Het meest interessante leek mij Edpnet!
Zoals op de site 39,95 per maand voor internet 4Mbps sneller dan mijn verbinding + 25GB meer dataverkeer en dit voor 20 euro minder in een maand! Prachtig niet?
Tot ik de configuratie op hun site deed... Eventjes alles op een rij:
internet en ENKEL 24Mbps internetverbinding met datalimiet van 60GB: 39,95 euro/maand
activatiekost: 50 euro eenmalig
telefoonlijn/coperlijn of hoe het ook noemt: 11,90 euro/maand
modem: 60 euro eenmalig
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Volledige installatie: 111 euro!! eenmalig
herstellingsdients bij eventuele defecten: 30 euro/mnd 8x5 en 60euro/maand 24/7
Grofweg zit ik dus aan een goede 200 euro voor de installatie en betaal ik +/- 80euro per maand als ik wil dat mijn verbinding toch een beetje hetzelfde blijft!!!!
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Daar komt nog eens bij als ik niet dicht genoeg bij zo'n centrale zit dat ik waarschijnlijk zelfs de helft van mijn telenet snelheid niet haal!! Je haalt namelijk enkel 24Mbps als je minder dan een km van zo'n centrale zit...
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Vergelijking:
Installatie telenet: gratis! ipv 111 euro
modem telenet: gratis! ipv 60 euro
internet met klanten/herstellingsdienst: 60 euro/ maand
activatie telenet: ook 50 euro
Snelheid is altijd optimaal of ik nu in midden brussel of in e boerengat woon...
Ja de datalimieten zijn groter bij edpnet en je hebt meer webruimte enz... maar je betaald er ook voor!
Ik wil zeker geen reclame maken voor telenet, want het kan nog veel beter als je naar onze buurlanden kijkt!! Maar waarom er zoveel mensen de alternatieven zoals edpnet verheerlijken terwijl ze eigenlijk juist hetzelfde zijn of zelfs slechter is mij toch een groot
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ik heb mijn info ook maar opgezocht op het net en kan altijd iets mis geïnterpreteerd hebben, gelieve mij hierop dan te wijzen zonder al te veel kinderachtig commentaar!
F.