Overschakelen vraagje

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
zeroburn
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maa 2007, 23:27

Als ik zou overschakelen van belgacom naar scarlet, dan moet je 8 weken wachten..(ofzoiets...) Maar als je een zaak hebt en je wilt dat je constant bereikbaar bent op hetzelfde nummer, hoe zit dat? En wanneer moet je ervoor dan zorgen dat je een opzeg verstuurd?

Is het ook mogelijk om alleen scarlet internet te nemen en telefoon van belgacom blijft?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

zeroburn schreef:Als ik zou overschakelen van belgacom naar scarlet, dan moet je 8 weken wachten..(ofzoiets...) Maar als je een zaak hebt en je wilt dat je constant bereikbaar bent op hetzelfde nummer, hoe zit dat? En wanneer moet je ervoor dan zorgen dat je een opzeg verstuurd?

Is het ook mogelijk om alleen scarlet internet te nemen en telefoon van belgacom blijft?
Jazeker :)
Kun je Scarlet ADSL 6 Unlimited nemen of Scarlet ADSL 20 (als dit bij je beschikbaar is) :)
Hier blijft de telefoonlijn van Belgacom nodig :)
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 11 jun 2007, 19:03, in totaal 1 gewijzigd.
Cygnus
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:36

Ik ben zopas overgeschakeld van Skynet naar Scarlet. Mijn telefoonlijn blijft bij Belgacom. Alhoewel ik een dag zonder internet heb gezeten, ging het allemaal nog vrij vlot.

Dit is hoe het ging:
-17 mei online besteld
-enkele dagen daarna een brief met bevestiging van bestelling
-21 mei email gekregen dat mijn lijn goedgekeurd was
-22 mei papier met domiciliëringsdocument van Scarlet (zelfde dag terug verzonden naar hen)
-enkele dagen daarna een brief van Belgacom waarin stond dat ik op 4 april afgesloten zou worden (ik heb zelf niets naar Belgacom gestuurd)
-4 juni afgesloten van Belgacom
-5 juni internetloos
-6 juni internet via Scarlet + email met bevestiging en accountgegevens
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 maa 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

zeroburn schreef:Als ik zou overschakelen van belgacom naar scarlet, dan moet je 8 weken wachten..(ofzoiets...) Maar als je een zaak hebt en je wilt dat je constant bereikbaar bent op hetzelfde nummer, hoe zit dat? En wanneer moet je ervoor dan zorgen dat je een opzeg verstuurd?

Is het ook mogelijk om alleen scarlet internet te nemen en telefoon van belgacom blijft?


Je tweede vraag werd al beantwoord, voor een antwoord op je eerste vraag kan je hier even kijken :
http://www.scarlet.be/nl/change_isp/
en dit is daar zeer belangrijk:
Let erop dat je je abonnement(en) bij je vorige leverancier(s) niet opzegt vooraleer Scarlet je de oplevering van je Scarlet One Unlimited per brief heeft bevestigd.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Bij mij is de overgang volledig naadloos verlopen ; geen moment zonder internet gezeten en geen moment zonder telefoon (van Belgacom abonnement en Skynet naar Scarlet One Unlimited). Ik heb ook zelf niets opgezegd bij Belgacom, dat heeft Scarlet automatisch gedaan. Ik heb het alleen gemerkt bij de eindafrekening van Belgacom omdat mij een boete werd aangerekend omdat ik mijn Skynet-abonnement had stopgezet voor het einde van de contractuele periode, wat dus niet de bedoeling was en door Scarlet zonder overleg werd gedaan. Dus opletten dat je niet ergens halfweg een contractperiode overstapt.
Anderzijds heeft Belgacom zonder boe of ba mijn Skynet mailboxen van de ene dag op de andere gesloten, hoewel die nog voor zes weken betaald waren. Die zes weken hebben ze dan nadien met een kredietnota teruggestort, maar wel knap vervelend als je geen enkele correspondent tijdig hebt kunnen verwittigen.
Sinds dan geen enkel probleem gehad met Scarlet, internet nog nooit onderbroken, telefoon werkt normaal en facturen kloppen tot nog toe.
Alleen voor het contacteren van de helpdesk heb je een zee van tijd nodig.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Het hoeft niet allemaal kommer en kwel te zijn, dat bevestigd dit verhaal en het mag inderdaad ook eens in het daglicht gezet worden.

Wie weet komt het inderdaad allemaal wel in orde om deze vlotheid te bestendigen., wat de bedoeling ook is dacht ik.

Helpdesk schijnt ook stilaan beter te worden. Hopelijk komt er ook snel de statuspagina terug en dan wel een die wordt geüpdatet op een snelle manier.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Kan ik alleen maar beamen.
Het is inderdaad de goede richting aan het uitgaan.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”