Als ik zou overschakelen van belgacom naar scarlet, dan moet je 8 weken wachten..(ofzoiets...) Maar als je een zaak hebt en je wilt dat je constant bereikbaar bent op hetzelfde nummer, hoe zit dat? En wanneer moet je ervoor dan zorgen dat je een opzeg verstuurd?
Is het ook mogelijk om alleen scarlet internet te nemen en telefoon van belgacom blijft?
Overschakelen vraagje
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Jazekerzeroburn schreef:Als ik zou overschakelen van belgacom naar scarlet, dan moet je 8 weken wachten..(ofzoiets...) Maar als je een zaak hebt en je wilt dat je constant bereikbaar bent op hetzelfde nummer, hoe zit dat? En wanneer moet je ervoor dan zorgen dat je een opzeg verstuurd?
Is het ook mogelijk om alleen scarlet internet te nemen en telefoon van belgacom blijft?
Kun je Scarlet ADSL 6 Unlimited nemen of Scarlet ADSL 20 (als dit bij je beschikbaar is)
Hier blijft de telefoonlijn van Belgacom nodig
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 11 jun 2007, 19:03, in totaal 1 gewijzigd.
Ik ben zopas overgeschakeld van Skynet naar Scarlet. Mijn telefoonlijn blijft bij Belgacom. Alhoewel ik een dag zonder internet heb gezeten, ging het allemaal nog vrij vlot.
Dit is hoe het ging:
-17 mei online besteld
-enkele dagen daarna een brief met bevestiging van bestelling
-21 mei email gekregen dat mijn lijn goedgekeurd was
-22 mei papier met domiciliëringsdocument van Scarlet (zelfde dag terug verzonden naar hen)
-enkele dagen daarna een brief van Belgacom waarin stond dat ik op 4 april afgesloten zou worden (ik heb zelf niets naar Belgacom gestuurd)
-4 juni afgesloten van Belgacom
-5 juni internetloos
-6 juni internet via Scarlet + email met bevestiging en accountgegevens
Dit is hoe het ging:
-17 mei online besteld
-enkele dagen daarna een brief met bevestiging van bestelling
-21 mei email gekregen dat mijn lijn goedgekeurd was
-22 mei papier met domiciliëringsdocument van Scarlet (zelfde dag terug verzonden naar hen)
-enkele dagen daarna een brief van Belgacom waarin stond dat ik op 4 april afgesloten zou worden (ik heb zelf niets naar Belgacom gestuurd)
-4 juni afgesloten van Belgacom
-5 juni internetloos
-6 juni internet via Scarlet + email met bevestiging en accountgegevens
-
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 17 maa 2007, 16:19
- Locatie: Elsene
- Contacteer:
Je tweede vraag werd al beantwoord, voor een antwoord op je eerste vraag kan je hier even kijken :zeroburn schreef:Als ik zou overschakelen van belgacom naar scarlet, dan moet je 8 weken wachten..(ofzoiets...) Maar als je een zaak hebt en je wilt dat je constant bereikbaar bent op hetzelfde nummer, hoe zit dat? En wanneer moet je ervoor dan zorgen dat je een opzeg verstuurd?
Is het ook mogelijk om alleen scarlet internet te nemen en telefoon van belgacom blijft?
http://www.scarlet.be/nl/change_isp/
en dit is daar zeer belangrijk:
Let erop dat je je abonnement(en) bij je vorige leverancier(s) niet opzegt vooraleer Scarlet je de oplevering van je Scarlet One Unlimited per brief heeft bevestigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Bij mij is de overgang volledig naadloos verlopen ; geen moment zonder internet gezeten en geen moment zonder telefoon (van Belgacom abonnement en Skynet naar Scarlet One Unlimited). Ik heb ook zelf niets opgezegd bij Belgacom, dat heeft Scarlet automatisch gedaan. Ik heb het alleen gemerkt bij de eindafrekening van Belgacom omdat mij een boete werd aangerekend omdat ik mijn Skynet-abonnement had stopgezet voor het einde van de contractuele periode, wat dus niet de bedoeling was en door Scarlet zonder overleg werd gedaan. Dus opletten dat je niet ergens halfweg een contractperiode overstapt.
Anderzijds heeft Belgacom zonder boe of ba mijn Skynet mailboxen van de ene dag op de andere gesloten, hoewel die nog voor zes weken betaald waren. Die zes weken hebben ze dan nadien met een kredietnota teruggestort, maar wel knap vervelend als je geen enkele correspondent tijdig hebt kunnen verwittigen.
Sinds dan geen enkel probleem gehad met Scarlet, internet nog nooit onderbroken, telefoon werkt normaal en facturen kloppen tot nog toe.
Alleen voor het contacteren van de helpdesk heb je een zee van tijd nodig.
Anderzijds heeft Belgacom zonder boe of ba mijn Skynet mailboxen van de ene dag op de andere gesloten, hoewel die nog voor zes weken betaald waren. Die zes weken hebben ze dan nadien met een kredietnota teruggestort, maar wel knap vervelend als je geen enkele correspondent tijdig hebt kunnen verwittigen.
Sinds dan geen enkel probleem gehad met Scarlet, internet nog nooit onderbroken, telefoon werkt normaal en facturen kloppen tot nog toe.
Alleen voor het contacteren van de helpdesk heb je een zee van tijd nodig.
Het hoeft niet allemaal kommer en kwel te zijn, dat bevestigd dit verhaal en het mag inderdaad ook eens in het daglicht gezet worden.
Wie weet komt het inderdaad allemaal wel in orde om deze vlotheid te bestendigen., wat de bedoeling ook is dacht ik.
Helpdesk schijnt ook stilaan beter te worden. Hopelijk komt er ook snel de statuspagina terug en dan wel een die wordt geüpdatet op een snelle manier.
Wie weet komt het inderdaad allemaal wel in orde om deze vlotheid te bestendigen., wat de bedoeling ook is dacht ik.
Helpdesk schijnt ook stilaan beter te worden. Hopelijk komt er ook snel de statuspagina terug en dan wel een die wordt geüpdatet op een snelle manier.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Kan ik alleen maar beamen.
Het is inderdaad de goede richting aan het uitgaan.
Het is inderdaad de goede richting aan het uitgaan.