Update:
mijn adsl account bij dommel wordt op 1/10/2007 geactiveerd. Waarborg van digitelbox, contract + 1ste betaling zijn allemaal ontvangen.
Voor de installatie van de digitelbox ze gaan mij pas vanaf 1/10 contacteren voor een afspraak omdat van die datum mijn adsl geactiveerd wordt (???) dus dat gaat daarna nog +/- 3 weken duren voor ik volledig geinstalleerd ben.
(Ik vind dit raar, je kan nu toch al afspreken om na 1/10 langs te komen.. dat scheelt mij toch 10 dagen.. niet dus..)
Nu mijn vraag: kan ik mijn telenet modem gebruiken of zo instellen dat ik dan vanaf 1/10 via dommel kan surfen?
Zoniet dan moet ik nog eventjes wacht om telenet op te zeggen anders kan ik wel eens 1-2 weken zonder internet zitten...
Trouwens, als dat niet kan, dan ga ik Dommel betalen voor internet vanaf 1/10/07 maar ik kan nog niet surfen omdat ze de box nog niet zijn komen installeren.. vind ik ook weer niet kunnen dan ??? Hun reactie hierop: ja misschien kan je dan voorlopig zelf een andere modem voorzien.. ja zeg..
telenet modem gebruiken?
Het is dus een kabel modem (Motorola SBV5121E)
Ik ken niemand met een oude modem.. afwachten dus totdat dommel mij vanaf 1/10/07 contacteert... lastig want die dag staat mijn gsm uit tot +/- 15u maar het zal al moeten lukken dat ze mij die dag direct bellen zekers...
Ik ken niemand met een oude modem.. afwachten dus totdat dommel mij vanaf 1/10/07 contacteert... lastig want die dag staat mijn gsm uit tot +/- 15u maar het zal al moeten lukken dat ze mij die dag direct bellen zekers...
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zoals elders al gezegd, je moet die door het raam kieperen... kan je niets meer mee doen bij dommel. hou evt de voeding, kan altijd nog van pas komenp0esje schreef:Het is dus een kabel modem (Motorola SBV5121E)
ik heb hier nog een oude staan USB modem, maar ja... daar ben jij vet meeIk ken niemand met een oude modem..
ik moet wel zeggen dat het een rare regeling is, ik zou voorstellen aan dommel om maar te gaan betalen wanneer je effectief van hun diensten gebruik kan maken, dus na installatie van die box
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ja ik heb juist een ticketnummer aangemaakt bij hen waarin ik deze kwestie aankaart..
Het kan toch niet kloppen dat iemand moet beginnen te betalen en zij de installatie nog moeten komen doen? Ik had zo'n jong gastje aan de telefoon en ik verstond hem amper.. hij leek mij toch niet van veel te weten.. Ik zal volgende maandag misschien wel eens terug bellen.
Allé ja, we zullen wel zien, zolang het voor eind oktober in orde komt vind ik het nog altijd te doen. Zolang ik maar niet zonder internet kom te zitten
Bedankt voor je antwoorden, xenne!
Het kan toch niet kloppen dat iemand moet beginnen te betalen en zij de installatie nog moeten komen doen? Ik had zo'n jong gastje aan de telefoon en ik verstond hem amper.. hij leek mij toch niet van veel te weten.. Ik zal volgende maandag misschien wel eens terug bellen.
Allé ja, we zullen wel zien, zolang het voor eind oktober in orde komt vind ik het nog altijd te doen. Zolang ik maar niet zonder internet kom te zitten
Bedankt voor je antwoorden, xenne!
- xenne
- Elite Poster
geen probleem zenne p0esjep0esje schreef:Bedankt voor je antwoorden, xenne!
ik heb zelf geen ervaring met installatie van de digitelbox, maar ik heb zo'n gevoel dat dat wel een tijdje zou kunnen duren. dus ik vraag mij af hoe dat bij andere mensen verlopen is... hoelang duurt dat? en betaal je in afwachting al? heb je dan andere modem gebruikt etc
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
zelfde probleem hier. heb ook de maand vóór m'n aansluiting moeten betalen. ticket aangemaakt maar nog altijd niks van gehoord...xenne schreef:ik moet wel zeggen dat het een rare regeling is, ik zou voorstellen aan dommel om maar te gaan betalen wanneer je effectief van hun diensten gebruik kan maken
Yep, ik krijg gewoon terug dat er altijd pas een afspraak wordt gemaakt nadat de adsl account actief is..
Over het feit dat ik ondertussen een aantal weken betaal voor een service die op dat moment niet verleend wordt want hun installatie is nog niet gebeurd, wordt gewoon genegeerd.
Spijtig dat het zo moet gaan... Ik hoopte dat het allemaal wat vlotter ging verlopen. Ik moet natuurlijk zowiezo veranderen van provider omwille van de limieten en zoveel andere keus is er niet.
Maar om eerlijk te zijn, als telenet destijds een foutje maakte en ik belde ervoor kreeg ik gemakkelijk 1 week telefoon of internet gratis... daar moest ik zelfs nog niet achter vragen.
Over het feit dat ik ondertussen een aantal weken betaal voor een service die op dat moment niet verleend wordt want hun installatie is nog niet gebeurd, wordt gewoon genegeerd.
Spijtig dat het zo moet gaan... Ik hoopte dat het allemaal wat vlotter ging verlopen. Ik moet natuurlijk zowiezo veranderen van provider omwille van de limieten en zoveel andere keus is er niet.
Maar om eerlijk te zijn, als telenet destijds een foutje maakte en ik belde ervoor kreeg ik gemakkelijk 1 week telefoon of internet gratis... daar moest ik zelfs nog niet achter vragen.
- xenne
- Elite Poster
dat kan ik begrijpenp0esje schreef:Yep, ik krijg gewoon terug dat er altijd pas een afspraak wordt gemaakt nadat de adsl account actief is..
dit niet in jouw plaats zou ik blijven aandringen... ofwel moet je eens gaan rondvragen in je omgeving, er moet wel iemand zijn die nog ergens een oude adsl modem op zolder staat heeft zeker ?Over het feit dat ik ondertussen een aantal weken betaal voor een service die op dat moment niet verleend wordt want hun installatie is nog niet gebeurd, wordt gewoon genegeerd.
mijn adsl abo was ook 7 tal dagen te vroeg beginnen lopen, ttz voor de activatie, zij hebben op mijn verzoek de billing achteraf wel degelijk aangepast.
volgens mij is hier geen sprake van een fout, gewoon een verkeerde manier van werkenMaar om eerlijk te zijn, als telenet destijds een foutje maakte
het gras is altijd groener langs de andere kanten ik belde ervoor kreeg ik gemakkelijk 1 week telefoon of internet gratis... daar moest ik zelfs nog niet achter vragen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Mensen hoe dikwijls is er hier al gezegt dat je idd op voorhand moet betalen MAAR dat dit achteraf verekend word vanaf dat je Dommel gebruikt.
Je zal zeker geen € teveel betalen hoor.
- xenne
- Elite Poster
klopt niet volledig, meestal gaat je abo vroeger in dan dat je adsl geaktiveerd werd, check de renew date meer eensketter schreef:Mensen hoe dikwijls is er hier al gezegt dat je idd op voorhand moet betalen MAAR dat dit achteraf verekend word vanaf dat je Dommel gebruikt.
Idd, ik heb toch ook de neiging om te denken dat ik een tweetal weken teveel heb betaald. Ik kan met de beste rekenkundige wil nergens terugvinden dat dit wordt verrekend. Zeker ook niet met mn renew date.
Afin, niet dat ik het zo erg vond. Dommel is echt wel een verademing tegenover de nationale ISP's.
Misschien toch eens contact opnemen met de ombudsdienst voor telecommunicatie of zij Dommel tot uitleg EN een herziening van hun systeem kunnen brengen.
Afin, niet dat ik het zo erg vond. Dommel is echt wel een verademing tegenover de nationale ISP's.
Misschien toch eens contact opnemen met de ombudsdienst voor telecommunicatie of zij Dommel tot uitleg EN een herziening van hun systeem kunnen brengen.
- xenne
- Elite Poster
ik heb contact opgenomen met dommel en ze hebben mijn billing aangepastInsom schreef:Idd, ik heb toch ook de neiging om te denken dat ik een tweetal weken teveel heb betaald. Ik kan met de beste rekenkundige wil nergens terugvinden dat dit wordt verrekend. Zeker ook niet met mn renew date.
- xenne
- Elite Poster
mijn abo laten beginnen op de dag dat mijn adsl geaktiveerd werd geen 7 dagen ervoorInsom schreef:Wat hebben ze juist gedaan Xenne?xenne schreef:ik heb contact opgenomen met dommel en ze hebben mijn billing aangepast
ik heb mijn tweede invoice al ontvangen en kheb nog geen internet, kan er allemaal niet aan uit, kbetaal vorige week 52€ (abbo en activatie) en kheb vandaag al nieuwe mail gehad om deze keer 32€ te betalen voor 14/10... da's 84€ om nog geen minuut hun netwerk te gebruiken....
- xenne
- Elite Poster
dat is normaal dat je snel 2 facturen na elkaar krijgt.... je moet enkel in de gaten houden dat renew date de datum is dat je adsl geaktiveerd werd denk dat het bijna nooit het geval is, maar meeste mensen zullen er wel niet over klagennessaja schreef:ik heb mijn tweede invoice al ontvangen en kheb nog geen internet, kan er allemaal niet aan uit, kbetaal vorige week 52€ (abbo en activatie) en kheb vandaag al nieuwe mail gehad om deze keer 32€ te betalen voor 14/10... da's 84€ om nog geen minuut hun netwerk te gebruiken....
- darkzero
- Elite Poster
komt zowa overeen met wat ik aan de hand heb gehad. heb dinsdag ticket geopend maar nog altijd niks gehoord...nessaja schreef:ik heb mijn tweede invoice al ontvangen en kheb nog geen internet, kan er allemaal niet aan uit, kbetaal vorige week 52€ (abbo en activatie) en kheb vandaag al nieuwe mail gehad om deze keer 32€ te betalen voor 14/10... da's 84€ om nog geen minuut hun netwerk te gebruiken....
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Je betaalt waarschijnlijk alijd voor de volgende maand. Als je nu betaalt, is dat voor 23-09 tot 23-10. Zo zijn ze zeker dat ze hun geld hebben tegen dat die periode is afgelopen.
- xenne
- Elite Poster
staat duidelijk op de site dat dit normaal is:darkzero schreef:op de invoice stond duidelijk dat 't voor de periode was toen ik geen internet had.
het enige dat je in de gaten moet houden is dat er correctie komt eens je geactiveerd bent.als u opteert voor een maandelijkse betaling, kan dit bij de aanvang ietwat onduidelijk zijn. in eerste instantie ontvangt u een faktuur voor de eerste maand service. het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. in dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is. op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum.
- darkzero
- Elite Poster
dat bedoel ik nu net: ben al lang geactiveerd maar nooit geen correctie gehad!xenne schreef:het enige dat je in de gaten moet houden is dat er correctie komt eens je geactiveerd bent.