Edpnet <> newsserver

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Insider
Starter
Starter

Ik vraag me af hoe goed de newsserver is bij EDPnet . Ik weet dat er een limiet is van 10 gig, maar hoe is de snelheid en de retentie?

Ik weet dat er bij dommel geen limiet is, maar ik heb gehoord dat servers vrij traag zijn.

Aangezien ik normaal gezien zelden boven de 20 gig (web + news traffic) zal gaan denk ik voor EDPnet te kiezen als de nieuwsserver ok is. Liever snel en goedkoper downloaden en eventuele te korten aanvullen met een payserver.

Wat denken jullie?
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb geen problemen met de nieuwsserver vqn edpnet,10gb elke maand,2 simultane connecties aan een 'stabiele ' 450 Kbps . 8)
Ik heb een 4.6 mb profiel lijn.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

EDPnet heeft zelf eigenlijk geen nieuwsserver, maar je krijgt een (beperkte) account bij Eweka, toch wel een bekende naam...
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Insider schreef:Ik weet dat er bij dommel geen limiet is, maar ik heb gehoord dat servers vrij traag zijn.
Dommel heeft net aangekondigd dat ze hun newsservercapaciteit X3 gaan doen.
Insider
Starter
Starter

Uzzi schreef: Dommel heeft net aangekondigd dat ze hun newsservercapaciteit X3 gaan doen.
Ah, waar staat dit? Ik vind dit nergens weer...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Op de mededelingenpagina voor klanten.
Insider
Starter
Starter

Ok, thanks voor alle reacties :-D

Ik ga nog even afwachten en dit forum in de gaten houden om na te gaan hoe snel de nieuwsserver van dommel is na de upgrade.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Mijn 6Mbit trekt ie altijd vol (666KB/s), en qua retentie zou ik zeggen dat je pas een par2-blokje nodig hebt vanaf zo'n 100 dagen. Maximum ligt ergens rond de 120-130 dagen, denk ik.

Er zit geen nachtsurfen op dat newsserver-volume, dus als je 's nachts 1GB afhaalt, telt EDPnet slechts 500MB maar de newsserver telt wel de volle 1GB.

Persoonlijk zou ik toch liever een beperkte snelheid + meer volume zien. Bij Dommel is de nieuwsserver een belangrijke wervingstroef gebleken, maar blijkbaar begrijpt men dat niet bij EDPnet.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Hier altijd 666 kB/s (toeval :lol:?)
frado
Elite Poster
Elite Poster

pff ik heb altidj par2 blokken nodig:s . Er is bijna altijd wel iets kapot. Heb nochtans een payserver :s
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

frado schreef:pff ik heb altidj par2 blokken nodig:s . Er is bijna altijd wel iets kapot. Heb nochtans een payserver :s
Oude versie van newsleecher met een reukje aan ?
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

frado schreef:pff ik heb altidj par2 blokken nodig:s . Er is bijna altijd wel iets kapot. Heb nochtans een payserver :s
hoe oud zijn die post die je download?
frado
Elite Poster
Elite Poster

kaise1 schreef:
Oude versie van newsleecher met een reukje aan ?
3.9 beta 8

Posts van aantal dagen oud ofzo maar hoor. Denk dat het aan nod32 ligt. Heb nu ff op laptop eset smart security gedaan, en vannacht zijn al mijn downloads goed verlopen. Maar men key is al sleht voor die suite, dus zal ik terug moeten naar nod32 zelf:p
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”