Uitdaging voor Belgacom

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Ik heb de Belgacom techniekers voor een leuke uitdaging geplaatst: ik verhuis mijn bgc lijn naar een ander adres, waarbij ik mijn vdsl omzet in adsl time (voor behoud bgctv). Dit alles op het primaire koperpaar.
Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.

I know: dit is gedoemd om kompleet te mislukken. Ik ben zelf extreem benieuwd hoe die mensen (die er bij mijn vorige verhuis er zelfs niet in geslaagd waren om mijn telefoonnummer te behouden) het er gaan van afbrengen. Ik heb een jaar na die verhuis nog een een schrijven ontvangen van BGC voor de aansluiting ervan (+ 30 euro verplaatsingskosten op de factuur voor een afspraak die niet hoefde door te gaan aangezien die verhuis al een jaartje geleden was uitgevoerd)

wordt vervolgd...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Gij tart het lot wel eh :-)
't één specialleke boven 't ander.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Siglo schreef:Ik heb de Belgacom techniekers voor een leuke uitdaging geplaatst: ik verhuis mijn bgc lijn naar een ander adres, waarbij ik mijn vdsl omzet in adsl time (voor behoud bgctv). Dit alles op het primaire koperpaar.

I know: dit is gedoemd om kompleet te mislukken. Ik ben zelf extreem benieuwd hoe die mensen (die er bij mijn vorige verhuis er zelfs niet in geslaagd waren om mijn telefoonnummer te behouden) het er gaan van afbrengen. Ik heb een jaar na die verhuis nog een een schrijven ontvangen van BGC voor de aansluiting ervan (+ 30 euro verplaatsingskosten op de factuur voor een afspraak die niet hoefde door te gaan aangezien die verhuis al een jaartje geleden was uitgevoerd)

wordt vervolgd...
LOL
dat wordt 1k+ factuur :D
kan je alle gesprekken opnemen mss? :D
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

uitdaging indeed :D
The ghostbuster
Starter Plus
Starter Plus

daar is toch niks aan, laat uwe retour ook links of rechts snijden zodat deze niet over de kop van de kabel gaat. dan kunt u perfect daar 2 adsl's op zetten zonder storing.
Doet ook iets bij Belgacom...
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Technisch is daar idd niks mis mee, maar of het in de praktijk allemaal van de eerste keer in orde zal zijn is een andere zaak.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Siglo schreef:Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.
Waarom raw copper... kost alléén maar meer dan een discovery.
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Waarom raw copper... kost alléén maar meer dan een discovery.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 156#121156
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Ik_w ... lefoonlijn
internet, fiber & telephony
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

In theorie ja, maar je krijgt toch geen SLA... en of het zin heeft is dan weer afhankelijk van de afstand (zou het dan eerder kiezen als ik op een grotere afstand zat dan wanneer ik dichtbij een centrale zou wonen).
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

EDPnet schreef:
r2504 schreef:Waarom raw copper... kost alléén maar meer dan een discovery.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 156#121156
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Ik_w ... lefoonlijn
die links bevestigen alleen maar zijn punt ..
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
Siglo schreef:Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.
Waarom raw copper... kost alléén maar meer dan een discovery.
Belgacom laat maar 1 Discovery Line per klant toe.
verbert_p
Member
Member

ZMD schreef: Belgacom laat maar 1 Discovery Line per klant toe.
idd, maar zijt gij de enige persoon in huis? ge kunt nl perfect door iedere persoon in huis apaart een abonnement bij belgacom laten afsluiten :)
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:In theorie ja, maar je krijgt toch geen SLA... en of het zin heeft is dan weer afhankelijk van de afstand (zou het dan eerder kiezen als ik op een grotere afstand zat dan wanneer ik dichtbij een centrale zou wonen).
Klopt volledig maar je kan bij EDPnet een SLA aanvragen en die zijn niet zo duur. Natuurlijk in combinatie met de meerkost voor raw copper.... Nu je hebt niks voor niks. Voor qualiteit betaal je natuurlijk :)
Siglo
Premium Member
Premium Member

Ik heb even getwijfeld om de sla te nemen, maar ik ga toch een backup dsl hebben met die adsl time...

Nog niets gehoord van EDPnet, binnen de hoeveel tijd zou die lijn normaal gezien moeten opgeleverd worden? Vergis ik mij dat Belgacom binnen de 7 dagen of zo de lijn moet actief maken?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Siglo schreef:Ik heb even getwijfeld om de sla te nemen, maar ik ga toch een backup dsl hebben met die adsl time...

Nog niets gehoord van EDPnet, binnen de hoeveel tijd zou die lijn normaal gezien moeten opgeleverd worden? Vergis ik mij dat Belgacom binnen de 7 dagen of zo de lijn moet actief maken?
een verhuis van een lijn is gemiddeld een tiental werkdagen.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

hollebollegijs schreef:
Siglo schreef:Ik heb even getwijfeld om de sla te nemen, maar ik ga toch een backup dsl hebben met die adsl time...

een verhuis van een lijn is gemiddeld een tiental werkdagen.
De verhuis mss wel, maar de nieuwe installatie (EDPnet met raw copper) zou toch sneller moeten geen.
Siglo
Premium Member
Premium Member

Mooi, ik heb intussen de gegevens van EDPnet ontvangen, maar de aansluiting is pas voorzien voor 26 juni...
Siglo
Premium Member
Premium Member

En fase 1 mislukt...

Vandaag dagje verlof genomen en vruchteloos gewacht van 9:00 tot 18:00 op de Belgacom technieker.

Gebeld met Edpnet: afspraak was inderdaad voorzien voor vandaag, zij hebben geen ander bericht van Belgacom ontvangen.

Gebeld met Belgacom: "Via andere provider? Ah, dan is dat waarschijnlijk in orderaanneming... Ik zie kan hier niks zien over een afspraak. Ik contacteer de technische dienst en bel u terug..." not...

En wie durft nu nog zeggen dat Belgacom alternatieve providers niet saboteert. Een afspraak die 14 (!!) dagen geleden is gemaakt gewoon niet uitvoeren, zonder enige verwittiging of zelfs poging tot excuus. Precies zoals ik verwacht had trouwens: ik begin de Belgacom praktijken goed te kennen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

En er is geen signaal?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Siglo schreef:En fase 1 mislukt...

Vandaag dagje verlof genomen en vruchteloos gewacht van 9:00 tot 18:00 op de Belgacom technieker.

Gebeld met Edpnet: afspraak was inderdaad voorzien voor vandaag, zij hebben geen ander bericht van Belgacom ontvangen.

Gebeld met Belgacom: "Via andere provider? Ah, dan is dat waarschijnlijk in orderaanneming... Ik zie kan hier niks zien over een afspraak. Ik contacteer de technische dienst en bel u terug..." not...

En wie durft nu nog zeggen dat Belgacom alternatieve providers niet saboteert. Een afspraak die 14 (!!) dagen geleden is gemaakt gewoon niet uitvoeren, zonder enige verwittiging of zelfs poging tot excuus. Precies zoals ik verwacht had trouwens: ik begin de Belgacom praktijken goed te kennen.

Dat is nu eens typisch Belgacom. Ze zijn zo arrogant, zo duur, zo willen niet innoveren, ze houden de Belgen gegijzeld met hun 4Mbits lijntjes. Welkom in de pré-historie.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

pm je nummer eens, zal ik eens kijken.
Siglo
Premium Member
Premium Member

hollebollegijs schreef:pm je nummer eens, zal ik eens kijken.
Het wordt een raw copper dsl, de lijn heeft nog geen nummer.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Siglo schreef:
Het wordt een raw copper dsl, de lijn heeft nog geen nummer.
maar je had toch een belgacom lijn?
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Hela, niet valsspelen hee ;)
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Siglo
Premium Member
Premium Member

hollebollegijs schreef:
maar je had toch een belgacom lijn?
Die wordt pas in een tweede beweging verhuisd. Intussen is de technieker onverwachts opgedoken en is de edpnet liijn actief... op het primaire paar.
Nu durf ik er veel op verwedden dat ze bij de verhuis van mijn Belgacom lijn mijn Edpnet er weer gaan afgooien...
Siglo
Premium Member
Premium Member

And they f*** up again... zoals verwacht.

Vandaag moest de verhuis gebeuren van mijn oorspronkelijke lijn naar het tweede koperpaar.

En nou heb ik niets meer... twee koperparen die op 9M syncen en geen enkele login die werkt (geen pppoe negotation mogelijk).

En de bij de dienst storingen kunnen ze dit zelfs niet nakijken. Mooie service bij Belgacom beweren sommigen?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Siglo schreef:Ik heb de Belgacom techniekers voor een leuke uitdaging geplaatst: ik verhuis mijn bgc lijn naar een ander adres, waarbij ik mijn vdsl omzet in adsl time (voor behoud bgctv). Dit alles op het primaire koperpaar.
Siglo schreef:And they f*** up again... zoals verwacht.

Vandaag moest de verhuis gebeuren van mijn oorspronkelijke lijn naar het tweede koperpaar.

En nou heb ik niets meer... twee koperparen die op 9M syncen en geen enkele login die werkt (geen pppoe negotation mogelijk).

En de bij de dienst storingen kunnen ze dit zelfs niet nakijken. Mooie service bij Belgacom beweren sommigen?
volgens je eerste post heb je een raw copper gevraagd op je tweede paar, volgens je laaste post moet je oude lijn overgezet naar je tweede koperpaar ?

Het kan een typfout zijn, maar zo zie je maar dat een mixup snel gebeurd is he ;)
Niemand is onfeilbaar, ook bgc niet, en geef toe dat problemen te verwachten waren met deze combinaties :)
quodlibet
Starter Plus
Starter Plus

Het gewoon verhuizen van een telefoonnummer naar een ander dorp in combinatie met het afzeggen van een belgacom adsl abonnement en het verhuizen van een scarlet adsl abonnement resulteert anders ook in 3 weken geen internet en uren telefoneren. Belgacom was er zelfs in geslaagd in hun computersysteem het 013 nummer waar het scarlet abonnement op actief was te registreren op mijn nieuw adres (011 zone) en tegelijkertijd op mijn oud adres (013), dat was althans wat een van de mensen van Belgacom beweerde.
Verder kreeg ik als ik 2 maal belde met een verschillende persoon van Belgacom tweemaal een ander verhaal.
Eens alles van Belgacom in orde was nog enkele dagen op scarlet moeten wachten, maar dat was iig sneller.

Nu moet ik binnenkort weer overschakelen (naar Dommel denk ik), enig idee hoe ik dat best aanpak zonder dat ik een periode zonder internet zit?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

quodlibet schreef: Nu moet ik binnenkort weer overschakelen (naar Dommel denk ik), enig idee hoe ik dat best aanpak zonder dat ik een periode zonder internet zit?
Hmm ik zou denken:
1) bestel Dommel
2) wacht tot BGC het ADSL signaal verandert (ge zult dan niet meer kunnen inloggen op Scarlet), normaal kunt ge van dan al inloggen op Dommel
3) Zeg Scarlet op.

Ik hoop dat Scarlet bij u beter meewerkt dan bij mijn overstap naar Belgacom een jaar of zo geleden. (Wouden mij niet laten gaan, maar blokkeerden tegelijk wel mijn toegang tot het net (kon niet inloggen). Toen is BGC gelukkig tussen gekomen in mijn voordeel en was alles nog op een dag/dag en half opgelost.)
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Ik werk zelf voor Euphony. Bij klant die verhuisde van 02 naar 013-zone op naam van zijn ouders heb ik gewoon adsl-aanvraag ingediend bij Belgacom (die nu binnen de maand opzegbaar is). 2 dagen later was er adsl. Dan nieuw contract opgemaakt voor Euphony met begeleidend schrijven. Bgc-signaal valt weg en Euphony-signaal er terug op.
Ik zet zelf ook regelmatig klanten van telenet om naar Euphony. Dan moet ik vaak ook het telenet-nummer overschakelen naar Belgacom. Als er een technieker moet langskomen loopt het vaak fout. Klant is niet verwittigd of wat nog meer voorkomt is dat de technieker op een ander ogenblik of zelfs helemaal niet komt opdagen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”