ip veranderen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
debesten
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2007, 01:41

Gegroet :-o

Toen ik nog bij skynet was, moest ik gewoon mijn router herstarten om een nieuw IP-adres te krijgen. Nu ben ik overgeschakeld naar Scarlet, en denk dat dit met zo'n scarlet box erbij niet zal lukken :?
Het is voor mij zeer handig om even van IP adres te wijzigen, en zo downloadlimieten van bepaalde sites te overschrijden (rapidshare :wink: ) :oops: Kan iemand mij helpen?

Dank bij voorbaat!

~DB~
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Je Scarlet box al eens uitgetrokken en terug ingestoken?
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Gewoon je scarlet box resetten. Soms kan het zijn dat je hem meermaals moet herstarten voor een nieuw IP te krijgen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik zou die box wel niet resetten hoor. Eens herstarten is al meer dan genoeg.
hobbit
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Gewoon op de webpagina van je modem uitloggen en dan inloggen
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

lithion schreef:Ik zou die box wel niet resetten hoor. Eens herstarten is al meer dan genoeg.


Ja inderdaad. Dat was ook wat ik bedoelde. Ik heb met misschien verkeert uitgedrukt :).
debesten
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2007, 01:41

Dat werkt :-D

Alvoor ik hem herstarte heb ik een "Save config" gedaan, maar dat bleek niet gewerkt te hebben. Na de restart (geen reset :!: )heb ik dus 'alles' opnieuw moeten instellen (authenticatie voor box en de gegevens voor scarlet). :?

Ook heb ik een back up van de scarlet box opgeslagen op mijn laptop, maar zie nergens staan waar ik deze dan uiteindelijk ook kan gebruiken.

Nu hartelijk bedankt eh :wink:

~DB~
Gebruikersavatar
Chewie
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 maa 2003, 09:55
Locatie: Leopoldsburg

Het is toch simpel :eek:
Gewoon in de status pagina van de box op "disconect " drukken, ongeveer 5 seconden wachten en terug "connect" duwen dan krijg je een ander ip-adres. zo doe ik het altijd :wink:
Laatst gewijzigd door Chewie 16 sep 2007, 10:36, in totaal 1 gewijzigd.
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

lol
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Chewie schreef:Het is toch simpel :eek:
Gewoon in de status pagina van de box op "disconect " drukken, ongeveer 5 seconden wachten en terug "connect" duwen dan krijg je een ander ip-adres. zo doe ik het altijd :wink:


Ja dat is ook een mogelijkheid. Maar bij mij werkt dat niet altijd, soms moet ik dat een x-aantal keren doen voor een ander ip te krijgen :roll: .
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Sparky schreef:
Chewie schreef:Het is toch simpel :eek:
Gewoon in de status pagina van de box op "disconect " drukken, ongeveer 5 seconden wachten en terug "connect" duwen dan krijg je een ander ip-adres. zo doe ik het altijd :wink:


Ja dat is ook een mogelijkheid. Maar bij mij werkt dat niet altijd, soms moet ik dat een x-aantal keren doen voor een ander ip te krijgen :roll: .


Deel je mening, bij mij werkt het inderdaad ook niet altijd.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”