Van Belgacom naar EDPnet
-
- Starter Plus
Wij zouden willen overstappen naar EDPnet.
Nu bij Belgacom hebben wij normaal de snelheid van 4MBPS, maar meestal is dat bij ons rond de 3000kb/s, bij speedtest.net.
Bij EDPnet zou dit normaal 6MBPS moeten zijn.
Nu heb ik hier ergens gelezen dat dit afhankelijk is van de afstand naar de centrale.
Zou het dan kunnen dat we via EDPnet trager zouden kunnen zijn dan bij Belgacom?
Kan je dat gewoon bij de klantendienst vragen hoever de centrale van je huis staat?
Belgacom en EDPnet maken toch gebruik van dezelfde centrelas toch hé.
Nu bij Belgacom hebben wij normaal de snelheid van 4MBPS, maar meestal is dat bij ons rond de 3000kb/s, bij speedtest.net.
Bij EDPnet zou dit normaal 6MBPS moeten zijn.
Nu heb ik hier ergens gelezen dat dit afhankelijk is van de afstand naar de centrale.
Zou het dan kunnen dat we via EDPnet trager zouden kunnen zijn dan bij Belgacom?
Kan je dat gewoon bij de klantendienst vragen hoever de centrale van je huis staat?
Belgacom en EDPnet maken toch gebruik van dezelfde centrelas toch hé.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Nee hoor... ze zeggen 6M maar als je te ver van de centrale woont zullen ze maar 4M geven.
je mag niet verder wonen dan 2.5km en je snr moet minstens 20db zijn of zoiets.
Doe anders hier even een speedtest en plak het resultaat hier in uw berichtje
je mag niet verder wonen dan 2.5km en je snr moet minstens 20db zijn of zoiets.
Doe anders hier even een speedtest en plak het resultaat hier in uw berichtje
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Starter Plus
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 102 kbit/s or 13 kbyte/s
- Upload speed : 239 kbit/s or 30 kbyte/s
Sun Oct 28 2007 at 13:21:16 UTC+0100
DIe test zal ik beter nog es overdoen, momenteel zeer traag doordat onze trafiek bereikt is, en kan nu geen block bijbestellen want de site van Belgacom is 24 uur onbereikbaar. Vandaar dat we willen overstappen, moet alle maanden steeds maar blocks bijkopen.
DIe test zal ik beter nog es overdoen, momenteel zeer traag doordat onze trafiek bereikt is, en kan nu geen block bijbestellen want de site van Belgacom is 24 uur onbereikbaar. Vandaar dat we willen overstappen, moet alle maanden steeds maar blocks bijkopen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Waarom wil je overstappen op EDPnet ?
De prijs, het volume, de snelheid ?
De prijs, het volume, de snelheid ?
- Patje
- Elite Poster
er bestaan grotere abonnementen bij Belgacom zoals multi (17), adsl Plus(30GB) maar das idd een stuk duurder.Baileysker schreef:http://www.userbase.be speed test results:
dan kan je beter kiezen voor Edpnet of Dommel (die zit op Belgacom netwerk)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
-
- Starter Plus
Ik heb reeds adsl plus, dus die 30 GB is er al door, toen block gekocht van 5 GB is er ook door, nu gisterenavond rond 23 u melding gehad dat die block op was, maar hun site is niet bereikbaar van zaterdag 22u tot zondag 22u, nog effe wachten dus
En bij EPDnet kunt ge tot 60 GB gaan, veel goedkoper.
En bij EPDnet kunt ge tot 60 GB gaan, veel goedkoper.
-
- Starter Plus
Ben eens bij Dommel gaan kijken, want meestal worden die 2 toch veel aangeraden.
Maar bij Dommel is de max. snelheid 4MBPS, en bij EDPnet 6MBPS.
Ook zie ik bij Dommel niks staan over ADSL2, wat we in de toekomst wel zouen willen.
Maar ik ga wel eens horen welke centrale er dus het dichtste staat, want dan zou Dommel misschien toch sneller kunnen zijn dan edpnet.
Ook zie ik bij Dommel niks staan over ADSL2, wat we in de toekomst wel zouen willen.
Maar ik ga wel eens horen welke centrale er dus het dichtste staat, want dan zou Dommel misschien toch sneller kunnen zijn dan edpnet.
dommel gaat adsl2+ uitbrengen in grote steden.Baileysker schreef:Ben eens bij Dommel gaan kijken, want meestal worden die 2 toch veel aangeraden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Baileysker schreef: Ook zie ik bij Dommel niks staan over ADSL2, wat we in de toekomst wel zouen willen.
Code: Selecteer alles
subject: dommel.com introduces cityconnect lite, cityconnect and cityconnect pro (ADSL2+)
dommel.com announces the availability of 3 new dsl-access products in the city of leuven as of mid november 2007. in the course of 2008 cityconnect products will become available in and around more belgian large cities (such as gent, hasselt, genk, oostende, liege, charleroi, antwerp, mons, brussels and kortrijk).
- the "cityconnect lite" account has a downloadspeed of up to 3 mbit/sec, an uploadspeed of up to 512 kbps and a datalimit of 15gb. it allows 1 computer to connect at a monthly rate of 12.95 euro/month vat excl, 15.67 euro vat incl.
- the "cityconnect" product features a download-speed of up to 10 mbit/sec, an uploadspeed of up to 1 mbit/sec and a datalimit of 40 gb. unlimited computers are allowed to connect. the price of this connection will only be 19.95 euro/month vat excl, 24.14 euro vat incl.
- the "cityconnect pro" account will have a downloadspeed of up to 24 mbit/sec, an upload-speed of up to 3 mbit/sec and no downloadlimit. this account will be offered at a monthly rate of 28.95 euro vat excl, 35.03 euro vat incl.
all accounts will be delivered by default with a fixed ip-addresses, and no port-blocking at all and will use the adsl2+ annex a and annex m specifications.
a belgacom telephoneline is still needed (a discovery line will do).
the cityconnect products will be available in selected cities only, as an addition to our nation-wide available netconnect (adsl) and speedconnect (vdsl2) based offerings and will merely be sold by local computer and telecomshops.
-
- Starter Plus
Spijtig, ik woon maar in een klein gemeenteke.hellsnake schreef:[quote="quote]
dommel gaat adsl2+ uitbrengen in grote steden.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Daar zou er normaal VDSL2 moeten komen . En ik zeg normaal, maar met bgc weet je nooitBaileysker schreef:Spijtig, ik woon maar in een klein gemeenteke.hellsnake schreef:[quote="quote]
dommel gaat adsl2+ uitbrengen in grote steden.
-
- Starter Plus
VDSL heeft ook maar 35 GB trafiek per maand, is niet veel meer hé.hellsnake schreef: Daar zou er normaal VDSL2 moeten komen . En ik zeg normaal, maar met bgc weet je nooit
-
- Starter Plus
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3364 kbit/s or 421 kbyte/s
- Upload speed : 322 kbit/s or 40 kbyte/s
Sun Oct 28 2007 at 16:28:17 UTC+0100
De site van bgc is in orde, heb wat gb kunnen aanschaffen, eindelijk, want da was hier wel heel traag zenne.
- Download speed : 3364 kbit/s or 421 kbyte/s
- Upload speed : 322 kbit/s or 40 kbyte/s
Sun Oct 28 2007 at 16:28:17 UTC+0100
De site van bgc is in orde, heb wat gb kunnen aanschaffen, eindelijk, want da was hier wel heel traag zenne.
-
- Erelid
Och, toen ik die waarden zag van Belgacom hun smalband, was ik verrast, dat ging nog redelijk snel, vergeleken met Telenet
Ik denk dat ze VDSL2 eerst gaan uitbreiden in de kleine steden.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ja want in de steden kunnen ze adsl2+ doenLord Utopia schreef:Och, toen ik die waarden zag van Belgacom hun smalband, was ik verrast, dat ging nog redelijk snel, vergeleken met Telenet
-
- Starter Plus
Waarschijnlijk zal het dan toch Dommel worden, trafiek en nachtsurfen is interessant.
De snelheid doet me twijfelen, edpnet zou normaal sneller zijn.
Afstand centrale dommel is 2,5km, wat toch redelijk goed is.
Bij epdnet weet ik het nog niet, moest het per mail aanvragen en zou vandaag nog antwoord krijgen.
Degene die dus het dicht ligt zullen we waarschijnlijk nemen.
Als die van edpnet ook opdezelfde afstand liggen, wordt het weeral twijfelen.
Is betaling met domiciliëring verplicht bij Dommel?
Bij edpnet niet dacht ik.
De snelheid doet me twijfelen, edpnet zou normaal sneller zijn.
Afstand centrale dommel is 2,5km, wat toch redelijk goed is.
Bij epdnet weet ik het nog niet, moest het per mail aanvragen en zou vandaag nog antwoord krijgen.
Degene die dus het dicht ligt zullen we waarschijnlijk nemen.
Als die van edpnet ook opdezelfde afstand liggen, wordt het weeral twijfelen.
Is betaling met domiciliëring verplicht bij Dommel?
Bij edpnet niet dacht ik.
-
- Erelid
EDPnet en Dommel liggen normaal op dezelfde afstand hoor
EDPnet is gooedkoop, hier betaal je bij voor wat je verbruikt.
Dommel is goedkoop voor groot-verbruikers.
EDPnet is gooedkoop, hier betaal je bij voor wat je verbruikt.
Dommel is goedkoop voor groot-verbruikers.
EDPnet heeft ook nachtsurfen, weliswaar met iets andere condities (Dommel telt nog wat minder), maar ik haal daarmee toch ook iedere maand rond de 35GB uit mijn basis 20GB.
Voor de prijs van Dommel (36€), heb je bij EDPnet al een mooie 44GB. Met wat gecoördineerd nachtsurfen kan je dat toch rekken tot zo'n 70-80GB, denk ik, maar dat hangt natuurlijk van het surfgedrag van de gebruiker(s) af.
'k Heb het al eens eerder gezegd, maar de hogere snelheid is weldegelijk zeer merkbaar bij het gewone surfen - da's iets wat ik eigenlijk niet verwacht had toen ik van Belgacom naar EDPnet ging ('t was vooral de prijs die mijn beslissing bepaalde).
Voor de prijs van Dommel (36€), heb je bij EDPnet al een mooie 44GB. Met wat gecoördineerd nachtsurfen kan je dat toch rekken tot zo'n 70-80GB, denk ik, maar dat hangt natuurlijk van het surfgedrag van de gebruiker(s) af.
'k Heb het al eens eerder gezegd, maar de hogere snelheid is weldegelijk zeer merkbaar bij het gewone surfen - da's iets wat ik eigenlijk niet verwacht had toen ik van Belgacom naar EDPnet ging ('t was vooral de prijs die mijn beslissing bepaalde).
-
- Starter Plus
Dommel maakt toch gebruik van het Belgacom netwerk,Lord Utopia schreef:EDPnet en Dommel liggen normaal op dezelfde afstand hoor
en EDPnet van het Scarlet netwerk, had toch ergens gelezen dat dit kan verschillen van plaats.( dacht ik, weet het niet meer zeker)
Maar de afstand achterhalen lijkt toch niet zo gemakkelijk, enkel bij Dommel ging dat vlotjes.
Scarlet 4 maal gebeld vandaag, maar kreeg steeds de melding dat de wachttijden extreem hoog liggen.
En van EDPnet kreeg ik als antwoord op mijn mail:
Geachte,
Jammer genoeg kunnen we de afstand niet nakijken tot de centrale. Deze service, die wel beschikbaar was tot januari 2007, is betalend geworden door Belgacom naar ons toe.
Wij kunnen dit dus niet langer aanbieden en leveren elk order op met de maximum snelheid als aanvraag. Het werkelijk haalbare profiel komt u bijgevolg pas te weten eenmaal de dienst actief. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Dus de werkelijke snelheid dat ik zou hebbben zou ik pas weten als vasthang aan een contract van 1 jaar.
Da is toch een risico nemen eigenlijk.
-
- Erelid
Jaja, maar scarlet hun infrastructuur zit nog steeds in die kastjes, de "centrales". Dus die afstand is hetzelfde.
E-Mail naar dommel sturen voor de afstand. Opnieuw, EDPnet kan (wil?) dit niet berekenen.
Daarbij, de snelheid die je bij Belgacom/dommel krijgt, zal je hoogstwaarschijnlijk ook bij EDPnet en consoorten halen, mss zelfs hoger.
E-Mail naar dommel sturen voor de afstand. Opnieuw, EDPnet kan (wil?) dit niet berekenen.
Daarbij, de snelheid die je bij Belgacom/dommel krijgt, zal je hoogstwaarschijnlijk ook bij EDPnet en consoorten halen, mss zelfs hoger.
-
- Starter Plus
Met ander woorden Dommel en EDPnet zijn beiden goede providers.
En zit ik nu dus nog steeds te twijfelen tussen de 2, voor de prijs moet ik het niet doen, want berekent op ons verbruik komen die op bijna dezelfde prijs uit.
EDPnet voordelen:
-sneller (6mbps)
Dommel voordelen:
-meer trafiek (75 GB)
-langer nachtsurfen (van 1u tot 13 uur)
Ik zal der nog maar een nachtje over slapen zeker
En zit ik nu dus nog steeds te twijfelen tussen de 2, voor de prijs moet ik het niet doen, want berekent op ons verbruik komen die op bijna dezelfde prijs uit.
EDPnet voordelen:
-sneller (6mbps)
Dommel voordelen:
-meer trafiek (75 GB)
-langer nachtsurfen (van 1u tot 13 uur)
Ik zal der nog maar een nachtje over slapen zeker
-
- Erelid
Op 2,5 km zou je mooie snelheid kunnen halen, ik zeg niet dat je 6 Mb zult krijgen, hangt allemaal af van verschillende factoren hè.
-
- Starter Plus
nog een voordeel van edpnet vindt ik: adsl 2 in de toekomst.(24 MBPS)
Heb gehoord dat dit bij Dommel enkel in de grootsteden zou zijn
En dan weer een voordeel bij Dommel: indien trafiek opgebruikt, geen smalband maar mediumband.
Pff, moeilijke keuze
Heb gehoord dat dit bij Dommel enkel in de grootsteden zou zijn
En dan weer een voordeel bij Dommel: indien trafiek opgebruikt, geen smalband maar mediumband.
Pff, moeilijke keuze
-
- Erelid
Het zit zo, ben je een grootverbruiker, zeg meer dan 50 GB ? Ga naar dommel, verbruik je minder, ga naar EDPnet.
Daarbij, ADSL2+ wordt voorlopig alleen maar in de grote steden voorzien (als BGC daarbijkomt, kan dat nog veranderen), zowel voor EDP als Dommel, Scarlet, E-Leven enz.
Daarbij, ADSL2+ wordt voorlopig alleen maar in de grote steden voorzien (als BGC daarbijkomt, kan dat nog veranderen), zowel voor EDP als Dommel, Scarlet, E-Leven enz.
-
- Starter Plus
Bedankt voor de snelle reacties Lord Utopia.
-
- Erelid
No problem, al mijn weinige kennis wil ik graag delen met anderenBaileysker schreef:Bedankt voor de snelle reacties Lord Utopia.
Niet vergeten dat wie nu intekent bij Dommel, ook een mogelijke prijsstijging van 10% moet aanvaarden (39.5€/maand) zonder het jaarcontract te kunnen verbreken.
Als de vorige prijsstijging geen impact had op hun klantenbestand (en buiten wat gemor heb ik hier toch niet echt mensen zien switchen), dan kan een nieuwe prijsstijging hen misschien wel een goed idee lijken.
btw, ik zit ook op 2.4km maar je kan misschien beter je lijnwaarden eens posten, dan kunnen de experts inschatten of 6Mbit mogelijk is op je lijn.
Als de vorige prijsstijging geen impact had op hun klantenbestand (en buiten wat gemor heb ik hier toch niet echt mensen zien switchen), dan kan een nieuwe prijsstijging hen misschien wel een goed idee lijken.
btw, ik zit ook op 2.4km maar je kan misschien beter je lijnwaarden eens posten, dan kunnen de experts inschatten of 6Mbit mogelijk is op je lijn.
-
- Starter Plus
En waar vindt ik die lijnwaarden? Daar ken ik niks van hoor.
-
- Starter Plus
Bedoel je dit:
Stream Type
Actual Data Rate
Up Stream
512 (Kbps.)
Down Stream
4640 (Kbps.)
[Go Top]
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data
Upstream
Downstream
Noise Margin
24 dB
13 dB
Attenuation
32 dB
31 dB
Indicator Name
Near End Indicator
Far End Indicator
Fast Path FEC Correction
0
0
Interleaved Path FEC Correction
0
0
Fast Path CRC Error
1
13
Interleaved Path CRC Error
0
0
Loss of Signal Defect
0
---
Fast Path HEC Error
0
0
Interleaved Path HEC Error
0
0
[Go Top]
Statistics:
Received Cells
45081279
Transmitted Cells
11207419
Stream Type
Actual Data Rate
Up Stream
512 (Kbps.)
Down Stream
4640 (Kbps.)
[Go Top]
Operation Data
Upstream
Downstream
Noise Margin
24 dB
13 dB
Attenuation
32 dB
31 dB
Indicator Name
Near End Indicator
Far End Indicator
Fast Path FEC Correction
0
0
Interleaved Path FEC Correction
0
0
Fast Path CRC Error
1
13
Interleaved Path CRC Error
0
0
Loss of Signal Defect
0
---
Fast Path HEC Error
0
0
Interleaved Path HEC Error
0
0
[Go Top]
Statistics:
Received Cells
45081279
Transmitted Cells
11207419
-
- Starter Plus
IK had naar EDPnet nog een mailtje gestuurd met de vraag of de centrale op dezelfde plaats staat van Belgacom.
Hun antwoord:
Geachte,
Dit zijn dezelfde centrales. Indien deze zich bevindt op 2,5 km dan zal u zich bij ons kunnen connecteren op een 4 Mbits profiel.
Met vriendelijke groet,
Dus 6 MBPS is niet mogelijk zo te lezen.
Hun antwoord:
Geachte,
Dit zijn dezelfde centrales. Indien deze zich bevindt op 2,5 km dan zal u zich bij ons kunnen connecteren op een 4 Mbits profiel.
Met vriendelijke groet,
Dus 6 MBPS is niet mogelijk zo te lezen.
- Patje
- Elite Poster
Met deze waarden zou een 6M vermoedelijk niet gaan, vanaf 2,5km willen ze mensen niet aansluiten op 6M wegens de grote kans op disconnects .... 13db noise margin is wel goed voor een 4MBaileysker schreef:Bedoel je dit:
Stream Type
Actual Data Rate
Up Stream
512 (Kbps.)
Down Stream
4640 (Kbps.)
[Go Top]
Operation Data
Upstream
Downstream
Noise Margin
24 dB
13 dB
Attenuation
32 dB
31 dB
wetende dat 6db zorgt voor disconnects, dus een stabiele 4M zou ik verkiezen boven een onstabiele 6M
nu alleen nog aan jou deze keuze; 4M bij Dommel of Edpnet
- Patje
- Elite Poster
Normaal zal die persoon moeten bewijzen hebben dat hij een goeie noise margin heeft, dus zeker 20dbdeej schreef:Jamaar da's een conservatieve schatting. Ik denk dat Ofloo een 6Mbps op 3 km van de centrale heeft (kan ook iemand anders zijn).
in Baileysker zijn geval heeft hij veel te weinig SNR (13db)
-
- Starter Plus
Bedankt voor de antwoorden. Van die lijnwaarden en zo ken ik niet veel.
De lijnwaarden en onder andere ook die 13 db bij mij.
Van wat hangen die waarden eigenlijk vanaf, de telefoonlijn, de modem of router of nog wat anders?
De lijnwaarden en onder andere ook die 13 db bij mij.
Van wat hangen die waarden eigenlijk vanaf, de telefoonlijn, de modem of router of nog wat anders?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Eventueel eens proberen met full rate splitter. Zeker interessant als je meerdere telefooncontactpunten en aftakkingen hebt. Is je telefoonkabel geïsoleerd en niet te lang?
Steven
Steven
-
- Starter Plus
Geïsoleerd? nu vraagt ge wa, ik zou het niet weten.
De lengte, van't straat tot binnen zo'n 5 meter, en dan binnen staat de router vlakbij, is draadloos.
De lengte, van't straat tot binnen zo'n 5 meter, en dan binnen staat de router vlakbij, is draadloos.
Er zijn twee types op de Belgische markt:Steven7 schreef:Eventueel eens proberen met full rate splitter. Zeker interessant als je meerdere telefooncontactpunten en aftakkingen hebt.
De vijfpolige splitter (meest voorkomend) en de full rate-splitter. linkje
@ Baileysker,
Er is 'n PM voor jou, van Di Okt 30, 2007 7:16 pm
- Patje
- Elite Poster
Dat hangt af van de kwaliteit van uw koperlijn kabel van uw huis naar centrale, als die in redelijk goede staat is of niet.Baileysker schreef:Van wat hangen die waarden eigenlijk vanaf, de telefoonlijn, de modem of router of nog wat anders?
ook uw binnenbekabeling van pc naar modem/router -|---> naar telefoondoos ....