Marauder schreef:Ok, ge hebt veel en het is goedkoper dan de rest maar eigenlijk kom ik best toe met 20 G per maand ofzo. Die datalimietverhoging had dus totaal niet gehoeven.
Dan ben je veel beter af bij EDPnet... maar aan je Avatar te zien
Marauder schreef:Ok, ge hebt veel en het is goedkoper dan de rest maar eigenlijk kom ik best toe met 20 G per maand ofzo. Die datalimietverhoging had dus totaal niet gehoeven.
r2504 schreef:Marauder schreef:Ok, ge hebt veel en het is goedkoper dan de rest maar eigenlijk kom ik best toe met 20 G per maand ofzo. Die datalimietverhoging had dus totaal niet gehoeven.
Dan ben je veel beter af bij EDPnet... maar aan je Avatar te zien
Goendi schreef:
Ook voor hun zijn de tarieven van hun leveranciers vermoedelijk geindexeerd, of meegegaan met de tijd, en dus passen ze nu hun prijzen aan.
Marauder schreef:Stel dat ik iemand zou zijn die echt op zijn geld zit of een arme luis zou zijn, en ik had een jaarbudget voor het huishouden opgesteld, dan zou ik dat nu al mogen optrekken met 24 euro.
zippie666 schreef:Jaja, in procenten is dat veel, maar als absoluut getal?
Goendi schreef:Alle mannekes, tgaat hier wel om Dommel hé. ge weet wel de ultieme droom van elke surfer! Ge gaat nu toch geen kritiek geven zeker? Want tickets die nooit behandeld worden, een prijsverhoging en dergelijke, dat weegt toch allemaal niet op tegen de voordelen of wel?
bedrag betaald openstaand datum vervaldatum datum betaald betalingsmethode
€59.00 €59.00 €0.00 2007/08/21 2007/09/11 2007/09/11 proforma faktuur
email status:
uw email is succesvol verzonden naar sales [] dommel.com.
u kunt binnen 12-24 uur een antwoord verwachten.
dank u.
Ken schreef:En als ze hierbij moeilijk doen of kosten voor de downgrade zelf aanrekenen (boostpack excl.) mogen ze alvast hun BMW(tjes) in de garage laten staan
Jazeker, maar ik zit dan ook weer voor een jaar vast met 'Netconnect', gelukkig loopt die boostpack dan wel samen.xenne schreef:hou eens op de hoogte van die downgroad, of dat vlot gaat bedoel ik. mensen die boastpack hebben en er vanaf willen gaat blijkbaar al niet, je zit er een jaar aan vast. ook iets raar
en heb je meer dan een jaar Netconnect plus gehad? ik heb geen idee of dommel soepel is in het switchen van abo, lijkt me interessant dat te weten. dus bedankt voor de updates die u hierover kan verschaffenKen schreef:Jazeker, maar ik zit dan ook weer voor een jaar vast met 'Netconnect', gelukkig loopt die boostpack dan wel samen.xenne schreef:hou eens op de hoogte van die downgroad, of dat vlot gaat bedoel ik. mensen die boastpack hebben en er vanaf willen gaat blijkbaar al niet, je zit er een jaar aan vast. ook iets raar
Amper 4 maand. Maar, hierover staat niks vermeld in hun algemene voorwaarden (behalve als ik er echt over gekeken heb). Dus dit betekent dat ze hiervoor hun av moeten aanpassen en we zonder problemen en zonder kosten het abonnement zelf kunnen opzeggen. Een nieuw contract aansmeren kunnen ze me niet doen daar ik duidelijk vraag voor een omschakeling en geen hernieuwing van m'n contract. Enkel kan ik 'nog' eens een jaar vast zitten met de normale 'netconnect'.xenne schreef:en heb je meer dan een jaar Netconnect plus gehad? ik heb geen idee of dommel soepel is in het switchen van abo, lijkt me interessant dat te weten. dus bedankt voor de updates die u hierover kan verschaffen
eldiablo schreef:[....] Maar als je 2€ meer moet betalen voor 75gig of 2€ meer zou moeten betalen bij belgacom voor 10gig dan kan je zelf al een beetje tot de conclusie komen waarom wij bij dommel dit misschien iets minder erg vinden dan sommige.
[....]
Zambo schreef:
De 4Mbits lijnen dienen te dalen in prijs en blijkbaar gaan er velen mee akkoord dat de prijs mag stijgen. Dit kan echt niet mensen, straks betaal je 50Euro voor een 4Mbits lijntje. DIT KAN NIET
nogChoco schreef:Ik denk dat de reden voor het ongenoegen (buiten het duurder worden uiteraard), gewoon het feit is dat Dommel nogal sluw net binnen hun voorwaarden bleef en daardoor de klanten het recht ontzegde van op te stappen. En dat het zo snel na een "gratis" limietverhoging komt, is ook nogal dubieus.
't Is hun recht natuurlijk, maar zo kweek je uiteraard geen goeie relatie, zeker niet als dat via zo'n vage verklaring meegedeeld wordt -- ze hadden er evengoed de good old "administratieve kosten, blablabla" kunnen aanhangen.
nogChoco schreef:Ik denk dat de reden voor het ongenoegen (buiten het duurder worden uiteraard), gewoon het feit is dat Dommel nogal sluw net binnen hun voorwaarden bleef en daardoor de klanten het recht ontzegde van op te stappen. En dat het zo snel na een "gratis" limietverhoging komt, is ook nogal dubieus.
Zoals eerder al aangegeven: die 10% stijging staat in het contract (artikel 5.2) waar iedere klant zich akkoord mee verklaarde.
Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet.
r2504 schreef:Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet.
Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.
ljd schreef:r2504 schreef:Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet.
Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.
Sja, maar de wet staat nog altijd boven een contract , dus als de wet zegt dat je mag opzeggen bij wijziging van de contract dan mag je opzeggen. Zelfs al staat het anders in het contract.
kabouter007 schreef:ljd schreef:r2504 schreef:Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet.
Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.
Sja, maar de wet staat nog altijd boven een contract , dus als de wet zegt dat je mag opzeggen bij wijziging van de contract dan mag je opzeggen. Zelfs al staat het anders in het contract.
Daar heb je gelijk, alleen gaat hier niet om een contractwijziging, maar om een tariefwijziging en dus heb geen poot om op te staan
witte! schreef:Als men langer dan 1 jaar abonnee is mag men dan niet opzeggen wanneer men wilt?
Ik ben iig niet van plan mee te doen aan deze prijsverhoging.
Blijkbaar vind niemand het erg dat er een prijsverhoging komt maar dit gedrag creeërt de internetmarkt die hier in België floreert.
Wij als consument hebben het zo ver laten komen en zijn hier dan ook verantwoordelijk voor.
Als wij blijven betalen zullen zij alleen achter ons centen komen ipv ook aan investeringen voor ons te denken.
Onze consumenten verenigingen inclusief deze site stellen niets voor.
Ik wil een fatsoenlijke reden horen voor het verhogen van mijn abonnement en benefits daar tegenover anders is de opzegbrief zo de bus op.
Mr.T schreef:Men mag onmiddellijk het contract opzeggen. Tariefwijziging is ook een contractwijziging!
Voor zij die me niet geloven, veel leesplezier:
klik hier
Afdeling 2, onrechtmatige bedingen. Art. 32
[In de overeenkomsten] gesloten tussen een verkoper en een consument, zijn onrechtmatig de bedingen en voorwaarden of de combinaties van bedingen en voorwaarden die ertoe strekken:
....
2. de prijs te doen schommelen op basis van elementen die enkel afhangen van de wil van de verkoper;
[Deze bepaling doet geen afbreuk:
- aan bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst,
- aan bedingen waarbij de verkoper van financiële diensten zich het recht voorbehoudt het tarief van deze diensten te wijzigen, mits de verkoper verplicht wordt dit ter kennis te brengen van de consument binnen een redelijke opzegtermijn en deze vrij is onmiddellijk de overeenkomst op te zeggen,
- aan bedingen waarbij de verkoper van financiële diensten zich het recht voorbehoudt de door of aan de consument te betalen rentevoet te wijzigen, zonder enige opzegtermijn in geval van geldige reden, mits de verkoper verplicht wordt dit zo spoedig mogelijk ter kennis te brengen van de consument en deze vrij is onmiddellijk de overeenkomst op te zeggen];
BungaMan schreef:Deze bepaling doet geen afbreuk:
- aan bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst,
Toxeh schreef:Maar dan kan Dommel jou in gebreke stellen en kan het uiteindelijk alleen door de (handels/vredes?)rechter beslist worden wie nu gelijk heeft.
nogChoco schreef:Als hun kosten opmerkelijk gestegen zijn, dan is dat volgens mij wel degelijk een geldige reden om de prijs te laten stijgen.
Maar het feit dat hun lite abo 5€ duurder wordt en hun gewone abo slechts 3€, doet toch wel vermoeden dat er een strategie achterzit ipv iets wat louter buiten hun wil om gebeurde.
r2504 schreef:BungaMan schreef:Deze bepaling doet geen afbreuk:
- aan bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst,
Maw... wat Dommel doet (indexering zoals expliciet beschreven in de overeenkomst).
r2504 schreef:Toxeh schreef:Maar dan kan Dommel jou in gebreke stellen en kan het uiteindelijk alleen door de (handels/vredes?)rechter beslist worden wie nu gelijk heeft.
Een rechter komt daar in eerste instantie niet aan te pas... Dommel kan je op de Preventel lijst laten plaatsen met alle gevolgen vandien, en tevens een incasso bureau langssturen. Uiteindelijk mag jij dan op jou kosten naar de rechtbank.