Lijn geknipt na werken: reparatie "geen prioriteit"

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Carl
Member
Member

Praetorian schreef:nee, maar zij moeten belgacom vragen dit te doen. En belgacom doet dit in een bepaald tijdsbestek zoals contractueel met tele2 bepaald is.
bvb: als tele2 met bgc contract (SLA) afsluit dat elk technisch probleem binnen 2 werkdagen moet verholpen zijn zal belgacom dat doen, anders moeten ze een schadevergoeding betalen. Als ze een contract hebben van 24 uur, dan is dat 24 uur.
Welk contract ze hebben is onbekend. Maar tele2 moet bgc het melden welke lijn kapot is, waarna bgc dit fixt.

Akkoord, volledig akkoord.

Ik laat jullie weten wanneer het probleem opgelost raakt.
Heb net nogmaals sluitende bevestiging gekregen van de escalatie, vorige donderdag.
Praetorian
Premium Member
Premium Member

en wanneer komen ze het repareren?
Carl
Member
Member

Goendi schreef:
Neen Tele2 is verantwoordelijk voor de dienstverlening ginds. Als er een probleem is moeten zij de oorzaak vaststellen. Indien dit een probleem op de fysieke laag is, hebben zij de mogelijkheid om een technieker te laten langssturen door Belgacom. Hiervoor dienen zij bijgevolg Belgacom te verwittigen, die op zijn beurt een afspraak zal voorzien en iemand ter plaatse zal sturen. Maw: geen afspraak, geen escalatie, en bijgevolg: geen reactie. Echter: Belgacom kan hierover aan U geen info geven omdat zij dat volgens de Belgische wetgeving niet mogen (uw schoonzus is geen klant bij BGC, Tele2 wél), en dus dient U te weten te komen bij tele2 wanneer er iemand langskomt.

Ik apprecieer uw beleefd antwoord, Goendi ;)

Tele2 bevestigde problemen op de fysieke laag, vorige donderdag. Zij escaleerden diezelfde avond.
Ik verwacht helemaal geen informatie vanwege Belgacom; alleen iemand die voor het eind van het jaar de aansluiting komt repareren ;)

Maar bon, ik hou jullie op de hoogte.
(al blijf ik bij mijn standpunt : het 'lokale' kopernetwerk laten beheren door een neutrale partij, zou veel efficiënter en minder monipoliserend werken...)
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Carl schreef:(al blijf ik bij mijn standpunt : het 'lokale' kopernetwerk laten beheren door een neutrale partij, zou veel efficiënter en minder monipoliserend werken...)

Dat vindt zowat het hele forum: check het nieuws / ander nieuws.
Carl
Member
Member

Praetorian schreef:en wanneer komen ze het repareren?

Je doelt op mijn bevestiging van die escalatie : die héb ik. Zonder datum, al wil dat niet zeggen dat Tele2/Belgacom die eventueel zou kennen.
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Carl schreef:
Praetorian schreef:en wanneer komen ze het repareren?

Je doelt op mijn bevestiging van die escalatie : die héb ik. Zonder datum, al wil dat niet zeggen dat Tele2/Belgacom die eventueel zou kennen.

ja idd. Twas ook uit nieuwsgierigheid naar het soort SLA dat tele2 heeft.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Geen datum = geen technieker. 9/10 gaat het om een standaard lijnnazicht.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ondertussen een week later... En?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:Ondertussen een week later... En?

yep, goede vraag. :-D
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

man man man dit is echt een schande ..

Sinds gisteren heb ik geen telefoon/adsl/digitale tv meer ..

Ik bel naar de storingen , blijkt idd een storing op te zitten , ze gingen het vandaag oplossen en me bellen op gsm ..
Daarnet nog eens even gebeld ,omdat er nog niks opgelost is ..
Blijkt dat het gepland is voor maandag te herstellen ..

Dit hou je toch nie voor mogelijk minstens 4 dagen geen internet/tel/belgacom tv ...

Gelukkig heb ik nog scarlet one op het andere koperpaar ..

Dus het verhaaltje klopt niet .. voor hun eigen klanten is het ook lang wachten ..
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heeft dat iets met deze topic te maken? Voorts, maandag is de eerste werkdag volgend op vrijdag. Ik zie niet echt de schande? Als er een technieker moet langskomen, vind ik dat nog redelijk vlot hoor de eerstvolgende werkdag.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik vind persoonlijk van wel dat het met deze topic te maken heeft ..

Trouwens als je goed leest zie je dat het al van GISTEREN (donderdag) is , en beloofden ze me VANDAAG reparatie en me op te bellen op gsm .
En er moet geen technieker bij me langs komen zeiden ze , er is overigens ook niks veranderd aan de binnen installatie . Dus moet het probleem zich tussen de centrale en mijn aansluitpunt situeren ..
Kheb dus zelf moeten bellen om te horen dat het pas maandag ging zijn ..

Een telefoontje had op zijn plaats geweest , stel mij vooral de vraag iemand die dan enkel die tripple pay heeft .. zit dan een weekend zonder telefoon/internet/tv ... plezant , blij dat ik nie volledig afhankelijk ben van belgacom ..
We zullen zien of het maandag effectief opgelost is..
S|N
Plus Member
Plus Member

Kitt, als jij verwacht dat het echt binnen de 24 uur opgelost zou worden dan zou je nog een pak meer betalen, want dat wil dan zeggen dat er techniekers met hun vingers moeten draaien tot jij es een keer belt, en die mannen kosten natuurlijk ook geld.

Die "belofte" (wat gebruiken we dat woord toch gauw waneer we te klagen hebben!!!) :roll: niet nakomen, ok.

Maar het niet verwittigen van de klant vind ik ook ZEER onklantvriendelijk.
Die mannen denken idd we hebben er toch genoeg (klanten dan eh ;))

EN ja, IDC (technische dienst) dient elke vervallen of verlate afspraak naar de klant te communiceren, maar ze doen het BIJNA nooit (onderbezet, maar wel steeds met een muziekje op de achtergrond).
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

EN ja, IDC (technische dienst) dient elke vervallen of verlate afspraak naar de klant te communiceren, maar ze doen het BIJNA nooit (onderbezet, maar wel steeds met een muziekje op de achtergrond).

Afgaande op wat er gezegd is, gaat het niet om het IDC die moet terugbellen. Er is een afspraak voor maandag, dat is niet hetzelfde als een terugbelafspraak. Als ik het goed begrijp, heeft men dus donderdag gemeld dat men vrijdag zou terugbellen (mogelijk is dat gedaan of mogelijk niet, dat laat ik in het midden), en er is vrijdag zonder overleg met de klant een afspraak geboekt met een technieker (mogelijk gaat het hier om een interne technische dienst die de situatie vanop afstand mogelijk kon corrigeren, en hier geen succes bij kende, waarna ze een technieker boekten). Hoe het ook zij: eenmaal vrijdag, is de eerstvolgende werkdag maandag. Donderdag gemeld, vrijdag nagekeken en maandag technieker is volgens mij allemaal enorm vlot voor een residentieel abonnement...

IDC is overigens een dispatch dienst, en of ze tijdens hun drukke werkdagen naar muziek luisteren, daar heeft de klant geen boodschap aan. Interne keuken is geen excuus voor zaken die mislopen naar een klant toe, een klant moet geholpen worden op een vlotte en correcte manier. En geloof me, de mensen op het IDC vervullen hun functie echt wel naar best vermogen.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tja ik geloof alles best wat er je zegt hoor, belgacom is een grote soep van verschillende diensten en vertanwoordelijken , maar mij lijkt het net alsof mijn lijn doorgknipt is ( geen kiestoon , geen adsl signaal niks ) daarom zet ik het hier op die topic ..
Ze wilden ook m'n telefoon doorschakelen naar gsm indien ik dat wenste , maar pas toen ik zelf gisteren voor de 2de keer belde . Heb dit vriendelijk geweigerd aangezien ik daar toch niet op gebeld wordt , lij is enkel voor gebruik voor adsl en bgc tv ..

Kvind het gewoon beetje triest in zo een situatie als je niks anders hebt , kheb nog nooit geweten dat de kabeltv er 4 dagen uitlag .. of dat de astra sat 4 dagen niet werkte , voor mij is het nu geen drama , maar kan me best voorstellen voor iemand die er volledig van afhankelijk is ..dat dit toch wel dramatisch is ..
Als ik dan zie dat sommige enkel belgacom tv hebben , hoop ik voor die mensen dat hun lijn de donderdag of vrijdag nie per ongeluk doorgeknipt wordt ..
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

En dus moeten ze per direct een reparatie uitvoeren? Geduld is een schone deugd hoor, alhoewel zelden nog van deze tijd.
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Goendi:

Na deze thread te lezen moet ik Carl wel gelijk geven. Dit is een soep die niet correct verlopen was.

Belgacom = beheerder kabel netwerk.

Stap 1: Belgacom werkt aan kabels voor zichzelf of andere partij.
Stap 2: Belgacom verneukt de kabel; en zet een gezin zonder internet.
Stap 3: Probleem moet gemeld worden aan Tele2
Stap 4: Tele2 moet probleem melden aan Belgacom
Stap 5: Belgacom moet probleem fixen volgens de SLA overeenkomst van Tele2.

Ik vind persoonlijk dat bij stap 5 het niet correct verloopt.

1. Belgacom breekt het potje, en dan zou men onmiddellijk het fout moeten repareren. Nu, dat ze niet op de hoogte zijn dat de kabel in gebruik was, doet er niet toe. Zodra men te horen kreeg van Tele 2 dat hun werken een probleem veroorzaakte, zouden ze niet hun mogen baseren op de SLA overeenkomst om rustig de boel te repareren.

In praktijk betekend in dit geval bijna dat Tele2 in feiten betaald voor de Belgacom hun probleem op te lossen, omdat ze de SLA van Tele2 toepassen, terwijl ze zelf het potje kapot deden.

Nu, men kan discuteren hoe men ook wilt over al dan niet Belgacom in de fout zijn. Als men er werkte, en daarna werkt het niet meer, sorry hoor. "If it looks & smells like a turt, then it is a turt". Of de werken in eigen overeenkomst of voor een andere ISP gedaan waren, doet er niet toe.

Ik ken dit systeem al te goed. Men verbergt zich achter de SLA overeenkomst, omdat men gewoon te weinig tijd/manschappen heeft om de boel te fixen, en zo het probleem een beetje over de lange baan te sturen.

"Geduld is een schone deugd" zolang het mensen niet stoort bedoel je. Als men afhankelijk is van de Telefonie, of Internet voor een belangrijk project, dan kan het idd de nodige frustraties opleveren. Men vergeet soms hoe afhankelijk mensen tegenwoordig zijn van het Internet.

En je gaat me niet zeggen, zodra men hoorde dat het een "andere" isp klant was, dat men de zaak niet op de lange baan stak. Sorry hoor, maar ervaring heeft ons al lang aangetoond dat Belgacom gekend is voor problemen waarbij andere isp's betrokken zijn ( zelf als ze deze zelf veroorzaken ), op de lange baan te plaatsen. Het is jammer genoeg de bedrijfscultuur.

Niet dat ik het Belgacom niet kwalijk neem, want in ieder bedrijf waar er belangen vermenging is, is dat zo. Eigen klanten eerst. Waarom denk je dat men zo graag Belgacom wilt afgesplitst zien in 2 holdings. Waarvan één een onafhankelijk kabel netwerk beheerder. Maar ja, met toestanden zoals hierboven, zullen we nog lang kunnen blijven leven vrees ik.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat is geen kwestie van gelijk of ongelijk, het gaat hier om wetgeving. Je antwoord is dus volledig naast de kwestie. Dat 'geduld' slaat op een andere post in deze topic, een die niets met Carl's post te maken heeft. En zo ongeveer een week later is er nog gene update geweest, mogelijk is het dus gewoon binnen de voorziene termijn (48 werkuren) gerepareerd. Of de SLA toegepast is of niet is aan iemand anders om te bepalen, en noch Carl noch U noch ik kunnen weten of dit het geval is. Daar is dus niet echt een mening over te vormen: dat is gewoon niet geweten, en heeft ook absoluut niets met de kwestie te maken (wederom).

Samengevat: mooi gestructureerd antwoord, naast de kwestie.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Goendi schreef:En dus moeten ze per direct een reparatie uitvoeren? Geduld is een schone deugd hoor, alhoewel zelden nog van deze tijd.

Tja ik zou het nogal horen moest ik een klant 4 dagen laten wachten op een depanage ..die zou er nie mee kunne lachen ..

Enfin kzal braafkes wachten tot maandag , hopelijk wordt het dan opgelost .. en sleept et niet aan tot vrijdag ..

PS : Gundi werk jij mss bij belgacom of heb je aandelen ? :)

Ik ben zelf niet pro of contra belgacom , in tegendeel ik verkoop et zelfs , al moet ik zeggen dat het tegenwoordig heel moeilijk wordt om het nog verkocht te krijgen . Ze zijn de duurste , maar mijn verkoopsargument was meestal bij technisch problemen snelst opgelost ..in vergelijking met providers die huren bij belgacom .. ..

Enfin soit einde discutie , maandag zal ik wel zien ..
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Kitt schreef:
Goendi schreef:En dus moeten ze per direct een reparatie uitvoeren? Geduld is een schone deugd hoor, alhoewel zelden nog van deze tijd.

Tja ik zou het nogal horen moest ik een klant 4 dagen laten wachten op een depanage ..die zou er nie mee kunne lachen ..

Enfin kzal braafkes wachten tot maandag , hopelijk wordt het dan opgelost .. en sleept et niet aan tot vrijdag ..

PS : Gundi werk jij mss bij belgacom of heb je aandelen ? :)

Ik ben zelf niet pro of contra belgacom , in tegendeel ik verkoop et zelfs , al moet ik zeggen dat het tegenwoordig heel moeilijk wordt om het nog verkocht te krijgen . Ze zijn de duurste , maar mijn verkoopsargument was meestal bij technisch problemen snelst opgelost ..in vergelijking met providers die huren bij belgacom .. ..

Enfin soit einde discutie , maandag zal ik wel zien ..

binnen de 2 werkdagen is de normale procedure. dus donderdag gemeld, dan moet het maandag opgelost worden. Wil je het sneller opgelost hebben, moet je een SLA nemen. Kost je maar enkele euro's per maand en problemen worden opgelost binnen de 8 uur, weekends meegeteld.
en dat je enkele dagen zonder internet zit, daar zal je niet van doodgaan, er zijn ook nog andere dingen in het leven.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hollebollegijs tnx voor uw reply ..

Ik kan heus 2 dagen zonder internet hoor , das het probleem niet ..
Zeker in mijn geval is het zo erg niet ..
Maar ik stel me gewoon de vraag als een klant van me dit tegenkomt die enkel belgacom lijn heeft + tv + internet ..( die ik hem verkocht heb )
Vrees dat die dan zijn beklag bij mij doet als het 4 dagen duurt ..
Moet nu wel toegeven de probleempjes die ik al gehad heb met adsl of telefonie bij klanten zijn bijna altijd de de dag erna opgelost ( zonder speciale sla ) , dat is/was bij andere providers tochwel effe anders ...het getrouwtrek tussen belgacom en andere isp vermoedelijk .. ( zoals in dit topic ) ..
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Vrees dat die dan zijn beklag bij mij doet als het 4 dagen duurt ..

Als je dat effectief verkoopt zou je moeten weten dat weekends er van tussen vallen... Dat zijn geen standaard werkdagen!

Moet nu wel toegeven de probleempjes die ik al gehad heb met adsl of telefonie bij klanten zijn bijna altijd de de dag erna opgelost ( zonder speciale sla ) , dat is/was bij andere providers tochwel effe anders ...het getrouwtrek tussen belgacom en andere isp vermoedelijk .. ( zoals in dit topic ) ..

Met speciale SLA is dat binnen 4 uur op eender welk tijdstip van de dag.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:Wil je het sneller opgelost hebben, moet je een SLA nemen. Kost je maar enkele euro's per maand en problemen worden opgelost binnen de 8 uur, weekends meegeteld.

Heb je daar wat meer concrete info over? Dit is goeie info waar wel meer forumgebruikers intresse voor hebben...
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Die specifieke SLA waar hollebollegijs naar verwijst is enkel van toepassing voor het analoge deel, maw niet voor DSL. Er is wel een aparte xDSL SLA, maar die is lang niet zo uitgebreid. De echte SLA's op data worden maar gegeven op de bedrijfsabonnementen en grotere contracten. in een teleboetiek of op de sales divisies zullen ze er anders best wel info over hebben, die ze al dan niet kunnen opsturen ;)
S|N
Plus Member
Plus Member

NOOIT geweten dat er voor de residentiële markt SLA's bestaan, laat staan OOIT toegepast worden... :eek:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

hollebollegijs schreef:binnen de 2 werkdagen is de normale procedure

Laat mij niet lachen hé. Ik heb op dit forum altijd Belgacom verdedigd omdat ik vond dat de meerwaarde van Belgacom net de service was. Als ze die nu ook al niet meer bieden dan is het verhaal vlug over hé: Comfortnet van Telenet (30, 64 EUR) + ADSL MAX DYN van EDPNET (29,95 EUR) kost minder dan mijn VDSL. En dan spreek ik nog niet over eventuele kortingen op SDSL.

Deze morgen constateerde ik dat ik geen internet (VDSL) had. Alles uitgezocht en toen bleek er ook veel gekraak op de telefoon lijn te zitten. Dus dan maar naar de storingen gebeld waar ze me doodleuk vertelden dat de "lassers" pas donderdag kunnen komen. Met mijn beperkte kennis van wiskunde is dat 4 dagen. Dan moet je weten dat wij duizenden EURO's aan Belgacom betalen voor verschillende SDSL abonnementen, telefonie, proximus, proximus internet, VDSL, enz... :evil:

Vanmorgen ook nog account-manager gebeld en morgen is het probleem opgelost of Belgacom ligt buiten en dan ga ik voor een combinatie Telenet + EDPnet of Dommel
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Lassers werken dag en nacht, en hebben met deze weersomstandigheden hopen werk. Ik vind donderdag dan nog enorm rap als het maar om één lijn gaat, al zou dat op zich enorm merkwaardig zijn.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:en dat je enkele dagen zonder internet zit, daar zal je niet van doodgaan, er zijn ook nog andere dingen in het leven.

Typisch de arrogantie van een Belgacommer: zij willen bepalen wat ik wil :x
Ik zal er inderdaad niet van doodgaan maar ik heb wel een bedrijf en ik wil gebeld kunnen worden, mijn emails kunnen lezen en versturen, mijn websites kunnen updaten enz...

Goede raad: wijzig uw standpunt, want het zijn klanten zoals ik die bepalen of Belgacom overleefd of niet.
Ik heb Belgacom niet nodig maar zij hebben wel klanten zoals mij heel hard nodig :evil:

En raad eens: als de grote business klanten wegvallen wie de dupe zal zijn: juist ja, de gewone werknemer.

En er zijn inderdaad nog andere dingen in het leven: zoals bvb. Televisie kijken.
Dat doe ik gelukkig via Telenet Digital en niet via Belgacom TV. Twee keren een storing gehad: één keer een algemene storing maar één keer mijn eigen fout (kabel afgestoken bij werkzaamheden) en dezelde dag opgelost - één daarvan NA 20 uur 's avonds.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:Lassers werken dag en nacht, en hebben met deze weersomstandigheden hopen werk. Ik vind donderdag dan nog enorm rap als het maar om één lijn gaat, al zou dat op zich enorm merkwaardig zijn.

Ofwel is het inderdaad een volledige kabel en dan beginnen ze er onmiddellijk aan ofwel is het mijn binnenkomende kabel (2 x 2 paar) en dan geven ze mij in de centrale/ROP gewoon een ander paar. :?

En mijn ervaring met dacht en nacht werken is ook wel anders: 3 jaren geleden op 26 december een probleem gehad met leased line en toen heb ik een advocaat moeten inschakelen om de SLA-verplichtingen af te dwingen. Toch maar proberen om er onderuit te komen hé :cry:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ofwel is het inderdaad een volledige kabel en dan beginnen ze er onmiddellijk aan ofwel is het mijn binnenkomende kabel (2 x 2 paar) en dan geven ze mij in de centrale/ROP gewoon een ander paar.

Tenzij dat niet mogelijk is.... En dan moeten ze alsnog graven.

En mijn ervaring met dacht en nacht werken is ook wel anders: 3 jaren geleden op 26 december een probleem gehad met leased line en toen heb ik een advocaat moeten inschakelen om de SLA-verplichtingen af te dwingen. Toch maar proberen om er onderuit te komen hé

Lijkt me eerder dat ze dan niet bewust waren van die SLA (het bvb niet zichtbaar was voor die specifieke lijn), wat kan gebeuren. Er zijn echter voldoende mensen dag en nacht om eender wat waar dan ook te repareren.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
hollebollegijs schreef:en dat je enkele dagen zonder internet zit, daar zal je niet van doodgaan, er zijn ook nog andere dingen in het leven.

Typisch de arrogantie van een Belgacommer: zij willen bepalen wat ik wil :x
Ik zal er inderdaad niet van doodgaan maar ik heb wel een bedrijf en ik wil gebeld kunnen worden, mijn emails kunnen lezen en versturen, mijn websites kunnen updaten enz...

Goede raad: wijzig uw standpunt, want het zijn klanten zoals ik die bepalen of Belgacom overleefd of niet.
Ik heb Belgacom niet nodig maar zij hebben wel klanten zoals mij heel hard nodig :evil:

En raad eens: als de grote business klanten wegvallen wie de dupe zal zijn: juist ja, de gewone werknemer.

En er zijn inderdaad nog andere dingen in het leven: zoals bvb. Televisie kijken.
Dat doe ik gelukkig via Telenet Digital en niet via Belgacom TV. Twee keren een storing gehad: één keer een algemene storing maar één keer mijn eigen fout (kabel afgestoken bij werkzaamheden) en dezelde dag opgelost - één daarvan NA 20 uur 's avonds.

ik had het wel over particuliere klanten. als je dat nog niet door had.

als je een bedrijf hebt en je dsl abonnement is belangrijk dan neem je een SLA contract hierop. Elk bedrijf doet dit bijna.
Het kost je dan enkele euro's meer maar dat moet je ervoor over hebben.
En dan worden problemen zeer snel opgelost.

En wat mijn job betreft heb ik geen schrik hoor, als ik wil, zit ik hier tot aan mijn pensioen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:En wat mijn job betreft heb ik geen schrik hoor, als ik wil, zit ik hier tot aan mijn pensioen.

Woops, toch nog de goede oude RTT mentaliteit :cry:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
hollebollegijs schreef:En wat mijn job betreft heb ik geen schrik hoor, als ik wil, zit ik hier tot aan mijn pensioen.

Woops, toch nog de goede oude RTT mentaliteit :cry:

astrolon,

je hebt er niks van begrepen :-)
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Toch nog even melden zat mijn probleem omstreeks 14u vanmiddag opgelost is ..

een of andere technieker had in de centrale mijn lijn per abuus afgesloten... ( jumperke ofzo denk ik ) ..
( Zei de technieker toch die me belde van uit de centrale )

bedankt aan belgacom voor de 5 dagen onderbreking van alle diensten ..
( donderdag middag tot de namiddag ) .

En zeg nu niet dat een normaal termijn is ..zeker als het de menselijke fout is van een technieker zou dat ASAP opgelost moeten raken .
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:als je een bedrijf hebt en je dsl abonnement is belangrijk dan neem je een SLA contract hierop. Elk bedrijf doet dit bijna.
Het kost je dan enkele euro's meer maar dat moet je ervoor over hebben.
En dan worden problemen zeer snel opgelost.
Misschien toch eens de SLA's van Belgacom doorlezen. Kabelbreuk, waterschade, enz... zal bijna altijd als overmacht worden ingeroepen en dan is je SLA waardeloos :oops:

Het enige wat jammer genoeg lijkt te werken is hen het mes op de keel zetten wat ik bij deze ook heb gedaan en het heeft wederom gewerkt.
Alleen heeft niet iedereen deze middelen. Want voor een gewoon abonnementje zullen ze nog niet rap springen maar in tegenstelling tot wat hollebollegijs zegt zien ze klanten zoals ons niet graag gaan.

Maar ook contact opgenomen met EDPNET want die mensen verdienen een kans om een offerte te maken want Belgacom weigert pertinent om een aantal zaken door te voeren. In tegendeel: ze laten je een paar uur genieten van een upload van ongeveer 1.5 Mbit om dan terug te vallen op 400 Kbit. Ze durven zelfs geen uitspraak doen over wat we mogen verwachten de komende maanden :cry:
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Leuke discussie hier, vooral omdat het geschreven woord soms vlijmscherp het niveau van de topic kan naar beneden halen 8).

Aangezien ik graag ongevraagd mijn mening geef ;-): het is de economische realiteit dat als je hogere service levels wil, je meer zal betalen. Een klant die bij ons (IT integratie) een 24x7 contract heeft krijgt voorrang op een best effort klant (en krijgt ook de betere profielen), want op die 24x7 klant maken wij meer marge. Da's gewoon de wet van het geld. Je wijst je resources aan het meest rendabele toe. En je eigen klanten zijn rendabeler dan die van subco's ;-). En je professionele zijn rendabeler dan consumenten.

Bovendien zijn technische resources vandaag ook schaars: ik herinner mij nog een periode een vier- vijftal jaar geleden dat ze zelfs techniekers die gewend waren grote telefooncentrales bij bedrijven te installeren mee de baan op moesten sturen naar de consumenten.

Kan je dit alles verbeteren? Misschien... Ik weet dat er heel veel opleiding wordt gegeven om mensen in de technische richting te duwen en personeel uit te breiden. Daarnaast hebben sommige statutairen echt wel een rotmentaliteit en je krijgt ze ook niet buiten, dus privatiseren zou misschien daar al helpen. Het netwerk uit handen nemen ook omdat er geen belangenvermenging is tussen een aanbieder van een dienst en de eigenaar van het netwerk.

Maar de regel is en blijft vanuit het standpunt van de klant: wil je meer betaal je meer.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Kitt schreef:Toch nog even melden zat mijn probleem omstreeks 14u vanmiddag opgelost is ..

een of andere technieker had in de centrale mijn lijn per abuus afgesloten... ( jumperke ofzo denk ik ) ..
( Zei de technieker toch die me belde van uit de centrale )

bedankt aan belgacom voor de 5 dagen onderbreking van alle diensten ..
( donderdag middag tot de namiddag ) .

En zeg nu niet dat een normaal termijn is ..zeker als het de menselijke fout is van een technieker zou dat ASAP opgelost moeten raken .

2 werkdagen. is wel normale termijn. voor een thuisgebruiker is dat geen ramp. bedrijven daarentegen kunnen een sla nemen om sneller bediend te worden bij problemen, en de meesten doen dat.
wil je meer, betaal je meer. en dat is niet alleen in de telecomsector, dat is overal zo.
kabouter007
Plus Member
Plus Member

hollebollegijs schreef:wil je meer, betaal je meer.

bestelen jullie de klanten nog niet genoeg? Ge vraagt veel te veel voor jullie abo's en ge geeft geen service, proper is dat ;)
Ik hoop dat er een dag komt, dat ze belgacom privatiseren en dat ze alle luiaards (wat dat zijn het) buitengooien! Ik ken mensen die op de helpdesk werken en ken dus ook de mentaliteit die daar heerst, dan moet ik zeggen dat de mentaliteit van Telenet toch nog veel beter is.

Moesten de prijzen een stuk lager zijn, dan zou ik ook de mening delen "wil je meer, betaal je meer"
Matau
Starter Plus
Starter Plus

kabouter007 schreef:Ik ken mensen die op de helpdesk werken en ken dus ook de mentaliteit die daar heerst, dan moet ik zeggen dat de mentaliteit van Telenet toch nog veel beter is."

Natuurlijk, je kent een paar mensen op een helpdesk en plotseling ben je expert als het aankomt op weten hoe de mentaliteit van de helpdesk is.

De helpdesk bestaat niet enkel uit die vijf man uit jou zielige leven. Er zijn verschillende callcenters over heel België. Dat de mentaliteit verschilt al van callcenter tot callcenter. Dus als jij aan de hand van die paar personen een beeld van heel Belgacom kan maken, proficiat hoor.

Het leven zou zoveel beter zijn als je minder zou kakken en meer respect toont voor de mensen die daar dagdagelijks achter nen bureau zitten en achterlijke vuilbekkende klanten zoals u te woord staan en proberen te helpen.
Ziggy Boogy Doog
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Matau schreef:
kabouter007 schreef:Ik ken mensen die op de helpdesk werken en ken dus ook de mentaliteit die daar heerst, dan moet ik zeggen dat de mentaliteit van Telenet toch nog veel beter is."

Natuurlijk, je kent een paar mensen op een helpdesk en plotseling ben je expert als het aankomt op weten hoe de mentaliteit van de helpdesk is.

De helpdesk bestaat niet enkel uit die vijf man uit jou zielige leven. Er zijn verschillende callcenters over heel België. Dat de mentaliteit verschilt al van callcenter tot callcenter. Dus als jij aan de hand van die paar personen een beeld van heel Belgacom kan maken, proficiat hoor.

Het leven zou zoveel beter zijn als je minder zou kakken en meer respect toont voor de mensen die daar dagdagelijks achter nen bureau zitten en achterlijke vuilbekkende klanten zoals u te woord staan en proberen te helpen.

bedankt voor de steun. men heeft totaal geen idee hoe het op de callcenters aan toe gaat. En de ondersteuning van belgacom en telenet is de beste van het land. dat hebbende verschillende onderzoeken al meermaals bewezen. en wil je goede service, dan betaal je nu eenmaal meer.
het probleem gewoonweg de dag vandaag is dat sommigen vandaag weinig geduld hebben en te veeleisend zijn. je moet nog ergens redelijk blijven.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”