Nieuws over Chello professional!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

ChelloExtremer schreef:
Voor de gewone klanten moeten ze misschien wachten tot belgacom klaar is met de upgrade van hun netwerk ... we weten allemaal dat bcom/telenet afspraken maken.


En als we die redenering volgen weten we direct al wat het limiet zal zijn voor een vdsl2 abbo bij Belgacom nl 65 GB :wink:
¤0paddy0¤
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2007, 13:48

beste ex-chello users

ik deel in jullie verontwaarding.

onlangs is er een technieker van telenet bij me langsgeweest. Hij heefd echter alleen een modem en wat kabel + splitter achtergelaten en wist me te vertellen dat ik ergens eind december door tele**** opgebeld zou worden om te laten weten dat ik op "hun" modem moet aansluiten en ook om mijn useraccount gegevens te geven. Hij moest wel een paar keer contact opnemen met me thuisbasis om uiteidelijk te weten te komen dat hij mij dus nog niet moest overzetten.

zelf ben ik ook niet akkoord & tevreden met hoe tele**** dit aanpakt, en stijgd mijn verachting van dit bedrijf alleen maar.

Provider medewerkers, hoort ook Telenet bij, ook te lezen in het (laatste punt onderaan)
Regels

Laat dus a.u.b. die verdraaide uitdrukking welke vervangen werd door ****

Bewerkt door Blue-Sky
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Eén manier om druk op de ketel te plaatsen: overstappen.

Hoelang heb je nog te gaan ? Vanaf het moment daar is, overstappen op de concurentie, nee, niet Belgacom. Maar EDP/DX-Solutions enzo.
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

Lord Utopia schreef:Eén manier om druk op de ketel te plaatsen: overstappen.

Hoelang heb je nog te gaan ? Vanaf het moment daar is, overstappen op de concurentie, nee, niet Belgacom. Maar EDP/DX-Solutions enzo.

Dommel-CityConnect...
http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconne ... ?cust=home
http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconnect.php?cust=home
http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconne ... ?cust=home
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

tomg1804 schreef:
Lord Utopia schreef:Eén manier om druk op de ketel te plaatsen: overstappen.

Hoelang heb je nog te gaan ? Vanaf het moment daar is, overstappen op de concurentie, nee, niet Belgacom. Maar EDP/DX-Solutions enzo.

Dommel-CityConnect...
http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconne ... ?cust=home
http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconnect.php?cust=home
http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconne ... ?cust=home
Dat is nog steeds onbelangerijk voor Telenet/Belgacom, aangezien het alleen beschikbaar is in Leuven.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
tomg1804 schreef:
Lord Utopia schreef:Eén manier om druk op de ketel te plaatsen: overstappen.

Hoelang heb je nog te gaan ? Vanaf het moment daar is, overstappen op de concurentie, nee, niet Belgacom. Maar EDP/DX-Solutions enzo.

Dommel-CityConnect...
http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconne ... ?cust=home
http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconnect.php?cust=home
http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconne ... ?cust=home
Dat is nog steeds onbelangerijk voor Telenet/Belgacom, aangezien het alleen beschikbaar is in Leuven.

maar upc was ook van leuven dus als ze het kunnen lanceren voor de overschakeling naar telenet kan TN wel eens veel klanten verliezen.
¤0paddy0¤
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2007, 13:48

spijtig, ik zou namelijk ergens in antwerpen gaan wonen. enige alternatieven daar? (rond boom)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

hellsnake schreef:maar upc was ook van leuven dus als ze het kunnen lanceren voor de overschakeling naar telenet kan TN wel eens veel klanten verliezen.
Yup, er zullen zeker mensen zijn die overschakelen, behalve mss diegene die te ver van de centrale zitten. Telenet heeft zichzelf de das om gedaan met hun 65 GB, denken dat Leuvenaars daar tevreden mee gaan zijn, lmao.
Rudolfke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 aug 2005, 10:56
Locatie: Heist-op-den-Berg

wat ik wel vrees voor degene die overstappen naar de telenet formules , voor een nieuw jaarcontract intekenen.
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Vandaag 3de telefoontje van telenet met alweer hetzelfde aanbod voor mijn chello professional abonnement 2 Mbit up, 5 static IP om te schakelen naar 1 Mbit up, 1 static IP voor dezelfde prijs.

Heb vriendelijk bedankt, en vond het ook niet nodig om direct nummer van de medewerker op te schrijven "moest ik van gedacht veranderen".

Ook andere mogelijkheid aangeboden voor DSL met 512 Kb upload. Neen dank u.

Ik wordt dus afgesloten op 29 dec. Tiens, zou ik dan ook prijskorting krijgen voor de laatste (onvolledige) maand ?

"Jamaar meneer u zal wel niks vergelijkbaar vinden voor die prijs". Even dommel vermeld, toen werd het stil aan de andere kant van de lijn :eek:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als ze Dommel niet kennen bij BGC, dan ook niet bij Telenet, zeker :lol: .
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Goztow schreef:Als ze Dommel niet kennen bij BGC, dan ook niet bij Telenet, zeker :lol: .


Ik kreeg toch meer de indruk dat ze dachten "Oei, hij kent die gasten. Pech gehad" :lol:
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Laatste verassing van telenet.

Mijn chello professional wordt afgesloten op 10 december, i.p.v. de eerst gemelde 29 december.

Volgens hun vandaag ontvangen brief hebben zij volgens de voorwaarden het recht om met een opzeg van 1 maand op te zeggen.

Tiens, de maanden worden kort tegenwoordig. Brief gedateerd op 14 nov - afsluit 10 december.

Maar bon, uiteindelijk zal ik blij zijn dat ik er vanaf ben. Liever korte pijn.
¤0paddy0¤
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2007, 13:48

Even een gesprek gehad met de Telenet technische dienst.

Ik zij dat ik upc chello klant ben en vroeg wanneer telenet mijn abbo automatisch zou overzetten, hierop wist men geen antwoord en kreeg ik het nummer van upc. Ook werd er naam mn naam & adres gevraagd, "om te weten dat deze gebruiken over deze vraag heefd ge*informeerd".

Het gesprek met de upc technische dienst:

Op de vraag of mijn upc abbo automatisch zal overgeschakeld worden naar een gelijkaardig telenet product kreeg ik volgend antwoord:
U blijft uw upc abbonement behouden zolang u niet aan telenet laat weten dat u wenst over te schakelen. Ook op mijn vraag over de voorwaarden werd mij geantwoord dat "u dezelfde 5 Ip's en dezelfde snelheden blijft behouden. Het enige dat zal veranderen is de naam van het abbo en de facturatie die door telenet zal gebeuren".
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

¤0paddy0¤ schreef:Op de vraag of mijn upc abbo automatisch zal overgeschakeld worden naar een gelijkaardig telenet product kreeg ik volgend antwoord:
U blijft uw upc abbonement behouden zolang u niet aan telenet laat weten dat u wenst over te schakelen. Ook op mijn vraag over de voorwaarden werd mij geantwoord dat "u dezelfde 5 Ip's en dezelfde snelheden blijft behouden. Het enige dat zal veranderen is de naam van het abbo en de facturatie die door telenet zal gebeuren".

Not to burst your bubble, maar hier zou ik maar bitter weinig van geloven hoor. :?
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

¤0paddy0¤ schreef:Even een gesprek gehad met de Telenet technische dienst.

Ik zij dat ik upc chello klant ben en vroeg wanneer telenet mijn abbo automatisch zou overzetten, hierop wist men geen antwoord en kreeg ik het nummer van upc. Ook werd er naam mn naam & adres gevraagd, "om te weten dat deze gebruiken over deze vraag heefd ge*informeerd".

Het gesprek met de upc technische dienst:

Op de vraag of mijn upc abbo automatisch zal overgeschakeld worden naar een gelijkaardig telenet product kreeg ik volgend antwoord:
U blijft uw upc abbonement behouden zolang u niet aan telenet laat weten dat u wenst over te schakelen. Ook op mijn vraag over de voorwaarden werd mij geantwoord dat "u dezelfde 5 Ip's en dezelfde snelheden blijft behouden. Het enige dat zal veranderen is de naam van het abbo en de facturatie die door telenet zal gebeuren".


http://img249.imageshack.us/img249/2387 ... netdq3.jpg
hieruit kun je lezen dat je abbo vanaf 10 dec een telenet abo wordt
en wat de nieuwe spec's zullen zijn
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
¤0paddy0¤
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2007, 13:48

graag wijs ik aan op de titel van deze topic :roll:

Ik vraag me af of de ex-chello'ers na 10/12 inderdaad met een jaarverbintenis aan telenet zullen zitten. Ik ben nog steeds van menig dat zo'n verbintenis alleen kan tot stand komen dmv een ondertekende overeenkomst door bijde partijen zoals een contract.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

¤0paddy0¤ schreef:Ik ben nog steeds van menig dat zo'n verbintenis alleen kan tot stand komen dmv een ondertekende overeenkomst door bijde partijen zoals een contract.

Uiteraard, doch ik vermoed dat je gewoon afgesloten zal worden indien je niets bijtekent bij Telenet...
m0djo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 nov 2007, 23:31

cloink schreef:Uiteraard, doch ik vermoed dat je gewoon afgesloten zal worden indien je niets bijtekent bij Telenet...


Juist niet, Telenet heeft het de gebruikers "makkelijk" gemaakt. Als ge UPC klant zijt hoeft ge helemaal niks te doen om over te stappen naar het aan u voorgestelde abonnement.
Wilt ge liever de boel opzeggen, dan moet ge iets laten weten, anders laten ze beide dingen gewoon in elkaar overvloeien.
¤0paddy0¤
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2007, 13:48

een andere technische medewerker van telenet wist mij te zeggen dat er op 10/12 inderdaad een overgang van chello abbo's naar telenet gelijkwaardige producten plaatsvind, een zogenaamde "forced migration". Toen ik erop wees dat dit eventueel contractbreuk zou kunnen zijn wees hij mij erop dat "ik gerust mocht zijn dat dit niet het geval zal zijn" en dat "telenet zeker geen klein privébedrijfje is dat met zulke zaken kan inspelen"
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Dan heeft ie het bij het verkeerde eind. Elke Extreme klant kan weg omdat Telenet eenzijdig de voorwaarden wijzigt (minder download volume en minder upload snelheid).
garionvg
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 nov 2007, 16:23

deej schreef:Dan heeft ie het bij het verkeerde eind. Elke Extreme klant kan weg omdat Telenet eenzijdig de voorwaarden wijzigt (minder download volume en minder upload snelheid).


Als Telenet zijn eigen woorden tegenspreekt (de woorden die op de brief staan waarnaar ik000ike verwijst én een soortgelijke brief die ik ontvangen heb), lijkt dit idd toch veel op het eenzijdig wijzigen van voorwaarden. Ik heb geen enkel contact gehad met Telenet sinds ze UPC overgenomen hebben... Het enige concrete bericht dat ik mocht ontvangen aangaande mijn abonnement, laat me weten dat ik 'speciale' voorwaarden krijg en vermeldt nergens dat het om een voorlopige actie zou gaan.

Eerlijk gezegd laat het me koud wie mijn internetprovider is, welke kleur die heeft, welke taal die spreekt en of hij (m/v) slips of boxers draagt... Zolang de combinatie aanbod/prijs/service me maar billijk lijkt. Het mag zélfs Telenet zijn... Om maar te zeggen dat ik me niet laat meeslepen door de hetze tegen wie dan ook ;-)

Het is eigenlijk vermoeiend te zien hoe snel men een rood waas voor z'n ogen krijgt als het woord Telenet valt... Voor mij is het simpel: ik was vroeger bereid een bepaald bedrag te bedragen voor m'n Chello Classic-abo, als ik dan nu dezelfde of iets betere voorwaarden krijg (met dien verstande dat ze natuurlijk van toepassing moeten blijven) voor diezelfde prijs die ik toen al wilde betalen, waarom zou ik met mijn 'verbeterde' ExpressNet-abo dan slechter af zijn dan voorheen?

Om bovenstaande 3 alinea's ff te laten samenvloeien in een vierde:
Ik vertrouw erop dat Telenet mijn 'speciale' voorwaarden handhaaft, ook na 10 december. Is dit niet het geval (en de aangeboden snelheid is bv eenvoudig te testen) na die datum, heb ik nog 3 weken om op een alternatief over te stappen. In die tijd zal ik wel een nieuwe provider bereid gevonden hebben de poorten van het Walhalla dat we internet noemen, weer voor me open te zetten, zeker?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

garionvg schreef:Is dit niet het geval (en de aangeboden snelheid is bv eenvoudig te testen) na die datum, heb ik nog 3 weken om op een alternatief over te stappen. In die tijd zal ik wel een nieuwe provider bereid gevonden hebben de poorten van het Walhalla dat we internet noemen, weer voor me open te zetten, zeker?

Daar zou ik eerlijk gezegd maar niet zo zeker van zijn... Voor een "simpele" ADSL-verbinding ben ik nu al bijna een maand in de weer. Ik vermoed dat voor superleuke aanbiedingen zoals die er in Leuven zijn, het nog een pak langer wachten zal zijn (zo begint Dommel er pas aan op 15 december, waarna het first come, first serve is...).
garionvg
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 nov 2007, 16:23

cloink schreef:Daar zou ik eerlijk gezegd maar niet zo zeker van zijn... Voor een "simpele" ADSL-verbinding ben ik nu al bijna een maand in de weer. Ik vermoed dat voor superleuke aanbiedingen zoals die er in Leuven zijn, het nog een pak langer wachten zal zijn (zo begint Dommel er pas aan op 15 december, waarna het first come, first serve is...).


Ach, van 2 weekjes gebrek aan internet zal ik niet dood gaan... Met mijn 34 behoor ik nog tot die dinosauriërs die een internetloze (en gedeeltelijk zelfs een pc-loze) jeugd gehad hebben... En dat er nu alsjeblieft niemand vraagt hoe ik vroeger dan in 's hemelsnaam msn'de 8)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

garionvg schreef:Ach, van 2 weekjes gebrek aan internet zal ik niet dood gaan...

:eek:

KETTER !!!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

¤0paddy0¤ schreef:een andere technische medewerker van telenet wist mij te zeggen dat er op 10/12 inderdaad een overgang van chello abbo's naar telenet gelijkwaardige producten plaatsvind, een zogenaamde "forced migration". Toen ik erop wees dat dit eventueel contractbreuk zou kunnen zijn wees hij mij erop dat "ik gerust mocht zijn dat dit niet het geval zal zijn" en dat "telenet zeker geen klein privébedrijfje is dat met zulke zaken kan inspelen"


Technische medewerkers hebben niets te vertellen bij TN. Voor zover ik weet komt die "forced migration" er inderdaad op 10 december, en ga je daar niet mee akkoord dan is het officiele TN antwoord; "bol het af" !
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

vanaf 10/12 krijg je telenet spec's ( deze die voor upc users voorzien is )
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

garionvg schreef:Ach, van 2 weekjes gebrek aan internet zal ik niet dood gaan... Met mijn 34 behoor ik nog tot die dinosauriërs die een internetloze (en gedeeltelijk zelfs een pc-loze) jeugd gehad hebben... En dat er nu alsjeblieft niemand vraagt hoe ik vroeger dan in 's hemelsnaam msn'de 8)
'k Ben slechts 3 jaar jonger maar ik deed dat toen wel al. Alleen bestond MSN niet, iedereen gebruikte IRC (nog steeds trouwens) of later ICQ (aaisiewatte?). En met wie? Huh, niemand in mijn omgeving had internet, dan maar wat chatten met de Bosnische en de Servische jongeren op #yugoslavia. Lekker veel flamewars ;-)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ha I Seek You :)

Ik zit daar nog steeds op trouwens, alleen is daar geen hond meer op actief :).
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ditCh schreef:Ik zit daar nog steeds op trouwens, alleen is daar geen hond meer op actief :).

Ni moeilijk, ze hebben indertijd de boel omzeep geholpen met een monster van een client.

Ik had trouwens net geen ICQ-nummer met 6 cijfers toen, was aan de late kant toen ze dat lanceerden. :)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

cloink schreef:
ditCh schreef:Ik zit daar nog steeds op trouwens, alleen is daar geen hond meer op actief :).

Ni moeilijk, ze hebben indertijd de boel omzeep geholpen met een monster van een client.


Ik doe het met bitlbee ... ik heb nog een account met 6 cijfers maar ik ken het paswoord totaal niet meer :( Kan het ook niet meer laten resetten wegens inactieve mailaccount.

Maar goed ik heb nog wel een mooi nummer 79202122 ( dat ik toch ook al jaaaren heb ).
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

--------------------------------------------------------------------------------

Voila toch al een paar dagen dat mijn Chello Professional afgesloten is op initiatief van Telenet.

Uiteindelijk is snelheid toch relatief, en merk bij het gewoon surfen en gebruik niet veel van het snelheidsverschil (t.o.v. UPC op backbone telenet - UPC backbone was beter).

Dyndns, IP adres behouden bij niet herstarten, en alle poorten open bij EDPNET voor maar 30 EURO / maand maken het dan toch draagbaar, met een nettowinst van meer dan 130 Euro BTW Incl. per maand voor mij.

Stabiliteit van de ADSL verbinding reeds parallel aan het testen sinds maart 2007, dus daar maak ik me ook al geen zorgen over.

Later bekijken om naar ADSL2 over te schakelen bij EDPNET of Dommel, ik ben geen grootgebruiker qua volume dus een beetje afwachten wat de volksverhuizing van leechers teweeg brengt op de dommel backbone.

Voor de rest heel tevreden dat ik principieel geweigerd heb telenet niet meer te sponseren. Oh amai wat een klucht die druk op de snotknop :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”