amateurs!!!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

het is nu 2 augustus, 10 werkdagen na m'n aanvraag, en ik heb nog altijd niet m'n gevraagde connecie bij dommel. dan maar een telefoontje gedaan naar de dienst verkoop. daar werd ik al dadelijk afgeblaft dat het hun fout niet is dat het vakantie is en dat het probleem bij belgacom ligt. ik heb pas nog naar belgacom gebeld (infolijn én technische dienst) en in een teleboetiek langsgeweest en zij weten van geen problemen of openstaande orders bij mij. de onvriendelijke persoon van verkoop bij dommel heeft m'n telefoonnummer genoteerd, zei me terloops dat ze haar contactpersoon bij belgacom gemaild had en haakte gewoon in. als dit de mentaliteit bij dommel is... dit heb ik nog nooit meegemaakt. is dit klantvriendelijkheid? ze liet me zelfs niet uitpraten! ze kunnen zorgen dat ik tegen halverwege volgende week mijn connectie heb en anders stel ik ze in gebreke en eis ik m'n geld terug, desnoods via m'n advocaat want dit pik ik niet. en als het echt moet zal ik ze zelf wel eens een bezoekje brengen want het is hier blijkbaar toch in de buurt...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

*zucht*
Heb hetzelfde voorgehad, ook wij hebben hier lang moeten wachten.
Feit is wel dat wij rustig en beleefd konden blijven aan de telefoon.
Hierdoor bleef werknemer van Dommel ook vriendelijk tegen ons.
Belgacom is naar alle waarschijnlijkheid de dader.
Als je Adsl besteld bij een andere ISP dan bij hen mag je de maximum termijn uitzitten en wachten tot wanneer ze zin hebben om het Adsl signaal op jou lijn te activeren.
Daar staat een max. termijn op waarbinnen het Adsl signaal actief moet zijn geworden op jou lijn.
Denk dat het iets van 14 dagen is maar SLA ME NIET DOOD WANT IK BEN ER NIET ZEKER VAN.

Iemand zal me dus moeten verbeteren als ik fout ben.

Denk dat je weinig reden hebt om pissig te zijn op Dommel, voor hen is het immers altijd hetzelfde liedje -> "aan handen en voeten gebonden door BC"

Ga nu es uitwaaien of zo, komt zeker allemaal wel in orde.

En mensen afblaffen helpt je geen stap vooruit.
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2007, 18:51

en wsl was jij ook wel heel vriendelijk aan de telefoon, ik kan me niet voorstellen dat gelijk welke medewerker van gelijk welke isp zomaar iemand begint af te blaffen :roll:
zelf ook een probleem gehad met mijn aansluiting, dan rustig getelefoneerd ( ze waren trouwens zeer vriendelijk) en probleem was gefixed binnen de 3 dagen ;)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Er staat toch altijd een espected Date, dus als die datum nog niet overschreden is heb je toch ook geen rede om van je neus te maken?

Bedrijven sturen je toch ook geen verwittiging voor een nog niet betaalde factuur die maar binnen de 2 weken moet betaald worden?
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Uhm kijk naar je expected installation date ! ik moest 2 weken wachten. En nu ben ik zeer tevreden, ik wacht wel nog steeds op mijn fritzbox maar jah. :wink:
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ja, ik heb gisteren het ondertekende contract teruggestuurd; zie hier nu : expected installation date 13/08/2007. Geen probleem, nog even verder Telenetten, doe het nu toch al meer dan 7 jaar, dit kan er dan wel nog bij, no prob.
In de tussentijd wordt mijn Fritz box geleverd (gekocht op Ebay), komt wel voor elkaar :wink: [/img]
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

er staat nog altijd geen expected date bij. daarom belde ik net.

ik denk toch wel dat ik beleefd ben gebleven. ons telefoongesprek:
ik: op 19 juli heb ik een connectie bij dommel aangevraagd en tot op de dag van vandaag, 2 augustus, heb ik nog altijd geen connectie.
zij: ja meneer wij kunnen er ook niet aan doen dat het vakantie is! (klonk heel geënerveerd)
ik: in de mail stond dat het 10 werkdagen zou duren eer ik connectie heb. nadien...
zij (onderbreekt mij): dit is niet altijd mogelijk. wat is u telefoonnummer?
ik: (geef m'n telnr). ik heb op woensdag 24 juli een mail van jullie ontvangen dat er een probleem zou zijn met belgacom
zij (onderbreekt mij weer): het is vakantie en daardoor duurt alles langer. wij wachten op belgacom.
ik leg uit dat er in die mail stond dat belgacom de lijn niet kon activeren omdat er een lopend order is. ik zeg dat ik bij belgacom geinformeerd heb en dat dit niet zo s. en als dit al zo was, dan was dit op 24 juli zeker afgesloten (dit kon nog van de, toen inmiddels uitgevoerde, installatie van mijn discovery-lijn zijn.
zij (onderbreekt mij halverwege m'n uitleg): ik heb net een mail gestuurd naar m'n contactpersoon bij belgacom. nog een prettige dag verder. en ze haakt in...

wel leuk hé: ik heb m'n factuur voor juli moeten betalen zonder dat ik connectie had en nu sturen ze al een volgende factuur voor augustus. ik ga toch afwachten om die te betalen hoor.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hallo zeg, blijf eens vriendelijk tegen de mensen... :-) Anyway nevermind.
Niet iedereen is even competent in gelijk welk bedrijf hé.
Het is vakantie en 80% van de Belgische bedrijven werkt op 40-60% van zijn capaciteiten. Have fun.

Hopelijk krijg je de flag 'time consumer' in hun klantenbestand ;)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

Ik was van plan morgen eens te bellen :-D om wat meer info te vragen over het overstappen want heb vandaag besteld maar zijn toch nog wat dingen onduidelijk. (zeker met die euphony brol waarmee dak zit)

maar vlug vraagje waar staat het de expected installation date ?
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Hier korte uitleg met wat screenshots.

als je inlogt op:
https://crm.schedom-europe.net/

dan krijg je dit scherm:
http://i18.tinypic.com/4qi5lzq.jpg

dan krijg je dit scherm:
http://i16.tinypic.com/4ue1nr5.jpg

uiteindelijk krijg je dit: (met alle info op, de expected installation date)
http://i11.tinypic.com/4y4ysds.jpg

screenies zijn in het engels had vergeten "Dutch te selecteren"
lol
Laatst gewijzigd door ReLoad op 04 aug 2007, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
bulletpower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:08
Bedankt: 1 keer

Ik heb nog nooit problemen gehad met "Sandra". Ze heeft een beetje een geenerveerde ondertoon maar nadat het gesprek op gang komt is ze erg vriendelijk en geeft ze je altijd wat uitleg bij.

Korte uitleg dat ze me ooit eens gaf , nu met de vakantie is den helft van den belgacom dienst op reis en gaat alles veel trager. Indien je nog geen adsl signaal op je lijn had kan dit 20 dagen duren.

Indien je wel al een adsl signaal had, heb je het den dag zelf ofzo (net zoals ik had).

Over die onvriendelijke hulp , je zal zelf zeer volwassen en vriendelijk geweest zijn >.<. + heb eens wat geduld. Ook het posten van een topic met als titel amateurs waarin dreigementen met advocaat enzo staan... tjah heel volwassen allemaal.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

darkzero als ik van Dommel was dan kon je nu nog 30 dagen extra wachten want jij bent iemand zonder beetje geduld vrees ik.
Mijn connectie was op minder dan 2 uur in orde dus amateurs zijn het zeker niet maar ik denk eerder dat ze bij Belgacom amateurs zijn.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ach, "Sandra" (als ze al zo heet) kan soms heel stug overkomen, op het botte af. En ja, ik kan me heel goed voorstellen dat iemand daar problemen mee heeft, en dat dit zeker niet door iedereen onder elke omstandigheid zal worden geappricieerd.

Maar de info die ze geeft is tot nu toe altijd correct gebleken, en da's meer dan ik kan zeggen dan wat ik tot nu toe aan info heb gekregen bij mijn persoonlijke problemen bij Telenet (waar het niveau soms echt wel onder alle peil is .... en andere keren dan weer tiptop), BGC (die het indertijd leuk vonden om me 3 maanden lang gewoon te beliegen ivm de exacte problemen op mijn lijn ... heb ik dus weinig goede woorden voor over) of Tele2 (waar het niveau van verstrekte informatie ergens tussen compleet hillarische onzin en "goed" kan zijn, afhankelijk van wie je aan de lijn hebt).

Het is nooit leuk als je je erop had ingesteld, en zeker niet indien men het je daarvoor misschien had doen geloven dat het allemaal al snel in kannen en kruiken zou zijn, maar indien je je het kan veroorloven, lay back and relax a bit. Van alle providers waar ik tot nu toe mee heb gewerkt, is Dommel de slechtste niet. Eerder in tegendeel. (en nee, ik zit _niet_ bij Dommel, dus dit is een vrij neutrale observatie gebaseerd op mijn eigen ervaringen)
Laatst gewijzigd door kaween op 02 aug 2007, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik ben eens daar geweest en Sandra is een heel vriendelijke vind ik, maarja, als je de ganse dag loopt te stressen kan iedereen wel eens onvriendelijk voor de dag komen hé, ik zou het voorval vergeten en eens je aangesloten bent genieten van Dommel.

Alvast welkom 8)
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

@bulletpower:
bij mij was ze anders heel erg kortaf. het zal de tijd van de maand geweest zijn zeker :wink:
mja 20 dagen. hoop dat 't niet zolang zal duren en anders mochten ze dit wel effe vermelden vind ik :eek:
tja als je zo "volwassen" reacties krijgt via telefoon en al zolang zit te wachten, dan zou je wel zo reageren

@ketter:
dat zou dan contractbreuk zijn en voldoende reden om eenzijdig op te zeggen van mijn kant, met de nodige vergoedingen als je 't slim aanpakt.
ik heb dit voorgehad bij realdsl en geloof me, als je eens met een advocaat afkomt gaat 't allemaal veel sneller
met belgacom heb ik nog nooit problemen gehad, alleen met hun prijzen :roll:

@kaween:
support telenet is idd om te janken. heb er ook al onprettige ervaring mee gehad. die durven zelfs te vragen om te kijken of m'n modem wel aanstaat als ik bel voor een storing (echt gebeurd!) :eek:
probleem is dat ik me dat "lay back and relax a bit" niet kan veroorloven. ik heb m'n connectie dagelijks nodig (mijn werk en school vriendin). ik kan nu iedere dag meerdere keen op en af pendelen tussen m'n oude en nieuwe woonst omdat ik nog altijd zonder connectie zit.

kijk mensen het is nooit leuk om voor de eerste keer naar een bedrijf te bellen en dan ineens kortaf en onvriendelijk behandeld te worden. dit laat een slechte indruk na en de eerste indruk doet 't 'm meestal, dat weet iedereen.

en jullie raden het nooit maar ik kreeg zelfs deze avond (gisteren ondertussen :wink: ) om 20u05 (wist niet dat ze toen nog werkten?) een telefoontje van dommel van een zeer kalme en vriendelijke man die nog eens vroeg achter het exacte probleem en die beloofde 't zo snel mogelijk in orde te zullen brengen. hij verontschuldigde zich ook voor zijn collega die ik enkele uren voordien aan de lijn had. dit noem ik nu klantvriendelijkheid. een pluim deze heer van dommel en nu maar hopen dat 't snel in orde komt.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Je hebt al bij "alles" gezeten: lol

support telenet is idd om te janken. heb er ook al onprettige ervaring mee

met belgacom heb ik nog nooit problemen gehad, alleen met hun prijzen

ik heb dit voorgehad bij realdsl en geloof me
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ze lezen bij dommel dus mee :)

Dommel als je dit leest, jullie zijn goed bezig (buiten dit kleine akkefietjes dan) :lol:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Coop schreef:Ze lezen bij dommel dus mee :)

Dommel als je dit leest, jullie zijn goed bezig (buiten dit kleine akkefietjes dan) :lol:
Niet iedereen is perfect. Dommel doet goed hun werk zo te zien ! :)
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

kijk mensen het is nooit leuk om voor de eerste keer naar een bedrijf te bellen en dan ineens kortaf en onvriendelijk behandeld te worden. dit laat een slechte indruk na en de eerste indruk doet 't 'm meestal, dat weet iedereen.


Zeker ...ben zelf klant bij dommel .... maar zo dingen mogen eigenlijk niet gebeuren ( onvriendelijk)... dit laat zeker een slechte indruk achter...

Dat is bij de meeste dingen zelfs belangrijk ...eerste indruk doet veel ... Bij verkoop is dat zelfs 1 van de belangrijkste , goed overkomen en spontaan...bij mijn weten , Dus zeker niet staan blaffen op iemand, die een probleem heeft ..en graag zouw willen weten waar hij/zij staat.

Ik zouw dat dus ook niet goed keuren
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

ReLoad schreef:Hier korte uitleg met wat screenshots.
...
screenies zijn in het engels had vergeten "Dutch te selecteren"
lol


Ahzo vandaar dat ik het niet vond ik heb die icoontjes nog niet ;) natuurlijk nog maar gisteren aangevraagd en alles doorgestuurd ;) dus zal nog even duuren.

Vind het wel fantastisch dat ze teruggebeld hebben om zich te excuseren en het probleem op te volgen. Bewijst toch dat ze de prioriteit bij de klant leggen en niet gewoon doen wat ze zelf willen.
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

'Sandra' is mijns inziens wat wispelturig. Ik heb al gehad dat ze overvriendelijk was en dan eens héél bot. Hangt er misschien vanaf of ze net een slecht klant heeft gehad (deze zin kan wat raar overkomen :wink:) of misschien net achter een koffie is geweest. In elk geval heb je op elke helpdesk goeie en slechte mensen. Voorlopig scoort ze nog goed voor mij.

Als het een grote helpdesk is haak je gewoon in als de medewerker zijn werk niet naar behoren doet. Bij een kleine helpdesk zoals bij Dommel gaat dat niet want die zijn maar met twee geloof ik. Dus als ze in een 'botte' bui is probeer ik toch nog tactvol te blijven, zelfs al is zij dat misschien net even niet. Weinig aan te doen.

De periode waarvoor je betaalde en nog niet van de aangevraagde diensten kan genieten is inderdaad wel straf. Die 2 à 3 weken ben je kwijt. Vraag is natuurlijk of er beters op de markt is. Mijns inzien niet. Dommel is echt wel goedkoop voor hetgeen ze leveren en al bij al heb ik weinig doorslaggevende problemen met hen....
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ach, ik heb al vaak genoeg naar Dommel gebeld (destijds). Sandra ook al een paar keer aan de lijn gehad. Leuke babbels mee gehad :). Heel veel ligt ook aan je eigen ingesteldheid en werkdruk aan de andere kant natuurlijk. Ik klink ook niet altijd even vriendelijk aan de telefoon :)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zit Sandra daar dan helemaal alleen? dat verklaart dat ik al 4 dagen wacht op antwoord op mijn mailke :wink: ze garanderen antwoord binnen de 5 dagen, 't zal mij benieuwen
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

View Ticket: 143900 Reply to Ticket - Close Ticket
Status: OPEN
Date Opened: Monday, 14 May 2007, 9:02 a.m

4 dagen is niets :)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Xi schreef:View Ticket: 143900 Reply to Ticket - Close Ticket
Status: OPEN
Date Opened: Monday, 14 May 2007, 9:02 a.m

4 dagen is niets :)

jawatte :roll: maar ja, ben dat gewoon ... telenet beantwoordde nooit mailkes :?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

xenne schreef:jawatte :roll: maar ja, ben dat gewoon ... telenet beantwoordde nooit mailkes :?


Zou me sterk verbazen ... ik heb in mijn tijd bij Telenet wel honderden mailtjes beantwoord ;)
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb tot nu toe altijd een perfecte service gehad van Dommel.
De weinige problemen die ik had zijn altijd correct en tijdig opgelost.

Als iemand echter andere ervaringen heeft, heeft hij dat recht om dat te posten zonder daarvoor een ganse meute over hem heen te krijgen.

Als ze je binnen de 10 dagen beloven is dat 10 dagen. Als je dan op dag 12 even informeert hoe het zit, dan ben je niet ongeduldig, maar dan vraag je gewoon aan de andere om zich te houden aan wat afgesproken is.

En dit is niet over Dommel, maar in het algemeen over veel bedrijven :
Ik ben dat eeuwige excuus van "het is vakantieperiode" kotsbeu.
Van juni tot september is het vakantie. In November zijn er veel feestdagen en december/januari is het kerstfeest. Kom nou, dan moeten ze zich maar beter organiseren. Ik betaal voor de dienstverlening in juli en augustus toch ook niet minder dan de andere maanden.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

xenne schreef:
Xi schreef:View Ticket: 143900 Reply to Ticket - Close Ticket
Status: OPEN
Date Opened: Monday, 14 May 2007, 9:02 a.m

4 dagen is niets :)

jawatte :roll: maar ja, ben dat gewoon ... telenet beantwoordde nooit mailkes :?

Ik dacht dat ik alleen was.
View Ticket: 148925 Reply to Ticket - Close Ticket
Status: OPEN
Date Opened: Wednesday, 13 June 2007, 9:00 a.m.

Nog geen reply op gehad. Ge zou toch denken dat ze af en toe eens hun open tickets oplijsten en alsnog afhandelen eh?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

En is het probleem dan nog niet opgelost ?
Ik had onlangs een probleem met de bereikbaarheid van nieuwsgroepen.
Had dit hier ook gepost en een ticket aangemaakt.
Enkele dagen later was alles opgelost, en ik heb dan maar zelf het ticket gesloten.
Als je probleem echter niet opgelost is, dan is het toch normaal dat je terug contact neemt.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

dietervanb schreef:En is het probleem dan nog niet opgelost ?
Ik had onlangs een probleem met de bereikbaarheid van nieuwsgroepen.
Had dit hier ook gepost en een ticket aangemaakt.
Enkele dagen later was alles opgelost, en ik heb dan maar zelf het ticket gesloten.
Als je probleem echter niet opgelost is, dan is het toch normaal dat je terug contact neemt.
Het probleem is ondertussen opgelost, maar ik verwacht wel degelijk feedback!
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Ik snap niet dat mensen bepaalde dingen goedpraten door er wat excuses tegenaan te smijten.
Even ter zijde, ik heb niets met heel dit verhaal te maken, en ik heb geen dommel, maaaar:

1. Een klant heeft geen boodschap aan 'het ligt bij de vendor' of 'het is vakantie'. Tuurlijk begrijp ik wel dat dat factoren zijn die meespelen, maar het gaat hier om U klant.
2. Als de topicstarter niet heeft overdreven, dan vindik da toch wat cru.
Onvriendelijkheid bij communicatie met UW klanten kan niet door de beugel.
De klant betaald, het bedrijf levert met de glimlach de service die beloofd is.
3. Ik krijg hier het sch**t van al die schoothondjes met oogkleppen die dommel de hemel inprijzen. Als iemand hier een klacht heeft over een ISP, dan heeft NIEMAND er boodschap aan dat jij hier zit de spammen hoe goed u connectie wel is, en dat de topicstarter wel aan het 'liegen' zal zijn, gebaseerd op u ervaringen met die ISP.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Genghis schreef:Ik snap niet dat mensen bepaalde dingen goedpraten door er wat excuses tegenaan te smijten.
Even ter zijde, ik heb niets met heel dit verhaal te maken, en ik heb geen dommel, maaaar:

1. Een klant heeft geen boodschap aan 'het ligt bij de vendor' of 'het is vakantie'. Tuurlijk begrijp ik wel dat dat factoren zijn die meespelen, maar het gaat hier om U klant.
2. Als de topicstarter niet heeft overdreven, dan vindik da toch wat cru.
Onvriendelijkheid bij communicatie met UW klanten kan niet door de beugel.
De klant betaald, het bedrijf levert met de glimlach de service die beloofd is.
3. Ik krijg hier het sch**t van al die schoothondjes met oogkleppen die dommel de hemel inprijzen. Als iemand hier een klacht heeft over een ISP, dan heeft NIEMAND er boodschap aan dat jij hier zit de spammen hoe goed u connectie wel is, en dat de topicstarter wel aan het 'liegen' zal zijn, gebaseerd op u ervaringen met die ISP.


Amen to that !
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

dietervanb schreef:Als ze je binnen de 10 dagen beloven is dat 10 dagen. Als je dan op dag 12 even informeert hoe het zit, dan ben je niet ongeduldig, maar dan vraag je gewoon aan de andere om zich te houden aan wat afgesproken is.

En dit is niet over Dommel, maar in het algemeen over veel bedrijven :
Ik ben dat eeuwige excuus van "het is vakantieperiode" kotsbeu.
Van juni tot september is het vakantie. In November zijn er veel feestdagen en december/januari is het kerstfeest. Kom nou, dan moeten ze zich maar beter organiseren. Ik betaal voor de dienstverlening in juli en augustus toch ook niet minder dan de andere maanden.


Dat is toch wat ik ook aanhaalde. :???:
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2007, 18:51

Ge ziet da de meeste hier thuis nooit een eigen zaak hebben gehad :? Vakantie is altijd drukker, omdat niet enkel personeel in verlof gaat, maar ook: de mensen hebben tijd, dus doen ze dingen die ze niet doen als ze geen tijd hebben... En alst dan wa druk wordt moeten ze nog altijd vriendelijk en beleefd blijven, maar het valt wel te begrijpen... en dat is niet enkel over isp's maar ook over andere bedrijven... Als ge echt ni me vakantieperiode kunt leven, dan zijt ge beter af met een groot bedrijf, die dat kunnen opvangen, bij kleinere bedrijven is dit veel moeilijker...
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Als je niet kan leven met het feit dat je personeel vakantie heeft en dat mensen in die periode meer tijd hebben, dan begin je best misschien geen eigen zaak :twisted:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Petrikske schreef:*zucht*
Heb hetzelfde voorgehad, ook wij hebben hier lang moeten wachten.
Feit is wel dat wij rustig en beleefd konden blijven aan de telefoon.
Hierdoor bleef werknemer van Dommel ook vriendelijk tegen ons.
Belgacom is naar alle waarschijnlijkheid de dader.
Als je Adsl besteld bij een andere ISP dan bij hen mag je de maximum termijn uitzitten en wachten tot wanneer ze zin hebben om het Adsl signaal op jou lijn te activeren.
Daar staat een max. termijn op waarbinnen het Adsl signaal actief moet zijn geworden op jou lijn.
Denk dat het iets van 14 dagen is maar SLA ME NIET DOOD WANT IK BEN ER NIET ZEKER VAN.

Iemand zal me dus moeten verbeteren als ik fout ben.

Denk dat je weinig reden hebt om pissig te zijn op Dommel, voor hen is het immers altijd hetzelfde liedje -> "aan handen en voeten gebonden door BC"

Ga nu es uitwaaien of zo, komt zeker allemaal wel in orde.

En mensen afblaffen helpt je geen stap vooruit.


Ik snap niet waarom iedereen vind dat als men een product bestelt bij dommel dat men dan BGC verantwoordelijk moet houden als Dommel gewoon zijn 10 dagen termijn verandert naar 20 dagen hebben ze dit probleem niet het is maar hoe je de klant informeert en aangezien dit blijkbaar meer voorkomt is het zeker verstandig om deze termijn te voorzien. Dit wil niet zeggen dat ze het niet sneller mogen kunnen afhandelen maar op zijn minst hebben ze hun klanten geïnformeerd, dit is waar ze nu de fout in gaan, ze hadden dit kunnen voorzien en hun klanten of nieuwe klanten kunnen informeren.
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Heel veel ligt ook aan werkdruk aan de andere kant natuurlijk. Ik klink ook niet altijd even vriendelijk aan de telefoon :)

Zo... volkome mee eens
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2007, 18:51

elldiablo schreef:
Heel veel ligt ook aan werkdruk aan de andere kant natuurlijk. Ik klink ook niet altijd even vriendelijk aan de telefoon :)

Zo... volkome mee eens

+2
kzou ni graag op een helpdesk werken :?
@dietervanb: het gaat hem niet over het feit of ge het kunt hebben dat uw personeel vakantie neemt... iedere goede baas kan dat hebben, wat zijt ge met personeel dat niet gemotiveerd is omdat ze weinig vakantie krijgen? Ze moeten vriendelijk blijven, no mather what, maar soms lukt da ni altijd goed en de grootste oorzaak is nog altijd stress...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ditCh schreef:
xenne schreef:jawatte :roll: maar ja, ben dat gewoon ... telenet beantwoordde nooit mailkes :?


Zou me sterk verbazen ... ik heb in mijn tijd bij Telenet wel honderden mailtjes beantwoord ;)

had je niet gezegd dat je bij telenet SOLUTIONS werkte? dus heeft niet met zijn onbeantwoorde mailtjes te maken?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Ofloo schreef:Ik snap niet waarom iedereen vind dat als men een product bestelt bij dommel dat men dan BGC verantwoordelijk moet houden als Dommel gewoon zijn 10 dagen termijn verandert naar 20 dagen hebben ze dit probleem niet het is maar hoe je de klant informeert en aangezien dit blijkbaar meer voorkomt is het zeker verstandig om deze termijn te voorzien. Dit wil niet zeggen dat ze het niet sneller mogen kunnen afhandelen maar op zijn minst hebben ze hun klanten geïnformeerd, dit is waar ze nu de fout in gaan, ze hadden dit kunnen voorzien en hun klanten of nieuwe klanten kunnen informeren.


Het is omdat Belgacom de boot afhoud tot het niet langer kan.
Als Dommel gaat zeggen "okay ,vanaf nu 20 dagen", dan kan elke nieuwe klant 20 dagen wachten vooraleer hij op het Dommel netwerk kan.
De manier zoals het nu in z'n werk gaat is gewoon een zooitje, actie parapluutje open trekken is oh zo populair nu.

Sorry voor de TS maar ik ben alvast geneigt om Dommel heel veel krediet te geven.
Gewoon vanwege het feit dat ze hele sterke producten aanbieden.
We kunnen nu wel blijven kankeren dat de helpdesk onderbemand is, maar wat moet Dommel dan doen?
Degelijke helpdesk uitbouwen maar een internetabo aanbieden van 12Gig voor EUR 42 of zoiets?

En we kunnen eigenlijk totaal niet oordelen over hetgene wat precies gebeurd is tijdens dat telefoongesprek.
Daarvoor hebben we immers de geluidsband van dat gesprek nodig.


De mens is een raar beestje, en goed kunnen opschieten met alle beestjes is een kunst.

ID [001] 27780
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”