Norton 2003 Security Probleempje !

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hi, ... :help:
Heb per vergissing in Norton 2003 Reklame onderdrukking een popup venster op de prullenbak gelegd.
(Prullenbak voor reklame onderdrukking in Norton zelf)
Gevolg: als ik op de home page van Skynet het nieuws aanklik of lotto komen er blanco regels (lijnen) te staan.
Terwijl bv andere onderdelen, zoals computer - of forum nog wel goed verschijnen met ingeschakelde reklame onderdrukking.
Om deze pagina's (nieuws en lotto) terug te kunnen bekijken moet ik de reklame onderdrukking uitschakelen, met als gevolg terug storende popup venstertjes.
Heb al geprobeert dit terug in orde te krijgen zodat alles terug goed werkt met ingeschakelde reklame onderdrukking.
Ben er niet in geslaagd tot hier toe.(is dit een button welke Symantec niet voorzien heeft? Deze knop hadden zij beter voorzien)
Had al gedacht aan een un-install van Norton 2003 en een herinstall te doen.:?
(in de help van Norton vind ik daarover niets, wel hoe je een ongewenste popup doet verdwijnen, niet hoe je dit terug kunt rechtzetten)
Info is welkom: :???:
(wellicht is het beter verder te werken met deze versie tot ik de versie 2004 zal krijgen binnen ca. 8 maanden, ik moet dan maar leven met die pop-ups)
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid

Blue-sky,
Als je weer een "normaal"werkende versie van NIS 2003 wil
is een reinstall aan te raden. Ik heb ook al een paar akkefietjes gehad met NIS en een uninstall/reinstall kan zeker geen kwaad.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik ben dus eens naar de website van lotto en skynet > actueel gesurfed met en zonder nis ad-buster en dat geeft beiden niet véél verschil. Ik krijg geen popup's :). Buiten hier en daar een bannertje die zichtbaar wordt indien ad-buster afstaat. Dus ik weet al niet vré goed over welke pop-up je het hebt...

Maar normaal kan je hetgeen je in de ad-buster-prullenbak steekt er ook weer uithalen.

Via Norton Internet Security > Opties > Internet Security > Tabblafd webinhoud > selecteer het domein omtrent het welke die popup-gaat. En kijk dan op de tabbladen rechts ervan voor de instellingen specifiek voor dat domein wat betreft reclame onderdrukking en pop-up killer. Je hebt drie tabbladen waarvan je vnl de laatste twee nodig hebt voor ad&popup control.

NIS reinstallen is drastisch.. beetje werk.. en véél config werk. Liever dat foutje gewoon herstellen...;-)
I love it when a plan comes together!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

The Oddity schreef:NIS reinstallen is drastisch.. beetje werk.. en véél config werk. Liever dat foutje gewoon herstellen...;-)
Probleempje opgelost,
In het tabblad Webinhoud > reclame onderdrukking stond idd een object met de benaming .../index.html?l1= als geblokkeerd, na wijzigen in toestaan was alles OK.
Beter als een herinstall, was ik eigenlijk ook geen voorstander van.
(In het tabblad kan men omschakelen tussen Gebruikersinstelling en Reclame onderdrukking, dit had ik voordien zelf niet ontdekt, ik was daar blijven hangen op gebruikers instellingen)

Thanks Anyway
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 17 okt 2003, 15:39, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

NIS heeft allerlei buttons om iets te doen in het mainwindows..maar de echte congfig dingen zitten echter in dat options tabblad.

Daar kan je héél wat meer configgen dan in het mainwindow. Symantec houdt er blijkbaar van hun zaken wat weg te steken;-).

Nuja, is idd véél beter dan een reïnstall. NIS configgen kost mij toch ook rap een uurtje.. (dat is iets dat blijkbaar nog niet met een script kan ;-))
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”