Dommel infoBASE (vragen en hun antwoorden)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Mahimahi schreef:Bij mij zal het nipt worden denk ik.

Brief gekregen van Belgacom dat mijn internet zal afgesloten worden op 14/09/07. (Opzeg gedaan door Dommel zelf)

Vermoedelijke datum van activatie door Dommel.

expected installation date : 14/09/2007 (14.00u - 18.00u)

Dus weinig of geen speling.
Ik hoop maar dat alles van de eerste keer werkt.


Bij mij is het beide 13/09/2007 maar kan al sinds de dag na de aanvraag (2-09-07) surfen via dommel. heb gewoonweg mijn accountgegevens laten mailen door op de E te drukken :-D
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bij mij is het beide 13/09/2007 maar kan al sinds de dag na de aanvraag (2-09-07) surfen via dommel. heb gewoonweg mijn accountgegevens laten mailen door op de E te drukken Very Happy

Dat heb ik ook gedaan, en een nieuw account aangemaakt in mijn router maar hij wil niet verbinden.

Ik zal dat toch wel goed gedaan hebben hoop ik. (Ik heb afgekeken van mijn skynet account maar dan met gewijzigde inloggegevens)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

desteven schreef:
xenne schreef:
desteven schreef:euh kan dat da nog tot 18/09/2007 gaat duren, dat staat er nl bij "expected installation date :" op klantengedeelte van dommel-site, da 's wel lang :?
als het daar staat zal het wel zo zijn. normaal moet je 7 a 10 dagen wachten op aktivatie
pfff, ik hoop dat men Telenet tegen dan nog niet opgezegd is
wanneer heb je uw opzeg gegeven?

zo is de opzeg/bestelling voor mij verlopen:

opzeg/bestelling:
30/07: aangetekende brief gestuurd naar TELENET (opzeg contract)
05/08: mail gestuurd naar TELENET om te vragen of brief toegekomen was
06/08: antwoord op mail, opzegdocument ontvangen op 31/07, nog 30 dagen voor opzeg
06/08: besteld bij DOMMEL, contract opgestuurd en betaald
07/08: telefoon van TELENET om mij te overhalen te blijven (is al te laat) en DRASTISCHE verbeteringen te beloven
07/08: CRM panel DOMMEL toegankelijk, overschakeling naar DOMMEL mail, nog geen aktivatie datum (we have not yet received a signed copy of the contract)
13/08: gebeld naar DOMMEL om te vragen of ze contract al ontvangen hebben (j)
13/08: update status CRM: the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
14/08: update status CRM: expected installation date : 21/08/2007 (14.00u - 18.00u)
14/08: domiciliatie TELENET opgezegd
14/08: domiciliatie DOMMEL geaktiveerd
21/08: ADSL geaktiveerd
29/08: TELENET afgesloten
05/09: brief TELENET ivm eindafrekening (verzoek om rekeringnummer, als deactivatiedatum geven ze 19/07?)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Awel bij mij gaat dat ook ongeveer zo zijn, Telenet internet (ik blijft bij hen voor Freephone24) is een goei 2 weken geleden opgezegd.

Alleszins, ik heb het hier een beke off-topic doen gaan waarvoor mijn excuses.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Robbe schreef:Denk dat er nog veel zijn die het ni de moeite niet vonden om er op te reageren. Laat ons weten wat hun reactie is eh :-)

ivm dat mijn abo dus paar dagen te vroeg is beginnen lopen, ttz voor de activatie van mijn adsl heb ik nu toch eens een mail gestuurd, ze moesten maar de prijzen niet opgeslagen hebben :wink: had het naar sales gestuurd, kreeg nu reactie dat ik mijn mail samen met telefoonnr moeten forwarden naar order. we houden u op de hoogte :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.

Een keer om mijn afstand te weten, 1 keer voor te vragen als we gewoon kunnen overschakelen naar cityconnect, en dan nog een paar keer voor wat stomme dingen
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

ljd schreef:ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.

Een keer om mijn afstand te weten, 1 keer voor te vragen als we gewoon kunnen overschakelen naar cityconnect, en dan nog een paar keer voor wat stomme dingen

Het moet zijn dat ze op de dingen waar ze direct een antwoord op weten ook direct antwoorden.
Want mijn mails nemen héééél wat langer om beantwoord te worden.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Robbe schreef:
ljd schreef:ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.

Een keer om mijn afstand te weten, 1 keer voor te vragen als we gewoon kunnen overschakelen naar cityconnect, en dan nog een paar keer voor wat stomme dingen

Het moet zijn dat ze op de dingen waar ze direct een antwoord op weten ook direct antwoorden.
Want mijn mails nemen héééél wat langer om beantwoord te worden.


Wat vraag je dan zoal?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ljd schreef:ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.

gelukzakske :wink: ik heb nog nooit zo snel antwoord gekregen, mijn laatste 2 tickets vielen nog mee... antwoord na 2 werkdagen ofzo. in periode van begin augustus zat er eens werkdag of 8 tussen, ook 1 keer als antwoord gekregen dat ik moest bellen. op de vraag of cityconnect beschikbaar zou zijn voor mij kreeg ik een standaard mail terug voor mensen die nog geen klant zijn, dus met reclame voor netconnect in, met als afsluiter Alvast bedankt en hopelijk tot weldra als tevreden klant! beetje raar om dat tegen een klant te zeggen :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

xenne schreef:
ljd schreef:ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.

gelukzakske :wink: ik heb nog nooit zo snel antwoord gekregen, mijn laatste 2 tickets vielen nog mee... antwoord na 2 werkdagen ofzo. in periode van begin augustus zat er eens werkdag of 8 tussen, ook 1 keer als antwoord gekregen dat ik moest bellen. op de vraag of cityconnect beschikbaar zou zijn voor mij kreeg ik een standaard mail terug voor mensen die nog geen klant zijn, dus met reclame voor netconnect in, met als afsluiter Alvast bedankt en hopelijk tot weldra als tevreden klant! beetje raar om dat tegen een klant te zeggen :wink:


Hebben ze waarschijnlijk je reply's hier op userbase gelezen dat ge al andere isp's aan het verkennen zijt xenne :lol: .
:wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

yama schreef:
xenne schreef:
ljd schreef:ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.

gelukzakske :wink: ik heb nog nooit zo snel antwoord gekregen, mijn laatste 2 tickets vielen nog mee... antwoord na 2 werkdagen ofzo. in periode van begin augustus zat er eens werkdag of 8 tussen, ook 1 keer als antwoord gekregen dat ik moest bellen. op de vraag of cityconnect beschikbaar zou zijn voor mij kreeg ik een standaard mail terug voor mensen die nog geen klant zijn, dus met reclame voor netconnect in, met als afsluiter Alvast bedankt en hopelijk tot weldra als tevreden klant! beetje raar om dat tegen een klant te zeggen :wink:


Hebben ze waarschijnlijk je reply's hier op userbase gelezen dat ge al andere isp's aan het verkennen zijt xenne :lol: .
:wink:
ben nochtans niet van plan om op korte termijn te vertrekken zenne, zit nog minstens vast tot 08.08. na één maand gedommeld te hebben kan ik zeggen dat ik wel content ben. maar ik kijk altijd uit naar alternatieven :oops:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

xenne schreef:
yama schreef:
xenne schreef:
ljd schreef:ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.

gelukzakske :wink: ik heb nog nooit zo snel antwoord gekregen, mijn laatste 2 tickets vielen nog mee... antwoord na 2 werkdagen ofzo. in periode van begin augustus zat er eens werkdag of 8 tussen, ook 1 keer als antwoord gekregen dat ik moest bellen. op de vraag of cityconnect beschikbaar zou zijn voor mij kreeg ik een standaard mail terug voor mensen die nog geen klant zijn, dus met reclame voor netconnect in, met als afsluiter Alvast bedankt en hopelijk tot weldra als tevreden klant! beetje raar om dat tegen een klant te zeggen :wink:


Hebben ze waarschijnlijk je reply's hier op userbase gelezen dat ge al andere isp's aan het verkennen zijt xenne :lol: .
:wink:
ben nochtans niet van plan om op korte termijn te vertrekken zenne, zit nog minstens vast tot 08.08. na één maand gedommeld te hebben kan ik zeggen dat ik wel content ben. maar ik kijk altijd uit naar alternatieven :oops:


Is normaal wie niet xenne :wink: .

Juist telenetmails geopend krijg ik een mail om vragen optelossen over klantendienst .

Beste Telenet-klant,

Telenet wil graag uw mening weten over de kwaliteit van haar Klantendienst.

AANDACHT: uw e-mailadres werd toevallig geselecteerd uit het klantenbestand van Telenet om deel te nemen aan deze enquête. Deze e-mail werd automatisch naar u verstuurd door het onafhankelijk marktonderzoeksbureau.

toevallig jaja :lol: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

xenne schreef:
Robbe schreef:Denk dat er nog veel zijn die het ni de moeite niet vonden om er op te reageren. Laat ons weten wat hun reactie is eh :-)

ivm dat mijn abo dus paar dagen te vroeg is beginnen lopen, ttz voor de activatie van mijn adsl heb ik nu toch eens een mail gestuurd, ze moesten maar de prijzen niet opgeslagen hebben :wink: had het naar sales gestuurd, kreeg nu reactie dat ik mijn mail samen met telefoonnr moeten forwarden naar order. we houden u op de hoogte :wink:

een dag later reactie van dommel , de mail is hier aangekomen op zondag om 00H32 :eek:

Code: Selecteer alles

Geachte Xenne,

We hebben uw billing aangepast.

Groetjes
Dommel


hier had ik niet echt op gerekend, maar 't is leuk meegenomen :-D en juist is juist hé, ik betaal niet graag voor iets dat ik nog niet heb

mijn abo begint nu idd te lopen op de 21ste, de dag dat m'n adsl geaktiveerd is geworden. mijn teller wordt vanaf nu ook gereset de 21ste, ik zit nu wel met het probleem dat ik 75GB moet opgebruiken op 7 dagen, want ben nog maar pas gereset de 14e, volgende reset is al de 21ste, het leven kan zwaar zijn :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Morgen wordt Dommel geactiveerd maar ik heb al een tweede factuur. Op de eerste staat renew date 31/8, en op de tweede staat renew date 12/10. Heb ik het dan juist als ik van 12/9 tot morgen teveel betaald ga hebben?
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

heb ik ook voor maar ook nooit echt duidelijke reactie op gehad...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

lijkt me logisch dat je abo begint te lopen op de dag dat je adsl geaktiveerd werd, en niet daarvoor. da's dan ook de dag dat je meter maandelijks gereset wordt. bij mij is't nu in orde gebracht, meer kan ik niet zeggen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

xenne schreef:lijkt me logisch dat je abo begint te lopen op de dag dat je adsl geaktiveerd werd, en niet daarvoor. da's dan ook de dag dat je meter maandelijks gereset wordt. bij mij is't nu in orde gebracht, meer kan ik niet zeggen.


Ik nu ook mail verzonden en al eerste antw gekregen moest mn adslnummer in geven en ze gingen het bekijken dus ben benieuwd.


Geachte,

Dit komt automatisch in orde.
Wat is uw adsl telefoonnummer?
Wij kijken dit dan graag voor u na en zetten dit - indien nodig - voor u recht.

met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service


Dit is het antw die ik kreeg ticket is nog open dus ff wachten nog .
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

had ook zo'n mail gehad

Code: Selecteer alles

Geachte Xenne,
 
Gelieve deze mail, incl uw adsl-telefoonnummer door te sturen aan [email protected].
Alvast bedankt!
 


en dag erna was billing aangepast
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

ljd schreef:Wat vraag je dan zoal?

Da waren vragen ivb. met htaccess, permissies die de server beheerde ipv de gebruiker en zo van die stoten.
Die waren dus hosting gerelateerd.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

expected activation date : 18/09/2007
(14.00u - 18.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
en nog steeds ADSL physical down in router/modem configpagina, of moet ik wachten op bevestiging per mail ofzo?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

desteven schreef:
expected activation date : 18/09/2007
(14.00u - 18.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
en nog steeds ADSL physical down in router/modem configpagina, of moet ik wachten op bevestiging per mail ofzo?

waarschijnlijk zal het maar morgen geaktiveerd zijn, heb dat hier nog al gelezen. op de moment dat uw adsl aktief is krijg je iig een mail van dommel met de bevestiging en de connectie details
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

pfff :-(
heb ik nog een telenetblokje moete bijkope gvd
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Gisteren een mailtje gestuurd en vanmorgen was 't in orde.
Nu ja, op dat van die facturatie hebben ze (nog) niet geantwoord maar van die 6 dagen teveel betalen ge 'k nu ook ni dood dus.
nounou
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2007, 16:26
Locatie: lokeren

beste, ik ben zopas overgeschakeld naar dommel. ik heb een mail gekregen met allerlei paswoorden:
adsl-number:...........
adsl-login:............
adsl-pass:.............
news-server:..........
news-login:...........
news-pass:............
pop3-server:..........
smtp-server:..........
webmail:..............
wan-ip:...............
maar mijn probleem is dat ik niet weet hoe deze instelling in te geven in mijn philips router..
bij de instelling van mijn router krijg ik de volgende scherm:
Afbeelding
en hier zit ik dan vast..
ik hoop dat iemand me kan helpen en zeggen hoe ik die allemaal moet installeren...
alvast bedankt..
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

De instellingen van de screenshot hebben niets te maken met je ADSL verbinding, alleen met je eigen draadloos netwerk.
Ik heb zelf geen Philips maar vermoed dat je bij General settings moet kijken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

huh das voor uw wireless settings
voor uw login gegevens in te vullen moet ge zijn op 192.168.1.1 (met browser dus) en inloggen met logingegevens die in de manual van uw philips staan. dan vult ge op een van die paginas bij connectionsettings die gegevens in
jjvk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 sep 2007, 21:37

Dag,

Even naar de site van Dommel geweest.
Mag ik vragen waar de algemen voorwaarden te vinden zijn??
Sorry, maar op het eerste zicht vind ik ze niet.
Ik ben een misnoegde scarletter die maar 1 mbps meer haalt en denk over te stappen naar dommel.
Maar zal ik dan terug aan ong. 4 mbps kunnen surfen?
Ik heb dat ens voorgelegd per mail aan de helpdesk van dommel, nu nog afwachten of ze mij zullen terugmailen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

jjvk schreef:Dag,

Even naar de site van Dommel geweest.
Mag ik vragen waar de algemen voorwaarden te vinden zijn??
Sorry, maar op het eerste zicht vind ik ze niet.
Ik ben een misnoegde scarletter die maar 1 mbps meer haalt en denk over te stappen naar dommel.
Maar zal ik dan terug aan ong. 4 mbps kunnen surfen?
Ik heb dat ens voorgelegd per mail aan de helpdesk van dommel, nu nog afwachten of ze mij zullen terugmailen.
wat is de reden dat je maar 1mbps haalt? afstand tot de centrale? als dat geval is rest je maar 1 alternatief, en da's telenet :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Hier thuis hebben we eindelijk besloten om van Belgacom ADSL Go over te stappen naar Dommel.

We gaan dan domeinnamen aankopen voor de e-mails, maar ik heb nu nog 1 vraag.
Als we Dommel bestellen via hun website, wanneer wordt ADSL bij Belgacom dan opgezegd?
Volgens Belgacom en Dommel wordt dat automatisch opgezegd wanneer je lijn actief is bij Dommel ofzoiets waardoor je dat dus niet meer zelf moet doen.
Nu is mijn vraag:
Wordt je internet bij Belgacom ook daadwerkelijk afgesloten als je je inloggegevens hebt gekregen van Dommel, zodat je niet zonder internet komt te zitten, of wordt je verbinding al vroeger gesloten zodat je enkele dagen zonder internet zit?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Kielse schreef:Hier thuis hebben we eindelijk besloten om van Belgacom ADSL Go over te stappen naar Dommel.

We gaan dan domeinnamen aankopen voor de e-mails, maar ik heb nu nog 1 vraag.
Als we Dommel bestellen via hun website, wanneer wordt ADSL bij Belgacom dan opgezegd?
Volgens Belgacom en Dommel wordt dat automatisch opgezegd wanneer je lijn actief is bij Dommel ofzoiets waardoor je dat dus niet meer zelf moet doen.
Nu is mijn vraag:
Wordt je internet bij Belgacom ook daadwerkelijk afgesloten als je je inloggegevens hebt gekregen van Dommel, zodat je niet zonder internet komt te zitten, of wordt je verbinding al vroeger gesloten zodat je enkele dagen zonder internet zit?


Het beste is toch ook zelf een aangetekende brief sturen naar bgc, maar bij switch tussen bgc en dommel is er meestal geen downtime
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

ljd schreef:
Kielse schreef:Hier thuis hebben we eindelijk besloten om van Belgacom ADSL Go over te stappen naar Dommel.

We gaan dan domeinnamen aankopen voor de e-mails, maar ik heb nu nog 1 vraag.
Als we Dommel bestellen via hun website, wanneer wordt ADSL bij Belgacom dan opgezegd?
Volgens Belgacom en Dommel wordt dat automatisch opgezegd wanneer je lijn actief is bij Dommel ofzoiets waardoor je dat dus niet meer zelf moet doen.
Nu is mijn vraag:
Wordt je internet bij Belgacom ook daadwerkelijk afgesloten als je je inloggegevens hebt gekregen van Dommel, zodat je niet zonder internet komt te zitten, of wordt je verbinding al vroeger gesloten zodat je enkele dagen zonder internet zit?


Het beste is toch ook zelf een aangetekende brief sturen naar bgc, maar bij switch tussen bgc en dommel is er meestal geen downtime

Oké, bedankt.
Dan lijkt er nu niets meer de overstap in de weg te zitten en nu maar hopen dat er geen problemen zullen zijn (vanwege de gebrekkige service).
Maakt het eigenlijk uit waar je woont om disconnects te hebben? Dus heb je bv meer disconnects op het platteland/buiten de stad, als in de stad?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

hangt allemaal af van de afstand en de kwaliteit van je koperpaar
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Kielse schreef:Maakt het eigenlijk uit waar je woont om disconnects te hebben? Dus heb je bv meer disconnects op het platteland/buiten de stad, als in de stad?
als je dergelijke problemen niet had bij Belgacom zal je die bij Dommel ook wel niet hebben vermoed ik.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Ik heb hier net Dommel geconfigureerd in een Linksys WAG200G router (volgens die wizard) maar zijn volgende instellingen volledig correct ?

Screen : http://student.kuleuven.be/~s0159001/Instellingen.PNG

Ik twijfel aan die dsl modulation omdat hier in deze topic staat "auto sense" (G.DMT, T1.413), maar dat kan ik daar niet allemaal tegelijk kiezen :?

En die autodetect, voor wat dient dat eigenlijk ? Moet dat op enable of disable staan? Standaard staat dat uit blijkbaar.

thx!
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

RaPMaN schreef:Ik heb hier net Dommel geconfigureerd in een Linksys WAG200G router (volgens die wizard) maar zijn volgende instellingen volledig correct ?

Screen : http://student.kuleuven.be/~s0159001/Instellingen.PNG

Ik twijfel aan die dsl modulation omdat hier in deze topic staat "auto sense" (G.DMT, T1.413), maar dat kan ik daar niet allemaal tegelijk kiezen :?

En die autodetect, voor wat dient dat eigenlijk ? Moet dat op enable of disable staan? Standaard staat dat uit blijkbaar.

thx!


Zo staat ie bij mij ook in gesteld en bij werkt ie goed.
Afbeelding
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

OK thx, ik heb die wizard gewoon gevolgd en daar alles correct ingesteld, maar bepaalde zaken moest ik niet ingeven zoals die modulation enzo, vandaar dat ik dat eens gecontroleerd had via de webineterface.

Maar hij werkt toch goed dus :)
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

RaPMaN schreef:OK thx, ik heb die wizard gewoon gevolgd en daar alles correct ingesteld, maar bepaalde zaken moest ik niet ingeven zoals die modulation enzo, vandaar dat ik dat eens gecontroleerd had via de webineterface.

Maar hij werkt toch goed dus :)


Ik heb er toch geen probs mee dus zal je er ook wel geen hebben hoop ik .

Al ben ik nu ook weer geen expert terzake :-D .

Maar normaal moet je geen probs hebben. :|
Afbeelding
iplf
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:04

Ik plan over te stappen van Skynet adsl go abonnement naar Dommel.
Ik krijg normaal gezien een facturatie binnen, zowel van BGC als van Skynet. Het bedrag van BGC ligt rond de 26 euro, het bedrag van Skynet ligt rond de 14 euro.
Als ik overstap naar Dommel Netconnect betaal ik €35,95. Vervangt dit bedrag de 2 bedragen samen, of blijft bvb de BGC kost nog steeds actief, waardoor ik dan rond de 51 euro zou moeten betalen?

Dit is het laatste wat mij tegenhoudt om naar Dommel over te stappen.

Dank
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

je blijft telefoonkost betalen aan belgacom.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
iplf
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:04

xenne schreef:je blijft telefoonkost betalen aan belgacom.

Ik denk dat ik het iets preciezer moet omschrijven.
Ik betaal rond de 26 euro aan Belgacom ADSL (staat op mijn BGC factuur)
En ik betaal rond de 14 euro aan Skynet (staat op een skynet factuur)

En ik zit met een ADSL go.

Mijn vraag is dus of die 2 kosten samen vervangen worden door de kost voor Dommel Netconnect (35,95 euro) of dat ik hierbij ook nog bvb mijn BGC adsl lijn (26 euro) moet betalen?

Toch bedankt voor je vlugge reactie
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”