19 db
Downstream Line Attenuation: 3 db
Upstream Line Attenuation: 1.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 11 db
Ziet er dus goed uit hè
(wat betekent het allemaal weer? )
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect