Cisco 828 crashed op torrents

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Een postje uit eigen ervaring.

De Cisco 828 heeft het moeilijk met torrents, door de enorme hoeveelheid connecties verliest de router de pedalen en dit omdat het geheugen en CPU van het toestel dit niet aankunnen. Andere IOS'en lossen dit ook niet op.

Alle gekende torrenting softwares getest (onder andere uTorrent en Azureus), zelfde resultaat, zelfs DHT uitschakelen, aantal max connecties verminderd naar 50 en nog steeds flapt hij eruit.

Toch wel straf voor een duur stukje hardware niwaar.

Na overleg met Cisco kunnen ze hierop geen oplossing aanbieden behalve een zwaarder type router.

Dit ter waarschuwing naar eventuele gebruikers op dit forum om te vermijden dit toestel aan te schaffen als je de bedoeling hebt om torrents te gaan aanbieden aan uw klanten/gebruikers.
Afbeelding
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Dat is oud zeer bij dikwijls oudere routers of zelfs modems, dit zou inderdaad toch niet meer mogen gebeuren. Anderzijds kun je bij bijv. u-torrent het max aantal connecties instellen (vele verbindingen moeten niet blijven openstaan, je kan makkelijk inschatten welke 90% zal falen bij een eventuele transfer.)
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

Dat klopt, maar zelfs op 50 noppes lol

Nieuwe IOS haalt niks uit. Kwou het hier gewoon even melden zodat andere mensen het probleem kunnen vermijden.
Afbeelding
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Mijn us robotics heeft ongeveer hetzelfde probleem. Downloaden met torrent werkt, maar neemt zoveel cpu in dat het opeens een minuut duurt om via telnet in te loggen. Na meerdere dagen intensief torrent verkeer komt het ook voor dat internet lampje uitgaat.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Eigenaardig. Gaat het hier om het aanbieden van torrents (dus enkel seeden) of het downloaden ervan?

Ikzelf heb een cisco 827, dus een ouder model dan jij, en heb er eerlijk gezegd geen problemen mee. Ik kan makkelijk een paar honderd connecties openhouden zonder dat de Cisco erover valt. M'n wrt54g gaat sneller tegen de grond gaan ;)

IOS: Cisco IOS Software, C820 Software (C820-OY6-M), Version 12.4(3g), RELEASE SOFTWARE (fc2)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

hier een 837 en met bitcomet krijg ik ook ram en cpu problemen, maar met utorrent is dit sterk verbeterd, weet niet hoe het komt

Grtz
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Geen problemen met een Cisco 1841 hier.
En je kan uw aantal nat sessies limiteren voor bittorrent, om te vermijden dat uw ram volledig vol loopt...

Op het net zijn wat sample configjes te vinden:

cisco-877w(config)#ip access-list extended NAT-Bittorrent
cisco-877w(config-ext-nacl)#permit­ tcp any host 192.168.0.1 eq 6881
cisco-877w(config-ext-nacl)#permit­ udp any host 192.168.0.1 eq 6881
cisco-877w(config-ext-nacl)#permit­ tcp host 192.168.0.1 eq 6881 any
cisco-877w(config-ext-nacl)#permit­ udp host 192.168.0.1 eq 6881 any

cisco-877w(config)#ip nat translation max-entries list NAT-Bittorrent 1024

http://forums.whirlpool.net.au/forum-re ... =809198#r6
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

Het gaat niet alleen over seeden, maar ook over leechen, de persoon in kwestie doet beide.
Afbeelding
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

ik heb dit ook met een speedtouch, van tijd tot tijd loopt die eens vast (altijd tijdens torrents)
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Wanneer mijn speedtouch pro teveel connecties krijgt verdrinkt hij ook. Reboot van de pc werkt hier. Maar nu ik de connecties lager gezet heb draait hij zelden tot nooit in de soep.
toettoet
Plus Member
Plus Member

mijn linksys wrt54gl met dd-wrt firmware heeft er geen last mee met torrents :)

kweetniet maar mss zit die protectie erin zodat worms zich niet snel kunnen verspreiden en dergelijke? zoals in windows xp na sp2 en vista.

had hier vroeger een wrt300n maar heb hem na 2 weken miserie verkocht, ge kon er echt niet met torrenten, vanaf ge begon verdronk ie na een minuut
en niks aan te doen, kzou m'n connecties moeten verkleind hebben onder de 50 maar ja khad genoeg afgezien met die router en heb dan maar de linksys wrt54gl gekocht

maar nu gebruik ik nog zelden torrents en eerder usenet
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”