Na klacht werd ik aangeraden het bericht te sturen naar '[email protected]'. Dan zou het Spam-filter bijleren en het bericht doorlaten.
Dat hielp geen zier en ik protesteerde nogmaals. Enige dagen later belde men mij op om te zeggen dat het betrokken bericht dezelfde layout had als veel SPAM-mail: weinig tekst en een afbeelding ertussen. De servers van EDPNET zouden overbelast worden door al de SPAM die hun klanten versturen ! De afbeelding moest als bijlage om te kunnen versturen.
Simplistisch SPAM-filter als je 't mij vraagt. In plaats van naar de inhoud te kijken. En dan nog voor uitgaande mail. EDPNET zegt ons nu al welke berichtlayout we wel en niet mogen gebruiken.
Een .bat bestand als bijlage versturen lukt ook niet. Zelfde reden.
Ik heb nog mijn oude modem en Belgacom-account. Ik belde in en trachtte via die weg mijn verboden mails te verzenden. Geen probleem. Voor Belgacom ben ik geen SPAMMER.
Ik lees hier zojuist in een tijdschrift een artikel over de 'Anti-Spam Summit' in Keulen. Daar werd duidelijk gezegd dat "Bepaalde aspecten van filtering (zoals het blokkeren van mails) een inbreuk kan zijn op de Europese richtlijnen en de nationale wetten die er het resultaat zijn".
En nog dit: "In wezen is dat ingrijpen in een vorm van correspondentie en dat is strafbaar".
Ik had alle SPAM-filtering bij EDPNET uitgeschakeld. Ze zijn dus wel degelijk in overtreding als ze mijn mails blokkeren.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Heeft iemand ervaringen met andere (goedkope) providers voor dit aspect ?