telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Met 24 GB ben ik de gelukkigste mens ter wereld.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Maar zouden ze echt verdubbelen?
Zou het niet logischer zijn om naar een normaal getal te gaan.
Ik denk eerder dat het 20 of 30GB zou worden voor het normaal abbonement en 60 of 70GB voor turbo.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Als ze zich gaan aligneren met Scarlet & EDPNet voor ADSL2+ zouden die cijfers wel eens kunnen kloppen Hellsnake.

Ik wacht zowiezo op Q1 2008. Dan komt Dommel met VDSL2 wholesale de sector waarschijnlijk nog wat meer op z'n kop zetten. Eens kijken hoe ze dan in Mechelen gaan reageren 8).
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2007, 18:51

deej schreef:Ik wacht zowiezo op Q1 2008. Dan komt Dommel met VDSL2 wholesale de sector waarschijnlijk nog wat meer op z'n kop zetten. Eens kijken hoe ze dan in Mechelen gaan reageren 8).


Same here :) Maar eerst drie maand in Finland is wa internetsnelheid gaan opsnuiven :) alzek dan weerkom, dan stap ik over op het abo dat op dat moment het beste is :)
thailand
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 apr 2007, 16:29
Locatie: Antwerpen

kabouter007 schreef:
deej schreef:Ik wacht zowiezo op Q1 2008. Dan komt Dommel met VDSL2 wholesale de sector waarschijnlijk nog wat meer op z'n kop zetten. Eens kijken hoe ze dan in Mechelen gaan reageren 8).


Same here :) Maar eerst drie maand in Finland is wa internetsnelheid gaan opsnuiven :) alzek dan weerkom, dan stap ik over op het abo dat op dat moment het beste is :)


In Scandinavie hebben ze op sommige plaatsen verbindingen van 100 MB/sec.

En veeeeeel goedkoper dan in dit apeland?
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2007, 18:51

thailand schreef:
kabouter007 schreef:
deej schreef:Ik wacht zowiezo op Q1 2008. Dan komt Dommel met VDSL2 wholesale de sector waarschijnlijk nog wat meer op z'n kop zetten. Eens kijken hoe ze dan in Mechelen gaan reageren 8).


Same here :) Maar eerst drie maand in Finland is wa internetsnelheid gaan opsnuiven :) alzek dan weerkom, dan stap ik over op het abo dat op dat moment het beste is :)


In Scandinavie hebben ze op sommige plaatsen verbindingen van 100 MB/sec.

En veeeeeel goedkoper dan in dit apeland?

in finland zijn ze wel niet goedkoper, integendeel, €69 voor vdsl2 aan 100Mbit/s en unlimited traffic :) we zijn met 2, dus we kunnen de prijs splitten :)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Misschien in absolute waarde niet goedkoper maar in prijs / kwaliteit toch een pak beter dan het snelste internet hier (kabel / vdsl)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

moet zeggen dat die TELENET man van gisteren toch erg overtuigend klonk, ook toen hij wist dat ik al elders een contract getekend had. dus ja, ik geloof wel in een verdubbeling en zeker ook in een opwaardering van de uploadsnelheid. vandaar ook m'n spijt dat ik het geen jaar vroeger afgestapt ben.
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

hellsnake schreef:Maar zouden ze echt verdubbelen?
Zou het niet logischer zijn om naar een normaal getal te gaan.
Ik denk eerder dat het 20 of 30GB zou worden voor het normaal abbonement en 60 of 70GB voor turbo.

Ik hoop alvast dat ze het minstens gaan gelijkstellen met het aanbod van UPC, dus 40Gb voor ExpressNet en FUP voor TurboNet.
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2007, 18:51

deej schreef:Misschien in absolute waarde niet goedkoper maar in prijs / kwaliteit toch een pak beter dan het snelste internet hier (kabel / vdsl)

natuurlijk :) Voor kwaliteit betaal je natuurlijk, maar dat vind ik geen probleem :) Kwaliteit zal wel aanwezig zijn in Finland, het is netwerkparadijs :) (daarom ga ik er ook stage doen :))
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Welja ndaar sprak dienen persoon ook over upc en gelijkstellen
Als het inderdaad verdubbeld kan ik 140GB downloaden voor mijn 65€ en daar ben ik tevreden mee.
Als mijn vriend komt die bij telenet werkt in het weekend en hij weet meer, zal ik het zeker posten !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

proxiboyke schreef:Welja ndaar sprak dienen persoon ook over upc en gelijkstellen
Als het inderdaad verdubbeld kan ik 140GB downloaden voor mijn 65€ en daar ben ik tevreden mee.
Als mijn vriend komt die bij telenet werkt in het weekend en hij weet meer, zal ik het zeker posten !
Je zinsconstructie is incorrect.

Mijn vriend die bij Telenet werkt, komt die weekend mss bij mij. Als hij me meer kan vertellen, zal ik het zeker posten !


voila :P
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
proxiboyke schreef:Welja ndaar sprak dienen persoon ook over upc en gelijkstellen
Als het inderdaad verdubbeld kan ik 140GB downloaden voor mijn 65€ en daar ben ik tevreden mee.
Als mijn vriend komt die bij telenet werkt in het weekend en hij weet meer, zal ik het zeker posten !
Je zinsconstructie is incorrect.

Mijn vriend die bij Telenet werkt, komt die weekend mss bij mij. Als hij me meer kan vertellen, zal ik het zeker posten !


voila :P

Voor mijn part zet hij het in morse code. Zolang ik het versta is het goed.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Eerst zien en dan geloven... roddels zijn er meer dan genoeg :roll:
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

zippie666 schreef:Eerst zien en dan geloven... roddels zijn er meer dan genoeg :roll:


zo denk ik er ook over
zolang belgacom niks verandert zal telenet ook niet moven
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Alsof Telenet het datavolume van alle abonnementen zomaar gaat verdubbelen, zonder extra meerkost. Naive mensen, droom gerust verder :lol:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

klooooon schreef:
zippie666 schreef:Eerst zien en dan geloven... roddels zijn er meer dan genoeg :roll:


zo denk ik er ook over
zolang belgacom niks verandert zal telenet ook niet moven

Telenet is altijd de eerste die de stap moet zetten, dan pas Belgacom.

Heeft iets te maken met hun positie als half staatsbedrijf.

En kijk maar in het verleden ook voor iedere actie die Telenet onderneemt komt er (in de mate van het mogelijke natuurlijk) een reactie van Belgacom.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

kabouter007 schreef:
thailand schreef:
kabouter007 schreef:
deej schreef:Ik wacht zowiezo op Q1 2008. Dan komt Dommel met VDSL2 wholesale de sector waarschijnlijk nog wat meer op z'n kop zetten. Eens kijken hoe ze dan in Mechelen gaan reageren 8).


Same here :) Maar eerst drie maand in Finland is wa internetsnelheid gaan opsnuiven :) alzek dan weerkom, dan stap ik over op het abo dat op dat moment het beste is :)


In Scandinavie hebben ze op sommige plaatsen verbindingen van 100 MB/sec.

En veeeeeel goedkoper dan in dit apeland?

in finland zijn ze wel niet goedkoper, integendeel, €69 voor vdsl2 aan 100Mbit/s en unlimited traffic :) we zijn met 2, dus we kunnen de prijs splitten :)


In Finland (in alle Scandinavische landen) verdienen de mensen ook veel meer. Ge betaalt daar ook 5 euro voor een pintje en 10 euro voor een pak sigaretten.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

DarthDavy schreef:
kabouter007 schreef:
thailand schreef:
kabouter007 schreef:
deej schreef:Ik wacht zowiezo op Q1 2008. Dan komt Dommel met VDSL2 wholesale de sector waarschijnlijk nog wat meer op z'n kop zetten. Eens kijken hoe ze dan in Mechelen gaan reageren 8).


Same here :) Maar eerst drie maand in Finland is wa internetsnelheid gaan opsnuiven :) alzek dan weerkom, dan stap ik over op het abo dat op dat moment het beste is :)


In Scandinavie hebben ze op sommige plaatsen verbindingen van 100 MB/sec.

En veeeeeel goedkoper dan in dit apeland?

in finland zijn ze wel niet goedkoper, integendeel, €69 voor vdsl2 aan 100Mbit/s en unlimited traffic :) we zijn met 2, dus we kunnen de prijs splitten :)


In Finland (in alle Scandinavische landen) verdienen de mensen ook veel meer. Ge betaalt daar ook 5 euro voor een pintje en 10 euro voor een pak sigaretten.


Nu pik je er net 2 dingen uit die extreem duur zijn in Scandinavische landen, voor de rest hebben ze vergelijkbare prijzen hoor.
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

Lord Utopia schreef:
proxiboyke schreef:Welja ndaar sprak dienen persoon ook over upc en gelijkstellen
Als het inderdaad verdubbeld kan ik 140GB downloaden voor mijn 65€ en daar ben ik tevreden mee.
Als mijn vriend komt die bij telenet werkt in het weekend en hij weet meer, zal ik het zeker posten !
Je zinsconstructie is incorrect.
Mijn vriend die bij Telenet werkt, komt die weekend mss bij mij. Als hij me meer kan vertellen, zal ik het zeker posten !

proxiboyke is gewoon 2 komma's vergeten: "Als mijn vriend, die bij telenet werkt, komt in het weekend en hij..."
Voila, nu is hij correct verbeterd. Iedereen tevreden?

verb schreef:Alsof Telenet het datavolume van alle abonnementen zomaar gaat verdubbelen, zonder extra meerkost. Naive mensen, droom gerust verder :lol:

Wordt het niet stilaan tijd voor een limietverhoging misschien, we zijn al jaren blijven stilstaan met die limieten. De prijs die ze momenteel vragen voor hun internetproducten is al veel te hoog in vergelijking met wat je er voor in de plaats krijgt, en dan zeker in vergelijking met onze buurlanden.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik denk nie dat die kommas het doen, het belangrijkste is toch dat je weet hoe het zit.
En dit zijn geen geruchten, want die gast zit al op een redelijk hoog niveau e weet wel hoe het zit.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Jamaarja, via via is geen betrouwbare bron hé
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

zippie666 schreef:Jamaarja, via via is geen betrouwbare bron hé

Die vriend van proxiboyke had het ook juist bij de vorige veranderingen dus ik geloof er wel in.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

hellsnake schreef:Die vriend van proxiboyke had het ook juist bij de vorige veranderingen dus ik geloof er wel in.


Over welke veranderingen ging dat dan als ik vragen mag?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

zippie666 schreef:
hellsnake schreef:Die vriend van proxiboyke had het ook juist bij de vorige veranderingen dus ik geloof er wel in.


Over welke veranderingen ging dat dan als ik vragen mag?

de nieuwe packs
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

en over gratis bellen na 16u had hij het ook juist
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Als het klopt dan zou het de max zijn, want dan moet bgc wel reageren, hopelijk is dan de strijd om klanten losgebarsten dan :-)
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

de verdubbeling heeft hij niet gezegd hé dat heeft een hans gezegd van de kd telenet.
Ik zie die vriend int weekend hopelijk weet ik meer van hem
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

Het zou mij serieus verwonderen...


mvg

Raindog
"To err is human..to really screw up you need a computer."
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

een verdubbeling hoeft niet FUP is goed genoeg :lol:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

FUP in daluren is ook goed :-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ze gaan als reden opgeven: "onze klanten hebben vandaag de dag meer en meer bandbreedte nodig, om bijvoorbeeld muziek, streaming en games te downloaden."

Echte reden: elke dag verliezen ze klanten ten voordele van de alternatieve operators die goedkoper zijn en meer bandbreedte leveren.

FUP, 'k weet niet, Telenet en FUP ? Kunnen ze zeggen dat je na 12 GB weeral genoeg hebt gedownloadt enzo.
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ben sinds het begin bij Telenet toen ze nog 10.000 BEF installatie aanrekenden.

Op 17 augustus komt een belgacom technieker langs om mij aan te sluiten op Belgcom telefoon. Ik blijf bij mijn beslissing. Ik ga Dommel nemen als isp.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Chanfan schreef: Ik blijf bij mijn beslissing. Ik ga Dommel nemen als isp.
Welkom bij de club. :wink:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ja welkom in de familie van de mensen die ook vinden dat telenet of bgc te duur is
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Zo te zien wordt straks dommel en edpnet groter dan belgacom en telenet

:-) .
Afbeelding
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

yama schreef:Zo te zien wordt straks dommel en edpnet groter dan belgacom en telenet

:-) .


Liever niet.. Meer bandbreedte voor ons :P
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Petrikske schreef:
Chanfan schreef: Ik blijf bij mijn beslissing. Ik ga Dommel nemen als isp.
Welkom bij de club. :wink:


Thanx. In het begin was het nog echt super. Van een 56k modem naar kabelinternet was echt een openbaring ondanks die 10.000 BEF installatie. Wat indertijd heel veel was voor mij (was nog student).

Maar sinds een jaar of 2 echt ontevreden en jaloers op de mensen die alternatieve adsl providers hadden met groter down volume en lager prijs. Ben sinds lange tijd op het punt gekomen waar volume boven snelheid primeert. Ik down toch alleen s'nachts dus wat maakt het uit of ik een file nu 5 minuten vroeger of later krijg. Gewone surfsnelheid is bijna geen verschil en met vdsl en adsl 2 gaat het verschil nog minimaal zijn.

Was liever bij Telenet gebleven ipv al dat gedoe met een nieuwe installatie, aangetekende brieven en dergelijke maar de verhoging van hun abonnementsprijs was bij mij de spreekwoordelijke druppel. En moest Telenet nu het ongelimiteerd downen dag en nacht doorvoeren, ik zou nog niet blijven. Ze hadden dat in mijn ogen veel langer moeten doen ipv standvastig vast te houden aan hun politiek van "met 10GB komt 99% van onze klanten toe". Wel ik behoor tot die 1% en ben het beu downloadvolume te moeten bijkopen dus daarom trap ik het af :).

PS: gaan er nu echt zo'n radicale veranderingen gebeuren? Ze verdienen genoeg aan die xtra volumeblokken. 'fin maakt niet uit, hun abonnement is toch veel te duur.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ja, die die ze betalen zijn het beu geworden en gaan naar de vijand van TN. Nu ziet Telenet haar cashflow verminderen, nu moeten ze iets doen om hun klanten te behouden, dit kunnen ze geen jaren aan een stuk volhouden :)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Lord Utopia schreef:Ja, die die ze betalen zijn het beu geworden en gaan naar de vijand van TN. Nu ziet Telenet haar cashflow verminderen, nu moeten ze iets doen om hun klanten te behouden, dit kunnen ze geen jaren aan een stuk volhouden :)


+ VDSL2 komt dichter en dichter ;).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”