Mediumband?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bleh, ik kom zelfs maandelijks nooit boven de 15GB uit nu m'n upload niet meer meetelt.

Maar ik kwam gewoon niet meer toe met 10GB bij BC. En dat was zelfs met normaal surfen voor mij alleen. Mijn vriendin kwam erbij en dan had ik zoveel schrik van die smallband dat ik een alternatief nodig had.

En ik kwam bij een provider terecht die me zelfs veel goedkoper dan BC heel wat meer levert. Omdat ik nu 50GB per maand heb, ga ik echt niet illegale dingen gaan downloaden. Dat is m'n doel niet. M'n doel is gewoon rustig maandelijks kunnen surfen zonder me zorgen hoeven te maken. En ik merk dat ik maandelijks nu rond de 10 tot 15GB zit. Met m'n upload erbij zal dat wel naar de 20 neigen.

Maar het is niet aan ons noch de providers om piraten van 100GB per maand en meer op te sporen. Kijk naar Nederland: daar bestaan geen downloadlimieten en hebben die nu echt meer piraterij dan wij daardoor? Da's net zoals ze de auto's zouden begrenzen tot 120km/h omdat je toch niet sneller mag. Bullshit, het probleem van piraterij wordt alweer maar eens verkeerd aangepakt.

Kijk, ik koop m'n DVD's in de winkel en telkens als ik naar een film kijk, moet ik dat stomme filmpje van piraterij is een misdrijf uitkijken. Hmmmm, ik heb die DVD eerlijk en legaal in de winkel gekocht: ik moet er niet op gewezen worden dat piraterij een misdrijf is. Op de meeste piratenversies van films hebben ze die filmpjes er toch afgehaald, dus ze bereiken hun doel niet.

Net zoals met kopieerbeveiligingen zoals DRM, starforce en wat heb je daar nog allemaal? Allemaal zaken die de legale gebruikers straffen en niet de piraat. En met downloadlimieten is het net hetzelfde.

Ik walg van piraterij en ik besef ook maar al te goed dat iedereen die 100GB of meer per maand binnenhaalt dat nooit allemaal kan bekijken/beluisteren of spelen. Ik download ook soms nog eens dingen (vroeger meer dan nu), maar ik doe het nog amper omdat ik er toch nooit toekom om die dingen te bekijken of te spelen.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

En valt ook te bezien als er véél "zware" gebruikers op dezelfde centrale zitten en allemaal Dommel zouden hebben en op mediumband zouden zitten, zal de snelheid ook wel dalen.
Hier 125-150 kb/s op mediumband, geen klagen :)
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Robinvv schreef:En valt ook te bezien als er véél "zware" gebruikers op dezelfde centrale zitten en allemaal Dommel zouden hebben en op mediumband zouden zitten, zal de snelheid ook wel dalen.
Hier 125-150 kb/s op mediumband, geen klagen :)


zoveel :s haal +-80kb/s
vanwaar dat verschil?
binnenkort zeker geen last meer van(75 Gb),kost trafiek hen dan zo weinig of moeten ze hiervoor niet betalen?
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Robinvv schreef:En valt ook te bezien als er véél "zware" gebruikers op dezelfde centrale zitten en allemaal Dommel zouden hebben en op mediumband zouden zitten, zal de snelheid ook wel dalen.
Hier 125-150 kb/s op mediumband, geen klagen :)


Ik denk dat ik zo enen ben :)

Ik haal met mijn torrents (linux iso's enzo :wink: ) nog slechts 30 kB/s, in totaal heb ik op sommige momenten nog tot 85 kB/s, meestal rond de 65 kB/s maar soms maar 45 :?

Toen ik naar de helpdesk belde van Dommel om te vragen hoe dat kwam dat mn snelheid zo traag was wist men mij te vertellen dat ze die snelheden van 100 kB/s gewoon niet garandeerden. Nochtans had ik tot vorige week vrijdag constant die snelheid, sindsdien niet meer! Toen ik vroeg of het kwam doordat er nog Dommelaars in de buurt zouden zitten die aan't downloaden zijn en daardoor mijn mediumband trager ging zei ze "dat heeft er niet echt iets mee te maken", alhoewel ik vermoed van wel :roll: (mediumband had lagere prioriteit stond ergens op hun site dusja)
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

laurens7 schreef:
Robinvv schreef:En valt ook te bezien als er véél "zware" gebruikers op dezelfde centrale zitten en allemaal Dommel zouden hebben en op mediumband zouden zitten, zal de snelheid ook wel dalen.
Hier 125-150 kb/s op mediumband, geen klagen :)


zoveel :s haal +-80kb/s
vanwaar dat verschil?

robinvv heeft wellicht boostpack: hogere uploadsnelheid, 10GB extra en mediumband van 1.5Mbps inpv 1.0
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

kUmbro schreef:
laurens7 schreef:
Robinvv schreef:En valt ook te bezien als er véél "zware" gebruikers op dezelfde centrale zitten en allemaal Dommel zouden hebben en op mediumband zouden zitten, zal de snelheid ook wel dalen.
Hier 125-150 kb/s op mediumband, geen klagen :)


zoveel :s haal +-80kb/s
vanwaar dat verschil?

robinvv heeft wellicht boostpack: hogere uploadsnelheid, 10GB extra en mediumband van 1.5Mbps inpv 1.0


Inderdaad.
Zonder boostpack was het maar zo'n 80-90 kb/s.

Gelukkig zitten er hier niet zovéél downloaders :-D
Laat die maar bij Telenet en Belgacom zitten met hun kleine limiet :wink:
Mijn snelheid is goed zoals het nu is.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Blaizer
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jun 2007, 17:20

Zit deze maand net over m'n limiet van 50 gig voor de eerste keer, toen ik net over de 50 gig ging kreeg ik een lijntje van 56k, erg teleurstellend, max speeds iets meer dan 10 kbyte/sec...

Maar na een router reset haal ik nu gemiddeld 105 kbyte/sec :D router reset does the trick, thx voor de tip :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Blaizer schreef:Zit deze maand net over m'n limiet van 50 gig voor de eerste keer, toen ik net over de 50 gig ging kreeg ik een lijntje van 56k, erg teleurstellend, max speeds iets meer dan 10 kbyte/sec...

Maar na een router reset haal ik nu gemiddeld 105 kbyte/sec :D router reset does the trick, thx voor de tip :)
10 kB/s is geen 56k hoor, wij bij Telenet weten dat :P
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”