Laat 1 pint per maand voor uw internet en ge gaat content zijn da uw toogzweer aan't wegtrekken is
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Veranderingen waar ik nooit om gevraagd heb. Pak mijn nachtsurfen maar weer af, geef mij terug 50GB en blijf met uw fikken van de kostprijs die we initieel afgesproken hebben.Drewvt schreef:*shrug* Het blijft een goede prijs voor wat je krijgt.
Na de cadeaus van het laatste jaar - onbeperkte upload, dan nachtsurfen, dan optrekken naar 75gb - kan je wel verwachten dat er vroeg of laat ook iets in andere richting moest gaan.
Je kan niet én de goedkoopste zijn, én de snelste op ADSL zijn, én het grootste volume geven, én volop investeren in ADSL2+. Het tweede was Dommel nooit, het eerste zijn ze nooit voluit voor gegaan. De prioriteiten worden met deze verandering herbevestigd. Wel jammer voor klanten bij wie lage kosten prioriteit nummer 1 is.
Een van de gevolgen is natuurlijk dat het toekomstige ADSL2+ aanbod nog interessanter wordt voor een Brusselaar zoals ik. Hoeveel zou het kosten om over te schakelen? Hmmm...
Ik probeer mee te redeneren, maar ik zie het verband niet dat netconnect duurder moet worden om lage prijzen voor city connect te hanteren.zippie666 schreef:ik denk dat we er meer nut van hebben dat netconnects 2-3 euro meer hebben en de druk hoog blijft met hun cityconnects dan dat ze de concurrentie verder aangaan met hun netconnects
Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???
²r2504 schreef:Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???
Dat is maar net hoe je het bekijkt, die mensen die maar 1 mbit/s halen betalen evenveel als de mensen die 4/6 mbit/s halen. Als je het zo bekijkt, toch ook totaal niet eerlijk.r2504 schreef:Zelfs de mensen die nu op 500m van de centrale zitten (en 4 a 6 Mbps kunnen hebben afhankelijk van de provider) betalen ook al mee voor zij die op 4 a 5 km van de centrale zitten (en misschien maar 2 of zelfs 1 Mbit halen).
Alles samen waren die stunts wel heel wat meer waard dan 2 euro per maand. Voor 2 euro zou je bij de meeste providers maar 2 extra gigabytes krijgen.proz schreef:Dommel laat zijn klanten nu betalen voor zijn zogenaamde gratis stuntjes van de voorbije maanden.
en ge betaalt ook voor die helicopter en vliegtuig repatrieringen van alle belgische skiongevallen in het buitenland. Da komt omdat ge aangesloten zijt bij een mutualiteit en waar krijgen die hun geld vandaan...kabouter007 schreef:²r2504 schreef:Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???
ge betaalt toch ook mee voor het pensioen en het 'loon' van een stempelaar? en ge betaalt ook meer op de bus zodat de senioren gratis kunnen rijden? of ge betaalt belastingen die ook naar de lijn gaan, terwijl je misschien nooit met de bus rijdt...
Point being?BungaMan schreef:en ge betaalt ook voor die helicopter en vliegtuig repatrieringen van alle belgische skiongevallen in het buitenland. Da komt omdat ge aangesloten zijt bij een mutualiteit en waar krijgen die hun geld vandaan...kabouter007 schreef:²r2504 schreef:Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???
ge betaalt toch ook mee voor het pensioen en het 'loon' van een stempelaar? en ge betaalt ook meer op de bus zodat de senioren gratis kunnen rijden? of ge betaalt belastingen die ook naar de lijn gaan, terwijl je misschien nooit met de bus rijdt...
kabouter007 schreef:²r2504 schreef:Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???
En de prijs van het brood, den bakker om de hoek is ook geen overheidsdienst, het tankstation ook niet, electrabel ook niet, delhaize ook niet... Moetek er nog opnoemen? Gaje daar ook zo zagen over een prijsverhoging? Tzijn toch ook allemaal dingen die al héél lang bestaan en ze stijgen toch nog in prijs...frankv schreef:kabouter007 schreef:²r2504 schreef:Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???
Daar schrijf je het al: ons sociaal systeem. Het abonnement bij Dommel valt niet onder een sociaal stelsel, is geen VZW of overheidsdienst.
En het is niet omdat een regering dingen 'gratis' uitdeelt aan anderen, dat iedereen dat OK vindt. Er zijn er genoeg die daar kritiek op geven.
Jakabouter007 schreef:Gaje daar ook zo zagen over een prijsverhoging?frankv schreef:kabouter007 schreef:²r2504 schreef: Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...
Daar schrijf je het al: ons sociaal systeem. Het abonnement bij Dommel valt niet onder een sociaal stelsel, is geen VZW of overheidsdienst.
En het is niet omdat een regering dingen 'gratis' uitdeelt aan anderen, dat iedereen dat OK vindt. Er zijn er genoeg die daar kritiek op geven.
Nogal een onzinnige vergelijking met de bakker, Delhaize. Sinds wanneer bieden die een abonnement op brood of whatever aan, waar je min of meer aan vast zit? Raar zenne.kabouter007 schreef:En de prijs van het brood, den bakker om de hoek is ook geen overheidsdienst, het tankstation ook niet, electrabel ook niet, delhaize ook niet... Moetek er nog opnoemen? Gaje daar ook zo zagen over een prijsverhoging? Tzijn toch ook allemaal dingen die al héél lang bestaan en ze stijgen toch nog in prijs...frankv schreef:kabouter007 schreef:²r2504 schreef: Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...
Ik snap niet wat mijne bakker te maken heeft met mijn internet, maar kom. De bakker die het dichtst bij mij zit, vraagt 1.30 euro voor een klein bruin broodje. De bakker waar ik naartoe ga, vraagt maar 1.25 euro voor een klein bruin broodje en ik vind het brood bovendien lekkerder dan 1.30 euro. Overlaatst heeft mijn vriendin es een broodje meegebracht van de GB, Delhaize of whatever en daar was het maar 1.16 euro of zoiets, maar ik vond het ook niet zo lekker. Dus ik blijf winkelen bij de bakker die 1.25 euro voor zijn brood vraagt en ik vind dat het lekkerste brood.kabouter007 schreef:@darthdavy: als ge quote, quote dan volledig
khad het op de bakker enz...
gaje tegen uwen bakker zeggen: bij u kopek geen brood meer, gij zijt veel te duur en de bakker honderd meter verder is mss 10 cent goeikoper, maar diene steekt vliegen in zijn brood ipv rozijnen...
Zoals eerder gezegd, e-leven is een zeer goed alternatief.proz schreef:Dommel laat zijn klanten nu betalen voor zijn zogenaamde gratis stuntjes van de voorbije maanden. Ik blijf wel gewoon bij Dommel omdat het om een kleine stijging gaat en bij gebrek aan beter alternatief.
't is geen unlimited bij e-leven maar fair use.ZMD schreef:3Mbps - ongelimiteerd - 29,95€ - E-leven
4Mbps - 75GB - 35,95€ - Dommel
6Mbps - ongelimiteerd - 39,95€ - E-leven
Het enige nadeel dat je hebt is de afwezigheid van een news server, daar waar Dommel toch wel het excellente Giganews gebruikt. Als je dus een usenet leecher bent die hetzelfde wil met E-leven als met Dommel moet je al een abonnement van rond de 25 dollar nemen bij Giganews of een andere pay-server gebruiken.ZMD schreef:Zoals eerder gezegd, e-leven is een zeer goed alternatief.
3Mbps - ongelimiteerd - 29,95€ - E-leven
4Mbps - 75GB - 35,95€ - Dommel
6Mbps - ongelimiteerd - 39,95€ - E-leven
25 dollar per ............. ?deej schreef:Als je dus een usenet leecher bent die hetzelfde wil met E-leven als met Dommel moet je al een abonnement van rond de 25 dollar nemen bij Giganews of een andere pay-server gebruiken.
xenne schreef:25 dollar per ............. ?deej schreef:Als je dus een usenet leecher bent die hetzelfde wil met E-leven als met Dommel moet je al een abonnement van rond de 25 dollar nemen bij Giganews of een andere pay-server gebruiken.
ik heb ook nog een goedkoop abo lopen, € 2,2/ maand , ongelimiteerd maar met snelheidsbeperking van 2,5mbit, denk dat ik het ga blijven houden want connecteren met dommel nieuws verloopt soms stroeffrankv schreef:xenne schreef:25 dollar per ............. ?deej schreef:Als je dus een usenet leecher bent die hetzelfde wil met E-leven als met Dommel moet je al een abonnement van rond de 25 dollar nemen bij Giganews of een andere pay-server gebruiken.
Ik zit bij Dommel, maar betaal 39 USD/ 3 maand ongelimiteerd bij Astraweb. Ekawa is nog goedkoper. Dommel biedt een soort gelimiteerde Giganews aan. Dus de prijs daarvan zou nog lager moeten liggen.
om het met een understatement te zeggenconnecteren met dommel nieuws verloopt soms stroef
2.2 € ?xenne schreef:ik heb ook nog een goedkoop abo lopen, € 2,2/ maand , ongelimiteerd maar met snelheidsbeperking van 2,5mbit, denk dat ik het ga blijven houden want connecteren met dommel nieuws verloopt soms stroef
sorry, was verkeerd - het is 2.24€ , bij jaarbetalingkaise1 schreef:2.2 € ?xenne schreef:ik heb ook nog een goedkoop abo lopen, € 2,2/ maand , ongelimiteerd maar met snelheidsbeperking van 2,5mbit, denk dat ik het ga blijven houden want connecteren met dommel nieuws verloopt soms stroef
Dacht dat de 2mbit jaarabbo's van PFcorner,Powernews (2,4 €) de goeikoopste waren...
Ahja, ik ben mis , is dan toch nog ene goeikoperxenne schreef:sorry, was verkeerd - het is 2.24€ , bij jaarbetalingkaise1 schreef:2.2 € ?xenne schreef:ik heb ook nog een goedkoop abo lopen, € 2,2/ maand , ongelimiteerd maar met snelheidsbeperking van 2,5mbit, denk dat ik het ga blijven houden want connecteren met dommel nieuws verloopt soms stroef
Dacht dat de 2mbit jaarabbo's van PFcorner,Powernews (2,4 €) de goeikoopste waren...
Blijkbaar niet. Voorlopig gaat men er niet meer aan verder werken en zal de site binnen een paar maanden opnieuw gemaakt worden.deej schreef: Ik heb voor de lol dat eens in een tabelleke van overstappen.be gezet. Trouwens die site kan echt wel eens een update gebruiken, leven die daar nog?