Dommel verhoogt prijzen ADSL-abonnementen

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ze mogen wel eens hun site updaten, zeker bij FAQ staat er al veel verouderde info
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

xenne schreef:ze mogen wel eens hun site updaten, zeker bij FAQ staat er al veel verouderde info
Gelukkig hebben we daar een eigen versie van :wink:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

regeri schreef:heb de eerste boze brief al gestuurd naar Dommel,nu weer n weekje of zo wachten eer ik antwoord heb :x
pos. aan Dommel
-redelijke verbinding
-redelijke snelheid

nadelen
-te duur
-niet of veel te langzaam reageren op tickets
-eerst blij maken met n dode mus


Als de grootte van het volume voor jou geen positief punt is - zelfs niet het vermelden waard blijkbaar - waarom zit je dan ook bij Dommel? Compleet verkeerde keuze gemaakt.
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

Drewvt schreef: Als de grootte van het volume voor jou geen positief punt is - zelfs niet het vermelden waard blijkbaar - waarom zit je dan ook bij Dommel? Compleet verkeerde keuze gemaakt.


Om ook iets op de dommelsectie van Userbase te kunnen posten of course! Peerpressure en zo :)
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
propke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jun 2007, 00:32

Ik vind het spijtig dat ze 3 euro opslaan hopelijk is dit maar 1 malig, nu gaat het iets moeilijker voor hun worden om nieuwe klanten bij te krijgen vrees ik.

Voor de rest ben ik tevreden met mijn 75 gig al mag dit later natuurlijk onbeperkt worden :-D
Een tevreden DOMMEL klant

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3432 kbit/s or 429 kbyte/s
- Upload speed : 236 kbit/s or 30 kbyte/s
Sun Aug 5 2007 at 13:30:06 UTC+0200
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Eenmaal als cityconnect (adsl2+) actief is bij dommel zal ik overschakelen naar een goeikoper abo met meer features.

Zal weliswaar enkele maanden 2 of 3euro extra moeten betalen...
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

oke sorry vergeten te vermelden als positief
:lol: -redelijk groot volume(onbeperkt zou beter zijn)
Live life to the Max
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

osieke schreef:Blijkbaar schrapt men betaling per kredietkaart...dat vind ik best vervelend.

Normaal ben ik niet geneigd om diensten te betalen per domiciliering. Dommel rekent een extra administratieve kost aan voor mensen die per overschrijving betalen. Nu zou ik dus gedwongen worden om per domiciliering te gaan betalen. Er staat ook nergens vermeld wat er met klanten die met kredietkaart betalen, gaat gebeuren...

Ik hoop dat ze dit trouwens ook nog per brief laten weten aan de klanten, want dit vind ik eigenlijk niet zo netjes.


Bij mij was er geen brief of mail, gewoon ineens een proforma factuur zonder enige uitleg! Nu zit ik daar niets mee in om via overschrijving te betalen, maar een waarschuwing had wel gemogen.
Take my advice ... I don't use it anyway.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Robbe schreef:
xenne schreef:ze mogen wel eens hun site updaten, zeker bij FAQ staat er al veel verouderde info
Gelukkig hebben we daar een eigen versie van :wink:



Heel jammer dat Dommel een heel sterk engelstalig gericht bedrijf is. Eerste menu's in het engels, pas na twee keer klikken kom je op de Nederlendse uitleg uit. Voor mij is dat een reden om Dommel niet in huis te nemen.

http://www.dommel.com/nl/support/index.php?cust=home
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

Zambo schreef:Heel jammer dat Dommel een heel sterk engelstalig gericht bedrijf is. Eerste menu's in het engels, pas na twee keer klikken kom je op de Nederlendse uitleg uit. Voor mij is dat een reden om Dommel niet in huis te nemen.


Da's nu nog is een reden zie ;)
Ik ga direct dommel buitengooien omdat ze vooral in het engels communiceren ;)
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

kabouter007 schreef:
Zambo schreef:Heel jammer dat Dommel een heel sterk engelstalig gericht bedrijf is. Eerste menu's in het engels, pas na twee keer klikken kom je op de Nederlendse uitleg uit. Voor mij is dat een reden om Dommel niet in huis te nemen.


Da's nu nog is een reden zie ;)
Ik ga direct dommel buitengooien omdat ze vooral in het engels communiceren ;)


Een degelijke site en service kost geld en dat hebben ze blijkbaar niet.
Of dit nu goed of slecht is laat ik in het midden, maar nieuwe klanten kunnen er op afknappen.

Lijkt eerder een fishingsite van één of andere louche isp :lol:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

kabouter007 schreef:
Zambo schreef:Heel jammer dat Dommel een heel sterk engelstalig gericht bedrijf is. Eerste menu's in het engels, pas na twee keer klikken kom je op de Nederlendse uitleg uit. Voor mij is dat een reden om Dommel niet in huis te nemen.


Da's nu nog is een reden zie ;)
Ik ga direct dommel buitengooien omdat ze vooral in het engels communiceren ;)


communicatie is nu eenmaal belangrijk en als dat overwegend in het engels gebeurd dan wordt ik simpelweg geen klant. mijn moedertaal is Nederlands en waar ik woon ook de voertaal. Indien ik in Wallonië zou wonen zou ik het ook normaal vinden in het Frans geinformeerd te worden. En in beide gevallen dus niet overwegend in het engels.

Dommel moet ik niet buitensmijten ze zijn zelf verantwoordelijk dat ze zelfs geen kans maken om binnen te komen. Want hun abb is te duur.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Als je hun "kantoor"gebouw ziet , een doodnormaal woonhuis . Volgens mij regelen ze hun zaakjes bij de één of andere thuis in de woonkamer 8)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

dopke schreef:Als je hun "kantoor"gebouw ziet , een doodnormaal woonhuis . Volgens mij regelen ze hun zaakjes bij de één of andere thuis in de woonkamer 8)
Same for EDPnet in St. Niklaas dan... Maar binnenin staat het vol met kantoren en een server room (kelder).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik vind het nu nie erg dat ze hun prijzen zo een beetje verhogen ma heb sinds lange tijd nog eens op hun site gaan zien en voel me toch wel lelijk bedrogen als ge ziet tegen welke prijs ze dieje cityconnect gaan aanbieden. Ik zou nu beginne te denken dat wij, de arme sukkelaars die niet in een stad wonen moeten gaan betalen voor da stoem nieuw abbo.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

malinwa001 schreef:.. fishingsite ..


een wát?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

metal schreef:Ik vind het nu nie erg dat ze hun prijzen zo een beetje verhogen ma heb sinds lange tijd nog eens op hun site gaan zien en voel me toch wel lelijk bedrogen als ge ziet tegen welke prijs ze dieje cityconnect gaan aanbieden. Ik zou nu beginne te denken dat wij, de arme sukkelaars die niet in een stad wonen moeten gaan betalen voor da stoem nieuw abbo.


Je zou wel is gelijk kunnen hebben.En dit is denk ik niet de laatse verhoging. Let maar op. :roll:
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

[quote="selder"][quote="malinwa001"].. fishingsite ..[/quote]

een wát?[/quote]

een phishing site
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Op hun site wordt er nog altijd geen enkele melding gemaakt van de duurdere tarieven die ze gaan aanrekenen. Gaan ze echt wachten tot maandag om hier iets over te schrijven of hun site te veranderen? Alle potentiele klanten worden door deze manier van werken gewoon bedrogen en opgelicht.

Hmm, dat is nu dat opgehemelde bedrijf, tja, ze zijn even erg als al de rest
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Worden de domiciliëringen eigenlijk automatisch aangepast of moet ik dit zelf doen...?
rtificial
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:58

Die prijsverhoging op zich maakt me niet zoveel uit, hoewel het een tegengestelde richting is als bij de noorderburen.

Wat me wel stoort is de arrogantie om in het bericht te wijzen naar de kaderovereenkomst, en daarmee het voldoende te vinden klanten via een nieuws-bericht in het CRM portaal te informeren.
Hoe moeilijk is het om een e-mail te sturen?

Wat Dommel echt tot prutsers maakt is het feit dat op 3 oktober de prijzen op de website nog niet zijn aangepast. Diep triest.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben redelijk tevreden over de door Dommel geleverde producten. In ieder geval met de datalimiet. Over de communicatieve vaardigheden, koopmansgeest, correctheid, kennis van zaken, etc van Dommel ben ik zeer zeker niet te spreken. Maargoed, niets nieuws dus, dit lezen we hier wel vaker.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:
Mr.T schreef:Wettelijk gezien hebben ze echter geen poot om op te staan.


Wettelijk gezien heb jij je nochtans akkoord verklaard met de 10% regel... wees dus maar gerust dat ze een poot hebben om op te staan, of dacht je dat contract voorwaarde een lachertje waren ?
Ik heb die discussie enkele weken terug gehad met een bediende van Mediamarkt. Het bedrijf die gekent staat graag een loopje te nemen met consumentenrechten.

Het is niet omdat je iets in uw voorwaarden zet (arial, fontsize 6 meestal) dat je opeens de wetten aan uw laars mag lappen. Ik zeg niet dat het in dit geval zo is maar ik weet zeker dat je niet blind mag staren op de voorwaarden die een bedrijf uw oplegt. Als die in strijd zijn met uw rechten als consument dan vervallen die sowieso.

(O ja uiteindelijk heeft mediamarkt moeten inbinden toen ik dreigde klacht neer te leggen en hen het formulier al ingevuld voor hun neus legde. Bedrijven - heb zelf voor zo ene gewerkt - durven nogal een brede interpretatie te geven aan die voorwaarden. Het loont om te dubbelchecken )

Nu ik dacht altijd dat je als consument het recht had om een service contract te ontbinden wanneer er iets aan de voorwaarden wordt gewijzigd. Lijkt mij zelf de logica zelve.
Laatst gewijzigd door Silence 03 okt 2007, 17:24, in totaal 1 gewijzigd.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Ik moet toch wel iets kwijt over hun manier van communiceren. Het is klaarblijkelijk niet mogelijk hun klanten via email op de hoogte te brengen ? Ik zit echt niet alle dagen op die CRM laat staan dat ik erop zit.

Ja ik weet het nu via userbase maar ware het niet dat ik nu toevallig wat mogelijk nieuws wilde opzoeken over de plannen van telenet om hd te introduceren voor de OS dan had ik waarschijnlijk niets geweten.

De kans is zelf groot dat ik volgende maand gewoon 32.95€ had overschreven zonder er mij bewust van geweest te zijn. Ik heb het automatisme enkel maar te kijken naar die xxx xxx xxx codes.

Soit nu zelf met die prijsverhoging blijft men voor mij (netconnect) de beste keus. Niet omdat ik getrouwd ben met dommel of een "groupie", als Belgacom of Telenet met een beter aanbod komen dan ligt dommel hier snel buiten. Maar wat kost dergelijke verbinding met dezelfde opties mij wel niet bij Belgacom en Telenet ? Er is voor die prijs en die specificaties geen valabel alternatief. En over de tot nu toe geleverde service heb ik alvast geen klagen.

Maar hun manier van communiceren naar hun klanten toe - jezus. Hopelijk investeren ze die 3€ nuttig door op dat vlak wat mensen aan te werven want het is wel degelijk nodig.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Silence schreef:De kans is zelf groot dat ik volgende maand gewoon 32.95€ had overschreven zonder er mij bewust van geweest te zijn. Ik heb het automatisme enkel maar te kijken naar die xxx xxx xxx codes.

ik heb m'n factuur al gekregen voor periode van 21/10 tot 21/11, er wordt nog altijd 32.95€ aangerekend. het ziet er naar uit dat Dommel die prijsverhoging dus niet gaat doorzetten, waarom weet ik niet, ik ga er ook niet wakker van liggen, wel een pintje meer drinken :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

xenne schreef:
Silence schreef:De kans is zelf groot dat ik volgende maand gewoon 32.95€ had overschreven zonder er mij bewust van geweest te zijn. Ik heb het automatisme enkel maar te kijken naar die xxx xxx xxx codes.

ik heb m'n factuur al gekregen voor periode van 21/10 tot 21/11, er wordt nog altijd 32.95€ aangerekend. het ziet er naar uit dat Dommel die prijsverhoging dus niet gaat doorzetten, waarom weet ik niet, ik ga er ook niet wakker van liggen, wel een pintje meer drinken :wink:


Indeed, als ze het niet op je factuur zetten, zal het mss toch nog niet van 1 oktober zijn :-D Of ze hebben alle boze reacties hier op het forum gezien
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

xenne schreef:
Silence schreef:De kans is zelf groot dat ik volgende maand gewoon 32.95€ had overschreven zonder er mij bewust van geweest te zijn. Ik heb het automatisme enkel maar te kijken naar die xxx xxx xxx codes.

ik heb m'n factuur al gekregen voor periode van 21/10 tot 21/11, er wordt nog altijd 32.95€ aangerekend. het ziet er naar uit dat Dommel die prijsverhoging dus niet gaat doorzetten, waarom weet ik niet, ik ga er ook niet wakker van liggen, wel een pintje meer drinken :wink:


Als je factuur in September is aangekomen dan is de prijsverhoging nog niet aangerekend. De prijs verhoging zal enkel verschijnen op facturen die aangemaakt worden in Oktober....

das hoe ik erover denk...
Laatst gewijzigd door Radix 04 okt 2007, 11:34, in totaal 1 gewijzigd.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Nope want mensen die facturen krijgen in oktober tot nu toe hebben ook nog de lagere prijs
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Achja dommel kennende zal het met een paar weken vertraging doorgevoerd worden :lol: Natuurlijk krijg ik ook dan pas de factuur :evil:
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

dopke schreef:
xenne schreef:ik kan bevestigen dat ze traag zijn met het beantwoorden van mails. ze garanderen reactie binnen de 5 werkdagen maar dat kunnen ze meestal niet waarmaken is mijn ervaring.


Mail het door naar mij , zal het persoonlijk in de brievenbus gaan steken . En of het er drukker is dan anders, aan de 5 vette bmw's voor de deur te zien ( kantoor is een gewoon woonhuis btw ) niet .


Dat de heren het eens wat minder breed willen laten hangen, dan hoef ik geen pint minder te drinken.

In elk geval Ik heb al meerdere isp's gehad ondertussen en beschouw mezelf als absoluut ontrouwe klant die zowat jaarlijks de zaken herbekijkt. Vind ik elders beter tegen betere voorwaarden ben ik toch weer weg... prijsverhoging of niet. Voorlopig krijg ik bij hun nog steeds het pakket dat het dichtste aanleunt bij wat ik echt zoek en toch nog betaalbaar. Voor de gewillige helpesk moet je bij hun inderdaad niet zijn. En eveneens is het een schande om dit op een crm, in een rubriek te vermelden waar de meesten nooit naar kijken.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”