GeertAki schreef:1) Als de Fritz!Box gebruikt wordt om via de vaste lijn te telefoneren, is het signaal duidelijk minder goed dan wanneer de Fritz!Box niet tussen muur en telefoontoestel staat. Dit is echter niet echt een probleem, want de bedoeling is om via VOIP te bellen.
Dat is vreemd. Ik heb al met verschillende fritz!boxen gewerkt, en merk geen enkel verschil hierin. Heb je dat met beide FXO poorten? Anders eventueel uw garantie laten werken.
GeertAki schreef:2) Via VOIP (voipcheap) kan soms geen verbinding worden gemaakt (of duurt het lang).
Dat probleem heb ik niet. Heb je dat ook met andere VOIP providers, of enkel met Voipcheap?
PS. Plaats altijd een # achter uw nummer, dan belt hij sneller.
GeertAki schreef:3) Mijn eerste testgesprek werd afgebroken na 1 minuut.
Als je voipcheap nog niet betaald hebt, breken ze het gesprek af na één minuut (enfin, dat was vroeger toch zo). Misschien was dat toen het geval? Het kan natuurlijk ook zijn dat uw Internet verbinding toen net verbroken was; dit kan je nakijken in de log van de Fritz!box.
GeertAki schreef:De kwaliteit van de gesprekken is met de auto-detect functie van adsl-signaal super! (edpnet 6Mbps)
Er is nog een tweede instelling "always use voice coding in fixed-line network quality" die je best kan aanzetten, en "Use Voice Activation Detection (VAD)" zet je best uit.
Normaal gezien zou hij dan de G711 codec moeten verkiezen. Bij de recentere firmware versies van je ook zien welke codec effectief gebruikt werd per gesprek.