Dan ben je veel beter af bij EDPnet... maar aan je Avatar te zienMarauder schreef:Ok, ge hebt veel en het is goedkoper dan de rest maar eigenlijk kom ik best toe met 20 G per maand ofzo. Die datalimietverhoging had dus totaal niet gehoeven.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Dan ben je veel beter af bij EDPnet... maar aan je Avatar te zienMarauder schreef:Ok, ge hebt veel en het is goedkoper dan de rest maar eigenlijk kom ik best toe met 20 G per maand ofzo. Die datalimietverhoging had dus totaal niet gehoeven.
Ja als je toekomt met 20gig zit je perfect bij EdPnet maar je bent niet zo positief over Edpnetr2504 schreef:Dan ben je veel beter af bij EDPnet... maar aan je Avatar te zienMarauder schreef:Ok, ge hebt veel en het is goedkoper dan de rest maar eigenlijk kom ik best toe met 20 G per maand ofzo. Die datalimietverhoging had dus totaal niet gehoeven.
is normaal hé , denk dat bgc zonder moeite graag de groothandels prijzen verhoogt aangezien de vele kleine isp's van deze afhangkelijkGoendi schreef:
Ook voor hun zijn de tarieven van hun leveranciers vermoedelijk geindexeerd, of meegegaan met de tijd, en dus passen ze nu hun prijzen aan.
Die neemt dan beter een goedkoop abonnement ala 20€, als haar/zijn pc veel opstaat is de energiefactuur ook meteen een pak hoger.Marauder schreef:Stel dat ik iemand zou zijn die echt op zijn geld zit of een arme luis zou zijn, en ik had een jaarbudget voor het huishouden opgesteld, dan zou ik dat nu al mogen optrekken met 24 euro.
Nee is niet veel, maar als alles 10% duurder wordt (Electrabel wordt hierboven al aangehaald) kan dit wel oplopen.zippie666 schreef:Jaja, in procenten is dat veel, maar als absoluut getal?
Goendi schreef:Alle mannekes, tgaat hier wel om Dommel hé. ge weet wel de ultieme droom van elke surfer! Ge gaat nu toch geen kritiek geven zeker? Want tickets die nooit behandeld worden, een prijsverhoging en dergelijke, dat weegt toch allemaal niet op tegen de voordelen of wel?
Meteen al m'n e-mail via het CRM verstuurd voor de downgrade.bedrag betaald openstaand datum vervaldatum datum betaald betalingsmethode
€59.00 €59.00 €0.00 2007/08/21 2007/09/11 2007/09/11 proforma faktuur
En als ze hierbij moeilijk doen of kosten voor de downgrade zelf aanrekenen (boostpack excl.) mogen ze alvast hun BMW(tjes) in de garage laten staanemail status:
uw email is succesvol verzonden naar sales [] dommel.com.
u kunt binnen 12-24 uur een antwoord verwachten.
dank u.
hou eens op de hoogte van die downgroad, of dat vlot gaat bedoel ik. mensen die boastpack hebben en er vanaf willen gaat blijkbaar al niet, je zit er een jaar aan vast. ook iets raarKen schreef: En als ze hierbij moeilijk doen of kosten voor de downgrade zelf aanrekenen (boostpack excl.) mogen ze alvast hun BMW(tjes) in de garage laten staan
Jazeker, maar ik zit dan ook weer voor een jaar vast met 'Netconnect', gelukkig loopt die boostpack dan wel samen.xenne schreef:hou eens op de hoogte van die downgroad, of dat vlot gaat bedoel ik. mensen die boastpack hebben en er vanaf willen gaat blijkbaar al niet, je zit er een jaar aan vast. ook iets raar
en heb je meer dan een jaar Netconnect plus gehad? ik heb geen idee of dommel soepel is in het switchen van abo, lijkt me interessant dat te weten. dus bedankt voor de updates die u hierover kan verschaffenKen schreef:Jazeker, maar ik zit dan ook weer voor een jaar vast met 'Netconnect', gelukkig loopt die boostpack dan wel samen.xenne schreef:hou eens op de hoogte van die downgroad, of dat vlot gaat bedoel ik. mensen die boastpack hebben en er vanaf willen gaat blijkbaar al niet, je zit er een jaar aan vast. ook iets raar
Amper 4 maand. Maar, hierover staat niks vermeld in hun algemene voorwaarden (behalve als ik er echt over gekeken heb). Dus dit betekent dat ze hiervoor hun av moeten aanpassen en we zonder problemen en zonder kosten het abonnement zelf kunnen opzeggen. Een nieuw contract aansmeren kunnen ze me niet doen daar ik duidelijk vraag voor een omschakeling en geen hernieuwing van m'n contract. Enkel kan ik 'nog' eens een jaar vast zitten met de normale 'netconnect'.xenne schreef:en heb je meer dan een jaar Netconnect plus gehad? ik heb geen idee of dommel soepel is in het switchen van abo, lijkt me interessant dat te weten. dus bedankt voor de updates die u hierover kan verschaffen
3 Euro! Ik betaal via gewone overschrijving aangezien niemand medezeggenschap over mijn rekening moet hebben.eldiablo schreef:[....] Maar als je 2€ meer moet betalen voor 75gig of 2€ meer zou moeten betalen bij belgacom voor 10gig dan kan je zelf al een beetje tot de conclusie komen waarom wij bij dommel dit misschien iets minder erg vinden dan sommige.
[....]
idd, de prijs van een netconnectje zal ws nog wel eens stijgen, eh wat wordt de toekomstvisie bij dommel... adsl2+ en later vdsl2 spotgoedkoop voor stedelingen, netconnect en vdsl2 peperduur voor mensen op den buiten ?Zambo schreef:
De 4Mbits lijnen dienen te dalen in prijs en blijkbaar gaan er velen mee akkoord dat de prijs mag stijgen. Dit kan echt niet mensen, straks betaal je 50Euro voor een 4Mbits lijntje. DIT KAN NIET
Dommel is in mijn ogen niet correct bezig. Ben er redelijk zeker van dat ze normaal enkel een indexaanpassing mogen aanrekenen. Wat er ook in hun voorwaarden staat. Een indexaanpassing zou ik normaal vinden. Maar 9% extra niet. Mijn loon stijgt ook niet met 9% op een jaar, verre van zelfs. Als alles zo blijft stijgen (prijzen voor eten, energie etc zijn ook al sterk aan het groeien) wordt het onmenselijk. Op dit ogenblik staat de index van dit jaar op 'officieel' op 1,7%. Tel je verlies uit.nogChoco schreef:Ik denk dat de reden voor het ongenoegen (buiten het duurder worden uiteraard), gewoon het feit is dat Dommel nogal sluw net binnen hun voorwaarden bleef en daardoor de klanten het recht ontzegde van op te stappen. En dat het zo snel na een "gratis" limietverhoging komt, is ook nogal dubieus.
't Is hun recht natuurlijk, maar zo kweek je uiteraard geen goeie relatie, zeker niet als dat via zo'n vage verklaring meegedeeld wordt -- ze hadden er evengoed de good old "administratieve kosten, blablabla" kunnen aanhangen.
Maakt niets uit. Je kan je contract zonder problemen opzeggen. Deze stijging is niet in verhouding tot de index aanpassing. En zelf al was het zo wel, je hebt getekend op een bepaalde prijs. Als deze aangepast wordt, wettelijk of niet, in je voordeel of niet, als dit een contract verandering is, kan je altijd opstappen. Voor een verandering moeten beide partijen overeen stemmen.nogChoco schreef:Ik denk dat de reden voor het ongenoegen (buiten het duurder worden uiteraard), gewoon het feit is dat Dommel nogal sluw net binnen hun voorwaarden bleef en daardoor de klanten het recht ontzegde van op te stappen. En dat het zo snel na een "gratis" limietverhoging komt, is ook nogal dubieus.
Zolang die 10% regel geen inbreuk pleegt op de wet, moet je je er aan houden.Zoals eerder al aangegeven: die 10% stijging staat in het contract (artikel 5.2) waar iedere klant zich akkoord mee verklaarde.
Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet.
Sja, maar de wet staat nog altijd boven een contractr2504 schreef:Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet.
Daar heb je gelijk, alleen gaat hier niet om een contractwijziging, maar om een tariefwijziging en dus heb geen poot om op te staanljd schreef:Sja, maar de wet staat nog altijd boven een contractr2504 schreef:Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet., dus als de wet zegt dat je mag opzeggen bij wijziging van de contract dan mag je opzeggen. Zelfs al staat het anders in het contract.
Als men langer dan 1 jaar abonnee is mag men dan niet opzeggen wanneer men wilt?kabouter007 schreef:Daar heb je gelijk, alleen gaat hier niet om een contractwijziging, maar om een tariefwijziging en dus heb geen poot om op te staanljd schreef:Sja, maar de wet staat nog altijd boven een contractr2504 schreef:Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet., dus als de wet zegt dat je mag opzeggen bij wijziging van de contract dan mag je opzeggen. Zelfs al staat het anders in het contract.
ByeByewitte! schreef: Als men langer dan 1 jaar abonnee is mag men dan niet opzeggen wanneer men wilt?
Ik ben iig niet van plan mee te doen aan deze prijsverhoging.
Blijkbaar vind niemand het erg dat er een prijsverhoging komt maar dit gedrag creeërt de internetmarkt die hier in België floreert.
Wij als consument hebben het zo ver laten komen en zijn hier dan ook verantwoordelijk voor.
Als wij blijven betalen zullen zij alleen achter ons centen komen ipv ook aan investeringen voor ons te denken.
Onze consumenten verenigingen inclusief deze site stellen niets voor.
Ik wil een fatsoenlijke reden horen voor het verhogen van mijn abonnement en benefits daar tegenover anders is de opzegbrief zo de bus op.
Had misschien leuk geweest als ge het specifieke gedeelte zou quoten. Anders valt er niet veel te geloven.Mr.T schreef:Men mag onmiddellijk het contract opzeggen. Tariefwijziging is ook een contractwijziging!
Voor zij die me niet geloven, veel leesplezier:
klik hier
Het is geen indexering bij dommel en het gaat niet om rentevoeten en het is ook geen financiele dienst die ze leveren. Verder moet er een redelijke opzegtermijn gegeven worden en daar hebben we niks van gezien.Afdeling 2, onrechtmatige bedingen. Art. 32
[In de overeenkomsten] gesloten tussen een verkoper en een consument, zijn onrechtmatig de bedingen en voorwaarden of de combinaties van bedingen en voorwaarden die ertoe strekken:
....
2. de prijs te doen schommelen op basis van elementen die enkel afhangen van de wil van de verkoper;
[Deze bepaling doet geen afbreuk:
- aan bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst,
- aan bedingen waarbij de verkoper van financiële diensten zich het recht voorbehoudt het tarief van deze diensten te wijzigen, mits de verkoper verplicht wordt dit ter kennis te brengen van de consument binnen een redelijke opzegtermijn en deze vrij is onmiddellijk de overeenkomst op te zeggen,
- aan bedingen waarbij de verkoper van financiële diensten zich het recht voorbehoudt de door of aan de consument te betalen rentevoet te wijzigen, zonder enige opzegtermijn in geval van geldige reden, mits de verkoper verplicht wordt dit zo spoedig mogelijk ter kennis te brengen van de consument en deze vrij is onmiddellijk de overeenkomst op te zeggen];
Maw... wat Dommel doet (indexering zoals expliciet beschreven in de overeenkomst).BungaMan schreef:Deze bepaling doet geen afbreuk:
- aan bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst,
Een rechter komt daar in eerste instantie niet aan te pas... Dommel kan je op de Preventel lijst laten plaatsen met alle gevolgen vandien, en tevens een incasso bureau langssturen. Uiteindelijk mag jij dan op jou kosten naar de rechtbank.Toxeh schreef:Maar dan kan Dommel jou in gebreke stellen en kan het uiteindelijk alleen door de (handels/vredes?)rechter beslist worden wie nu gelijk heeft.
Hun Lite abbo kost wel 27.95€ , nu je het zegt de Lite wordt dan eig maar 2 € duurder ipv 3 € bij netconnect...nogChoco schreef:Als hun kosten opmerkelijk gestegen zijn, dan is dat volgens mij wel degelijk een geldige reden om de prijs te laten stijgen.
Maar het feit dat hun lite abo 5€ duurder wordt en hun gewone abo slechts 3€, doet toch wel vermoeden dat er een strategie achterzit ipv iets wat louter buiten hun wil om gebeurde.
Het staat niet expliciet vermeld maar als je de meeste algemene voorwaarden gaat nakijken dan zal je zien dat het over de indexering van consumptiegoederen gaat en die gaat echt geen 9% naar omhoog op een jaar. Uw loonindexering is daarop gebaseerd dus het zou iets van een 1,75% zijn van 2006 en in rekening gebracht in 2007r2504 schreef:Maw... wat Dommel doet (indexering zoals expliciet beschreven in de overeenkomst).BungaMan schreef:Deze bepaling doet geen afbreuk:
- aan bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst,
Vandaar het woord "uiteindelijk". Maar toegegeven, het hele proces zal je maar kennen als je het allemaal eens hebt meegemaaktr2504 schreef:Een rechter komt daar in eerste instantie niet aan te pas... Dommel kan je op de Preventel lijst laten plaatsen met alle gevolgen vandien, en tevens een incasso bureau langssturen. Uiteindelijk mag jij dan op jou kosten naar de rechtbank.Toxeh schreef:Maar dan kan Dommel jou in gebreke stellen en kan het uiteindelijk alleen door de (handels/vredes?)rechter beslist worden wie nu gelijk heeft.