Ik vraag me af hoe goed de newsserver is bij EDPnet . Ik weet dat er een limiet is van 10 gig, maar hoe is de snelheid en de retentie?
Ik weet dat er bij dommel geen limiet is, maar ik heb gehoord dat servers vrij traag zijn.
Aangezien ik normaal gezien zelden boven de 20 gig (web + news traffic) zal gaan denk ik voor EDPnet te kiezen als de nieuwsserver ok is. Liever snel en goedkoper downloaden en eventuele te korten aanvullen met een payserver.
Wat denken jullie?
Edpnet <> newsserver
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb geen problemen met de nieuwsserver vqn edpnet,10gb elke maand,2 simultane connecties aan een 'stabiele ' 450 Kbps .
Ik heb een 4.6 mb profiel lijn.

Ik heb een 4.6 mb profiel lijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Dommel heeft net aangekondigd dat ze hun newsservercapaciteit X3 gaan doen.Insider schreef:Ik weet dat er bij dommel geen limiet is, maar ik heb gehoord dat servers vrij traag zijn.
Mijn 6Mbit trekt ie altijd vol (666KB/s), en qua retentie zou ik zeggen dat je pas een par2-blokje nodig hebt vanaf zo'n 100 dagen. Maximum ligt ergens rond de 120-130 dagen, denk ik.
Er zit geen nachtsurfen op dat newsserver-volume, dus als je 's nachts 1GB afhaalt, telt EDPnet slechts 500MB maar de newsserver telt wel de volle 1GB.
Persoonlijk zou ik toch liever een beperkte snelheid + meer volume zien. Bij Dommel is de nieuwsserver een belangrijke wervingstroef gebleken, maar blijkbaar begrijpt men dat niet bij EDPnet.
Er zit geen nachtsurfen op dat newsserver-volume, dus als je 's nachts 1GB afhaalt, telt EDPnet slechts 500MB maar de newsserver telt wel de volle 1GB.
Persoonlijk zou ik toch liever een beperkte snelheid + meer volume zien. Bij Dommel is de nieuwsserver een belangrijke wervingstroef gebleken, maar blijkbaar begrijpt men dat niet bij EDPnet.
-
- Plus Member
- Contacteer:
hoe oud zijn die post die je download?frado schreef:pff ik heb altidj par2 blokken nodig:s . Er is bijna altijd wel iets kapot. Heb nochtans een payserver :s
3.9 beta 8kaise1 schreef:Oude versie van newsleecher met een reukje aan ?frado schreef:pff ik heb altidj par2 blokken nodig:s . Er is bijna altijd wel iets kapot. Heb nochtans een payserver :s
Posts van aantal dagen oud ofzo maar hoor. Denk dat het aan nod32 ligt. Heb nu ff op laptop eset smart security gedaan, en vannacht zijn al mijn downloads goed verlopen. Maar men key is al sleht voor die suite, dus zal ik terug moeten naar nod32 zelf:p