Bij mij is het beide 13/09/2007 maar kan al sinds de dag na de aanvraag (2-09-07) surfen via dommel. heb gewoonweg mijn accountgegevens laten mailen door op de E te drukkenMahimahi schreef:Bij mij zal het nipt worden denk ik.
Brief gekregen van Belgacom dat mijn internet zal afgesloten worden op 14/09/07. (Opzeg gedaan door Dommel zelf)
Vermoedelijke datum van activatie door Dommel.
expected installation date : 14/09/2007 (14.00u - 18.00u)
Dus weinig of geen speling.
Ik hoop maar dat alles van de eerste keer werkt.
Dommel infoBASE (vragen en hun antwoorden)
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dat heb ik ook gedaan, en een nieuw account aangemaakt in mijn router maar hij wil niet verbinden.Bij mij is het beide 13/09/2007 maar kan al sinds de dag na de aanvraag (2-09-07) surfen via dommel. heb gewoonweg mijn accountgegevens laten mailen door op de E te drukken Very Happy
Ik zal dat toch wel goed gedaan hebben hoop ik. (Ik heb afgekeken van mijn skynet account maar dan met gewijzigde inloggegevens)
So long, and thanks for all the fish
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
wanneer heb je uw opzeg gegeven?desteven schreef:pfff, ik hoop dat men Telenet tegen dan nog niet opgezegd isxenne schreef:als het daar staat zal het wel zo zijn. normaal moet je 7 a 10 dagen wachten op aktivatiedesteven schreef:euh kan dat da nog tot 18/09/2007 gaat duren, dat staat er nl bij "expected installation date :" op klantengedeelte van dommel-site, da 's wel lang
zo is de opzeg/bestelling voor mij verlopen:
opzeg/bestelling:
30/07: aangetekende brief gestuurd naar TELENET (opzeg contract)
05/08: mail gestuurd naar TELENET om te vragen of brief toegekomen was
06/08: antwoord op mail, opzegdocument ontvangen op 31/07, nog 30 dagen voor opzeg
06/08: besteld bij DOMMEL, contract opgestuurd en betaald
07/08: telefoon van TELENET om mij te overhalen te blijven (is al te laat) en DRASTISCHE verbeteringen te beloven
07/08: CRM panel DOMMEL toegankelijk, overschakeling naar DOMMEL mail, nog geen aktivatie datum (we have not yet received a signed copy of the contract)
13/08: gebeld naar DOMMEL om te vragen of ze contract al ontvangen hebben (j)
13/08: update status CRM: the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
14/08: update status CRM: expected installation date : 21/08/2007 (14.00u - 18.00u)
14/08: domiciliatie TELENET opgezegd
14/08: domiciliatie DOMMEL geaktiveerd
21/08: ADSL geaktiveerd
29/08: TELENET afgesloten
05/09: brief TELENET ivm eindafrekening (verzoek om rekeringnummer, als deactivatiedatum geven ze 19/07?)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
ivm dat mijn abo dus paar dagen te vroeg is beginnen lopen, ttz voor de activatie van mijn adsl heb ik nu toch eens een mail gestuurd, ze moesten maar de prijzen niet opgeslagen hebben had het naar sales gestuurd, kreeg nu reactie dat ik mijn mail samen met telefoonnr moeten forwarden naar order. we houden u op de hoogteRobbe schreef:Denk dat er nog veel zijn die het ni de moeite niet vonden om er op te reageren. Laat ons weten wat hun reactie is eh
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.
Een keer om mijn afstand te weten, 1 keer voor te vragen als we gewoon kunnen overschakelen naar cityconnect, en dan nog een paar keer voor wat stomme dingen
Een keer om mijn afstand te weten, 1 keer voor te vragen als we gewoon kunnen overschakelen naar cityconnect, en dan nog een paar keer voor wat stomme dingen
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Het moet zijn dat ze op de dingen waar ze direct een antwoord op weten ook direct antwoorden.ljd schreef:ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.
Want mijn mails nemen héééél wat langer om beantwoord te worden.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Wat vraag je dan zoal?Robbe schreef:Het moet zijn dat ze op de dingen waar ze direct een antwoord op weten ook direct antwoorden.ljd schreef:ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.
Want mijn mails nemen héééél wat langer om beantwoord te worden.
- xenne
- Elite Poster
gelukzakske ik heb nog nooit zo snel antwoord gekregen, mijn laatste 2 tickets vielen nog mee... antwoord na 2 werkdagen ofzo. in periode van begin augustus zat er eens werkdag of 8 tussen, ook 1 keer als antwoord gekregen dat ik moest bellen. op de vraag of cityconnect beschikbaar zou zijn voor mij kreeg ik een standaard mail terug voor mensen die nog geen klant zijn, dus met reclame voor netconnect in, met als afsluiter Alvast bedankt en hopelijk tot weldra als tevreden klant! beetje raar om dat tegen een klant te zeggenljd schreef:ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Hebben ze waarschijnlijk je reply's hier op userbase gelezen dat ge al andere isp's aan het verkennen zijt xenne .xenne schreef:gelukzakske ik heb nog nooit zo snel antwoord gekregen, mijn laatste 2 tickets vielen nog mee... antwoord na 2 werkdagen ofzo. in periode van begin augustus zat er eens werkdag of 8 tussen, ook 1 keer als antwoord gekregen dat ik moest bellen. op de vraag of cityconnect beschikbaar zou zijn voor mij kreeg ik een standaard mail terug voor mensen die nog geen klant zijn, dus met reclame voor netconnect in, met als afsluiter Alvast bedankt en hopelijk tot weldra als tevreden klant! beetje raar om dat tegen een klant te zeggenljd schreef:ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.
- xenne
- Elite Poster
ben nochtans niet van plan om op korte termijn te vertrekken zenne, zit nog minstens vast tot 08.08. na één maand gedommeld te hebben kan ik zeggen dat ik wel content ben. maar ik kijk altijd uit naar alternatievenyama schreef:Hebben ze waarschijnlijk je reply's hier op userbase gelezen dat ge al andere isp's aan het verkennen zijt xenne .xenne schreef:gelukzakske ik heb nog nooit zo snel antwoord gekregen, mijn laatste 2 tickets vielen nog mee... antwoord na 2 werkdagen ofzo. in periode van begin augustus zat er eens werkdag of 8 tussen, ook 1 keer als antwoord gekregen dat ik moest bellen. op de vraag of cityconnect beschikbaar zou zijn voor mij kreeg ik een standaard mail terug voor mensen die nog geen klant zijn, dus met reclame voor netconnect in, met als afsluiter Alvast bedankt en hopelijk tot weldra als tevreden klant! beetje raar om dat tegen een klant te zeggenljd schreef:ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.
- yama
- Premium Member
Is normaal wie niet xenne .xenne schreef:ben nochtans niet van plan om op korte termijn te vertrekken zenne, zit nog minstens vast tot 08.08. na één maand gedommeld te hebben kan ik zeggen dat ik wel content ben. maar ik kijk altijd uit naar alternatievenyama schreef:Hebben ze waarschijnlijk je reply's hier op userbase gelezen dat ge al andere isp's aan het verkennen zijt xenne .xenne schreef:gelukzakske ik heb nog nooit zo snel antwoord gekregen, mijn laatste 2 tickets vielen nog mee... antwoord na 2 werkdagen ofzo. in periode van begin augustus zat er eens werkdag of 8 tussen, ook 1 keer als antwoord gekregen dat ik moest bellen. op de vraag of cityconnect beschikbaar zou zijn voor mij kreeg ik een standaard mail terug voor mensen die nog geen klant zijn, dus met reclame voor netconnect in, met als afsluiter Alvast bedankt en hopelijk tot weldra als tevreden klant! beetje raar om dat tegen een klant te zeggenljd schreef:ik heb al een paar keer gemailed , en ik kreeg altijd binnen de 12 uur antwoord.
Juist telenetmails geopend krijg ik een mail om vragen optelossen over klantendienst .
Beste Telenet-klant,
Telenet wil graag uw mening weten over de kwaliteit van haar Klantendienst.
AANDACHT: uw e-mailadres werd toevallig geselecteerd uit het klantenbestand van Telenet om deel te nemen aan deze enquête. Deze e-mail werd automatisch naar u verstuurd door het onafhankelijk marktonderzoeksbureau.
toevallig jaja .
- xenne
- Elite Poster
een dag later reactie van dommel , de mail is hier aangekomen op zondag om 00H32xenne schreef:ivm dat mijn abo dus paar dagen te vroeg is beginnen lopen, ttz voor de activatie van mijn adsl heb ik nu toch eens een mail gestuurd, ze moesten maar de prijzen niet opgeslagen hebben had het naar sales gestuurd, kreeg nu reactie dat ik mijn mail samen met telefoonnr moeten forwarden naar order. we houden u op de hoogteRobbe schreef:Denk dat er nog veel zijn die het ni de moeite niet vonden om er op te reageren. Laat ons weten wat hun reactie is eh
Geachte Xenne,
We hebben uw billing aangepast.
Groetjes
Dommel
mijn abo begint nu idd te lopen op de 21ste, de dag dat m'n adsl geaktiveerd is geworden. mijn teller wordt vanaf nu ook gereset de 21ste, ik zit nu wel met het probleem dat ik 75GB moet opgebruiken op 7 dagen, want ben nog maar pas gereset de 14e, volgende reset is al de 21ste, het leven kan zwaar zijn
- xenne
- Elite Poster
lijkt me logisch dat je abo begint te lopen op de dag dat je adsl geaktiveerd werd, en niet daarvoor. da's dan ook de dag dat je meter maandelijks gereset wordt. bij mij is't nu in orde gebracht, meer kan ik niet zeggen.
- yama
- Premium Member
Ik nu ook mail verzonden en al eerste antw gekregen moest mn adslnummer in geven en ze gingen het bekijken dus ben benieuwd.xenne schreef:lijkt me logisch dat je abo begint te lopen op de dag dat je adsl geaktiveerd werd, en niet daarvoor. da's dan ook de dag dat je meter maandelijks gereset wordt. bij mij is't nu in orde gebracht, meer kan ik niet zeggen.
Geachte,
Dit komt automatisch in orde.
Wat is uw adsl telefoonnummer?
Wij kijken dit dan graag voor u na en zetten dit - indien nodig - voor u recht.
met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,
dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
Dit is het antw die ik kreeg ticket is nog open dus ff wachten nog .
- xenne
- Elite Poster
had ook zo'n mail gehad
en dag erna was billing aangepast
Geachte Xenne,
Gelieve deze mail, incl uw adsl-telefoonnummer door te sturen aan [email protected].
Alvast bedankt!
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Da waren vragen ivb. met htaccess, permissies die de server beheerde ipv de gebruiker en zo van die stoten.ljd schreef:Wat vraag je dan zoal?
Die waren dus hosting gerelateerd.
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
en nog steeds ADSL physical down in router/modem configpagina, of moet ik wachten op bevestiging per mail ofzo?expected activation date : 18/09/2007
(14.00u - 18.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
- xenne
- Elite Poster
waarschijnlijk zal het maar morgen geaktiveerd zijn, heb dat hier nog al gelezen. op de moment dat uw adsl aktief is krijg je iig een mail van dommel met de bevestiging en de connectie detailsdesteven schreef:en nog steeds ADSL physical down in router/modem configpagina, of moet ik wachten op bevestiging per mail ofzo?expected activation date : 18/09/2007
(14.00u - 18.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
beste, ik ben zopas overgeschakeld naar dommel. ik heb een mail gekregen met allerlei paswoorden:
adsl-number:...........
adsl-login:............
adsl-pass:.............
news-server:..........
news-login:...........
news-pass:............
pop3-server:..........
smtp-server:..........
webmail:..............
wan-ip:...............
maar mijn probleem is dat ik niet weet hoe deze instelling in te geven in mijn philips router..
bij de instelling van mijn router krijg ik de volgende scherm:
en hier zit ik dan vast..
ik hoop dat iemand me kan helpen en zeggen hoe ik die allemaal moet installeren...
alvast bedankt..
adsl-number:...........
adsl-login:............
adsl-pass:.............
news-server:..........
news-login:...........
news-pass:............
pop3-server:..........
smtp-server:..........
webmail:..............
wan-ip:...............
maar mijn probleem is dat ik niet weet hoe deze instelling in te geven in mijn philips router..
bij de instelling van mijn router krijg ik de volgende scherm:
en hier zit ik dan vast..
ik hoop dat iemand me kan helpen en zeggen hoe ik die allemaal moet installeren...
alvast bedankt..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
De instellingen van de screenshot hebben niets te maken met je ADSL verbinding, alleen met je eigen draadloos netwerk.
Ik heb zelf geen Philips maar vermoed dat je bij General settings moet kijken.
Ik heb zelf geen Philips maar vermoed dat je bij General settings moet kijken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
huh das voor uw wireless settings
voor uw login gegevens in te vullen moet ge zijn op 192.168.1.1 (met browser dus) en inloggen met logingegevens die in de manual van uw philips staan. dan vult ge op een van die paginas bij connectionsettings die gegevens in
voor uw login gegevens in te vullen moet ge zijn op 192.168.1.1 (met browser dus) en inloggen met logingegevens die in de manual van uw philips staan. dan vult ge op een van die paginas bij connectionsettings die gegevens in
Dag,
Even naar de site van Dommel geweest.
Mag ik vragen waar de algemen voorwaarden te vinden zijn??
Sorry, maar op het eerste zicht vind ik ze niet.
Ik ben een misnoegde scarletter die maar 1 mbps meer haalt en denk over te stappen naar dommel.
Maar zal ik dan terug aan ong. 4 mbps kunnen surfen?
Ik heb dat ens voorgelegd per mail aan de helpdesk van dommel, nu nog afwachten of ze mij zullen terugmailen.
Ik ben een misnoegde scarletter die maar 1 mbps meer haalt en denk over te stappen naar dommel.
Ik heb dat ens voorgelegd per mail aan de helpdesk van dommel, nu nog afwachten of ze mij zullen terugmailen.
- xenne
- Elite Poster
wat is de reden dat je maar 1mbps haalt? afstand tot de centrale? als dat geval is rest je maar 1 alternatief, en da's telenetjjvk schreef:Dag,
Hier thuis hebben we eindelijk besloten om van Belgacom ADSL Go over te stappen naar Dommel.
We gaan dan domeinnamen aankopen voor de e-mails, maar ik heb nu nog 1 vraag.
Als we Dommel bestellen via hun website, wanneer wordt ADSL bij Belgacom dan opgezegd?
Volgens Belgacom en Dommel wordt dat automatisch opgezegd wanneer je lijn actief is bij Dommel ofzoiets waardoor je dat dus niet meer zelf moet doen.
Nu is mijn vraag:
Wordt je internet bij Belgacom ook daadwerkelijk afgesloten als je je inloggegevens hebt gekregen van Dommel, zodat je niet zonder internet komt te zitten, of wordt je verbinding al vroeger gesloten zodat je enkele dagen zonder internet zit?
Als we Dommel bestellen via hun website, wanneer wordt ADSL bij Belgacom dan opgezegd?
Volgens Belgacom en Dommel wordt dat automatisch opgezegd wanneer je lijn actief is bij Dommel ofzoiets waardoor je dat dus niet meer zelf moet doen.
Nu is mijn vraag:
Wordt je internet bij Belgacom ook daadwerkelijk afgesloten als je je inloggegevens hebt gekregen van Dommel, zodat je niet zonder internet komt te zitten, of wordt je verbinding al vroeger gesloten zodat je enkele dagen zonder internet zit?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Het beste is toch ook zelf een aangetekende brief sturen naar bgc, maar bij switch tussen bgc en dommel is er meestal geen downtimeKielse schreef:Hier thuis hebben we eindelijk besloten om van Belgacom ADSL Go over te stappen naar Dommel.
Nu is mijn vraag:
Oké, bedankt.ljd schreef:Het beste is toch ook zelf een aangetekende brief sturen naar bgc, maar bij switch tussen bgc en dommel is er meestal geen downtimeKielse schreef:Hier thuis hebben we eindelijk besloten om van Belgacom ADSL Go over te stappen naar Dommel.
Nu is mijn vraag:
Dan lijkt er nu niets meer de overstap in de weg te zitten en nu maar hopen dat er geen problemen zullen zijn (vanwege de gebrekkige service).
Maakt het eigenlijk uit waar je woont om disconnects te hebben? Dus heb je bv meer disconnects op het platteland/buiten de stad, als in de stad?
- xenne
- Elite Poster
als je dergelijke problemen niet had bij Belgacom zal je die bij Dommel ook wel niet hebben vermoed ik.Kielse schreef:Maakt het eigenlijk uit waar je woont om disconnects te hebben? Dus heb je bv meer disconnects op het platteland/buiten de stad, als in de stad?
-
- Plus Member
Ik heb hier net Dommel geconfigureerd in een Linksys WAG200G router (volgens die wizard) maar zijn volgende instellingen volledig correct ?
Screen : http://student.kuleuven.be/~s0159001/Instellingen.PNG
Ik twijfel aan die dsl modulation omdat hier in deze topic staat "auto sense" (G.DMT, T1.413), maar dat kan ik daar niet allemaal tegelijk kiezen
En die autodetect, voor wat dient dat eigenlijk ? Moet dat op enable of disable staan? Standaard staat dat uit blijkbaar.
thx!
Ik twijfel aan die dsl modulation omdat hier in deze topic staat "auto sense" (G.DMT, T1.413), maar dat kan ik daar niet allemaal tegelijk kiezen
En die autodetect, voor wat dient dat eigenlijk ? Moet dat op enable of disable staan? Standaard staat dat uit blijkbaar.
thx!
- yama
- Premium Member
Zo staat ie bij mij ook in gesteld en bij werkt ie goed.RaPMaN schreef:Ik heb hier net Dommel geconfigureerd in een Linksys WAG200G router (volgens die wizard) maar zijn volgende instellingen volledig correct ?
thx!
-
- Plus Member
OK thx, ik heb die wizard gewoon gevolgd en daar alles correct ingesteld, maar bepaalde zaken moest ik niet ingeven zoals die modulation enzo, vandaar dat ik dat eens gecontroleerd had via de webineterface.
Maar hij werkt toch goed dus
- yama
- Premium Member
Ik heb er toch geen probs mee dus zal je er ook wel geen hebben hoop ik .RaPMaN schreef:OK thx, ik heb die wizard gewoon gevolgd en daar alles correct ingesteld, maar bepaalde zaken moest ik niet ingeven zoals die modulation enzo, vandaar dat ik dat eens gecontroleerd had via de webineterface.
Al ben ik nu ook weer geen expert terzake .
Maar normaal moet je geen probs hebben.
Ik plan over te stappen van Skynet adsl go abonnement naar Dommel.
Ik krijg normaal gezien een facturatie binnen, zowel van BGC als van Skynet. Het bedrag van BGC ligt rond de 26 euro, het bedrag van Skynet ligt rond de 14 euro.
Als ik overstap naar Dommel Netconnect betaal ik €35,95. Vervangt dit bedrag de 2 bedragen samen, of blijft bvb de BGC kost nog steeds actief, waardoor ik dan rond de 51 euro zou moeten betalen?
Dit is het laatste wat mij tegenhoudt om naar Dommel over te stappen.
Dank
Ik krijg normaal gezien een facturatie binnen, zowel van BGC als van Skynet. Het bedrag van BGC ligt rond de 26 euro, het bedrag van Skynet ligt rond de 14 euro.
Als ik overstap naar Dommel Netconnect betaal ik €35,95. Vervangt dit bedrag de 2 bedragen samen, of blijft bvb de BGC kost nog steeds actief, waardoor ik dan rond de 51 euro zou moeten betalen?
Dit is het laatste wat mij tegenhoudt om naar Dommel over te stappen.
Dank
- xenne
- Elite Poster
je blijft telefoonkost betalen aan belgacom.
Ik denk dat ik het iets preciezer moet omschrijven.xenne schreef:je blijft telefoonkost betalen aan belgacom.
Ik betaal rond de 26 euro aan Belgacom ADSL (staat op mijn BGC factuur)
En ik betaal rond de 14 euro aan Skynet (staat op een skynet factuur)
En ik zit met een ADSL go.
Mijn vraag is dus of die 2 kosten samen vervangen worden door de kost voor Dommel Netconnect (35,95 euro) of dat ik hierbij ook nog bvb mijn BGC adsl lijn (26 euro) moet betalen?
Toch bedankt voor je vlugge reactie