Wat vind jij van de prijsverhoging van je dommel abo?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.

Wat vind jij van de prijsverhoging van je dommel abo?

Onaanvaardbaar, ik ga er kost wat kost weg
20
10%
Onaanvaardbaar, ik twijfel om weg te gaan
25
13%
Geen tweede keer, maar ik overleef het wel
55
28%
Meer betalen is niet leuk, maar het blijft goedkoop voor wat het is
87
45%
Ik geef Dommel met plezier al mijn geld
7
4%
 
Totaal aantal stemmen: 194
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Op sommige plaatsen komt 2 euro overeen met 1 pint.

Laat 1 pint per maand voor uw internet en ge gaat content zijn da uw toogzweer aan't wegtrekken is :wink:
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Drewvt schreef:*shrug* Het blijft een goede prijs voor wat je krijgt.

Na de cadeaus van het laatste jaar - onbeperkte upload, dan nachtsurfen, dan optrekken naar 75gb - kan je wel verwachten dat er vroeg of laat ook iets in andere richting moest gaan.

Je kan niet én de goedkoopste zijn, én de snelste op ADSL zijn, én het grootste volume geven, én volop investeren in ADSL2+. Het tweede was Dommel nooit, het eerste zijn ze nooit voluit voor gegaan. De prioriteiten worden met deze verandering herbevestigd. Wel jammer voor klanten bij wie lage kosten prioriteit nummer 1 is.

Een van de gevolgen is natuurlijk dat het toekomstige ADSL2+ aanbod nog interessanter wordt voor een Brusselaar zoals ik. Hoeveel zou het kosten om over te schakelen? Hmmm...


Veranderingen waar ik nooit om gevraagd heb. Pak mijn nachtsurfen maar weer af, geef mij terug 50GB en blijf met uw fikken van de kostprijs die we initieel afgesproken hebben.

Zippie, als ik van iedereen die mij het argument van " de prijsverhoging is maar 1 pintje per maand" een euro zou gekregen hebben he het laatste jaar, dan kon ik mij waarschijnlijk ergens een onbewoond eiland kopen en glasvezel laten trekken onder de oceaanbodem.

Ga in godsnaam een onrechtvaardige prijsverhoging niet goedspreken dat het "maar een pintje" per maand kost.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Ik geef mijn geld ook niet graag "voor niets af" maar ik kan er mee leven, redeneer trouwens eens mee:

Hoe kan je het best die situatie rechttrekken hier? Hun cityconnect is qua prijs en voorwaarden massa's beter dan ieder (normaal) bgc-abo. Dankzij dat abo kunnen zij druk zetten op bgc, ik denk dat we er meer nut van hebben dat netconnects 2-3 euro meer hebben en de druk hoog blijft met hun cityconnects dan dat ze de concurrentie verder aangaan met hun netconnects, want daarvan gaat een deel sowieso naar bgc, dus als ze met die abo's klanten afpakken van bgc blijft bgc verdienen aan die klanten. Als de "revolutie" er ooit komt zullen automatisch de prijzen van de bgc-abo's, telenet-abo's en netconnect-abo's wel dalen...
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

zippie666 schreef:ik denk dat we er meer nut van hebben dat netconnects 2-3 euro meer hebben en de druk hoog blijft met hun cityconnects dan dat ze de concurrentie verder aangaan met hun netconnects


Ik probeer mee te redeneren, maar ik zie het verband niet dat netconnect duurder moet worden om lage prijzen voor city connect te hanteren.

"Sorry meneer, gij moet voor uwe Renault Twingo 1000 euro meer betalen zodat we een te dure Mercedes 500 SEL 1000 euro minder kunnen laten kosten."

Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???


Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

r2504 schreef:
DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???


Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...

²
ge betaalt toch ook mee voor het pensioen en het 'loon' van een stempelaar? en ge betaalt ook meer op de bus zodat de senioren gratis kunnen rijden? of ge betaalt belastingen die ook naar de lijn gaan, terwijl je misschien nooit met de bus rijdt...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zelfs de mensen die nu op 500m van de centrale zitten (en 4 a 6 Mbps kunnen hebben afhankelijk van de provider) betalen ook al mee voor zij die op 4 a 5 km van de centrale zitten (en misschien maar 2 of zelfs 1 Mbit halen).
eniac
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2006, 00:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Tja, vind het een beetje jammer, dit is het eerste "minpunt" op ondertussen een 15-tal maand Dommel. Maar ik denk er nog niet aan om voort te gaan: het is voor mij nog altijd een zeer mooi aanbod. Zelfs al ben ik geen mega-downloader.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Zelfs de mensen die nu op 500m van de centrale zitten (en 4 a 6 Mbps kunnen hebben afhankelijk van de provider) betalen ook al mee voor zij die op 4 a 5 km van de centrale zitten (en misschien maar 2 of zelfs 1 Mbit halen).


Dat is maar net hoe je het bekijkt, die mensen die maar 1 mbit/s halen betalen evenveel als de mensen die 4/6 mbit/s halen. Als je het zo bekijkt, toch ook totaal niet eerlijk.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Dommel laat zijn klanten nu betalen voor zijn zogenaamde gratis stuntjes van de voorbije maanden. Ik blijf wel gewoon bij Dommel omdat het om een kleine stijging gaat en bij gebrek aan beter alternatief.
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Meer betalen is niet leuk, maar het blijft goedkoop voor wat het is.

Heb een 3-tal weken geleden de overstap gemaakt van Telenet naar Dommel. En na 3 weken een prijsverhoging zien is niet leuk natuurlijk maar absoluut geen spijt dat ik bij Telenet weg ben.

Kon kiezen tssn verschillende adsl providers maar de abonnementen van Dommel beantwoorden meer aan mij behoeften. Nog altijd geen spijt ondanks die prijsverhoging.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

proz schreef:Dommel laat zijn klanten nu betalen voor zijn zogenaamde gratis stuntjes van de voorbije maanden.


Alles samen waren die stunts wel heel wat meer waard dan 2 euro per maand. Voor 2 euro zou je bij de meeste providers maar 2 extra gigabytes krijgen.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

opzeggen ?? om naar waar te gaan uhhhh... neen dank je.
voor een "degelijk" abb. wil ik wel betalen
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

kabouter007 schreef:
r2504 schreef:
DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???


Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...

²
ge betaalt toch ook mee voor het pensioen en het 'loon' van een stempelaar? en ge betaalt ook meer op de bus zodat de senioren gratis kunnen rijden? of ge betaalt belastingen die ook naar de lijn gaan, terwijl je misschien nooit met de bus rijdt...

en ge betaalt ook voor die helicopter en vliegtuig repatrieringen van alle belgische skiongevallen in het buitenland. Da komt omdat ge aangesloten zijt bij een mutualiteit en waar krijgen die hun geld vandaan...
Please help, looking for a way to get rich and fast
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

BungaMan schreef:
kabouter007 schreef:
r2504 schreef:
DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???


Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...

²
ge betaalt toch ook mee voor het pensioen en het 'loon' van een stempelaar? en ge betaalt ook meer op de bus zodat de senioren gratis kunnen rijden? of ge betaalt belastingen die ook naar de lijn gaan, terwijl je misschien nooit met de bus rijdt...

en ge betaalt ook voor die helicopter en vliegtuig repatrieringen van alle belgische skiongevallen in het buitenland. Da komt omdat ge aangesloten zijt bij een mutualiteit en waar krijgen die hun geld vandaan...

Point being?
Tis dat allemaal da'k hier aantoon ;)
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

kabouter007 schreef:
r2504 schreef:
DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???


Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...

²
ge betaalt toch ook mee voor het pensioen en het 'loon' van een stempelaar? en ge betaalt ook meer op de bus zodat de senioren gratis kunnen rijden? of ge betaalt belastingen die ook naar de lijn gaan, terwijl je misschien nooit met de bus rijdt...



Daar schrijf je het al: ons sociaal systeem. Het abonnement bij Dommel valt niet onder een sociaal stelsel, is geen VZW of overheidsdienst.
En het is niet omdat een regering dingen 'gratis' uitdeelt aan anderen, dat iedereen dat OK vindt. Er zijn er genoeg die daar kritiek op geven.
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

frankv schreef:
kabouter007 schreef:
r2504 schreef:
DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???


Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...

²
ge betaalt toch ook mee voor het pensioen en het 'loon' van een stempelaar? en ge betaalt ook meer op de bus zodat de senioren gratis kunnen rijden? of ge betaalt belastingen die ook naar de lijn gaan, terwijl je misschien nooit met de bus rijdt...



Daar schrijf je het al: ons sociaal systeem. Het abonnement bij Dommel valt niet onder een sociaal stelsel, is geen VZW of overheidsdienst.
En het is niet omdat een regering dingen 'gratis' uitdeelt aan anderen, dat iedereen dat OK vindt. Er zijn er genoeg die daar kritiek op geven.


En de prijs van het brood, den bakker om de hoek is ook geen overheidsdienst, het tankstation ook niet, electrabel ook niet, delhaize ook niet... Moetek er nog opnoemen? Gaje daar ook zo zagen over een prijsverhoging? Tzijn toch ook allemaal dingen die al héél lang bestaan en ze stijgen toch nog in prijs...
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

kabouter007 schreef:
frankv schreef:
kabouter007 schreef:
r2504 schreef:
DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???


Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...

²
ge betaalt toch ook mee voor het pensioen en het 'loon' van een stempelaar? en ge betaalt ook meer op de bus zodat de senioren gratis kunnen rijden? of ge betaalt belastingen die ook naar de lijn gaan, terwijl je misschien nooit met de bus rijdt...



Daar schrijf je het al: ons sociaal systeem. Het abonnement bij Dommel valt niet onder een sociaal stelsel, is geen VZW of overheidsdienst.
En het is niet omdat een regering dingen 'gratis' uitdeelt aan anderen, dat iedereen dat OK vindt. Er zijn er genoeg die daar kritiek op geven.


Gaje daar ook zo zagen over een prijsverhoging?


Ja
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

@darthdavy: als ge quote, quote dan volledig ;)
khad het op de bakker enz...
gaje tegen uwen bakker zeggen: bij u kopek geen brood meer, gij zijt veel te duur en de bakker honderd meter verder is mss 10 cent goeikoper, maar diene steekt vliegen in zijn brood ipv rozijnen...
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Onaanvaardbaar, ik ga kost wat kost weg.

Ik ben klant sinds januari 2006.
Eigenlijk al een tijdje.
Altijd tevreden geweest van de service.

Spijtig dat ze de prijs omhoog doen maar ik pik het niet dat ze zonder gegronde reden de prijs met 2€ omhoog doen.

De opzegbrief is net op de post gedaan en ik heb EVOnet al gecontacteerd..

We zien dus wel verder maar het is tegen mijn principes om hieraan mee te doen.
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

kabouter007 schreef:
frankv schreef:
kabouter007 schreef:
r2504 schreef:
DarthDavy schreef:Die redenatie zie ik erin. Waarom moet ik betalen voor iemand anders zijn product???


Zo zit gans ons sociaal systeem nu éénmaal in elkaar...

²
ge betaalt toch ook mee voor het pensioen en het 'loon' van een stempelaar? en ge betaalt ook meer op de bus zodat de senioren gratis kunnen rijden? of ge betaalt belastingen die ook naar de lijn gaan, terwijl je misschien nooit met de bus rijdt...



Daar schrijf je het al: ons sociaal systeem. Het abonnement bij Dommel valt niet onder een sociaal stelsel, is geen VZW of overheidsdienst.
En het is niet omdat een regering dingen 'gratis' uitdeelt aan anderen, dat iedereen dat OK vindt. Er zijn er genoeg die daar kritiek op geven.


En de prijs van het brood, den bakker om de hoek is ook geen overheidsdienst, het tankstation ook niet, electrabel ook niet, delhaize ook niet... Moetek er nog opnoemen? Gaje daar ook zo zagen over een prijsverhoging? Tzijn toch ook allemaal dingen die al héél lang bestaan en ze stijgen toch nog in prijs...


Nogal een onzinnige vergelijking met de bakker, Delhaize. Sinds wanneer bieden die een abonnement op brood of whatever aan, waar je min of meer aan vast zit? Raar zenne.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

kabouter007 schreef:@darthdavy: als ge quote, quote dan volledig ;)
khad het op de bakker enz...
gaje tegen uwen bakker zeggen: bij u kopek geen brood meer, gij zijt veel te duur en de bakker honderd meter verder is mss 10 cent goeikoper, maar diene steekt vliegen in zijn brood ipv rozijnen...


Ik snap niet wat mijne bakker te maken heeft met mijn internet, maar kom. De bakker die het dichtst bij mij zit, vraagt 1.30 euro voor een klein bruin broodje. De bakker waar ik naartoe ga, vraagt maar 1.25 euro voor een klein bruin broodje en ik vind het brood bovendien lekkerder dan 1.30 euro. Overlaatst heeft mijn vriendin es een broodje meegebracht van de GB, Delhaize of whatever en daar was het maar 1.16 euro of zoiets, maar ik vond het ook niet zo lekker. Dus ik blijf winkelen bij de bakker die 1.25 euro voor zijn brood vraagt en ik vind dat het lekkerste brood.

Moest hij nu plotseling veel duurder worden, dan ga ik toch gewoon overwegen of ik het nog altijd wil betalen of gewoon ergens anders mijn brood ga halen.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

@darthdavy: stel nu dat die bakker plots ipv 1.25, 1.50 vraagt, ga jij dan brood eten dat je minder graag eet? ik in alle geval niet, daarmee de vergelijking met dommel (zij bieden een dienst aan) dommel wordt nu €2 duurder, maar moet ik daarom overschakelen (wat ik trouwens nog niet kan, ben nog geen jaar bij dommel) naar pakweg edpnet met een abo dat mij niet intresseert, puur omdat ze goedkoper zijn?
Hier is er natuurlijk wel het verschil tussen dommel en edpnet van downloadlimieten bij dommel enerzijds en snelheid bij edpnet anderzijds... Als je dan zegt dat snelheid je meer intresseert, dan had je van in den beginne naar edpnet kunnen gaan en niet voor dommel gekozen...

Uiteindelijk doet iedereen wat hij wil, ik ben bijvoorbeeld nog niet van plan om over te schakelen, maar jij hoeft mijn mening niet te delen :) (Moest er op het moment dat ik vrij ben bij dommel een beter aanbod zijn, bvb e-leven, dan zal ik zeker de overstap overwegen, maar nu doe ik dat niet omdat ik nog gebonden ben aan dommel en geen zin heb in een rechtsprocedure die wsl zal afgelopen zijn nadat ik vrij ben bij dommel)

Het laatste wat ik er nog wil over zeggen:
ik keur de prijsverhoging niet goed, zoals iedereen hier, maar het gaat hier uiteindelijk over het feit dat mensen proberen weg te gaan bij dommel terwijl ze nog aan het contract gebonden zijn... Uiteindelijk heeft het geen nut om een hele procedure in gang te zetten die dan uiteindelijk een uitspraak kent als je contract voorbij is, dat is het punt waar ik wil toe komen... Als je al meer dan een jaar bij dommel bent, vrij weg kan en een beter alternatief hebt (kwaliteit/prijs) dan begrijp ik dat volledig en zal ik die keuze ook steunen :)
Laatst gewijzigd door kabouter007 13 sep 2007, 15:15, in totaal 1 gewijzigd.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ik blijf bij Dommel.

Heb geen klagen, behalve beetje van toegang tot nieuwsgroepen. Maar voor de rest ben ik perfect gelukkig met dit abbonement.

En die paar euro stijging zie ik gewoon als aanpassing aan de index.

Om nu bij het voorbeeld van die bakker te blijven. Een bakker vroeg vroeger één euro voor een klein broodje. Er is een prijsstijging geweest van meer dan twintig procent in een paar jaar tijd. Maar dat brood blijf je gewoon eten. En dan klagen van die paar euro die dommel opslaat.

Ik gun dommel die paar euro. Ze leveren goed werk
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

2€ heheh... het zijn de pinnige die weer problemen hebben...

Zo ziet ge weer wie het wel/niet is.
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

proz schreef:Dommel laat zijn klanten nu betalen voor zijn zogenaamde gratis stuntjes van de voorbije maanden. Ik blijf wel gewoon bij Dommel omdat het om een kleine stijging gaat en bij gebrek aan beter alternatief.


Zoals eerder gezegd, e-leven is een zeer goed alternatief.

3Mbps - ongelimiteerd - 29,95€ - E-leven
4Mbps - 75GB - 35,95€ - Dommel
6Mbps - ongelimiteerd - 39,95€ - E-leven
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Zucht... Gulder wilt het blijkbaar niet snappen he. Het punt gaat hier niet over downloadlimiet, snelheid of whatever... Het gaat hier enkel over de prijs. Internet is duur in België, heel duur!!! En als dit nu nogmaals duurder wordt om een onzichtbare reden dan word ik boos. Punt andere lijn.

Ik weet ook wel dat er in feite geen ander alternatief is, maar dat is naast de kwestie. De kwestie is dat mijn internet abonnement onterecht duurder wordt. En het betreurt mij enorm om te zien dat er weer heel veel mensen daar zich eigenlijk niets van aantrekken dat ze meer moeten betalen zonder eigenlijk te weten waarom ze meer betalen (iedere reden die je kan aangeven is koffiedik kijken, want enkel Dommel weet de ware reden en die laten ze dus niet aan hun klaten weten). En dat vind ik gewoonweg idioot dat jullie zo van jullie laten profiteren.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

ZMD schreef:3Mbps - ongelimiteerd - 29,95€ - E-leven
4Mbps - 75GB - 35,95€ - Dommel
6Mbps - ongelimiteerd - 39,95€ - E-leven

't is geen unlimited bij e-leven maar fair use.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ZMD schreef:Zoals eerder gezegd, e-leven is een zeer goed alternatief.

3Mbps - ongelimiteerd - 29,95€ - E-leven
4Mbps - 75GB - 35,95€ - Dommel
6Mbps - ongelimiteerd - 39,95€ - E-leven


Het enige nadeel dat je hebt is de afwezigheid van een news server, daar waar Dommel toch wel het excellente Giganews gebruikt. Als je dus een usenet leecher bent die hetzelfde wil met E-leven als met Dommel moet je al een abonnement van rond de 25 dollar nemen bij Giganews of een andere pay-server gebruiken.

Maar voor gewoon intensief gebruik (veel demo's, streaming media, linux distro's, you name it) steekt vooral E-Leven's 3Mbit er bovenuit.

Ik heb voor de lol dat eens in een tabelleke van overstappen.be gezet. Trouwens die site kan echt wel eens een update gebruiken, leven die daar nog?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

deej schreef:Als je dus een usenet leecher bent die hetzelfde wil met E-leven als met Dommel moet je al een abonnement van rond de 25 dollar nemen bij Giganews of een andere pay-server gebruiken.
25 dollar per ............. ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

xenne schreef:
deej schreef:Als je dus een usenet leecher bent die hetzelfde wil met E-leven als met Dommel moet je al een abonnement van rond de 25 dollar nemen bij Giganews of een andere pay-server gebruiken.
25 dollar per ............. ?



Ik zit bij Dommel, maar betaal 39 USD/ 3 maand ongelimiteerd bij Astraweb. Ekawa is nog goedkoper. Dommel biedt een soort gelimiteerde Giganews aan. Dus de prijs daarvan zou nog lager moeten liggen.
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

ge ziet hier goe wie ollands bloed heeft :roll:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

frankv schreef:
xenne schreef:
deej schreef:Als je dus een usenet leecher bent die hetzelfde wil met E-leven als met Dommel moet je al een abonnement van rond de 25 dollar nemen bij Giganews of een andere pay-server gebruiken.
25 dollar per ............. ?



Ik zit bij Dommel, maar betaal 39 USD/ 3 maand ongelimiteerd bij Astraweb. Ekawa is nog goedkoper. Dommel biedt een soort gelimiteerde Giganews aan. Dus de prijs daarvan zou nog lager moeten liggen.
ik heb ook nog een goedkoop abo lopen, € 2,2/ maand , ongelimiteerd maar met snelheidsbeperking van 2,5mbit, denk dat ik het ga blijven houden want connecteren met dommel nieuws verloopt soms stroef
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

connecteren met dommel nieuws verloopt soms stroef


om het met een understatement te zeggen :wink:

Ben zelf ook aan het denken om een klein abbonnement erbij te nemen. Mag voor mijn part zelfs 1 mbit maximum snelheid zijn, als het maar werkt
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

kijk dan eens op http://www.download2day.nl/
heb ik ook en is goedkoop, snel en ongelimiteerd
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

xenne schreef:ik heb ook nog een goedkoop abo lopen, € 2,2/ maand , ongelimiteerd maar met snelheidsbeperking van 2,5mbit, denk dat ik het ga blijven houden want connecteren met dommel nieuws verloopt soms stroef


2.2 € ?
Dacht dat de 2mbit jaarabbo's van PFcorner,Powernews (2,4 €) de goeikoopste waren...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

kaise1 schreef:
xenne schreef:ik heb ook nog een goedkoop abo lopen, € 2,2/ maand , ongelimiteerd maar met snelheidsbeperking van 2,5mbit, denk dat ik het ga blijven houden want connecteren met dommel nieuws verloopt soms stroef


2.2 € ?
Dacht dat de 2mbit jaarabbo's van PFcorner,Powernews (2,4 €) de goeikoopste waren...
sorry, was verkeerd - het is 2.24€ , bij jaarbetaling
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

xenne schreef:
kaise1 schreef:
xenne schreef:ik heb ook nog een goedkoop abo lopen, € 2,2/ maand , ongelimiteerd maar met snelheidsbeperking van 2,5mbit, denk dat ik het ga blijven houden want connecteren met dommel nieuws verloopt soms stroef


2.2 € ?
Dacht dat de 2mbit jaarabbo's van PFcorner,Powernews (2,4 €) de goeikoopste waren...
sorry, was verkeerd - het is 2.24€ , bij jaarbetaling


Ahja, ik ben mis , is dan toch nog ene goeikoper :lol: (jammer dat ie nog maar 40 d retentie heeft)
Trouwens er is er nog ene goeikoper, het nice account van PFcorner 1€/maand (moet wel een fixed ip hebben) 8)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

deej schreef:Ik heb voor de lol dat eens in een tabelleke van overstappen.be gezet. Trouwens die site kan echt wel eens een update gebruiken, leven die daar nog?


Blijkbaar niet. Voorlopig gaat men er niet meer aan verder werken en zal de site binnen een paar maanden opnieuw gemaakt worden.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

mag dit topic gesloten worden pls? totaal zinloos.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”