weg zonder opzeg/vergoeding ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Sja je kan toch ook VDSL2 nemen in 2008? zelfde voorwaarden iets duurder (hopelijk niet teveel :-D )
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ljd schreef:Sja je kan toch ook VDSL2 nemen in 2008? zelfde voorwaarden iets duurder (hopelijk niet teveel :-D )
volgens mij gaat dat pak duurder zijn. cityconnect is net zo goedkoop omdat ze besparen op de aansluiting, zie ook reactie Bart Dom(mel)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

ketter schreef:Ik heb al gevraagd om het boost pack op te zeggen want daar heb je toch al niks meer aan.
Mooi niet dus :x
Nog 4 maanden en dan heb ik dat 1 jaar en dan zal ik het ook direct afzeggen. Maar ik weet niet of dit met de prijsverhoging alsnog zonder vergoeding vroegtijdig op te zeggen is.


Ik zit met hetzelfde probleem verveeld!!

De rariteit is wel, dat ik momenteel langer dan 1 jaar klant ben bij Dommel. En telefonisch hebben ze mij bevestigd dat ik mijn abonnement zonder probleem kan opzeggen. Dus boostpackage kan ik niet opzeggen (want ik moet nog 11 maanden uitzitten) maar mijn gehele internetabbonnement kan ik wel opzeggen :bang:

MEt de hele tumult van prijsopslag en de onflexible houding twijfel ik er ook aan om een ander alternatief te zoeken. Best wel jammer na 2 jaar klant bij Dommel...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

beetje vreemde situatie met die boostpackages blijkbaar, eens geactiveerd zit je er blijkbaar voor één jaar aan vast? :eek: :roll:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

manmanman, €2 extra en den helft schreeuwt hier al moord en brand :roll: ik ben bij dommel en blijf voorlopig bij dommel, zolang ze de prijs van bgc ni evenaren, blijf ik :)
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

kabouter007 schreef:manmanman, €2 extra en den helft schreeuwt hier al moord en brand :roll: ik ben bij dommel en blijf voorlopig bij dommel, zolang ze de prijs van bgc ni evenaren, blijf ik :)


Allee goed, dan kunnen ze nog wat prijsverhogingen doorvoeren als iedereen zou denken zoals jouw. :eek:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

frankv schreef:Allee goed, dan kunnen ze nog wat prijsverhogingen doorvoeren als iedereen zou denken zoals jouw. :eek:


Niemand zal hier beweren blij te zijn met de prijsverhogingen, maar om meteen weg te lopen (naar waar trouwens ?) als je nog steeds de beste prijs/kwaliteit verhouding hebt die bestaat voor een heavy user lijkt me gewoon kortzichtig.

Langs de andere kant, als iedereen jou mentaliteit zou hebben dan was er vandaag de dag in Belgie wel een concurrentieel aanbod... maar nogmaals met dergelijke mentaliteit ga je nu de weinige providers die initiatieef nemen serieuze schade toebrengen, en ik denk niet dat je liever een BGC of TN als enige alternatief zou hebben.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zolang ze niet elk jaar 2 euro verhogen heb ik er geen probleem mee.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

kabouter007 schreef:manmanman, €2 extra en den helft schreeuwt hier al moord en brand :roll: ik ben bij dommel en blijf voorlopig bij dommel, zolang ze de prijs van bgc ni evenaren, blijf ik :)


idem, ik snap jullie echt niet, wat is 2 euro? Da's echt neits hoor, ik ben nochtans niet stinkend rijk ofzo, maar 2 euro stelt echt niet veel voor, keer maar allemaal terug naar bgc anders!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zippie666 schreef:
kabouter007 schreef:manmanman, €2 extra en den helft schreeuwt hier al moord en brand :roll: ik ben bij dommel en blijf voorlopig bij dommel, zolang ze de prijs van bgc ni evenaren, blijf ik :)


idem, ik snap jullie echt niet, wat is 2 euro? Da's echt neits hoor, ik ben nochtans niet stinkend rijk ofzo, maar 2 euro stelt echt niet veel voor, keer maar allemaal terug naar bgc anders!
is bijna 10% verhoogd, da's dus een serieuse verhoging, dat kan je niet ontkennen. maar er is niets beter voor een grote gebruiker. en 36euro is echt wel te veel geld voor een 4Mbit lijntje, hoeveel data je ook mag krijgen. niet vergeten dat er in de ons omringende landen geen datalimiet bestaan.... 't zal wachten worden op deftige prijzen tot Dommel minder afhankelijk is van Belgacom, pas dan zijn ze een bedreiging voor de grote 2
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Ja, maar je kan ook moeilijk verwachten dat zo'n "revolutie" van de ene op de andere dag gebeurt hé, Dommel moet de druk op bgc/tn kunnen aanhouden, anders gaat er 'weeral' niets veranderen aan de huidige marktposities hé
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

Ik ben zeker niet blij met die prijsverhoging, maar ik betaal nog altijd niet de prijs die ik betaalde bij bgc en kheb nog altijd meer dan bij bgc...
Iedereen zaagt hier maar over die 10%, maar toen bgc zijn limiet verhoogde met 20%, dan was da peanuts (ik ben ook van die mening, begrijp mij ni verkeerd). Als ge nu dan komt zagen over 10% is die nog altijd minder peanuts dan die 20%... Als ze er elk jaar 2 euro zouden bijdoen, dan zou ik veranderen omdat je dan geen competitief product meer hebt ;)
Uiteindelijk ligt het bij de leveranciers van dommel die hun prijzen doen stijgen en als ge ni failliet wilt gaan, dan moet ge wel mee ;)
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

kabouter007 schreef:Ik ben zeker niet blij met die prijsverhoging, maar ik betaal nog altijd niet de prijs die ik betaalde bij bgc en kheb nog altijd meer dan bij bgc...
Iedereen zaagt hier maar over die 10%, maar toen bgc zijn limiet verhoogde met 20%, dan was da peanuts (ik ben ook van die mening, begrijp mij ni verkeerd). Als ge nu dan komt zagen over 10% is die nog altijd minder peanuts dan die 20%... Als ze er elk jaar 2 euro zouden bijdoen, dan zou ik veranderen omdat je dan geen competitief product meer hebt ;)
Uiteindelijk ligt het bij de leveranciers van dommel die hun prijzen doen stijgen en als ge ni failliet wilt gaan, dan moet ge wel mee ;)


Da's fantastisch om te lezen hoe goed jij wel op de hoogte bent van de marktstrategie van Dommel. Ik sta ook enorm verbaasd van uw analytisch vermogen om de verhoging van 20% van BC op de datalimiet gaf te gaan vergelijken met de 10% prijsverhoging van Dommel.

Punt 1: de datalimiet van 10GB bij BC is achterlijk laag. Een verhoging van 20% van een achterlijk lage datalimiet is gewoon een iets minder achterlijk lage datalimiet.

Punt 2: een prijs van 32.95 euro voor een 4Mbps lijn is duur. Zoiets zou maar 20 euro mogen kosten. Een verhoging van 10% van een hoge prijs maakt die prijs nog iets hoger.

Punt 3: Belgacom <-> Dommel. Twee verschillende bedrijven. Dat Dommel aan BC moet betalen interesseert mij als consument niet. Dommel is mijn ISP. Met Belgacom heb ik niets te maken.

Punt 4: Datalimiet verhoging <-> prijsverhoging. Wat is het verband?

Beide zaken hebben dus totaal niets met elkaar te maken.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DarthDavy schreef:Punt 2: een prijs van 32.95 euro voor een 4Mbps lijn is duur. Zoiets zou maar 20 euro mogen kosten. Een verhoging van 10% van een hoge prijs maakt die prijs nog iets hoger.


Als je vergelijkt met het buitenland wel, maar we weten allemaal dat die vergelijking gewoon absurd is (hoe en waarom doet niet terzake nu), dus een verhoging van 10% maakt het Dommel aanbod naar Belgische normen iets minder goedkoop.

Nogmaals... waar in Belgie krijg je meer/hetzelfde voor minder ? Pas als je hier een antwoord kan op geven kan je spreken van hoge en nog hogere prijzen.
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

@DarthDavy: die vergelijking mag dan op nix slaan, maar tot voor de prijsverhoging was dommel alles en nu zijn het de grootste bandieten die er bestaan :roll:
Daarbij, tis zoals al gezegd is, tis door een prijsstijging van de leveranciers, dus belgacom, dus is het de fout van de overheid omdat ze jarenlang belgacom het monopolie hebben gegeven, dus kunt ge gaan zagen bij de overheid e ;)

Vraagt u €2 per maand opslag aan uwen baas e ;)
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

xenne schreef:ik had de vraag al gesteld in het topic "prijsverhoging", maar is daar beetje verloren gegaan in de discussie blijkbaar...

dommel verhoogt dus zijn prijzen, kan je nu vertrekken zonder een opzegperiode? en kan je ook vertrekken zonder vergoeding als je nog geen jaar klant bent? bij telenet was dat zo, maar weet niet bij dommel ook?

ik ben dit zelf niet van plan zenne, maar ik kan me voorstellen dat dit voor bepaalde mensen interessant zou kunnen zijn (in't bijzonder mensen die toch al van plan waren te vertrekken wegens buitengewone omstandigheden)



Wie het nu te duur vind bij Dommel is dit misschien een optie die ik zelf ook overweeg. Ik ben trouwens toch al meer dan een jaar klant, ik kan dus zo weg.

http://www.dx-solutions.be/nl/internet
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik was wel verbaasd moet ik zeggen, toen ik las over de prijs verhogingen. Mochten ze hiervan een jaarlijkse traditie maken, dan zal er een punt komen waarop ze prijs/kwaliteit niet meer het beste aanbod hebben. En dan verander ik weer. Maar nu zie ik voor mezelf geen alternatief. Je gaat toch ook niet in een stortbui staan, om te schuilen voor enkele druppels.

Edit @stefken1969: Voor velen hier is dat geen oplossing, aangezien ze 'maar' 40 Gb aanbieden (volume bijkopen is duur bij hun) en geen newsserver aanbieden.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Burny schreef:Edit @stefken1969: Voor velen hier is dat geen oplossing, aangezien ze 'maar' 40 Gb aanbieden (volume bijkopen is duur bij hun) en geen newsserver aanbieden.
Inderdaad vergeten velen wat ze allemaal 'krijgen' bij Dommel.

Kan me nog levendig de tijd herinneren van de brakke TN newsserver.
2 connecties en vaak een smalbandsnelheid om binaries te downloaden.

Speaking....
heeft TN momenteel nog een binserver waar iets op staat?
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

[quote="DarthDavy"][quote="Zambo"][quote="Ofloo"]

ik denk niet dat die 2 euro de zaak gaan maken.[/quote]
Ik blijf er bij, een 4 Mbits lijn mag maximum €20 kosten. [/quote]

Klinkt heel idealistisch maar waar vind jij voor €20 een4Mb lijn? Of waar krijg je dezelfde voorwaarden als bij Dommel maar dan goedkoper?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

staartmees schreef:Klinkt heel idealistisch maar waar vind jij voor €20 een4Mb lijn? Of waar krijg je dezelfde voorwaarden als bij Dommel maar dan goedkoper?
niet in België kan je dat krijgen nie, maar wel bv in Nederland , en dat is dan nog limietloos... dat zijn de normale prijzen in de ons omringende landen, helaas zitten wij hier met een duopolie en Dommel kan dat ook niet doorbreken omdat ze te fel afhankelijk zijn van Belgacom. dat zal pas veranderen met hun cityproduct die dan wel aan deftige prijs te krijgen zal zijn, helaas alleen in't stad
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Petrikske schreef:Speaking....[/i] heeft TN momenteel nog een binserver waar iets op staat?


De binserver hebben ze nog dacht ik, enkel wat HQ postings van voormalige ab members las ik ergens, de dumpgroepen en populaire mp3 groups hebben ze al lange tijd geleden verwijderd...
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

kaise1 schreef:
Petrikske schreef:Speaking....[/i] heeft TN momenteel nog een binserver waar iets op staat?


De binserver hebben ze nog dacht ik, enkel wat HQ postings van voormalige ab members las ik ergens, de dumpgroepen en populaire mp3 groups hebben ze al lange tijd geleden verwijderd...


Alleen voor x-films :wink:
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Ik heb nog nooit Dommel opgehemeld... Dommel was voor mij de minst slechte uit alle kwaad zeg maar... Nu zijn ze gewoon van minder slecht gewoon ook naar slecht gegaan.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Men mag onmiddellijk het contract opzeggen.
Voor zij die me niet geloven, veel leesplezier:

klik hier
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mr.T schreef:Men mag onmiddellijk het contract opzeggen.
Voor zij die me niet geloven, veel leesplezier:

klik hier


Kan je ons een beetje gidsen, de tekst is een beetje lang
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Mr.T schreef:Men mag onmiddellijk het contract opzeggen.
Voor zij die me niet geloven, veel leesplezier:

klik hier


Kan je ons zeggen welk artikel dit (onconditioneel?) opzeggingsrecht verschaft. Kwestie van de werkende mens wat kostbare tijd te besparen ;-)



Verder, die prijsverhoging is inderdaad een schande. Toch blijf ik bij Dommel omdat ik nog niet meteen een beter alternatief zie.

Kunnen diegenen die overwegen om te vertrekken eens zeggen welke ISP ze op het oog hebben?

Bijna off-topic:
EDPNet heb ik al eens horen vallen maar die zijn voor mij out of the question. Ik vind het trouwens niet normaal dat ze LaTribu overnemen en het dan niet volledig opnemen in hun structuur. Voor je datavolume en dergelijke moet je op de EDPNet-website terecht maar als je een probleem hebt bel je naar EDPNet en die helpen je enkel met simpele dingen. Wordt het wat moeilijker dan wordt je doorverwezen naar de LaTribu-"help"desk en krijg je die klootzak Cedric Flamant aan de lijn die weigert Nederlands te praten => bijvoorbeeld, jij praat Nederlands en je blijft dat praten terwijl hij in het Engels blijft doorbabbelen.. een dialoog waar 2 personen 2 verschillende talen praten. Het principe van klant is koning is hen bij EDPNet (en LaTribu) nog volledig onbekend :evil:

Het zou me dan ook allerminst verwonderen dat EDPNet een prijsverhoging zou doorvoeren één dezer.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Marauder schreef:
Mr.T schreef:Men mag onmiddellijk het contract opzeggen.
Voor zij die me niet geloven, veel leesplezier:

klik hier


Kan je ons zeggen welk artikel dit (onconditioneel?) opzeggingsrecht verschaft. Kwestie van de werkende mens wat kostbare tijd te besparen ;-)



Verder, die prijsverhoging is inderdaad een schande. Toch blijf ik bij Dommel omdat ik nog niet meteen een beter alternatief zie.

Kunnen diegenen die overwegen om te vertrekken eens zeggen welke ISP ze op het oog hebben?

Bijna off-topic:
EDPNet heb ik al eens horen vallen maar die zijn voor mij out of the question. Ik vind het trouwens niet normaal dat ze LaTribu overnemen en het dan niet volledig opnemen in hun structuur. Voor je datavolume en dergelijke moet je op de EDPNet-website terecht maar als je een probleem hebt bel je naar EDPNet en die helpen je enkel met simpele dingen. Wordt het wat moeilijker dan wordt je doorverwezen naar de LaTribu-"help"desk en krijg je die klootzak Cedric Flamant aan de lijn die weigert Nederlands te praten => bijvoorbeeld, jij praat Nederlands en je blijft dat praten terwijl hij in het Engels blijft doorbabbelen.. een dialoog waar 2 personen 2 verschillende talen praten. Het principe van klant is koning is hen bij EDPNet (en LaTribu) nog volledig onbekend :evil:

Het zou me dan ook allerminst verwonderen dat EDPNet een prijsverhoging zou doorvoeren één dezer.


Zou het echt nie weten e-leven misschien maar die hebben geen news server .

Of ja je kan als ultieme oplossing naar buitenland emigreren als politiekinternetgevangene(grapje) :lol: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

yama schreef:Zou het echt nie weten e-leven misschien maar die hebben geen news server .

die news server van dommel mag geen reden te zijn om te blijven, de snelheid is niet echt optimaal en heb de indruk dat het er niet op betert. sobieso ben je best dat je een combinatie gebruikt van de dommel server en een payserver. en ik heb de indruk dat als er iets gaan sneuvelen bij dommel het de payserver gaat zijn, wegens te veel illegale content, zoals altijd. e-leven lijkt me idd een alternatief, ik heb altijd gedacht dat ze enkel in leuven zaten, maar dat blijkt helemaal niet zo. gisteren mail gestuurd naar hen en antwoord binnen de half uur. dit gezegd zijnde, overstappen ga ik voorlopig zeker niet doen, maar het kan geen kwaad de markt te verkennen :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Marauder schreef:
Mr.T schreef:Men mag onmiddellijk het contract opzeggen.
Voor zij die me niet geloven, veel leesplezier:

klik hier


Kan je ons zeggen welk artikel dit (onconditioneel?) opzeggingsrecht verschaft. Kwestie van de werkende mens wat kostbare tijd te besparen ;-)
...

Ik heb mijn antwoord hier gezet. http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... &start=140

Het gaat om een ongeldig beding in hun contract. Dat van die 10% staat er in maar is dus ongeldig. Ze mogen gewoon de prijs niet verhogen, enkel een indexaanpassing is toegestaan.

Om een prijsverhoging door te voeren is dus de enigste mogelijkheid een verbreking van het oude contract en een nieuw contract aangaan.

Dit ga ik hun toch wel even meedelen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

BungaMan schreef:
Marauder schreef:
Mr.T schreef:Men mag onmiddellijk het contract opzeggen.
Voor zij die me niet geloven, veel leesplezier:

klik hier


Kan je ons zeggen welk artikel dit (onconditioneel?) opzeggingsrecht verschaft. Kwestie van de werkende mens wat kostbare tijd te besparen ;-)
...

Ik heb mijn antwoord hier gezet. http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... &start=140

Het gaat om een ongeldig beding in hun contract. Dat van die 10% staat er in maar is dus ongeldig. Ze mogen gewoon de prijs niet verhogen, enkel een indexaanpassing is toegestaan.

Om een prijsverhoging door te voeren is dus de enigste mogelijkheid een verbreking van het oude contract en een nieuw contract aangaan.

Dit ga ik hun toch wel even meedelen.



Afdeling 2, onrechtmatige bedingen. Art. 32

[In de overeenkomsten] gesloten tussen een verkoper en een consument, zijn onrechtmatig de bedingen en voorwaarden of de combinaties van bedingen en voorwaarden die ertoe strekken:
....
2. de prijs te doen schommelen op basis van elementen die enkel afhangen van de wil van de verkoper;

[Deze bepaling doet geen afbreuk:
- aan bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst,
- aan bedingen waarbij de verkoper van financiële diensten zich het recht voorbehoudt het tarief van deze diensten te wijzigen, mits de verkoper verplicht wordt dit ter kennis te brengen van de consument binnen een redelijke opzegtermijn en deze vrij is onmiddellijk de overeenkomst op te zeggen,
- aan bedingen waarbij de verkoper van financiële diensten zich het recht voorbehoudt de door of aan de consument te betalen rentevoet te wijzigen, zonder enige opzegtermijn in geval van geldige reden, mits de verkoper verplicht wordt dit zo spoedig mogelijk ter kennis te brengen van de consument en deze vrij is onmiddellijk de overeenkomst op te zeggen];


Zeer interessant en o zo logisch. Dit lijkt me het Belgisch recht te zijn. Indien er op verkoopovereenkomsten ook een Europese wet bestaat wordt de Belgische regel hierop teniet gedaan en geldt de Europese regel.

Weet je soms of er ook een Europese regel bestaat op verkoopovereenkomsten en kan je daar eens de regel van posten? :-D
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Ik dacht dat je als handelaar vrij je prijs mag kiezen? Bij ons in't restaurant slaan wij ook af en toe eens de prijzen op (ok, niet met 10%) maar als je als klant niet akkoord gaat met onze prijs ga je gewoon naar een ander!

Trouwens, wat uitsluitsel kan bieden:
Een vraagje voor de overheid?
Bel 1700, elke werkdag van 9-19u.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zippie666 schreef:Ik dacht dat je als handelaar vrij je prijs mag kiezen? Bij ons in't restaurant slaan wij ook af en toe eens de prijzen op (ok, niet met 10%) maar als je als klant niet akkoord gaat met onze prijs ga je gewoon naar een ander!
er is dan ook geen sprake van een contract met jouw clienteel :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

xenne schreef:
zippie666 schreef:Ik dacht dat je als handelaar vrij je prijs mag kiezen? Bij ons in't restaurant slaan wij ook af en toe eens de prijzen op (ok, niet met 10%) maar als je als klant niet akkoord gaat met onze prijs ga je gewoon naar een ander!
er is dan ook geen sprake van een contract met jouw clienteel :wink:
Je zou het anders moeten bekijken: je maakt reclame voor een gerecht aan een bepaalde prijs en zodra de mensen het gerecht besteld hebben sla je de prijs op met 10%. ;-)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

lithion schreef:Je zou het anders moeten bekijken: je maakt reclame voor een gerecht aan een bepaalde prijs en zodra de mensen het gerecht besteld hebben sla je de prijs op met 10%. ;-)

Zo kan je het niet vergelijken.
Want je gaat niet een restaurant binnen om daar te blijven zitten en telkens hetzelfde gerecht te bestellen en op te eten. En in dat restaurant ben je dan ook niet verplicht om een jaar te blijven zitten.
Ik persoonlijk vind dit een slechte vergelijking.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

BBB schreef:
lithion schreef:Je zou het anders moeten bekijken: je maakt reclame voor een gerecht aan een bepaalde prijs en zodra de mensen het gerecht besteld hebben sla je de prijs op met 10%. ;-)

Zo kan je het niet vergelijken.
Want je gaat niet een restaurant binnen om daar te blijven zitten en telkens hetzelfde gerecht te bestellen en op te eten. En in dat restaurant ben je dan ook niet verplicht om een jaar te blijven zitten.
Ik persoonlijk vind dit een slechte vergelijking.


Zeg je nu niet net hetzelfde als wat Xenne en Lithion antwoorden aan Zippie666?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”