telenet modem gebruiken?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
p0esje
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2007, 09:44

Update:
mijn adsl account bij dommel wordt op 1/10/2007 geactiveerd. Waarborg van digitelbox, contract + 1ste betaling zijn allemaal ontvangen.

Voor de installatie van de digitelbox ze gaan mij pas vanaf 1/10 contacteren voor een afspraak omdat van die datum mijn adsl geactiveerd wordt (???) dus dat gaat daarna nog +/- 3 weken duren voor ik volledig geinstalleerd ben.
(Ik vind dit raar, je kan nu toch al afspreken om na 1/10 langs te komen.. dat scheelt mij toch 10 dagen.. niet dus..)

Nu mijn vraag: kan ik mijn telenet modem gebruiken of zo instellen dat ik dan vanaf 1/10 via dommel kan surfen?

Zoniet dan moet ik nog eventjes wacht om telenet op te zeggen anders kan ik wel eens 1-2 weken zonder internet zitten...

Trouwens, als dat niet kan, dan ga ik Dommel betalen voor internet vanaf 1/10/07 maar ik kan nog niet surfen omdat ze de box nog niet zijn komen installeren.. vind ik ook weer niet kunnen dan ??? Hun reactie hierop: ja misschien kan je dan voorlopig zelf een andere modem voorzien.. ja zeg..
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

als u dsl van telenet hebt kan dat ja, als u een kabel modem van telenet hebt kan dit niet.

ken je niemand die nog een oud toestel heeft dat u tijdelijk kunt gebruiken?
p0esje
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2007, 09:44

Het is dus een kabel modem (Motorola SBV5121E)

Ik ken niemand met een oude modem.. afwachten dus totdat dommel mij vanaf 1/10/07 contacteert... lastig want die dag staat mijn gsm uit tot +/- 15u maar het zal al moeten lukken dat ze mij die dag direct bellen zekers...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

p0esje schreef:Het is dus een kabel modem (Motorola SBV5121E)

zoals elders al gezegd, je moet die door het raam kieperen... kan je niets meer mee doen bij dommel. hou evt de voeding, kan altijd nog van pas komen

Ik ken niemand met een oude modem..
ik heb hier nog een oude staan USB modem, maar ja... daar ben jij vet mee :wink:

ik moet wel zeggen dat het een rare regeling is, ik zou voorstellen aan dommel om maar te gaan betalen wanneer je effectief van hun diensten gebruik kan maken, dus na installatie van die box
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
p0esje
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2007, 09:44

Ja ik heb juist een ticketnummer aangemaakt bij hen waarin ik deze kwestie aankaart.. 8)

Het kan toch niet kloppen dat iemand moet beginnen te betalen en zij de installatie nog moeten komen doen? Ik had zo'n jong gastje aan de telefoon en ik verstond hem amper.. hij leek mij toch niet van veel te weten.. Ik zal volgende maandag misschien wel eens terug bellen.

Allé ja, we zullen wel zien, zolang het voor eind oktober in orde komt vind ik het nog altijd te doen. Zolang ik maar niet zonder internet kom te zitten :oops:

Bedankt voor je antwoorden, xenne!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

p0esje schreef:Bedankt voor je antwoorden, xenne!
geen probleem zenne p0esje :wink:

ik heb zelf geen ervaring met installatie van de digitelbox, maar ik heb zo'n gevoel dat dat wel een tijdje zou kunnen duren. dus ik vraag mij af hoe dat bij andere mensen verlopen is... hoelang duurt dat? en betaal je in afwachting al? heb je dan andere modem gebruikt etc
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

xenne schreef:ik moet wel zeggen dat het een rare regeling is, ik zou voorstellen aan dommel om maar te gaan betalen wanneer je effectief van hun diensten gebruik kan maken

zelfde probleem hier. heb ook de maand vóór m'n aansluiting moeten betalen. ticket aangemaakt maar nog altijd niks van gehoord...
p0esje
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2007, 09:44

Yep, ik krijg gewoon terug dat er altijd pas een afspraak wordt gemaakt nadat de adsl account actief is..

Over het feit dat ik ondertussen een aantal weken betaal voor een service die op dat moment niet verleend wordt want hun installatie is nog niet gebeurd, wordt gewoon genegeerd.

Spijtig dat het zo moet gaan... Ik hoopte dat het allemaal wat vlotter ging verlopen. Ik moet natuurlijk zowiezo veranderen van provider omwille van de limieten en zoveel andere keus is er niet.

Maar om eerlijk te zijn, als telenet destijds een foutje maakte en ik belde ervoor kreeg ik gemakkelijk 1 week telefoon of internet gratis... daar moest ik zelfs nog niet achter vragen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

p0esje schreef:Yep, ik krijg gewoon terug dat er altijd pas een afspraak wordt gemaakt nadat de adsl account actief is..
dat kan ik begrijpen

Over het feit dat ik ondertussen een aantal weken betaal voor een service die op dat moment niet verleend wordt want hun installatie is nog niet gebeurd, wordt gewoon genegeerd.


dit niet :| in jouw plaats zou ik blijven aandringen... ofwel moet je eens gaan rondvragen in je omgeving, er moet wel iemand zijn die nog ergens een oude adsl modem op zolder staat heeft zeker ?

mijn adsl abo was ook 7 tal dagen te vroeg beginnen lopen, ttz voor de activatie, zij hebben op mijn verzoek de billing achteraf wel degelijk aangepast.

Maar om eerlijk te zijn, als telenet destijds een foutje maakte
volgens mij is hier geen sprake van een fout, gewoon een verkeerde manier van werken
en ik belde ervoor kreeg ik gemakkelijk 1 week telefoon of internet gratis... daar moest ik zelfs nog niet achter vragen.

het gras is altijd groener langs de andere kant :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Mensen hoe dikwijls is er hier al gezegt dat je idd op voorhand moet betalen MAAR dat dit achteraf verekend word vanaf dat je Dommel gebruikt.
Je zal zeker geen € teveel betalen hoor.
:roll: :roll:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ketter schreef:Mensen hoe dikwijls is er hier al gezegt dat je idd op voorhand moet betalen MAAR dat dit achteraf verekend word vanaf dat je Dommel gebruikt.
Je zal zeker geen € teveel betalen hoor.
:roll: :roll:
klopt niet volledig, meestal gaat je abo vroeger in dan dat je adsl geaktiveerd werd, check de renew date meer eens :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Idd, ik heb toch ook de neiging om te denken dat ik een tweetal weken teveel heb betaald. Ik kan met de beste rekenkundige wil nergens terugvinden dat dit wordt verrekend. Zeker ook niet met mn renew date.

Afin, niet dat ik het zo erg vond. Dommel is echt wel een verademing tegenover de nationale ISP's.

Misschien toch eens contact opnemen met de ombudsdienst voor telecommunicatie of zij Dommel tot uitleg EN een herziening van hun systeem kunnen brengen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Insom schreef:Idd, ik heb toch ook de neiging om te denken dat ik een tweetal weken teveel heb betaald. Ik kan met de beste rekenkundige wil nergens terugvinden dat dit wordt verrekend. Zeker ook niet met mn renew date.

Afin, niet dat ik het zo erg vond. Dommel is echt wel een verademing tegenover de nationale ISP's.

Misschien toch eens contact opnemen met de ombudsdienst voor telecommunicatie of zij Dommel tot uitleg EN een herziening van hun systeem kunnen brengen.
ik heb contact opgenomen met dommel en ze hebben mijn billing aangepast :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

xenne schreef:
ik heb contact opgenomen met dommel en ze hebben mijn billing aangepast :wink:[/quote]

Wat hebben ze juist gedaan Xenne?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Insom schreef:
xenne schreef:ik heb contact opgenomen met dommel en ze hebben mijn billing aangepast :wink:


Wat hebben ze juist gedaan Xenne?

mijn abo laten beginnen op de dag dat mijn adsl geaktiveerd werd ;) geen 7 dagen ervoor :oops:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
nessaja
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2007, 11:15

ik heb mijn tweede invoice al ontvangen en kheb nog geen internet, kan er allemaal niet aan uit, kbetaal vorige week 52€ (abbo en activatie) en kheb vandaag al nieuwe mail gehad om deze keer 32€ te betalen voor 14/10... da's 84€ om nog geen minuut hun netwerk te gebruiken.... :???:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nessaja schreef:ik heb mijn tweede invoice al ontvangen en kheb nog geen internet, kan er allemaal niet aan uit, kbetaal vorige week 52€ (abbo en activatie) en kheb vandaag al nieuwe mail gehad om deze keer 32€ te betalen voor 14/10... da's 84€ om nog geen minuut hun netwerk te gebruiken.... :???:
dat is normaal dat je snel 2 facturen na elkaar krijgt.... je moet enkel in de gaten houden dat renew date de datum is dat je adsl geaktiveerd werd :wink: denk dat het bijna nooit het geval is, maar meeste mensen zullen er wel niet over klagen :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

nessaja schreef:ik heb mijn tweede invoice al ontvangen en kheb nog geen internet, kan er allemaal niet aan uit, kbetaal vorige week 52€ (abbo en activatie) en kheb vandaag al nieuwe mail gehad om deze keer 32€ te betalen voor 14/10... da's 84€ om nog geen minuut hun netwerk te gebruiken.... :???:

komt zowa overeen met wat ik aan de hand heb gehad. heb dinsdag ticket geopend maar nog altijd niks gehoord...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je betaalt waarschijnlijk alijd voor de volgende maand. Als je nu betaalt, is dat voor 23-09 tot 23-10. Zo zijn ze zeker dat ze hun geld hebben tegen dat die periode is afgelopen.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

op de invoice stond duidelijk dat 't voor de periode was toen ik geen internet had.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

darkzero schreef:op de invoice stond duidelijk dat 't voor de periode was toen ik geen internet had.
staat duidelijk op de site dat dit normaal is:

als u opteert voor een maandelijkse betaling, kan dit bij de aanvang ietwat onduidelijk zijn. in eerste instantie ontvangt u een faktuur voor de eerste maand service. het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. in dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is. op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum.


het enige dat je in de gaten moet houden is dat er correctie komt eens je geactiveerd bent.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

xenne schreef:het enige dat je in de gaten moet houden is dat er correctie komt eens je geactiveerd bent.

dat bedoel ik nu net: ben al lang geactiveerd maar nooit geen correctie gehad!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”