Belgacom of belgacom??

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

hollebollegijs schreef:
en de particuliere klantendiensten zullen bij rustige momenten wel eens moeten outbond doen en dat de druk op verkoop ligt is normaal, je hebt immers een commerciele functie, maar die druk is ook niet zo hoog als je aangeeft hoor.


Ongeveer 7 jaar geleden was het een ondersteunende functie, en daarna is het gegroeid tot ongeveer twee jaar geleden tot regelrechte commerciële functie (en dat voor een "klantendienst?") Toen heb ik er ook de brui aan gegeven omdat mijn hogeren mij iets wilden laten doen wat ik resoluut weigerde en dat was mensen in het zak zetten, opdringen, niet meer niet minder. (noem het zoals je wilt maar hier een vb: Tariefplannen aanraden die niet goed waren voor de klant maar wel voor Belgacom zelf. Anders kreeg je geen zogenaamde "commissie".)

Begrijp me niet verkeerd. Ik was goed in mn job en heb het steeds graag gedaan, maar als expert heb ik velen de fout zien maken om onterechte verkopen toch door te voeren. En dat is ook iets wat meer en meer zal gebeuren als de staff zo de druk blijft opvoeren. Heb jij ooit al wel eens de procentuele verhogingen per jaar gezien die men moet halen? En dat met een gesatureerde of afbouwende markt?

Maar kom. Iedere klantendienst ondervindt dit en ik moet zeggen dat de meeste mensen aan de lijn bij Belgacom een vrij goede kennis hebben.

De vraag is reeds gesteld maar ik zou wel eens graag weten op welke dienst jij zelf werkt.
Het zou mij verbazen dat uzelf op een klantendienst werkt, daar hebben ze geen tijd voor op userbase te posten, zeker niet met workforce die alles in de gaten houdt.
Misschien op de storingen, maar ik vermoed eerder op Aftersales, IDC of IAC.
Ik weet dat de server van Belgacom Userbase niet blokkeert, dus je kan in elk geval naar hartelust surfen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Insom schreef:... Ik weet dat de server van Belgacom Userbase niet blokkeert, dus je kan in elk geval naar hartelust surfen.


Is dat dien grote grijze bak op't einde van de gang? Héél uwen uitleg klonk wel aannemelijk, maar dan "de server van belgacom" ... dat is iets wat onze opa ook nog zou zeggen :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

selder schreef:
Insom schreef:... Ik weet dat de server van Belgacom Userbase niet blokkeert, dus je kan in elk geval naar hartelust surfen.


Is dat dien grote grijze bak op't einde van de gang? Héél uwen uitleg klonk wel aannemelijk, maar dan "de server van belgacom" ... dat is iets wat onze opa ook nog zou zeggen :p


Voor de goede orde; de Belgacom netwerkbeheerder blokkeert Userbase niet. (En ja, de gebruikersprofielen die op de webserver staan geven toch weer welke beperkingen die groep gebruikers heeft, zelfs voor het internet (blacklisting)) toch?

Selder, ge gaat me nu toch nie vertellen dat ik op uw grootvader lijk eh? :?
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

Wat hollebollegijs schreef klopt volledig ivm de klantendienst.
Er wordt qua klantendienst niets 0,0% uitbesteed aan externe callcenters.
Wat wel redelijk veel wordt uitbesteed is het laten opbellen voor 1 bepaald product en ja vandaag de dag is dat belgacom TV. In mindere mate ook nog voor wonback acties endergelijke.
Er zitten erbij die inderdaad veel onterechte verkopen doen, maar wat wil je als je naar die hun objectieven kijkt. Wat zit daar nog in externe callcenters dat zijn jobstudenten! Denk even logisch na zij zitten er maar gewoon om wat bij te verdienen.
De opleiding van de callcenters van Belgacom is inderdaad 6 weken maar daarbij komt inderdaad het ter plaatse bijschaven van software en producten en diensten. Zo zijn we ongeveer 3 maanden verder. Elke week teammeetings om de laatste veranderingen door te nemen.
Trust me ik kan het weten, in mijn ver verleden heb ik ook nog op de befaamde klantendienst van Belgacom gezeten. Ondertussen nog steeds bij Belgacom maar heb al verschillende watertjes doorzwommen. Van overal pik je wel iets op.
En ik werk dan wel bij Belgacom maar ik kan je gerust zeggen dat niet alles wat ze doen zo volledig juist of klantvriendelijk is.
Ze zijn al wel fel verbeterd maar alles kan beter das bij iedereen zo.
Wat er bovenaf wordt beslist zal wel goed bedacht zijn waarom ze dat doen.
En elke operator heeft zijn voor-en nadelen! Ook Belgacom.
Hopelijk stopt dit de discussie over opleiding, callcenter etc...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Insom schreef:...op die webserver staan ...


De "webserver" dan nog! Da's zo nodig nog erger dan "de server" ;) Dan is Belgacom het eerste bedrijf dat ik ken dat op 1 en dezelfde machine zowel de hosting heeft van zijn websites, als Internet Connectivity voor al zijn gebruikers binnen het bedrijf :)

Ik ben er maar mee aan't sollen, het woord dat je in de plaats van "server" had moeten gebruiken was ... "Firewall" of "Internet Gateway" ;)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Insom schreef:
De vraag is reeds gesteld maar ik zou wel eens graag weten op welke dienst jij zelf werkt.
Het zou mij verbazen dat uzelf op een klantendienst werkt, daar hebben ze geen tijd voor op userbase te posten, zeker niet met workforce die alles in de gaten houdt.
Misschien op de storingen, maar ik vermoed eerder op Aftersales, IDC of IAC.
Ik weet dat de server van Belgacom Userbase niet blokkeert, dus je kan in elk geval naar hartelust surfen.


verbaas je dan maar. ik zit op een klantendienst, niet de particuliere ofzo, daar zou ik wegkwijnen, nee, een andere dus... :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Insom schreef:
hollebollegijs schreef:
en de particuliere klantendiensten zullen bij rustige momenten wel eens moeten outbond doen en dat de druk op verkoop ligt is normaal, je hebt immers een commerciele functie, maar die druk is ook niet zo hoog als je aangeeft hoor.


Ongeveer 7 jaar geleden was het een ondersteunende functie, en daarna is het gegroeid tot ongeveer twee jaar geleden tot regelrechte commerciële functie (en dat voor een "klantendienst?") Toen heb ik er ook de brui aan gegeven omdat mijn hogeren mij iets wilden laten doen wat ik resoluut weigerde en dat was mensen in het zak zetten, opdringen, niet meer niet minder. (noem het zoals je wilt maar hier een vb: Tariefplannen aanraden die niet goed waren voor de klant maar wel voor Belgacom zelf. Anders kreeg je geen zogenaamde "commissie".)

Begrijp me niet verkeerd. Ik was goed in mn job en heb het steeds graag gedaan, maar als expert heb ik velen de fout zien maken om onterechte verkopen toch door te voeren. En dat is ook iets wat meer en meer zal gebeuren als de staff zo de druk blijft opvoeren. Heb jij ooit al wel eens de procentuele verhogingen per jaar gezien die men moet halen? En dat met een gesatureerde of afbouwende markt?

Maar kom. Iedere klantendienst ondervindt dit en ik moet zeggen dat de meeste mensen aan de lijn bij Belgacom een vrij goede kennis hebben.

De vraag is reeds gesteld maar ik zou wel eens graag weten op welke dienst jij zelf werkt.
Het zou mij verbazen dat uzelf op een klantendienst werkt, daar hebben ze geen tijd voor op userbase te posten, zeker niet met workforce die alles in de gaten houdt.
Misschien op de storingen, maar ik vermoed eerder op Aftersales, IDC of IAC.
Ik weet dat de server van Belgacom Userbase niet blokkeert, dus je kan in elk geval naar hartelust surfen.


de druk van hogerhand is niet zo erg hoor. je doet precies of men je behandelt als slaven van de telefonie. Er worden je bepaalde objectieven opgelegd, maar die zijn haalbaar. dus dat is het probleem niet. En onterechte verkopen, misschien in het verleden, maar dat is nu toch veel beter, want zo een mensen hebben ze gauw door en tja zo een dingen kan je niet vermijden. maar als ze ja pakken, dan vlieg je hoor.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

hollebollegijs schreef:
Insom schreef:
hollebollegijs schreef:
en de particuliere klantendiensten zullen bij rustige momenten wel eens moeten outbond doen en dat de druk op verkoop ligt is normaal, je hebt immers een commerciele functie, maar die druk is ook niet zo hoog als je aangeeft hoor.


Ongeveer 7 jaar geleden was het een ondersteunende functie, en daarna is het gegroeid tot ongeveer twee jaar geleden tot regelrechte commerciële functie (en dat voor een "klantendienst?") Toen heb ik er ook de brui aan gegeven omdat mijn hogeren mij iets wilden laten doen wat ik resoluut weigerde en dat was mensen in het zak zetten, opdringen, niet meer niet minder. (noem het zoals je wilt maar hier een vb: Tariefplannen aanraden die niet goed waren voor de klant maar wel voor Belgacom zelf. Anders kreeg je geen zogenaamde "commissie".)

Begrijp me niet verkeerd. Ik was goed in mn job en heb het steeds graag gedaan, maar als expert heb ik velen de fout zien maken om onterechte verkopen toch door te voeren. En dat is ook iets wat meer en meer zal gebeuren als de staff zo de druk blijft opvoeren. Heb jij ooit al wel eens de procentuele verhogingen per jaar gezien die men moet halen? En dat met een gesatureerde of afbouwende markt?

Maar kom. Iedere klantendienst ondervindt dit en ik moet zeggen dat de meeste mensen aan de lijn bij Belgacom een vrij goede kennis hebben.

De vraag is reeds gesteld maar ik zou wel eens graag weten op welke dienst jij zelf werkt.
Het zou mij verbazen dat uzelf op een klantendienst werkt, daar hebben ze geen tijd voor op userbase te posten, zeker niet met workforce die alles in de gaten houdt.
Misschien op de storingen, maar ik vermoed eerder op Aftersales, IDC of IAC.
Ik weet dat de server van Belgacom Userbase niet blokkeert, dus je kan in elk geval naar hartelust surfen.


de druk van hogerhand is niet zo erg hoor. je doet precies of men je behandelt als slaven van de telefonie. Er worden je bepaalde objectieven opgelegd, maar die zijn haalbaar. dus dat is het probleem niet. En onterechte verkopen, misschien in het verleden, maar dat is nu toch veel beter, want zo een mensen hebben ze gauw door en tja zo een dingen kan je niet vermijden. maar als ze ja pakken, dan vlieg je hoor.


Dus of je zit op ESD?

Ivm de haalbaarheid:
Gemiddeld diende ik twee jaar geleden 1800€ per dag aan producten te halen. Met verschillende categorieën die elk maar voor x % meetelden.
Zo diende je x aantal tariefplannen, DSL producten, lijnen en nieuw in mijn tijd: BGCTV per maand te hebben.

Als ik me goed herinner was een pstn lijn nog geen 180 € waard, een tariefplan dat groen was: 25 €, phonemail ed 12 €, en een adsl 340 €. Dus je moest al een equivalent van 10 lijnen op een dag halen.

Voor ESD is dit misschien 1 grote business klant, voor de particuliere dienst is dat wél hoog gegrepen. Akkoord ik had ook dagen van 4000 €, maar ook wel eens dagen van 100 €. En als je dan toch je werk goed hebt gedaan, klanten geholpen en miserie verholpen dan ben je blij... Tot je bij je supervisor wordt geroepen voor een taak of verdere opvolging omdat je verkoop niet goed is. Tja...

Het is en blijft een toffe job, ik heb nog nooit iemand anders horen zeggen. Enkel die opgelegde verkoop is een merde en zorgt voor een ongezonde stress.

Maar je hebt gelijk, iedereen die ik kende en die kon verhuisde maar al te graag naar de ESD diensten. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”