Edpnet vs Telenet? eerst ja...NU NEE!!
-
- Starter
Een hele tijd denk ik er al over na van te veranderen van abonnement, maar na veel opzoekwerk en vergelijken van alle providers vind ik persoonlijk dat ik nog steeds "de beste deal" krijg... (Heb zelf Telenet Turbo)
Het meest interessante leek mij Edpnet!
Zoals op de site 39,95 per maand voor internet 4Mbps sneller dan mijn verbinding + 25GB meer dataverkeer en dit voor 20 euro minder in een maand! Prachtig niet?
Tot ik de configuratie op hun site deed... Eventjes alles op een rij:
internet en ENKEL 24Mbps internetverbinding met datalimiet van 60GB: 39,95 euro/maand
activatiekost: 50 euro eenmalig
telefoonlijn/coperlijn of hoe het ook noemt: 11,90 euro/maand
modem: 60 euro eenmalig
Volledige installatie: 111 euro!! eenmalig
herstellingsdients bij eventuele defecten: 30 euro/mnd 8x5 en 60euro/maand 24/7
Grofweg zit ik dus aan een goede 200 euro voor de installatie en betaal ik +/- 80euro per maand als ik wil dat mijn verbinding toch een beetje hetzelfde blijft!!!!
Daar komt nog eens bij als ik niet dicht genoeg bij zo'n centrale zit dat ik waarschijnlijk zelfs de helft van mijn telenet snelheid niet haal!! Je haalt namelijk enkel 24Mbps als je minder dan een km van zo'n centrale zit...
Vergelijking:
Installatie telenet: gratis! ipv 111 euro
modem telenet: gratis! ipv 60 euro
internet met klanten/herstellingsdienst: 60 euro/ maand
activatie telenet: ook 50 euro
Snelheid is altijd optimaal of ik nu in midden brussel of in e boerengat woon...
Ja de datalimieten zijn groter bij edpnet en je hebt meer webruimte enz... maar je betaald er ook voor!
Ik wil zeker geen reclame maken voor telenet, want het kan nog veel beter als je naar onze buurlanden kijkt!! Maar waarom er zoveel mensen de alternatieven zoals edpnet verheerlijken terwijl ze eigenlijk juist hetzelfde zijn of zelfs slechter is mij toch een groot Graag uw mening en commentaar!
Ik heb mijn info ook maar opgezocht op het net en kan altijd iets mis geïnterpreteerd hebben, gelieve mij hierop dan te wijzen zonder al te veel kinderachtig commentaar!
F.
Het meest interessante leek mij Edpnet!
Zoals op de site 39,95 per maand voor internet 4Mbps sneller dan mijn verbinding + 25GB meer dataverkeer en dit voor 20 euro minder in een maand! Prachtig niet?
Tot ik de configuratie op hun site deed... Eventjes alles op een rij:
internet en ENKEL 24Mbps internetverbinding met datalimiet van 60GB: 39,95 euro/maand
activatiekost: 50 euro eenmalig
telefoonlijn/coperlijn of hoe het ook noemt: 11,90 euro/maand
modem: 60 euro eenmalig
Volledige installatie: 111 euro!! eenmalig
herstellingsdients bij eventuele defecten: 30 euro/mnd 8x5 en 60euro/maand 24/7
Grofweg zit ik dus aan een goede 200 euro voor de installatie en betaal ik +/- 80euro per maand als ik wil dat mijn verbinding toch een beetje hetzelfde blijft!!!!
Daar komt nog eens bij als ik niet dicht genoeg bij zo'n centrale zit dat ik waarschijnlijk zelfs de helft van mijn telenet snelheid niet haal!! Je haalt namelijk enkel 24Mbps als je minder dan een km van zo'n centrale zit...
Vergelijking:
Installatie telenet: gratis! ipv 111 euro
modem telenet: gratis! ipv 60 euro
internet met klanten/herstellingsdienst: 60 euro/ maand
activatie telenet: ook 50 euro
Snelheid is altijd optimaal of ik nu in midden brussel of in e boerengat woon...
Ja de datalimieten zijn groter bij edpnet en je hebt meer webruimte enz... maar je betaald er ook voor!
Ik wil zeker geen reclame maken voor telenet, want het kan nog veel beter als je naar onze buurlanden kijkt!! Maar waarom er zoveel mensen de alternatieven zoals edpnet verheerlijken terwijl ze eigenlijk juist hetzelfde zijn of zelfs slechter is mij toch een groot Graag uw mening en commentaar!
Ik heb mijn info ook maar opgezocht op het net en kan altijd iets mis geïnterpreteerd hebben, gelieve mij hierop dan te wijzen zonder al te veel kinderachtig commentaar!
F.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
't hangt er ook van af wat je doet vind ik ...
Surfen op een 10 mbps of op een 20 Mbps is iets sneller maar zo extreem veel verschil gaat nu ook niet maken , de snelheid "van de andere kant" is ook belangrijk.
Surfen op een 10 mbps of op een 20 Mbps is iets sneller maar zo extreem veel verschil gaat nu ook niet maken , de snelheid "van de andere kant" is ook belangrijk.
Floris Bakker for president!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Of ge neemt een Discovery lijn bij belgacom voor 6.50 euro/maandFarlopa001 schreef:telefoonlijn/coperlijn of hoe het ook noemt: 11,90 euro/maand
hoezo er is een modem nodig maar die moet niet per sé bij edpnet gekocht worden. Mss dat er ergens anders een (iets) goedkopere modem te vinden is. Bij telenet zijt ge verplicht van hun modem te nemen (allé het is een waarborg van 50 euro als ik mij niet vergis)Farlopa001 schreef:modem: 60 euro eenmalig
dat is een SLA en is niet een gewone helpdesk maar al redelijk professioneel. Het garandeert uw contractueel dat als er iets scheelt uw internet binnen de x uur terug werkt => duur. Normaal kiest ge hier voor geen, dan hebt ge gelijkaardige helpdesk zoals de default helpdesk van telenetFarlopa001 schreef:herstellingsdients bij eventuele defecten: 30 euro/mnd 8x5 en 60euro/maand 24/7
activatiekost van 50+60=110 euro; abbonement wordt 39.95+6.5 = 46.45euro. is een besparing van 13.5 euro/maand = 162 euro/jaar >> 110 euro
-
- Starter
Daar heb je gelijk in, maar is het dan wel nog waard met een lagere snelheid, meer kans op problemen, ...enz.? das een persoonlijke keuze denk ik...kUmbro schreef:Of ge neemt een Discovery lijn bij belgacom voor 6.50 euro/maandFarlopa001 schreef:telefoonlijn/coperlijn of hoe het ook noemt: 11,90 euro/maandhoezo er is een modem nodig maar die moet niet per sé bij edpnet gekocht worden. Mss dat er ergens anders een (iets) goedkopere modem te vinden is. Bij telenet zijt ge verplicht van hun modem te nemen (allé het is een waarborg van 50 euro als ik mij niet vergis)Farlopa001 schreef:modem: 60 euro eenmalig
Geen waarborg betaald en alle modems laten ze overal achter, dat zie ik genoeg bij mensen die verhuizen en dat er soms nog eentje hangt zelfs, moest er een waarborg zijn zou die modem wel teruggegeven worden denk ikdat is een SLA en is niet een gewone helpdesk maar al redelijk professioneel. Het garandeert uw contractueel dat als er iets scheelt uw internet binnen de x uur terug werkt => duur. Normaal kiest ge hier voor geen, dan hebt ge gelijkaardige helpdesk zoals de default helpdesk van telenetFarlopa001 schreef:herstellingsdients bij eventuele defecten: 30 euro/mnd 8x5 en 60euro/maand 24/7
Telenet heeft (bij mij allesinds) nooit lang op zicht laten wachten (max 48u ofzo denk ik en dan nog in 2x die ik mss een probleem had, lang geleden toen het nog mijn fout was )
Als ik veel andere mensen hoor en fora lees zie ik genoeg dat de meeste problemen zich voordoen bij adsl (en vooral de goedkopere gebruikers)
Ik heb namelijk een kennis die regelmatig in de streek van brussel mensen gaat helpen... Hij heeft me direct afgeraden van een van die dingen zoals dommel, edpnet,...enz te nemen.
In zijn woorden: "die mensen zitten regelmatig 4 van de 7 dagen in een week zonder internet" natuurlijk gaat het niet over ALLE klanten, maar geef mij maar de zekerheid boven al de rest
activatiekost van 50+60=110 euro; abbonement wordt 39.95+6.5 = 46.45euro. is een besparing van 13.5 euro/maand = 162 euro/jaar >> 110 euro
-
- Starter
sorry van het minder overzichtelijke bericht, ben nog niet echt gewend om met die quotes te werken op fora
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Contacteer:
Zonder SLA heb je niet meer kans op problemen , maar als er toch een probleem is , zijn ze niet zo strikt contractueel gebonden om het op te lossen binnen een bepaalde termijn
Floris Bakker for president!
-
- Starter
je begrijpt me verkeerd...Niks met die sla te maken.
Uit persoonlijke ervaring zie/hoor/lees ik dat er zich veel meer problemen voor doen bij adsl (zoals edpnet, dommel,...) dan bij telenet. Het kan toeval zijn natuurlijk, ik heb namelijk geen enquete gedaan ofzo maar het valt mij toch sterk op!
Uit persoonlijke ervaring zie/hoor/lees ik dat er zich veel meer problemen voor doen bij adsl (zoals edpnet, dommel,...) dan bij telenet. Het kan toeval zijn natuurlijk, ik heb namelijk geen enquete gedaan ofzo maar het valt mij toch sterk op!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Over edpnet lees ik gelijkaardige berichten over de helpdesk. Heeft weinig met SLA te maken.Farlopa001 schreef:Telenet heeft (bij mij allesinds) nooit lang op zicht laten wachten (max 48u ofzo denk ik en dan nog in 2x die ik mss een probleem had, lang geleden toen het nog mijn fout was )
Dan hebt ge mss het RealDSL en ADSL2Fit forum gelezen.Farlopa001 schreef:Als ik veel andere mensen hoor en fora lees zie ik genoeg dat de meeste problemen zich voordoen bij adsl (en vooral de goedkopere gebruikers)
4/7 dagen out is echt wel ongelooflijk overdreven. Ik ben al >1jaar bij dommel en 9 maand geleden hebben ze er een namiddag uitgelegen omdat hun dnsservers onder een ddosaanval zaten. (zelf niets van gemerkt, want ik gebruik de dnsservers van opendns.org) Voor de rest is het enige waarover er bij bvb dommel geklaagd wordt dat de smtpserver (mails versturen) deze maand eens een dagske er uit heeft gelegen en dat de nieuwsserver niet snel genoeg is tijdens happy-time. EDPnet forum volg ik niet echt, maar het enige probleem is van dat bij sommigen het dataverkeer foutief gemeten werd/wordt.Farlopa001 schreef:In zijn woorden: "die mensen zitten regelmatig 4 van de 7 dagen in een week zonder internet" natuurlijk gaat het niet over ALLE klanten, maar geef mij maar de zekerheid boven al de rest
Hier op UB zijn er weinig topics over telenet, maar UB heeft meer xDSL gebruikers. Telenetgebruikers zitten op PUB en ik zie daar toch zeker evenveel probleemtopics
het enige nadeel dat nog overblijft is de kans op lagere snelheid (en dat hangt gewoon af van binnenbekabeling, kwaliteit van koper in de straat en afstand tot centrale) dat staat dan tegenover hogere upload, meer volume, lagere prijs. Is idd persoonlijke keuze, maar de mijne zou snel gemaakt zijnDaar heb je gelijk in, maar is het dan wel nog waard met een lagere snelheid, meer kans op problemen, ...enz.? das een persoonlijke keuze denk ik...
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Ik gebruik al 5 jaar ADSL en heb drie keer problemen gehad waarvan er 2 bij mijn modem lagen en één bij EDPNet (allé eigenlijk in de Belgacom centrale).
Wat jij dus in realiteit nodig hebt is:
- Belgacom discovery line: 6,85€ per maand
- EDPNet Max24: 39,95€ per maand
Alle andere extra diensten zijn voor een particulier niet nodig.
Dan kan je - afhankelijk van je afstand tot de centrale - surfen aan 1Mbit up en 24Mbit down en tot 60GB per maand afhalen voor een totaalkost van 46,80€ per maand. Lijkt me dus een pak beter dan ExpressNet Turbo.
Wat jij dus in realiteit nodig hebt is:
- Belgacom discovery line: 6,85€ per maand
- EDPNet Max24: 39,95€ per maand
Alle andere extra diensten zijn voor een particulier niet nodig.
Dan kan je - afhankelijk van je afstand tot de centrale - surfen aan 1Mbit up en 24Mbit down en tot 60GB per maand afhalen voor een totaalkost van 46,80€ per maand. Lijkt me dus een pak beter dan ExpressNet Turbo.
Laatst gewijzigd door deej 15 nov 2007, 19:28, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
EDPnet
- Je moet geen raw copper nemen aan 13 EUR, maar je kan al een Discovery Lijn bij Belgacom hebben aan 6,85 EUR.
- Waar haal jij herstellingsdiesnten van
Bellen naar de helpdesk is gewoon je telefoonkosten betalen, hetzelfde bij Telenet. Iemand sturen van EDPnet naar je huis, kost evenveel als iemand sturen van Telenet naar je huis. Duur dus.
- 50 (activatiekost) + 110 EUR (installatie) = 160 EUR eenmalig
- 39,95 + 6,85 = 46,80 EUR / maand
- 60 GB maandelijks volume, 24/1 Mb
Telenet
- activeringskost 50 EUR + (eventuele installatie kosten, want draadloos surfen kost alweer 50 EUR erbij, voor gewoon een switch te plaatsen, of 50 EUR voor powerline, dan hebben we de hub er nog niet bijgerekend, adapters en basisstation)
- 61,32 EUR
- 35 GB maandelijks volume, 20/0,5 Mb
- Snelheid is ook afhankelijk van waar je woont hoor. Mensen in Antwerpen en Gent hebben evenveel problemen met hun snelheid, als mensen problemen hebben met ADSL. Dus zeggen dat Telenet hemel op aarde is betreffende stabiliteit ofzo, vergeet het.
www.tik.be , daar zie je ook de problemen van de mensen.
- Mensen bij Telenet halen ook hun volledige snelheid niet, de meesten halen maar 14 of 16 Mb bij het toppack
Daarbij, zelf een router plaatsen, of iets instaleren, is niet zo moeilijk.
- Je moet geen raw copper nemen aan 13 EUR, maar je kan al een Discovery Lijn bij Belgacom hebben aan 6,85 EUR.
- Waar haal jij herstellingsdiesnten van
Bellen naar de helpdesk is gewoon je telefoonkosten betalen, hetzelfde bij Telenet. Iemand sturen van EDPnet naar je huis, kost evenveel als iemand sturen van Telenet naar je huis. Duur dus.
- 50 (activatiekost) + 110 EUR (installatie) = 160 EUR eenmalig
- 39,95 + 6,85 = 46,80 EUR / maand
- 60 GB maandelijks volume, 24/1 Mb
Telenet
- activeringskost 50 EUR + (eventuele installatie kosten, want draadloos surfen kost alweer 50 EUR erbij, voor gewoon een switch te plaatsen, of 50 EUR voor powerline, dan hebben we de hub er nog niet bijgerekend, adapters en basisstation)
- 61,32 EUR
- 35 GB maandelijks volume, 20/0,5 Mb
- Snelheid is ook afhankelijk van waar je woont hoor. Mensen in Antwerpen en Gent hebben evenveel problemen met hun snelheid, als mensen problemen hebben met ADSL. Dus zeggen dat Telenet hemel op aarde is betreffende stabiliteit ofzo, vergeet het.
www.tik.be , daar zie je ook de problemen van de mensen.
- Mensen bij Telenet halen ook hun volledige snelheid niet, de meesten halen maar 14 of 16 Mb bij het toppack
Daarbij, zelf een router plaatsen, of iets instaleren, is niet zo moeilijk.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Bij allebei wel ja. Zou nog het toppunt zijn he, beetje geld vragen voor iets dat je zelf installeert_rEuTeL_ schreef:is die installatie niet gratis als je het zelf doet?
Ikzelf heb nog nooit problemen gehad met ADSL, Farlopa. Ik ben van Belgacom naar EDPNET overgestapt omwille het prijsverschil en de maandelijkse limiet - als kers op de taart is EDPNET zelfs sneller (althans hier toch...in het algemeen) dan Skynet ADSL.Farlopa001 schreef:je begrijpt me verkeerd...Niks met die sla te maken.
Zoals hier al gezegd, Discovery Line laten plaatsen en Thomson Speedtouch of één van de modems die op de epdnet website staat kopen. Laat die installatiekosten maar vallen, is zeer makkelijk zelf te doen...en edpnet heeft een goeie helpdesk indien nodig.
AMD 64 Athlon x2 4600 - 2GB RAM - GeForce 7600GS - 350GB HDD
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
En Belgacom komt gratis je Discovery lijn installeren... Je vraagt dan ook best dat ze het nodige doen om een algemene splitter te installeren en daarop je modem aan te sluiten.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Plus Member
- Contacteer:
Blijf dan bij telenet,wat is het probleem?Farlopa001 schreef:je begrijpt me verkeerd...Niks met die sla te maken.
Ik ben er weg (ex-turboklant) en heb het mij nog niet beklaagd.
Alles zelf geinstalleerd ,juist zelf een modem/router gekocht voor 50 euro.
Geen probemen bij telenet? Lees DIT eens.
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik ben ook overgestapt van turbo naar de adsl van dommel en beklaag het me niet ben zelfs blij ik de stap heb gedaan.tarzan1990 schreef:Blijf dan bij telenet,wat is het probleem?Farlopa001 schreef:je begrijpt me verkeerd...Niks met die sla te maken.
Ik ben er weg (ex-turboklant) en heb het mij nog niet beklaagd.
Alles zelf geinstalleerd ,juist zelf een modem/router gekocht voor 50 euro.
Geen probemen bij telenet? Lees DIT eens.
Het scheelt me in prijs idd betere limieten en zelfs over je limiet is hun mediumband goed
Maar natuurlijk als bij telenet blijft is da je keuze en zou ik zeggen geniet van supersnel internet Farlopa001 .
En over de helpdesken iedere helpdesk is goed zolang je ze niet nodig hebt .
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb ervaring met beide en ik heb veel meer problemen gehad bij telenet, heb zeker 5x techniekers over de vloer gehad. voorlopig nog geen enkel probleem gehad met ADSL. telenet is nog enkel voor mensen die te ver wonen van de centrale, maar blijf jij hun reclamecampagnes maar gerust sponseren en betaal je blauw aan de volumebloken. ik kon er vroeger op één nacht mijn volledige datalimiet doortrekken, supersnel zijn ze wel daar bij telenet. je vergelijking van hierboven raakt kant nog wal daar je er allerlei overbodige kosten bijrekend (installatie, helpdesk, etc)Farlopa001 schreef:Uit persoonlijke ervaring zie/hoor/lees ik dat er zich veel meer problemen voor doen bij adsl (zoals edpnet, dommel,...) dan bij telenet. Het kan toeval zijn natuurlijk, ik heb namelijk geen enquete gedaan ofzo maar het valt mij toch sterk op!
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Mjah, daar zeg je't... Download je veel dan is Telenet misschien niet de beste keuze voor jou. Ben je een normale surfer dan is Telenet best wel te pruimen. Ben al sinds 2000 klant bij Telenet en ik heb nog nooit 1 probleem gehad, dat doet ook veel uiteraard...xenne schreef:ik heb ervaring met beide en ik heb veel meer problemen gehad bij telenet, heb zeker 5x techniekers over de vloer gehad. voorlopig nog geen enkel probleem gehad met ADSL. telenet is nog enkel voor mensen die te ver wonen van de centrale, maar blijf jij hun reclamecampagnes maar gerust sponseren en betaal je blauw aan de volumebloken. ik kon er vroeger op één nacht mijn volledige datalimiet doortrekken, supersnel zijn ze wel daar bij telenet. je vergelijking van hierboven raakt kant nog wal daar je er allerlei overbodige kosten bijrekend (installatie, helpdesk, etc)Farlopa001 schreef:Uit persoonlijke ervaring zie/hoor/lees ik dat er zich veel meer problemen voor doen bij adsl (zoals edpnet, dommel,...) dan bij telenet. Het kan toeval zijn natuurlijk, ik heb namelijk geen enquete gedaan ofzo maar het valt mij toch sterk op!
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zelfs als je weinig download zijn ze te duur. er zijn goedkopere ADSL alternatieven. bv Dx-Solutions, limiet van 40GB voor 25euro. zelfs voor kleine gebruikers: EDPNET voor 20euro met limiet 1GB. voor grote gebruikers als mezelfs is Dommel het interessantste. ik had ook veel problemen met de stabiliteit van TelenetKriep schreef:Mjah, daar zeg je't... Download je veel dan is Telenet misschien niet de beste keuze voor jou. Ben je een normale surfer dan is Telenet best wel te pruimen. Ben al sinds 2000 klant bij Telenet en ik heb nog nooit 1 probleem gehad, dat doet ook veel uiteraard...xenne schreef:ik heb ervaring met beide en ik heb veel meer problemen gehad bij telenet, heb zeker 5x techniekers over de vloer gehad. voorlopig nog geen enkel probleem gehad met ADSL. telenet is nog enkel voor mensen die te ver wonen van de centrale, maar blijf jij hun reclamecampagnes maar gerust sponseren en betaal je blauw aan de volumebloken. ik kon er vroeger op één nacht mijn volledige datalimiet doortrekken, supersnel zijn ze wel daar bij telenet. je vergelijking van hierboven raakt kant nog wal daar je er allerlei overbodige kosten bijrekend (installatie, helpdesk, etc)Farlopa001 schreef:Uit persoonlijke ervaring zie/hoor/lees ik dat er zich veel meer problemen voor doen bij adsl (zoals edpnet, dommel,...) dan bij telenet. Het kan toeval zijn natuurlijk, ik heb namelijk geen enquete gedaan ofzo maar het valt mij toch sterk op!
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Wat ik merk als ik bij mensen problemen met het internet ga oplossen is dat het in meer dan 80 procent van de gevallen een probleem binnenshuis betreft.
Telenet wordt inderdaad geïnstalleerd door een technieker terwijl de meeste ADSL-klanten hun adsl zelf installeren.
Het is juist bij die categorie mensen die er dan dikwijls niet veel van af weten dat zich de problemen stellen.
Te weinig (soms geen) splitters ingestoken, splitters verkeerd ingestoken, veel te lange bekabeling of te veel en verkeerde aftakkingen in hun telefoonkabelnetwerk gemaakt.
Laat die fouten in de installatie weg en ik ben er zeker van dat je met adsl niet meer last hebt dan met kabel.
Je krijgt van alles meer voor minder geld, enkel je downloadsnelheid ken je op voorhand niet, al kan zelfs die hoger liggen.
Telenet wordt inderdaad geïnstalleerd door een technieker terwijl de meeste ADSL-klanten hun adsl zelf installeren.
Het is juist bij die categorie mensen die er dan dikwijls niet veel van af weten dat zich de problemen stellen.
Te weinig (soms geen) splitters ingestoken, splitters verkeerd ingestoken, veel te lange bekabeling of te veel en verkeerde aftakkingen in hun telefoonkabelnetwerk gemaakt.
Laat die fouten in de installatie weg en ik ben er zeker van dat je met adsl niet meer last hebt dan met kabel.
Je krijgt van alles meer voor minder geld, enkel je downloadsnelheid ken je op voorhand niet, al kan zelfs die hoger liggen.
+17.50€ want ik wil ook graag telefoon... mjah... dan pas ikxenne schreef:zelfs als je weinig download zijn ze te duur. er zijn goedkopere ADSL alternatieven. bv Dx-Solutions, limiet van 40GB voor 25euro. zelfs voor kleine gebruikers: EDPNET voor 20euro met limiet 1GB. voor grote gebruikers als mezelfs is Dommel het interessantste. ik had ook veel problemen met de stabiliteit van TelenetKriep schreef:Mjah, daar zeg je't... Download je veel dan is Telenet misschien niet de beste keuze voor jou. Ben je een normale surfer dan is Telenet best wel te pruimen. Ben al sinds 2000 klant bij Telenet en ik heb nog nooit 1 probleem gehad, dat doet ook veel uiteraard...xenne schreef:ik heb ervaring met beide en ik heb veel meer problemen gehad bij telenet, heb zeker 5x techniekers over de vloer gehad. voorlopig nog geen enkel probleem gehad met ADSL. telenet is nog enkel voor mensen die te ver wonen van de centrale, maar blijf jij hun reclamecampagnes maar gerust sponseren en betaal je blauw aan de volumebloken. ik kon er vroeger op één nacht mijn volledige datalimiet doortrekken, supersnel zijn ze wel daar bij telenet. je vergelijking van hierboven raakt kant nog wal daar je er allerlei overbodige kosten bijrekend (installatie, helpdesk, etc)Farlopa001 schreef:Uit persoonlijke ervaring zie/hoor/lees ik dat er zich veel meer problemen voor doen bij adsl (zoals edpnet, dommel,...) dan bij telenet. Het kan toeval zijn natuurlijk, ik heb namelijk geen enquete gedaan ofzo maar het valt mij toch sterk op!
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Je bedoelt 6,85€ (Discovery Line) ? Klets er nog eens een dikke 2€ tegenaan en je belt via VOIP dus voor in totaal zo'n 9€ gratis naar alle vaste lijnen binnen België.Kriep schreef:+17.50€ want ik wil ook graag telefoon... mjah... dan pas ik
Thanks, but no thanks... Alles op 1 overzichtelijk factuur maakt mijn leven heel makkelijk.cloink schreef:Je bedoelt 6,85€ (Discovery Line) ? Klets er nog eens een dikke 2€ tegenaan en je belt via VOIP dus voor in totaal zo'n 9€ gratis naar alle vaste lijnen binnen België.Kriep schreef:+17.50€ want ik wil ook graag telefoon... mjah... dan pas ik
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat is uiteraard je eigen, vrije keuze. Als je maar beseft dat je voor deze "service" een erg hoge meerprijs betaalt.Kriep schreef:Thanks, but no thanks... Alles op 1 overzichtelijk factuur maakt mijn leven heel makkelijk.
Goh, er zijn meerdere dingen waar ik een meerprijs voor betaal maar het goede nieuws is dat ik dat doe omdat ik mij daar goed bij voel.cloink schreef:Dat is uiteraard je eigen, vrije keuze. Als je maar beseft dat je voor deze "service" een erg hoge meerprijs betaalt.Kriep schreef:Thanks, but no thanks... Alles op 1 overzichtelijk factuur maakt mijn leven heel makkelijk.
Heck, ik ben al tientallen keren afgebroken geweest op dit forum omdat ik er bewust voor kies Telenet-klant te zijn maar ik voel mij gewoon op mijn gemak bij Telenet. Ik krijg correcte aanrekening, mijn internet werkt altijd, zo ook mijn telefoon en tv. Ik kom toe met mijn datalimieten, ik kan de snelheid wel pruimen. Als ik naar de klantendienst bel dan helpen ze mij altijd meteen verder op een correcte manier... sjah... wat wil je dan dat ik zeg? "Ik zeg alles op en ik ga naar godweetwelkeprovider waarbij ik maandelijks dan nog eens aan Belgacom moet betalen"?
Het ís inderdaad mijn keuze en ik wéét dat heel veel mensen, die jammer genoeg niet op dit forum zitten, die keuze ook heel bewust hebben gemaakt. Om een heleboel verschillende redenen. Never judge a book by it's cover...
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Mja Kriep, je bent niet de enige . Ik zit nu ook met alles bij BGC, dat is eigenlijk voor hun digitale TV. Dat wijzigt echter niks aan het feit dat ik vind dat ik te veel betaal voor wat ik krijg. Moesten de limieten wat hoger liggen of de prijs wat lager, dan zou ik daar zeker niet om treuren.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik verwijt je dan ook niets, zoals ik al zei: ieder zijn keuze. Het enige wat ik wou aantonen is dat het elders goedkoper kan en niet automatisch met een mindere service tot gevolg (en dan heb ik het niet over Dommel, waar de service weldegelijk minder is).Kriep schreef:Goh, er zijn meerdere dingen waar ik een meerprijs voor betaal maar het goede nieuws is dat ik dat doe omdat ik mij daar goed bij voel.
Hoewel het me niet helemaal duidelijk is wat je bedoelt met de geweldige service van Telenet. Ik ben zelf meer dan 10 jaar klant geweest en wanneer ik ze nodig had was ik zelden tevreden. Van het produkt daarentegen hoor je me niet klagen. IMHO is kabel momenteel (!) het beste produkt op de markt. Jammer van de onzinnige datalimieten en de hoge prijs.
Wanneer het een product is dat geen meerwaarde heeft dan praat je altijd over prijs. Prijs is niet hetgene dat mij aantrekt, een product moet een meerwaarde bieden. Los daarvan moet ik achter het imago van het bedrijf staan, moet ik mij daar kunnen mee identificeren (oh ja, ik hoor daar al volk in hun vuistje lachen).cloink schreef:Het enige wat ik wou aantonen is dat het elders goedkoper kan en niet automatisch met een mindere service tot gevolg (en dan heb ik het niet over Dommel, waar de service weldegelijk minder is).
In een land waar er verschillende soorten cola te koop zijn vraagt een mens zich af waarom mensen toch zo vaak Coca Cola kopen. Heel eenvoudig: 't is niet de smaak die het 'm doet, 't is het imago. Laat ons eerlijk zijn, het verschil tussen Cola X en Cola Z is toch quasi nihil? Anyway, da's voer voor marketingcursussen en hoort hier eigenlijk minder thuis. Punt is gewoon dat ik mij goed voel, daar waar ik zit.
Mijn goodwill ten opzicht van Telenet heeft ook zijn limiet, akkoord. Uiteindelijk zal Telenet wel moeten meegaan met zijn tijd, daar ga ik ook niet over discussiëren, maar so far voldoen de producten ruimschoots aan mijn noden met behoud van al het bovenstaande (uiteraard)
Anyway, punt van mijn punt is dat sommige mensen kiezen voor iets met een goede reden. Al dan niet gevoelsmatig.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
"Goede reden" en "gevoelsmatig" zijn een beetje contradictio in terminis, maar ok.Kriep schreef:Anyway, punt van mijn punt is dat sommige mensen kiezen voor iets met een goede reden. Al dan niet gevoelsmatig.
De "al dan niet" wat verwijst naar het referentiekader van de persoon in kwestie.cloink schreef:"Goede reden" en "gevoelsmatig" zijn een beetje contradictio in terminis, maar ok.Kriep schreef:Anyway, punt van mijn punt is dat sommige mensen kiezen voor iets met een goede reden. Al dan niet gevoelsmatig.
Van daar dat ik zei "Cola X en Cola Y"Goztow schreef:Coca-Cola heeft een compleet andere smaak dan zijn tegenhangers...
haha sorry maar dit is echt funny. Telenet beter als ... iets anders? Ik werk momenteel samen met Telenet overigens ... toffe mensen alles wat ge wilt. Maar het is hun businessmentaliteit waar ik niet tegen kan. Ze gunnen de eindgebruiker gewoonweg NIKS. Ik vraag aan u wa verkiest gij ... een mp3tje met DRM voor 1 euro of eentje zonder DRM voor 1.2 euro? Hoogst waarschijnlijk die met DRM ... 'want dat komt mij beter uit'.
Ik kan niet tegen DRM. Ik wil alles in de hand hebben ik wil later de keuze hebben wat ik doe met mijn muziek. Zo ook met mijn internet. Ik wil veel kunnen afhalen ... ik wil later mijn modem houden als ik switch van provider. ik wil zelf mijn modem in kunnen stellen om meerdere PC's op het internet te hangen (btw xbox 360 telt als 1 PC bij telenet lol Can you believe it?). En last but not least ... de grote baas van Telenet heeft eigenhandig gezegd dat zolang hij aan de top zit er geen sprake zal zijn van hoge limieten en laat staan ze af te schaffen. Maw: you are f*** in the pooper ... . in ELK land (ok, 95% ofzo) werken ze niet met datalimieten. Daar is het internet zoveel ge wilt. Daar is het internet op de koop toe goedkoper. En door wie komt dit denk je? Juist! door Belgacom en Telenet. Samen in hetzelfde schuitje. Het is dankzij diensten zoals EDPnet & Dommel dat er eindelijk wat vooruitgang komt in de zaak... hoezo??? ge kunt meer als 10GB afhalen per maand en een GB kan je apart kopen? Hu? Dat kost maar 0.25 Euro? Dat kan toch niet? yeah right!!
Als het van mij lag mochten ze de top van Telenet en Belgacom gewoon opsluiten wegens mafiapraktijken. Zo ook met hun idiote versie van 'digitale TV'. Helemaal DRM'ed .. yet again. Veeeel te duur. En elke extra optie is bloeden in de portefuille. Sorry .. wij leven in een land waar alles uit de consument geperst wordt. En ja zo ook EDPnet. Maar bij EDPnet heb ik tenminste het gevoel dat ze niet het laatste uit onze zakken persen maar ook wel iets geven om hun service die ze bieden. Tot zover mijn rant waarom Telenet s****. Btw ik ken mensen bij Telenet enzo .. niks tegen mensen die bij Telenet werken. Enkel de mensen die beslissen van zo een woekerwinsten te maken kan ik niet af.
Btw wilt ge is weten hoeveel zo een modem kost voor telenet? Het zal al heel veel zijn als het 20 euro kost voor Telenet. Dusjah das een halve maand internet. En jij hebt de illusie dat je een goede deal gedaan hebt ... proficiat. Een modem die je niet eens kan gebruiken op een andere provider. Waar je niet eens zelf je beveiliging kan regelen. Een modem die eenmaal iemand het wachtwoord kent dat kan toepassen op alle Telenet modems van dat type lol Jah .. ze mogen het houden die crap.
Ik kan niet tegen DRM. Ik wil alles in de hand hebben ik wil later de keuze hebben wat ik doe met mijn muziek. Zo ook met mijn internet. Ik wil veel kunnen afhalen ... ik wil later mijn modem houden als ik switch van provider. ik wil zelf mijn modem in kunnen stellen om meerdere PC's op het internet te hangen (btw xbox 360 telt als 1 PC bij telenet lol Can you believe it?). En last but not least ... de grote baas van Telenet heeft eigenhandig gezegd dat zolang hij aan de top zit er geen sprake zal zijn van hoge limieten en laat staan ze af te schaffen. Maw: you are f*** in the pooper ... . in ELK land (ok, 95% ofzo) werken ze niet met datalimieten. Daar is het internet zoveel ge wilt. Daar is het internet op de koop toe goedkoper. En door wie komt dit denk je? Juist! door Belgacom en Telenet. Samen in hetzelfde schuitje. Het is dankzij diensten zoals EDPnet & Dommel dat er eindelijk wat vooruitgang komt in de zaak... hoezo??? ge kunt meer als 10GB afhalen per maand en een GB kan je apart kopen? Hu? Dat kost maar 0.25 Euro? Dat kan toch niet? yeah right!!
Als het van mij lag mochten ze de top van Telenet en Belgacom gewoon opsluiten wegens mafiapraktijken. Zo ook met hun idiote versie van 'digitale TV'. Helemaal DRM'ed .. yet again. Veeeel te duur. En elke extra optie is bloeden in de portefuille. Sorry .. wij leven in een land waar alles uit de consument geperst wordt. En ja zo ook EDPnet. Maar bij EDPnet heb ik tenminste het gevoel dat ze niet het laatste uit onze zakken persen maar ook wel iets geven om hun service die ze bieden. Tot zover mijn rant waarom Telenet s****. Btw ik ken mensen bij Telenet enzo .. niks tegen mensen die bij Telenet werken. Enkel de mensen die beslissen van zo een woekerwinsten te maken kan ik niet af.
Btw wilt ge is weten hoeveel zo een modem kost voor telenet? Het zal al heel veel zijn als het 20 euro kost voor Telenet. Dusjah das een halve maand internet. En jij hebt de illusie dat je een goede deal gedaan hebt ... proficiat. Een modem die je niet eens kan gebruiken op een andere provider. Waar je niet eens zelf je beveiliging kan regelen. Een modem die eenmaal iemand het wachtwoord kent dat kan toepassen op alle Telenet modems van dat type lol Jah .. ze mogen het houden die crap.