amateurs!!!
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
het is nu 2 augustus, 10 werkdagen na m'n aanvraag, en ik heb nog altijd niet m'n gevraagde connecie bij dommel. dan maar een telefoontje gedaan naar de dienst verkoop. daar werd ik al dadelijk afgeblaft dat het hun fout niet is dat het vakantie is en dat het probleem bij belgacom ligt. ik heb pas nog naar belgacom gebeld (infolijn én technische dienst) en in een teleboetiek langsgeweest en zij weten van geen problemen of openstaande orders bij mij. de onvriendelijke persoon van verkoop bij dommel heeft m'n telefoonnummer genoteerd, zei me terloops dat ze haar contactpersoon bij belgacom gemaild had en haakte gewoon in. als dit de mentaliteit bij dommel is... dit heb ik nog nooit meegemaakt. is dit klantvriendelijkheid? ze liet me zelfs niet uitpraten! ze kunnen zorgen dat ik tegen halverwege volgende week mijn connectie heb en anders stel ik ze in gebreke en eis ik m'n geld terug, desnoods via m'n advocaat want dit pik ik niet. en als het echt moet zal ik ze zelf wel eens een bezoekje brengen want het is hier blijkbaar toch in de buurt...
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
*zucht*
Heb hetzelfde voorgehad, ook wij hebben hier lang moeten wachten.
Feit is wel dat wij rustig en beleefd konden blijven aan de telefoon.
Hierdoor bleef werknemer van Dommel ook vriendelijk tegen ons.
Belgacom is naar alle waarschijnlijkheid de dader.
Als je Adsl besteld bij een andere ISP dan bij hen mag je de maximum termijn uitzitten en wachten tot wanneer ze zin hebben om het Adsl signaal op jou lijn te activeren.
Daar staat een max. termijn op waarbinnen het Adsl signaal actief moet zijn geworden op jou lijn.
Denk dat het iets van 14 dagen is maar SLA ME NIET DOOD WANT IK BEN ER NIET ZEKER VAN.
Iemand zal me dus moeten verbeteren als ik fout ben.
Denk dat je weinig reden hebt om pissig te zijn op Dommel, voor hen is het immers altijd hetzelfde liedje -> "aan handen en voeten gebonden door BC"
Ga nu es uitwaaien of zo, komt zeker allemaal wel in orde.
En mensen afblaffen helpt je geen stap vooruit.
Heb hetzelfde voorgehad, ook wij hebben hier lang moeten wachten.
Feit is wel dat wij rustig en beleefd konden blijven aan de telefoon.
Hierdoor bleef werknemer van Dommel ook vriendelijk tegen ons.
Belgacom is naar alle waarschijnlijkheid de dader.
Als je Adsl besteld bij een andere ISP dan bij hen mag je de maximum termijn uitzitten en wachten tot wanneer ze zin hebben om het Adsl signaal op jou lijn te activeren.
Daar staat een max. termijn op waarbinnen het Adsl signaal actief moet zijn geworden op jou lijn.
Denk dat het iets van 14 dagen is maar SLA ME NIET DOOD WANT IK BEN ER NIET ZEKER VAN.
Iemand zal me dus moeten verbeteren als ik fout ben.
Denk dat je weinig reden hebt om pissig te zijn op Dommel, voor hen is het immers altijd hetzelfde liedje -> "aan handen en voeten gebonden door BC"
Ga nu es uitwaaien of zo, komt zeker allemaal wel in orde.
En mensen afblaffen helpt je geen stap vooruit.
-
- Plus Member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51
en wsl was jij ook wel heel vriendelijk aan de telefoon, ik kan me niet voorstellen dat gelijk welke medewerker van gelijk welke isp zomaar iemand begint af te blaffen
zelf ook een probleem gehad met mijn aansluiting, dan rustig getelefoneerd ( ze waren trouwens zeer vriendelijk) en probleem was gefixed binnen de 3 dagen
zelf ook een probleem gehad met mijn aansluiting, dan rustig getelefoneerd ( ze waren trouwens zeer vriendelijk) en probleem was gefixed binnen de 3 dagen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Er staat toch altijd een espected Date, dus als die datum nog niet overschreden is heb je toch ook geen rede om van je neus te maken?
Bedrijven sturen je toch ook geen verwittiging voor een nog niet betaalde factuur die maar binnen de 2 weken moet betaald worden?
Bedrijven sturen je toch ook geen verwittiging voor een nog niet betaalde factuur die maar binnen de 2 weken moet betaald worden?
- Chinaski
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Ja, ik heb gisteren het ondertekende contract teruggestuurd; zie hier nu : expected installation date 13/08/2007. Geen probleem, nog even verder Telenetten, doe het nu toch al meer dan 7 jaar, dit kan er dan wel nog bij, no prob.
In de tussentijd wordt mijn Fritz box geleverd (gekocht op Ebay), komt wel voor elkaar [/img]
In de tussentijd wordt mijn Fritz box geleverd (gekocht op Ebay), komt wel voor elkaar [/img]
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
er staat nog altijd geen expected date bij. daarom belde ik net.
ik denk toch wel dat ik beleefd ben gebleven. ons telefoongesprek:
ik: op 19 juli heb ik een connectie bij dommel aangevraagd en tot op de dag van vandaag, 2 augustus, heb ik nog altijd geen connectie.
zij: ja meneer wij kunnen er ook niet aan doen dat het vakantie is! (klonk heel geënerveerd)
ik: in de mail stond dat het 10 werkdagen zou duren eer ik connectie heb. nadien...
zij (onderbreekt mij): dit is niet altijd mogelijk. wat is u telefoonnummer?
ik: (geef m'n telnr). ik heb op woensdag 24 juli een mail van jullie ontvangen dat er een probleem zou zijn met belgacom
zij (onderbreekt mij weer): het is vakantie en daardoor duurt alles langer. wij wachten op belgacom.
ik leg uit dat er in die mail stond dat belgacom de lijn niet kon activeren omdat er een lopend order is. ik zeg dat ik bij belgacom geinformeerd heb en dat dit niet zo s. en als dit al zo was, dan was dit op 24 juli zeker afgesloten (dit kon nog van de, toen inmiddels uitgevoerde, installatie van mijn discovery-lijn zijn.
zij (onderbreekt mij halverwege m'n uitleg): ik heb net een mail gestuurd naar m'n contactpersoon bij belgacom. nog een prettige dag verder. en ze haakt in...
wel leuk hé: ik heb m'n factuur voor juli moeten betalen zonder dat ik connectie had en nu sturen ze al een volgende factuur voor augustus. ik ga toch afwachten om die te betalen hoor.
ik denk toch wel dat ik beleefd ben gebleven. ons telefoongesprek:
ik: op 19 juli heb ik een connectie bij dommel aangevraagd en tot op de dag van vandaag, 2 augustus, heb ik nog altijd geen connectie.
zij: ja meneer wij kunnen er ook niet aan doen dat het vakantie is! (klonk heel geënerveerd)
ik: in de mail stond dat het 10 werkdagen zou duren eer ik connectie heb. nadien...
zij (onderbreekt mij): dit is niet altijd mogelijk. wat is u telefoonnummer?
ik: (geef m'n telnr). ik heb op woensdag 24 juli een mail van jullie ontvangen dat er een probleem zou zijn met belgacom
zij (onderbreekt mij weer): het is vakantie en daardoor duurt alles langer. wij wachten op belgacom.
ik leg uit dat er in die mail stond dat belgacom de lijn niet kon activeren omdat er een lopend order is. ik zeg dat ik bij belgacom geinformeerd heb en dat dit niet zo s. en als dit al zo was, dan was dit op 24 juli zeker afgesloten (dit kon nog van de, toen inmiddels uitgevoerde, installatie van mijn discovery-lijn zijn.
zij (onderbreekt mij halverwege m'n uitleg): ik heb net een mail gestuurd naar m'n contactpersoon bij belgacom. nog een prettige dag verder. en ze haakt in...
wel leuk hé: ik heb m'n factuur voor juli moeten betalen zonder dat ik connectie had en nu sturen ze al een volgende factuur voor augustus. ik ga toch afwachten om die te betalen hoor.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Hallo zeg, blijf eens vriendelijk tegen de mensen... Anyway nevermind.
Niet iedereen is even competent in gelijk welk bedrijf hé.
Het is vakantie en 80% van de Belgische bedrijven werkt op 40-60% van zijn capaciteiten. Have fun.
Hopelijk krijg je de flag 'time consumer' in hun klantenbestand
Niet iedereen is even competent in gelijk welk bedrijf hé.
Het is vakantie en 80% van de Belgische bedrijven werkt op 40-60% van zijn capaciteiten. Have fun.
Hopelijk krijg je de flag 'time consumer' in hun klantenbestand
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Ik was van plan morgen eens te bellen om wat meer info te vragen over het overstappen want heb vandaag besteld maar zijn toch nog wat dingen onduidelijk. (zeker met die euphony brol waarmee dak zit)
maar vlug vraagje waar staat het de expected installation date ?
maar vlug vraagje waar staat het de expected installation date ?
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier korte uitleg met wat screenshots.
als je inlogt op:
https://crm.schedom-europe.net/
dan krijg je dit scherm:
http://i18.tinypic.com/4qi5lzq.jpg
dan krijg je dit scherm:
http://i16.tinypic.com/4ue1nr5.jpg
uiteindelijk krijg je dit: (met alle info op, de expected installation date)
http://i11.tinypic.com/4y4ysds.jpg
screenies zijn in het engels had vergeten "Dutch te selecteren"
lol
als je inlogt op:
https://crm.schedom-europe.net/
dan krijg je dit scherm:
http://i18.tinypic.com/4qi5lzq.jpg
dan krijg je dit scherm:
http://i16.tinypic.com/4ue1nr5.jpg
uiteindelijk krijg je dit: (met alle info op, de expected installation date)
http://i11.tinypic.com/4y4ysds.jpg
screenies zijn in het engels had vergeten "Dutch te selecteren"
lol
Laatst gewijzigd door ReLoad 04 aug 2007, 14:33, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter Plus
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:08
- Bedankt: 1 keer
Ik heb nog nooit problemen gehad met "Sandra". Ze heeft een beetje een geenerveerde ondertoon maar nadat het gesprek op gang komt is ze erg vriendelijk en geeft ze je altijd wat uitleg bij.
Korte uitleg dat ze me ooit eens gaf , nu met de vakantie is den helft van den belgacom dienst op reis en gaat alles veel trager. Indien je nog geen adsl signaal op je lijn had kan dit 20 dagen duren.
Indien je wel al een adsl signaal had, heb je het den dag zelf ofzo (net zoals ik had).
Over die onvriendelijke hulp , je zal zelf zeer volwassen en vriendelijk geweest zijn >.<. + heb eens wat geduld. Ook het posten van een topic met als titel amateurs waarin dreigementen met advocaat enzo staan... tjah heel volwassen allemaal.
Korte uitleg dat ze me ooit eens gaf , nu met de vakantie is den helft van den belgacom dienst op reis en gaat alles veel trager. Indien je nog geen adsl signaal op je lijn had kan dit 20 dagen duren.
Indien je wel al een adsl signaal had, heb je het den dag zelf ofzo (net zoals ik had).
Over die onvriendelijke hulp , je zal zelf zeer volwassen en vriendelijk geweest zijn >.<. + heb eens wat geduld. Ook het posten van een topic met als titel amateurs waarin dreigementen met advocaat enzo staan... tjah heel volwassen allemaal.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
darkzero als ik van Dommel was dan kon je nu nog 30 dagen extra wachten want jij bent iemand zonder beetje geduld vrees ik.
Mijn connectie was op minder dan 2 uur in orde dus amateurs zijn het zeker niet maar ik denk eerder dat ze bij Belgacom amateurs zijn.
Mijn connectie was op minder dan 2 uur in orde dus amateurs zijn het zeker niet maar ik denk eerder dat ze bij Belgacom amateurs zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Ach, "Sandra" (als ze al zo heet) kan soms heel stug overkomen, op het botte af. En ja, ik kan me heel goed voorstellen dat iemand daar problemen mee heeft, en dat dit zeker niet door iedereen onder elke omstandigheid zal worden geappricieerd.
Maar de info die ze geeft is tot nu toe altijd correct gebleken, en da's meer dan ik kan zeggen dan wat ik tot nu toe aan info heb gekregen bij mijn persoonlijke problemen bij Telenet (waar het niveau soms echt wel onder alle peil is .... en andere keren dan weer tiptop), BGC (die het indertijd leuk vonden om me 3 maanden lang gewoon te beliegen ivm de exacte problemen op mijn lijn ... heb ik dus weinig goede woorden voor over) of Tele2 (waar het niveau van verstrekte informatie ergens tussen compleet hillarische onzin en "goed" kan zijn, afhankelijk van wie je aan de lijn hebt).
Het is nooit leuk als je je erop had ingesteld, en zeker niet indien men het je daarvoor misschien had doen geloven dat het allemaal al snel in kannen en kruiken zou zijn, maar indien je je het kan veroorloven, lay back and relax a bit. Van alle providers waar ik tot nu toe mee heb gewerkt, is Dommel de slechtste niet. Eerder in tegendeel. (en nee, ik zit _niet_ bij Dommel, dus dit is een vrij neutrale observatie gebaseerd op mijn eigen ervaringen)
Maar de info die ze geeft is tot nu toe altijd correct gebleken, en da's meer dan ik kan zeggen dan wat ik tot nu toe aan info heb gekregen bij mijn persoonlijke problemen bij Telenet (waar het niveau soms echt wel onder alle peil is .... en andere keren dan weer tiptop), BGC (die het indertijd leuk vonden om me 3 maanden lang gewoon te beliegen ivm de exacte problemen op mijn lijn ... heb ik dus weinig goede woorden voor over) of Tele2 (waar het niveau van verstrekte informatie ergens tussen compleet hillarische onzin en "goed" kan zijn, afhankelijk van wie je aan de lijn hebt).
Het is nooit leuk als je je erop had ingesteld, en zeker niet indien men het je daarvoor misschien had doen geloven dat het allemaal al snel in kannen en kruiken zou zijn, maar indien je je het kan veroorloven, lay back and relax a bit. Van alle providers waar ik tot nu toe mee heb gewerkt, is Dommel de slechtste niet. Eerder in tegendeel. (en nee, ik zit _niet_ bij Dommel, dus dit is een vrij neutrale observatie gebaseerd op mijn eigen ervaringen)
Laatst gewijzigd door kaween 02 aug 2007, 23:06, in totaal 1 gewijzigd.
Ik ben eens daar geweest en Sandra is een heel vriendelijke vind ik, maarja, als je de ganse dag loopt te stressen kan iedereen wel eens onvriendelijk voor de dag komen hé, ik zou het voorval vergeten en eens je aangesloten bent genieten van Dommel.
Alvast welkom
Alvast welkom
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
@bulletpower:
bij mij was ze anders heel erg kortaf. het zal de tijd van de maand geweest zijn zeker
mja 20 dagen. hoop dat 't niet zolang zal duren en anders mochten ze dit wel effe vermelden vind ik
tja als je zo "volwassen" reacties krijgt via telefoon en al zolang zit te wachten, dan zou je wel zo reageren
@ketter:
dat zou dan contractbreuk zijn en voldoende reden om eenzijdig op te zeggen van mijn kant, met de nodige vergoedingen als je 't slim aanpakt.
ik heb dit voorgehad bij realdsl en geloof me, als je eens met een advocaat afkomt gaat 't allemaal veel sneller
met belgacom heb ik nog nooit problemen gehad, alleen met hun prijzen
@kaween:
support telenet is idd om te janken. heb er ook al onprettige ervaring mee gehad. die durven zelfs te vragen om te kijken of m'n modem wel aanstaat als ik bel voor een storing (echt gebeurd!)
probleem is dat ik me dat "lay back and relax a bit" niet kan veroorloven. ik heb m'n connectie dagelijks nodig (mijn werk en school vriendin). ik kan nu iedere dag meerdere keen op en af pendelen tussen m'n oude en nieuwe woonst omdat ik nog altijd zonder connectie zit.
kijk mensen het is nooit leuk om voor de eerste keer naar een bedrijf te bellen en dan ineens kortaf en onvriendelijk behandeld te worden. dit laat een slechte indruk na en de eerste indruk doet 't 'm meestal, dat weet iedereen.
en jullie raden het nooit maar ik kreeg zelfs deze avond (gisteren ondertussen ) om 20u05 (wist niet dat ze toen nog werkten?) een telefoontje van dommel van een zeer kalme en vriendelijke man die nog eens vroeg achter het exacte probleem en die beloofde 't zo snel mogelijk in orde te zullen brengen. hij verontschuldigde zich ook voor zijn collega die ik enkele uren voordien aan de lijn had. dit noem ik nu klantvriendelijkheid. een pluim deze heer van dommel en nu maar hopen dat 't snel in orde komt.
bij mij was ze anders heel erg kortaf. het zal de tijd van de maand geweest zijn zeker
mja 20 dagen. hoop dat 't niet zolang zal duren en anders mochten ze dit wel effe vermelden vind ik
tja als je zo "volwassen" reacties krijgt via telefoon en al zolang zit te wachten, dan zou je wel zo reageren
@ketter:
dat zou dan contractbreuk zijn en voldoende reden om eenzijdig op te zeggen van mijn kant, met de nodige vergoedingen als je 't slim aanpakt.
ik heb dit voorgehad bij realdsl en geloof me, als je eens met een advocaat afkomt gaat 't allemaal veel sneller
met belgacom heb ik nog nooit problemen gehad, alleen met hun prijzen
@kaween:
support telenet is idd om te janken. heb er ook al onprettige ervaring mee gehad. die durven zelfs te vragen om te kijken of m'n modem wel aanstaat als ik bel voor een storing (echt gebeurd!)
probleem is dat ik me dat "lay back and relax a bit" niet kan veroorloven. ik heb m'n connectie dagelijks nodig (mijn werk en school vriendin). ik kan nu iedere dag meerdere keen op en af pendelen tussen m'n oude en nieuwe woonst omdat ik nog altijd zonder connectie zit.
kijk mensen het is nooit leuk om voor de eerste keer naar een bedrijf te bellen en dan ineens kortaf en onvriendelijk behandeld te worden. dit laat een slechte indruk na en de eerste indruk doet 't 'm meestal, dat weet iedereen.
en jullie raden het nooit maar ik kreeg zelfs deze avond (gisteren ondertussen ) om 20u05 (wist niet dat ze toen nog werkten?) een telefoontje van dommel van een zeer kalme en vriendelijke man die nog eens vroeg achter het exacte probleem en die beloofde 't zo snel mogelijk in orde te zullen brengen. hij verontschuldigde zich ook voor zijn collega die ik enkele uren voordien aan de lijn had. dit noem ik nu klantvriendelijkheid. een pluim deze heer van dommel en nu maar hopen dat 't snel in orde komt.
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Je hebt al bij "alles" gezeten: lol
support telenet is idd om te janken. heb er ook al onprettige ervaring mee
met belgacom heb ik nog nooit problemen gehad, alleen met hun prijzen
ik heb dit voorgehad bij realdsl en geloof me
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Niet iedereen is perfect. Dommel doet goed hun werk zo te zien !Coop schreef:Ze lezen bij dommel dus mee
Dommel als je dit leest, jullie zijn goed bezig (buiten dit kleine akkefietjes dan)
Zeker ...ben zelf klant bij dommel .... maar zo dingen mogen eigenlijk niet gebeuren ( onvriendelijk)... dit laat zeker een slechte indruk achter...kijk mensen het is nooit leuk om voor de eerste keer naar een bedrijf te bellen en dan ineens kortaf en onvriendelijk behandeld te worden. dit laat een slechte indruk na en de eerste indruk doet 't 'm meestal, dat weet iedereen.
Dat is bij de meeste dingen zelfs belangrijk ...eerste indruk doet veel ... Bij verkoop is dat zelfs 1 van de belangrijkste , goed overkomen en spontaan...bij mijn weten , Dus zeker niet staan blaffen op iemand, die een probleem heeft ..en graag zouw willen weten waar hij/zij staat.
Ik zouw dat dus ook niet goed keuren
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Ahzo vandaar dat ik het niet vond ik heb die icoontjes nog niet natuurlijk nog maar gisteren aangevraagd en alles doorgestuurd dus zal nog even duuren.ReLoad schreef:Hier korte uitleg met wat screenshots.
...
screenies zijn in het engels had vergeten "Dutch te selecteren"
lol
Vind het wel fantastisch dat ze teruggebeld hebben om zich te excuseren en het probleem op te volgen. Bewijst toch dat ze de prioriteit bij de klant leggen en niet gewoon doen wat ze zelf willen.
'Sandra' is mijns inziens wat wispelturig. Ik heb al gehad dat ze overvriendelijk was en dan eens héél bot. Hangt er misschien vanaf of ze net een slecht klant heeft gehad (deze zin kan wat raar overkomen ) of misschien net achter een koffie is geweest. In elk geval heb je op elke helpdesk goeie en slechte mensen. Voorlopig scoort ze nog goed voor mij.
Als het een grote helpdesk is haak je gewoon in als de medewerker zijn werk niet naar behoren doet. Bij een kleine helpdesk zoals bij Dommel gaat dat niet want die zijn maar met twee geloof ik. Dus als ze in een 'botte' bui is probeer ik toch nog tactvol te blijven, zelfs al is zij dat misschien net even niet. Weinig aan te doen.
De periode waarvoor je betaalde en nog niet van de aangevraagde diensten kan genieten is inderdaad wel straf. Die 2 à 3 weken ben je kwijt. Vraag is natuurlijk of er beters op de markt is. Mijns inzien niet. Dommel is echt wel goedkoop voor hetgeen ze leveren en al bij al heb ik weinig doorslaggevende problemen met hen....
Als het een grote helpdesk is haak je gewoon in als de medewerker zijn werk niet naar behoren doet. Bij een kleine helpdesk zoals bij Dommel gaat dat niet want die zijn maar met twee geloof ik. Dus als ze in een 'botte' bui is probeer ik toch nog tactvol te blijven, zelfs al is zij dat misschien net even niet. Weinig aan te doen.
De periode waarvoor je betaalde en nog niet van de aangevraagde diensten kan genieten is inderdaad wel straf. Die 2 à 3 weken ben je kwijt. Vraag is natuurlijk of er beters op de markt is. Mijns inzien niet. Dommel is echt wel goedkoop voor hetgeen ze leveren en al bij al heb ik weinig doorslaggevende problemen met hen....
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ach, ik heb al vaak genoeg naar Dommel gebeld (destijds). Sandra ook al een paar keer aan de lijn gehad. Leuke babbels mee gehad . Heel veel ligt ook aan je eigen ingesteldheid en werkdruk aan de andere kant natuurlijk. Ik klink ook niet altijd even vriendelijk aan de telefoon
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
jawatte maar ja, ben dat gewoon ... telenet beantwoordde nooit mailkesXi schreef:View Ticket: 143900 Reply to Ticket - Close Ticket
Status: OPEN
Date Opened: Monday, 14 May 2007, 9:02 a.m
4 dagen is niets
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Zou me sterk verbazen ... ik heb in mijn tijd bij Telenet wel honderden mailtjes beantwoordxenne schreef: jawatte maar ja, ben dat gewoon ... telenet beantwoordde nooit mailkes
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb tot nu toe altijd een perfecte service gehad van Dommel.
De weinige problemen die ik had zijn altijd correct en tijdig opgelost.
Als iemand echter andere ervaringen heeft, heeft hij dat recht om dat te posten zonder daarvoor een ganse meute over hem heen te krijgen.
Als ze je binnen de 10 dagen beloven is dat 10 dagen. Als je dan op dag 12 even informeert hoe het zit, dan ben je niet ongeduldig, maar dan vraag je gewoon aan de andere om zich te houden aan wat afgesproken is.
En dit is niet over Dommel, maar in het algemeen over veel bedrijven :
Ik ben dat eeuwige excuus van "het is vakantieperiode" kotsbeu.
Van juni tot september is het vakantie. In November zijn er veel feestdagen en december/januari is het kerstfeest. Kom nou, dan moeten ze zich maar beter organiseren. Ik betaal voor de dienstverlening in juli en augustus toch ook niet minder dan de andere maanden.
De weinige problemen die ik had zijn altijd correct en tijdig opgelost.
Als iemand echter andere ervaringen heeft, heeft hij dat recht om dat te posten zonder daarvoor een ganse meute over hem heen te krijgen.
Als ze je binnen de 10 dagen beloven is dat 10 dagen. Als je dan op dag 12 even informeert hoe het zit, dan ben je niet ongeduldig, maar dan vraag je gewoon aan de andere om zich te houden aan wat afgesproken is.
En dit is niet over Dommel, maar in het algemeen over veel bedrijven :
Ik ben dat eeuwige excuus van "het is vakantieperiode" kotsbeu.
Van juni tot september is het vakantie. In November zijn er veel feestdagen en december/januari is het kerstfeest. Kom nou, dan moeten ze zich maar beter organiseren. Ik betaal voor de dienstverlening in juli en augustus toch ook niet minder dan de andere maanden.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik dacht dat ik alleen was.xenne schreef:jawatte maar ja, ben dat gewoon ... telenet beantwoordde nooit mailkesXi schreef:View Ticket: 143900 Reply to Ticket - Close Ticket
Status: OPEN
Date Opened: Monday, 14 May 2007, 9:02 a.m
4 dagen is niets
Nog geen reply op gehad. Ge zou toch denken dat ze af en toe eens hun open tickets oplijsten en alsnog afhandelen eh?View Ticket: 148925 Reply to Ticket - Close Ticket
Status: OPEN
Date Opened: Wednesday, 13 June 2007, 9:00 a.m.
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
En is het probleem dan nog niet opgelost ?
Ik had onlangs een probleem met de bereikbaarheid van nieuwsgroepen.
Had dit hier ook gepost en een ticket aangemaakt.
Enkele dagen later was alles opgelost, en ik heb dan maar zelf het ticket gesloten.
Als je probleem echter niet opgelost is, dan is het toch normaal dat je terug contact neemt.
Ik had onlangs een probleem met de bereikbaarheid van nieuwsgroepen.
Had dit hier ook gepost en een ticket aangemaakt.
Enkele dagen later was alles opgelost, en ik heb dan maar zelf het ticket gesloten.
Als je probleem echter niet opgelost is, dan is het toch normaal dat je terug contact neemt.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Het probleem is ondertussen opgelost, maar ik verwacht wel degelijk feedback!dietervanb schreef:En is het probleem dan nog niet opgelost ?
Ik had onlangs een probleem met de bereikbaarheid van nieuwsgroepen.
Had dit hier ook gepost en een ticket aangemaakt.
Enkele dagen later was alles opgelost, en ik heb dan maar zelf het ticket gesloten.
Als je probleem echter niet opgelost is, dan is het toch normaal dat je terug contact neemt.
Ik snap niet dat mensen bepaalde dingen goedpraten door er wat excuses tegenaan te smijten.
Even ter zijde, ik heb niets met heel dit verhaal te maken, en ik heb geen dommel, maaaar:
1. Een klant heeft geen boodschap aan 'het ligt bij de vendor' of 'het is vakantie'. Tuurlijk begrijp ik wel dat dat factoren zijn die meespelen, maar het gaat hier om U klant.
2. Als de topicstarter niet heeft overdreven, dan vindik da toch wat cru.
Onvriendelijkheid bij communicatie met UW klanten kan niet door de beugel.
De klant betaald, het bedrijf levert met de glimlach de service die beloofd is.
3. Ik krijg hier het sch**t van al die schoothondjes met oogkleppen die dommel de hemel inprijzen. Als iemand hier een klacht heeft over een ISP, dan heeft NIEMAND er boodschap aan dat jij hier zit de spammen hoe goed u connectie wel is, en dat de topicstarter wel aan het 'liegen' zal zijn, gebaseerd op u ervaringen met die ISP.
Even ter zijde, ik heb niets met heel dit verhaal te maken, en ik heb geen dommel, maaaar:
1. Een klant heeft geen boodschap aan 'het ligt bij de vendor' of 'het is vakantie'. Tuurlijk begrijp ik wel dat dat factoren zijn die meespelen, maar het gaat hier om U klant.
2. Als de topicstarter niet heeft overdreven, dan vindik da toch wat cru.
Onvriendelijkheid bij communicatie met UW klanten kan niet door de beugel.
De klant betaald, het bedrijf levert met de glimlach de service die beloofd is.
3. Ik krijg hier het sch**t van al die schoothondjes met oogkleppen die dommel de hemel inprijzen. Als iemand hier een klacht heeft over een ISP, dan heeft NIEMAND er boodschap aan dat jij hier zit de spammen hoe goed u connectie wel is, en dat de topicstarter wel aan het 'liegen' zal zijn, gebaseerd op u ervaringen met die ISP.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Amen to that !Genghis schreef:Ik snap niet dat mensen bepaalde dingen goedpraten door er wat excuses tegenaan te smijten.
Even ter zijde, ik heb niets met heel dit verhaal te maken, en ik heb geen dommel, maaaar:
1. Een klant heeft geen boodschap aan 'het ligt bij de vendor' of 'het is vakantie'. Tuurlijk begrijp ik wel dat dat factoren zijn die meespelen, maar het gaat hier om U klant.
2. Als de topicstarter niet heeft overdreven, dan vindik da toch wat cru.
Onvriendelijkheid bij communicatie met UW klanten kan niet door de beugel.
De klant betaald, het bedrijf levert met de glimlach de service die beloofd is.
3. Ik krijg hier het sch**t van al die schoothondjes met oogkleppen die dommel de hemel inprijzen. Als iemand hier een klacht heeft over een ISP, dan heeft NIEMAND er boodschap aan dat jij hier zit de spammen hoe goed u connectie wel is, en dat de topicstarter wel aan het 'liegen' zal zijn, gebaseerd op u ervaringen met die ISP.
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Dat is toch wat ik ook aanhaalde.dietervanb schreef: Als ze je binnen de 10 dagen beloven is dat 10 dagen. Als je dan op dag 12 even informeert hoe het zit, dan ben je niet ongeduldig, maar dan vraag je gewoon aan de andere om zich te houden aan wat afgesproken is.
En dit is niet over Dommel, maar in het algemeen over veel bedrijven :
Ik ben dat eeuwige excuus van "het is vakantieperiode" kotsbeu.
Van juni tot september is het vakantie. In November zijn er veel feestdagen en december/januari is het kerstfeest. Kom nou, dan moeten ze zich maar beter organiseren. Ik betaal voor de dienstverlening in juli en augustus toch ook niet minder dan de andere maanden.
-
- Plus Member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51
Ge ziet da de meeste hier thuis nooit een eigen zaak hebben gehad Vakantie is altijd drukker, omdat niet enkel personeel in verlof gaat, maar ook: de mensen hebben tijd, dus doen ze dingen die ze niet doen als ze geen tijd hebben... En alst dan wa druk wordt moeten ze nog altijd vriendelijk en beleefd blijven, maar het valt wel te begrijpen... en dat is niet enkel over isp's maar ook over andere bedrijven... Als ge echt ni me vakantieperiode kunt leven, dan zijt ge beter af met een groot bedrijf, die dat kunnen opvangen, bij kleinere bedrijven is dit veel moeilijker...
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Als je niet kan leven met het feit dat je personeel vakantie heeft en dat mensen in die periode meer tijd hebben, dan begin je best misschien geen eigen zaak
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik snap niet waarom iedereen vind dat als men een product bestelt bij dommel dat men dan BGC verantwoordelijk moet houden als Dommel gewoon zijn 10 dagen termijn verandert naar 20 dagen hebben ze dit probleem niet het is maar hoe je de klant informeert en aangezien dit blijkbaar meer voorkomt is het zeker verstandig om deze termijn te voorzien. Dit wil niet zeggen dat ze het niet sneller mogen kunnen afhandelen maar op zijn minst hebben ze hun klanten geïnformeerd, dit is waar ze nu de fout in gaan, ze hadden dit kunnen voorzien en hun klanten of nieuwe klanten kunnen informeren.Petrikske schreef:*zucht*
Heb hetzelfde voorgehad, ook wij hebben hier lang moeten wachten.
Feit is wel dat wij rustig en beleefd konden blijven aan de telefoon.
Hierdoor bleef werknemer van Dommel ook vriendelijk tegen ons.
Belgacom is naar alle waarschijnlijkheid de dader.
Als je Adsl besteld bij een andere ISP dan bij hen mag je de maximum termijn uitzitten en wachten tot wanneer ze zin hebben om het Adsl signaal op jou lijn te activeren.
Daar staat een max. termijn op waarbinnen het Adsl signaal actief moet zijn geworden op jou lijn.
Denk dat het iets van 14 dagen is maar SLA ME NIET DOOD WANT IK BEN ER NIET ZEKER VAN.
Iemand zal me dus moeten verbeteren als ik fout ben.
Denk dat je weinig reden hebt om pissig te zijn op Dommel, voor hen is het immers altijd hetzelfde liedje -> "aan handen en voeten gebonden door BC"
Ga nu es uitwaaien of zo, komt zeker allemaal wel in orde.
En mensen afblaffen helpt je geen stap vooruit.
Zo... volkome mee eensHeel veel ligt ook aan werkdruk aan de andere kant natuurlijk. Ik klink ook niet altijd even vriendelijk aan de telefoon
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
-
- Plus Member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51
+2elldiablo schreef:Zo... volkome mee eensHeel veel ligt ook aan werkdruk aan de andere kant natuurlijk. Ik klink ook niet altijd even vriendelijk aan de telefoon
kzou ni graag op een helpdesk werken
@dietervanb: het gaat hem niet over het feit of ge het kunt hebben dat uw personeel vakantie neemt... iedere goede baas kan dat hebben, wat zijt ge met personeel dat niet gemotiveerd is omdat ze weinig vakantie krijgen? Ze moeten vriendelijk blijven, no mather what, maar soms lukt da ni altijd goed en de grootste oorzaak is nog altijd stress...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
had je niet gezegd dat je bij telenet SOLUTIONS werkte? dus heeft niet met zijn onbeantwoorde mailtjes te maken?ditCh schreef:Zou me sterk verbazen ... ik heb in mijn tijd bij Telenet wel honderden mailtjes beantwoordxenne schreef: jawatte maar ja, ben dat gewoon ... telenet beantwoordde nooit mailkes
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Het is omdat Belgacom de boot afhoud tot het niet langer kan.Ofloo schreef: Ik snap niet waarom iedereen vind dat als men een product bestelt bij dommel dat men dan BGC verantwoordelijk moet houden als Dommel gewoon zijn 10 dagen termijn verandert naar 20 dagen hebben ze dit probleem niet het is maar hoe je de klant informeert en aangezien dit blijkbaar meer voorkomt is het zeker verstandig om deze termijn te voorzien. Dit wil niet zeggen dat ze het niet sneller mogen kunnen afhandelen maar op zijn minst hebben ze hun klanten geïnformeerd, dit is waar ze nu de fout in gaan, ze hadden dit kunnen voorzien en hun klanten of nieuwe klanten kunnen informeren.
Als Dommel gaat zeggen "okay ,vanaf nu 20 dagen", dan kan elke nieuwe klant 20 dagen wachten vooraleer hij op het Dommel netwerk kan.
De manier zoals het nu in z'n werk gaat is gewoon een zooitje, actie parapluutje open trekken is oh zo populair nu.
Sorry voor de TS maar ik ben alvast geneigt om Dommel heel veel krediet te geven.
Gewoon vanwege het feit dat ze hele sterke producten aanbieden.
We kunnen nu wel blijven kankeren dat de helpdesk onderbemand is, maar wat moet Dommel dan doen?
Degelijke helpdesk uitbouwen maar een internetabo aanbieden van 12Gig voor EUR 42 of zoiets?
En we kunnen eigenlijk totaal niet oordelen over hetgene wat precies gebeurd is tijdens dat telefoongesprek.
Daarvoor hebben we immers de geluidsband van dat gesprek nodig.
De mens is een raar beestje, en goed kunnen opschieten met alle beestjes is een kunst.
ID [001] 27780