Iemand al 6Mbps van de oude premium-klanten?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

booker schreef:Ik had ook geen geduld en de helpdesk dan maar gebeld, dewelke dacht :-) dat de migratie tegen 1 september 2007 zou moeten klaar zijn voor ALLE scarlet klanten

Ze hebben blijkbaar nieuwe helpdeskmedewerkers.
Iemand die kan denken! :eek:

Nog zo'n 30 keer slapen en dan weten we het. :wink:
gamevampy
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2007, 19:05
Locatie: Brugge
Contacteer:

we kunnen maar hopen,
machteloos zijn we toch.. :roll:
Afbeelding
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

Gisteren nog eens naar de helpdesk gebeld, en de migratie naar 6Mbps heeft een KLEINE vertraging :lol: , namelijk tegen begin oktober 2007 ZOU alles klaar moeten zijn. :!:
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

Gisteren nog eens naar de helpdesk gebeld, en de migratie naar 6Mbps heeft een KLEINE vertraging :lol: , namelijk tegen begin oktober 2007 ZOU alles klaar moeten zijn. :!:
krispa
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:42
Locatie: Olen

[quote="booker"]Ik had ook geen geduld en de helpdesk dan maar gebeld, dewelke dacht :-) dat de migratie tegen 1 september 2007 zou moeten klaar zijn voor ALLE scarlet klanten[/quote]

Vandaag naar scarlet facturatiedienst gebeld. Ben al sinds enkele maanden aan 30Gb volume aan't surfen maar nog steeds met 3.3Mb (2.8Mb laatste test) en de prijs is ook niet ok. Deze is voor bestaande klanten nog steeds 39,49 euro (nieuwe of zij die nog niet zo lang klant zijn betalen 34,95). Zou volgens deze dienst automatisch aangepast worden in september maar... oeps, bij eventjes nakijken zal dat toch wat langer duren, maar ze konden de prijs voor mij nu al wel in orde brengen. Besluit: voor een hogere snelheid nog even geduld maar als ge al wat wil besparen op de abonnementskosten, bellen naar 02/2752727. Wanneer je dit niet doet blijf je volgens mij 4,54 euro teveel betalen, eeuwig en drie dagen.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Na maanden zagen bij de helpdesk voor een upgrade van mijn 3.3 Mbps profiel naar 6Mbps zie ik plost dat ze een upgrade deden van 3.3Mbps naar 4.5Mbps (en upload van 384 naar 512).
Aleen krijg ik geen verbinding meer met scarlet: dsl lampje OK, internet lampje noppes. Hele weekend zonder internet!
Thanks scarlet!
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

ik zit hier nog altijd mooi met mijn oude snelheid (384 kbps up), volgens mij is scarlet hun tactiek: Wie niet zaagt passen we niet aan
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

Pff, hier ook nog altijd niks :-(
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

seagull schreef:Na maanden zagen bij de helpdesk voor een upgrade van mijn 3.3 Mbps profiel naar 6Mbps zie ik plost dat ze een upgrade deden van 3.3Mbps naar 4.5Mbps (en upload van 384 naar 512).
Aleen krijg ik geen verbinding meer met scarlet: dsl lampje OK, internet lampje noppes. Hele weekend zonder internet!
Thanks scarlet!
Belgacom zal het verkeerde profiel op je lijn gezet hebben. Vervang eens je gebruikersnaam ipv @SCARLET door @PLANET.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

lithion schreef:
seagull schreef:Na maanden zagen bij de helpdesk voor een upgrade van mijn 3.3 Mbps profiel naar 6Mbps zie ik plost dat ze een upgrade deden van 3.3Mbps naar 4.5Mbps (en upload van 384 naar 512).
Aleen krijg ik geen verbinding meer met scarlet: dsl lampje OK, internet lampje noppes. Hele weekend zonder internet!
Thanks scarlet!
Belgacom zal het verkeerde profiel op je lijn gezet hebben. Vervang eens je gebruikersnaam ipv @SCARLET door @PLANET.

Oeps :oops: Had de router op het verkeerde koperpaar aangesloten na de installatie van een asterisk voipbox.
Op het andere koperpaar had ik voor de verhuis tijdelijk een Belgacom ADSL abbo.
My mistake dus, en scarlet paste dus helemaal niets aan ... :cry:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
jjvk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 sep 2007, 21:37

Ik wacht ook nog naar die fameuze 6 Mbps.
Gegradeerd geworen naar 1 Mbps en momenteel naar 0.800.
Dus Scarlet enorme Sprint op het internet.
Sta bijna stil
JanS
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2007, 10:21

Is deze lijn upgrade ook voor bussines klanten?

Ik ben hier bij dit bedrijf net begonnen en moet de volledige IT overnemen van een externe firma die er een puinhoop van gemaakt hebben (software firma die dacht dat ze netwerk en servers wel aankonden ...)

Anyway, we werken hier met een HQ en 2 branch offices, de branches hebben Telenet lijnen en de HQ heeft een Scarlet abonnement met vast IP (dat is de enige info die ik momenteel heb, de externe firma heeft me nog steeds de documenten van de lijn niet bezorgd)

Om het VPN traffiek vlot te doen lopen zou de upload en download hier omhoog moeten, maar als normaal gezien de lijn standaard al geupgrade moet worden (nu staat ze precies op 3,3/256) dan is dat al een dik probleem aan de kant.
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

Nog maar eens gebeld waarom het zooooo lang duurt, die migratie naar 6Mbps.
Volgens de heldeskmedewerker werd de migratie van bovenaf weer uitgesteld, waarschijnlijk begin volgend jaar (2008).
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Mooi, dan lopen ze al een jaar achter op hun beloften.

Noemen ze dat dan leugenaars? :?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

En te zeggen dat de leuvenaars nu naar 24 Mbit gaan bij Dommel...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Scarlet is niet actief in Leuven, dacht ik.
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Lord Utopia schreef:Scarlet is niet actief in Leuven, dacht ik.

Scarlet is nergens erg actief behalve in het versturen van de rekening. :wink:
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Vandaag gebelt met de helpdesk....

zit 2.6 km van de centrale en kan blijkbaar geen 6 megabit krijgen daar mijn afstand te ver is???


Ook gevraagd waarom ik nog steeds moest bijbetalen om de 4 megabit te hebben?? Blijkbaar is het vanaf nu niet meer nodig, zou dadelijk geregeld worden, maar dan vroeg ik wat met al het geld dat ik tot nu toe dan teveel betaalde??? tja terugwerkende kracht ging niet, klant moet dit zelf vragen, automatisch mag dit niet, dus ... als je ze niet naar vraagt om dit aan te passen, blijf je teveel betalen.. Je bent al een oudere klant dus... Betaal maar meer.... 6 megabit?? nee meneer gaat niet je zit te ver van de centrale.. 2.6 km is al te ver volgens hun om een hoger profiel te krijgen...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

2.6 km is genoeg voor 4 Mb, mss zelfs 5.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

stefke schreef:Ook gevraagd waarom ik nog steeds moest bijbetalen om de 4 megabit te hebben?? Blijkbaar is het vanaf nu niet meer nodig, zou dadelijk geregeld worden, maar dan vroeg ik wat met al het geld dat ik tot nu toe dan teveel betaalde???
Het is een andere formule en klanten worden niet automatisch gewijzigd naar een nieuw tariefplan. Als je van het nieuwe tariefplan wil genieten ga je in feite een nieuw contract aan.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Pas op! Nu zit je weer een jaar vast!
Woiiftm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mar 2006, 01:48

lithion schreef:
stefke schreef:Ook gevraagd waarom ik nog steeds moest bijbetalen om de 4 megabit te hebben?? Blijkbaar is het vanaf nu niet meer nodig, zou dadelijk geregeld worden, maar dan vroeg ik wat met al het geld dat ik tot nu toe dan teveel betaalde???
Het is een andere formule en klanten worden niet automatisch gewijzigd naar een nieuw tariefplan. Als je van het nieuwe tariefplan wil genieten ga je in feite een nieuw contract aan.
Als je van tariefplan wijzigt krijg je dan ook een nieuwe loginID of blijft alles bij het oude?
MisterGasman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jan 2008, 23:36

Ik heb scarlet Unlimited al een jaar of 2.
Ik wacht wel al een jaar op die update van 3.3 naar 6 mbs(of toch in die buurt) .
Moet ik nu ook een nieuw contract aangaan om die update te krijgen ofzo?
Want Scarlet kan hun klanten lekker lang aan het lijntje houden :(

Ik zie geen update staan als optie dus ik veronderstel van niet.
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

Nog maar eens met de helpdesk gebeld.
Zij zouden een ticketje aanmaken en ik zou dan in kennis gesteld worden over de juiste datum dat de migratie naar 6M door zou gaan.

Het is een lachertje aan het worden.
Zij houden mij al aan het lijntje sinds september 2007

Misschien kan STUG iedereen hier helpen????????
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

En wat kan STUG doen denk je?
Juist ja ... NIKS.
Veel blabla ... weinig boem boem.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

we wachten er allemaal op :(
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

zodra dommel hier beschikbaar is met adsl2+ of vdsl2 pak ik mijn valiezen, of ik nu 6Mbps heb tegen dan of niet, scarlet heeft het lang genoeg uitgehangen :(
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

MisterGasman schreef:Ik heb scarlet Unlimited al een jaar of 2.
Ik wacht wel al een jaar op die update van 3.3 naar 6 mbs(of toch in die buurt) .
Moet ik nu ook een nieuw contract aangaan om die update te krijgen ofzo?
Want Scarlet kan hun klanten lekker lang aan het lijntje houden :(

Ik zie geen update staan als optie dus ik veronderstel van niet.

Ik ben na 10 jaar Scarlet (ex Planet Internet) en na 1 jaar zagen voor een 6mbs upgrade naar edpnet overgestapt. Ik heb nu mijn 6 mbs profiel en betaal 10 euro minder per maand. :lol:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Mr.T schreef:En wat kan STUG doen denk je?
Juist ja ... NIKS.
Veel blabla ... weinig boem boem.


We kunnen enkel ons best doen en zijn daarbij afhankelijk van Scarlet natuurlijk :evil:
Dus hou die praat a.u.b. voor je eigen in het vervolg :x
En ja, we kaarten het opnieuw aan.
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

seagull schreef:Ik ben na 10 jaar Scarlet (ex Planet Internet) en na 1 jaar zagen voor een 6mbs upgrade naar edpnet overgestapt. Ik heb nu mijn 6 mbs profiel en betaal 10 euro minder per maand. :lol:


Hoe zit het met je telefoon dan?

Zelf heb ik Scarlet One en zoek iets vergelijkbaars.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Vladimirke schreef:Hoe zit het met je telefoon dan?

Zelf heb ik Scarlet One en zoek iets vergelijkbaars.

Juist. Ik hoor hier heel veel mensen vertellen dat ze bij een andere provider wel hun 6 Mbs profiel krijgen, maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat ze voor hun telefoon dan een aparte Belgacom-lijn moeten nemen. Het is immers bij Scarlet One precies die combinatie telefoon/internet op dezelfde kabel die er voor zorgt dat sneller op een lager profiel moet worden geschakeld om de kwaliteit van de telefoonlijn te verzekeren. Men zou alleen van Scarlet moeten eisen dat ze dit vooraf verwittigen wanneer dit het geval is.
Misschien zou omschakelen naar VOIP hier een oplossing kunnen bieden, maar dat zullen ze bij Scarlet ook wel weten, en ik heb geen idee hoe het dan zit met de gebruikte telefoontoestellen en nummers.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Vadimirke .. ik ga van scarlet one overstappen op Bgc discoveryline + fritzbox +VOIPcheap + dommel netconnect

Is nen grotere boterham als scarlet ... Maar met de wisselvallige snelheden en slechte support hebben ze er bij mij ook gelegen.
Wegens slechte stabiliteit hier ga ik ook niet naar resellers van scarlet aangezien ik vrees dat het probleem dan wel is kan blijven ;) £

Echt alternatief voor scarlet met VODSL is er niet .. je zal VOIP moeten nemen. Wil je niet zelf alles configureren kan je mssn bij TELE2 all in gaan.
Enfin jah daar waar ze een eigen netwerk hebben mssn geen slechte keuze.. maar lees hun forum er ook eens op na:)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb al eens bij Dommel en Edpnet gekeken maar zal nu nog eens kijken met de calculator erbij. :wink:
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Vladimirke schreef:
seagull schreef:Ik ben na 10 jaar Scarlet (ex Planet Internet) en na 1 jaar zagen voor een 6mbs upgrade naar edpnet overgestapt. Ik heb nu mijn 6 mbs profiel en betaal 10 euro minder per maand. :lol:


Hoe zit het met je telefoon dan?

Zelf heb ik Scarlet One en zoek iets vergelijkbaars.

Voor mijn foon gebruik ik voip: uitgaand verkeer via 3starsnet, binnenkomend verkeer via Belgacom.
Voipbox van Nextnet, werkt perfect.
Fax komt binnen met fax2mail van 3starsnet en gaat buiten over voip.
Heb één Linksys SPA922 en verder een Tiptel wireless server 600v3 en enkele Tiptel Z-5020 dect handsets.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
jsierens
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007, 14:47

rolandvc schreef:Het is immers bij Scarlet One precies die combinatie telefoon/internet op dezelfde kabel die er voor zorgt dat sneller op een lager profiel moet worden geschakeld om de kwaliteit van de telefoonlijn te verzekeren.


Ik zie niet goed het verband. Voor mijn internet toegang wil ik ook een stabiele verbinding.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Misschien een zéér domme vraag, maar heeft er momenteel al iemand met een oud abonnement een upgrade gehad van 3,3Mbps naar 6Mbps met 'Scarlet Unlimited'?
Ik wacht al ongeveer anderhalf jaar en het begint nu toch stillekensaan mijn kl*t*n uit te hangen. :evil:
wds900
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:48
Locatie: De Klinge
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Ja hoor!
Gewoon vriendelijk bellen naar de technische helpdesk en als je waarden ok zijn surf je 3 werkdagen later aan 6Mbps. :wink:
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Net gebeld met de technische dienst, en volgens hen zou een upgrade naar 6 Mbps connectieproblemen opleveren, dit ondanks mijn goede snelheidsresultaten! Ik heb mijn twijfels?

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 2828 kbit/s or 354 kbyte/s
- Upload speed : 300 kbit/s or 38 kbyte/s
Tue Mar 25 2008 at 14:05:57 UTC+0100

Hieronder zijn de waarden van mijn modem-router:


Downstream - Upstream
Data rate (Kbps) 3328 - 384

Noise margin (dB) 25.4- 26.0

Output power (dBm) 18.4- 11.9

Attenuation (dB) 27.0 - 12.0
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

welk is dat telefoonnumer van de technische dienst want als ik bel krijg ik zo'n helpdesk-figuurke dat enkel zegt "zal eens een ticketje aanmaken" :evil:
wds900
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:48
Locatie: De Klinge
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

02 275 27 27, maandag tot zaterdag van 9u tot 17u30
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”