Op dit moment heb ik dus nog een Skynet Go met optie hogere upload (400K). Dit abonnement zou ik graag nog voor een tijd willen behouden, op dezelfde lijn waar EDPNet zou gebruikt moeten worden.
Vandaar deze vragen:
1. Kan ik een EDPNet account gebruiken op m'n bestaande verbinding. Met Dommel werkt dit alleszins (getest en goedgekeurd

Aangezien EDPnet Broba II gebruikt weet ik niet zo goed hoe het daarmee zit.
Of moet EDPnet een wijziging doorvoeren waarbij het ofwel Turboline ofwel Broba II wordt? Indien ja, dan worden onderstaande vragen iets minder relevant (en dan moet ik inderdaad overwegen een onmiddelijke opzegging van Skynet te doen nadat EDPnet actief is).
Het handigste zou natuurlijk geweest zijn moest ik persoonlijk iemand met EDPnet gekend hebben zoals ik een Dommel klant ken, dan kon ik dit ook persoonlijk uittesten.
2. Ik zit nu ergens op een 4-tal KM van de centrale, doch sync met Skynet zonder problemen op 4,6 Mbit (stabiele verbinding). Enige kans dat ik de 6000/640 haal, of op zijn minst 4600/640?
Welke verschillende lijnprofielen past EDPnet zoal toe wanneer je het hoogste lijnprofiel niet haalt?
3. Ik woon in de regio Kortrijk waar ADSL2 voor "binnenkort" gepland staat, wat ook vrij interessant zou zijn om tegen de beschikbaarheid ADSL2(+) in huis te halen en nu te starten met een ADSL MAX6 DYN abonnement.
Hoe zit het precies tussen de onderlinge compatibiliteit van ADSL en ADSL2(+)? Kan ik op dezelfde lijn een ADSL verbinding met Skynet gebruiken op 4,6 Mbit en tegelijkertijd (of desnoods niet simultaan) een 24 Mbit (in ideale omstandigheden) ADSL2(+) verbinding met EDPnet hebben?
Ik weet dat een ADSL2(+) modem backwards compatibel is, maar niet als je gebruik wilt maken van meedere PPPoe sessies en dan nog wel mixed ADSL en ADSL2(+).
4. Zijn er bepaalde inkomende poorten (< 1024) die bij EDPnet dichtstaan, zoals bij Skynet (enkele onder 1024) of Telenet (quasi ganse range onder 1024) dicht staan?
Ik heb niet de bedoelingen om web of fileservers te gebruiken (al kan dat er als minder prioritair wel bijkomen), maar wel vooral voor SSH toegang naar mij thuis.
Dat zal het ongeveer zijn, bij deze alvast een een bedanking aan de goede zielen die ze kunnen beantwoorden.