Uitdaging voor Belgacom
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
Ik heb de Belgacom techniekers voor een leuke uitdaging geplaatst: ik verhuis mijn bgc lijn naar een ander adres, waarbij ik mijn vdsl omzet in adsl time (voor behoud bgctv). Dit alles op het primaire koperpaar.
Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.
I know: dit is gedoemd om kompleet te mislukken. Ik ben zelf extreem benieuwd hoe die mensen (die er bij mijn vorige verhuis er zelfs niet in geslaagd waren om mijn telefoonnummer te behouden) het er gaan van afbrengen. Ik heb een jaar na die verhuis nog een een schrijven ontvangen van BGC voor de aansluiting ervan (+ 30 euro verplaatsingskosten op de factuur voor een afspraak die niet hoefde door te gaan aangezien die verhuis al een jaartje geleden was uitgevoerd)
wordt vervolgd...
Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.
I know: dit is gedoemd om kompleet te mislukken. Ik ben zelf extreem benieuwd hoe die mensen (die er bij mijn vorige verhuis er zelfs niet in geslaagd waren om mijn telefoonnummer te behouden) het er gaan van afbrengen. Ik heb een jaar na die verhuis nog een een schrijven ontvangen van BGC voor de aansluiting ervan (+ 30 euro verplaatsingskosten op de factuur voor een afspraak die niet hoefde door te gaan aangezien die verhuis al een jaartje geleden was uitgevoerd)
wordt vervolgd...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
LOLSiglo schreef:Ik heb de Belgacom techniekers voor een leuke uitdaging geplaatst: ik verhuis mijn bgc lijn naar een ander adres, waarbij ik mijn vdsl omzet in adsl time (voor behoud bgctv). Dit alles op het primaire koperpaar.
Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.
I know: dit is gedoemd om kompleet te mislukken. Ik ben zelf extreem benieuwd hoe die mensen (die er bij mijn vorige verhuis er zelfs niet in geslaagd waren om mijn telefoonnummer te behouden) het er gaan van afbrengen. Ik heb een jaar na die verhuis nog een een schrijven ontvangen van BGC voor de aansluiting ervan (+ 30 euro verplaatsingskosten op de factuur voor een afspraak die niet hoefde door te gaan aangezien die verhuis al een jaartje geleden was uitgevoerd)
wordt vervolgd...
dat wordt 1k+ factuur
kan je alle gesprekken opnemen mss?
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 14 apr 2006, 21:16
daar is toch niks aan, laat uwe retour ook links of rechts snijden zodat deze niet over de kop van de kabel gaat. dan kunt u perfect daar 2 adsl's op zetten zonder storing.
Doet ook iets bij Belgacom...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waarom raw copper... kost alléén maar meer dan een discovery.Siglo schreef:Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 156#121156r2504 schreef:Waarom raw copper... kost alléén maar meer dan een discovery.
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Ik_w ... lefoonlijn
internet, fiber & telephony
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In theorie ja, maar je krijgt toch geen SLA... en of het zin heeft is dan weer afhankelijk van de afstand (zou het dan eerder kiezen als ik op een grotere afstand zat dan wanneer ik dichtbij een centrale zou wonen).
-
- Elite Poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
die links bevestigen alleen maar zijn punt ..EDPnet schreef:http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 156#121156r2504 schreef:Waarom raw copper... kost alléén maar meer dan een discovery.
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Ik_w ... lefoonlijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
- Locatie: Gent
- Bedankt: 5 keer
Belgacom laat maar 1 Discovery Line per klant toe.r2504 schreef:Waarom raw copper... kost alléén maar meer dan een discovery.Siglo schreef:Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.
Klopt volledig maar je kan bij EDPnet een SLA aanvragen en die zijn niet zo duur. Natuurlijk in combinatie met de meerkost voor raw copper.... Nu je hebt niks voor niks. Voor qualiteit betaal je natuurlijkr2504 schreef:In theorie ja, maar je krijgt toch geen SLA... en of het zin heeft is dan weer afhankelijk van de afstand (zou het dan eerder kiezen als ik op een grotere afstand zat dan wanneer ik dichtbij een centrale zou wonen).
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
Ik heb even getwijfeld om de sla te nemen, maar ik ga toch een backup dsl hebben met die adsl time...
Nog niets gehoord van EDPnet, binnen de hoeveel tijd zou die lijn normaal gezien moeten opgeleverd worden? Vergis ik mij dat Belgacom binnen de 7 dagen of zo de lijn moet actief maken?
Nog niets gehoord van EDPnet, binnen de hoeveel tijd zou die lijn normaal gezien moeten opgeleverd worden? Vergis ik mij dat Belgacom binnen de 7 dagen of zo de lijn moet actief maken?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
een verhuis van een lijn is gemiddeld een tiental werkdagen.Siglo schreef:Ik heb even getwijfeld om de sla te nemen, maar ik ga toch een backup dsl hebben met die adsl time...
Nog niets gehoord van EDPnet, binnen de hoeveel tijd zou die lijn normaal gezien moeten opgeleverd worden? Vergis ik mij dat Belgacom binnen de 7 dagen of zo de lijn moet actief maken?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
- Locatie: Gent
- Bedankt: 5 keer
De verhuis mss wel, maar de nieuwe installatie (EDPnet met raw copper) zou toch sneller moeten geen.hollebollegijs schreef:een verhuis van een lijn is gemiddeld een tiental werkdagen.Siglo schreef:Ik heb even getwijfeld om de sla te nemen, maar ik ga toch een backup dsl hebben met die adsl time...
Nog niets gehoord van EDPnet, binnen de hoeveel tijd zou die lijn normaal gezien moeten opgeleverd worden? Vergis ik mij dat Belgacom binnen de 7 dagen of zo de lijn moet actief maken?
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
En fase 1 mislukt...
Vandaag dagje verlof genomen en vruchteloos gewacht van 9:00 tot 18:00 op de Belgacom technieker.
Gebeld met Edpnet: afspraak was inderdaad voorzien voor vandaag, zij hebben geen ander bericht van Belgacom ontvangen.
Gebeld met Belgacom: "Via andere provider? Ah, dan is dat waarschijnlijk in orderaanneming... Ik zie kan hier niks zien over een afspraak. Ik contacteer de technische dienst en bel u terug..." not...
En wie durft nu nog zeggen dat Belgacom alternatieve providers niet saboteert. Een afspraak die 14 (!!) dagen geleden is gemaakt gewoon niet uitvoeren, zonder enige verwittiging of zelfs poging tot excuus. Precies zoals ik verwacht had trouwens: ik begin de Belgacom praktijken goed te kennen.
Vandaag dagje verlof genomen en vruchteloos gewacht van 9:00 tot 18:00 op de Belgacom technieker.
Gebeld met Edpnet: afspraak was inderdaad voorzien voor vandaag, zij hebben geen ander bericht van Belgacom ontvangen.
Gebeld met Belgacom: "Via andere provider? Ah, dan is dat waarschijnlijk in orderaanneming... Ik zie kan hier niks zien over een afspraak. Ik contacteer de technische dienst en bel u terug..." not...
En wie durft nu nog zeggen dat Belgacom alternatieve providers niet saboteert. Een afspraak die 14 (!!) dagen geleden is gemaakt gewoon niet uitvoeren, zonder enige verwittiging of zelfs poging tot excuus. Precies zoals ik verwacht had trouwens: ik begin de Belgacom praktijken goed te kennen.
Siglo schreef:En fase 1 mislukt...
Vandaag dagje verlof genomen en vruchteloos gewacht van 9:00 tot 18:00 op de Belgacom technieker.
Gebeld met Edpnet: afspraak was inderdaad voorzien voor vandaag, zij hebben geen ander bericht van Belgacom ontvangen.
Gebeld met Belgacom: "Via andere provider? Ah, dan is dat waarschijnlijk in orderaanneming... Ik zie kan hier niks zien over een afspraak. Ik contacteer de technische dienst en bel u terug..." not...
En wie durft nu nog zeggen dat Belgacom alternatieve providers niet saboteert. Een afspraak die 14 (!!) dagen geleden is gemaakt gewoon niet uitvoeren, zonder enige verwittiging of zelfs poging tot excuus. Precies zoals ik verwacht had trouwens: ik begin de Belgacom praktijken goed te kennen.
Dat is nu eens typisch Belgacom. Ze zijn zo arrogant, zo duur, zo willen niet innoveren, ze houden de Belgen gegijzeld met hun 4Mbits lijntjes. Welkom in de pré-historie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
pm je nummer eens, zal ik eens kijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
maar je had toch een belgacom lijn?Siglo schreef:Het wordt een raw copper dsl, de lijn heeft nog geen nummer.hollebollegijs schreef:pm je nummer eens, zal ik eens kijken.
- Styno
- Elite Poster
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
- Locatie: Somewhere over the rainbow....
Hela, niet valsspelen heehollebollegijs schreef:pm je nummer eens, zal ik eens kijken.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
Die wordt pas in een tweede beweging verhuisd. Intussen is de technieker onverwachts opgedoken en is de edpnet liijn actief... op het primaire paar.hollebollegijs schreef:
maar je had toch een belgacom lijn?
Nu durf ik er veel op verwedden dat ze bij de verhuis van mijn Belgacom lijn mijn Edpnet er weer gaan afgooien...
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
And they fucked up again... zoals verwacht.
Vandaag moest de verhuis gebeuren van mijn oorspronkelijke lijn naar het tweede koperpaar.
En nou heb ik niets meer... twee koperparen die op 9M syncen en geen enkele login die werkt (geen pppoe negotation mogelijk).
En de bij de dienst storingen kunnen ze dit zelfs niet nakijken. Mooie service bij Belgacom beweren sommigen?
Vandaag moest de verhuis gebeuren van mijn oorspronkelijke lijn naar het tweede koperpaar.
En nou heb ik niets meer... twee koperparen die op 9M syncen en geen enkele login die werkt (geen pppoe negotation mogelijk).
En de bij de dienst storingen kunnen ze dit zelfs niet nakijken. Mooie service bij Belgacom beweren sommigen?
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Siglo schreef:Ik heb de Belgacom techniekers voor een leuke uitdaging geplaatst: ik verhuis mijn bgc lijn naar een ander adres, waarbij ik mijn vdsl omzet in adsl time (voor behoud bgctv). Dit alles op het primaire koperpaar.
Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.
volgens je eerste post heb je een raw copper gevraagd op je tweede paar, volgens je laaste post moet je oude lijn overgezet naar je tweede koperpaar ?Siglo schreef:And they f*** up again... zoals verwacht.
Vandaag moest de verhuis gebeuren van mijn oorspronkelijke lijn naar het tweede koperpaar.
En nou heb ik niets meer... twee koperparen die op 9M syncen en geen enkele login die werkt (geen pppoe negotation mogelijk).
En de bij de dienst storingen kunnen ze dit zelfs niet nakijken. Mooie service bij Belgacom beweren sommigen?
Het kan een typfout zijn, maar zo zie je maar dat een mixup snel gebeurd is he
Niemand is onfeilbaar, ook bgc niet, en geef toe dat problemen te verwachten waren met deze combinaties
Het gewoon verhuizen van een telefoonnummer naar een ander dorp in combinatie met het afzeggen van een belgacom adsl abonnement en het verhuizen van een scarlet adsl abonnement resulteert anders ook in 3 weken geen internet en uren telefoneren. Belgacom was er zelfs in geslaagd in hun computersysteem het 013 nummer waar het scarlet abonnement op actief was te registreren op mijn nieuw adres (011 zone) en tegelijkertijd op mijn oud adres (013), dat was althans wat een van de mensen van Belgacom beweerde.
Verder kreeg ik als ik 2 maal belde met een verschillende persoon van Belgacom tweemaal een ander verhaal.
Eens alles van Belgacom in orde was nog enkele dagen op scarlet moeten wachten, maar dat was iig sneller.
Nu moet ik binnenkort weer overschakelen (naar Dommel denk ik), enig idee hoe ik dat best aanpak zonder dat ik een periode zonder internet zit?
Verder kreeg ik als ik 2 maal belde met een verschillende persoon van Belgacom tweemaal een ander verhaal.
Eens alles van Belgacom in orde was nog enkele dagen op scarlet moeten wachten, maar dat was iig sneller.
Nu moet ik binnenkort weer overschakelen (naar Dommel denk ik), enig idee hoe ik dat best aanpak zonder dat ik een periode zonder internet zit?
Hmm ik zou denken:quodlibet schreef: Nu moet ik binnenkort weer overschakelen (naar Dommel denk ik), enig idee hoe ik dat best aanpak zonder dat ik een periode zonder internet zit?
1) bestel Dommel
2) wacht tot BGC het ADSL signaal verandert (ge zult dan niet meer kunnen inloggen op Scarlet), normaal kunt ge van dan al inloggen op Dommel
3) Zeg Scarlet op.
Ik hoop dat Scarlet bij u beter meewerkt dan bij mijn overstap naar Belgacom een jaar of zo geleden. (Wouden mij niet laten gaan, maar blokkeerden tegelijk wel mijn toegang tot het net (kon niet inloggen). Toen is BGC gelukkig tussen gekomen in mijn voordeel en was alles nog op een dag/dag en half opgelost.)
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Ik werk zelf voor Euphony. Bij klant die verhuisde van 02 naar 013-zone op naam van zijn ouders heb ik gewoon adsl-aanvraag ingediend bij Belgacom (die nu binnen de maand opzegbaar is). 2 dagen later was er adsl. Dan nieuw contract opgemaakt voor Euphony met begeleidend schrijven. Bgc-signaal valt weg en Euphony-signaal er terug op.
Ik zet zelf ook regelmatig klanten van telenet om naar Euphony. Dan moet ik vaak ook het telenet-nummer overschakelen naar Belgacom. Als er een technieker moet langskomen loopt het vaak fout. Klant is niet verwittigd of wat nog meer voorkomt is dat de technieker op een ander ogenblik of zelfs helemaal niet komt opdagen.
Ik zet zelf ook regelmatig klanten van telenet om naar Euphony. Dan moet ik vaak ook het telenet-nummer overschakelen naar Belgacom. Als er een technieker moet langskomen loopt het vaak fout. Klant is niet verwittigd of wat nog meer voorkomt is dat de technieker op een ander ogenblik of zelfs helemaal niet komt opdagen.