Datalimiet Belgacom ADSL Go + 20%

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Siglo schreef:
Lord Utopia schreef:Ik denk het ook. Ze gaan juist hun snelheid boven ADSL2+ vastleggen, met limieten à la 35 gig. Snelheid down: 25 Mbps, snelheid up: 1 Mbps.


Niet zolang Telenet dat niet doet, apen apen apen na...
Telenet gaat dat ook doen hoor :)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Lord Utopia schreef:Ik denk het ook. Ze gaan juist hun snelheid boven ADSL2+ vastleggen, met limieten à la 35 gig. Snelheid down: 25 Mbps, snelheid up: 1 Mbps.

Zoiets ligt inderdaad in de lijn van de verwachtingen.

Btw, een vraagje voor Siglo of éénieder die er een antwoord op weet.

Hoe lang zullen alternatieve providers als EDPnet ADSL2+ kunnen aanbieden, want daar hebben ze toch nog steeds bepaalde infrastructuur nodig van BGC (anders hadden ze het al lang eerer gedaan zou ik denken).

Is het niet zo dat al die DSL kaarten in hun centrales of wat dan ook allemaal ADSL2+ zijn maar die gewoon teruggebracht zijn naar ADSL snelheid (en dat ADSL2+ enkel gebruikt wordt voor BGC's digitale tv)?

Of hoe zit dat nu precies?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wel, die DSLAM-kaarten van Belgacom die jij opnoemt zijn zo goed als allemaal ADSL2+-kaarten, maar die zijn enkel voor mensen IDTV te kunnen leveren, en dienen niet voor internet aan hogere snelheden.
EDPnet en consoorten maken gebruik van kaarten van Scarlet in de Belgacom-centrales. Omdat niet overal Scarlet-kaarten steken kan ADSL2+ voor Internet niet overal aangeboden worden.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Lees al die reacties maar eens op tweakers... Limieten moeten afgeschaft worden. Punt andere lijn... Maar jah, we mogen niet vergelijken met buurlanden (waarom weet ik nog altijd niet???).

Edit:
ow... en prijs moet 20% omlaag (veel belangrijker eigenlijk dan die stomme limiet).
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

DarthDavy schreef:Lees al die reacties maar eens op tweakers... Limieten moeten afgeschaft worden. Punt andere lijn... Maar jah, we mogen niet vergelijken met buurlanden (waarom weet ik nog altijd niet???).

Edit:
ow... en prijs moet 20% omlaag (veel belangrijker eigenlijk dan die stomme limiet).
De service hier in België ligt beduidend hoger, ook biedt de belgische ISP meer aan dan het buitenland. Dan spreken we over het tegenhouden van spammail, antivirus, extra diensten als foto services.



:lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:De service hier in België ligt beduidend hoger, ook biedt de belgische ISP meer aan dan het buitenland. Dan spreken we over het tegenhouden van spammail, antivirus, extra diensten als foto services.


Ik hoop dat dat een stevig stukje sarcasme was... TN gebruikt service ook steevast als argument, maar ik kan al twee weken niet meer aan mijn on-line facturen en dit zou nog mistens tot juli duren, en hun spamfilter laat op sommige dagen meer dan 30 mails door (die wel dan wel netjes in m'n Outlook Junk folder terechtkomen, dus zo moeilijk kan het niet zijn).

Met de service van de Belgische providers, zeker Telenet lag ik mij alvast kreupel :!:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:
Lord Utopia schreef:De service hier in België ligt beduidend hoger, ook biedt de belgische ISP meer aan dan het buitenland. Dan spreken we over het tegenhouden van spammail, antivirus, extra diensten als foto services.


Ik hoop dat dat een stevig stukje sarcasme was... TN gebruikt service ook steevast als argument, maar ik kan al twee weken niet meer aan mijn on-line facturen en dit zou nog mistens tot juli duren, en hun spamfilter laat op sommige dagen meer dan 30 mails door (die wel dan wel netjes in m'n Outlook Junk folder terechtkomen, dus zo moeilijk kan het niet zijn).

Met de service van de Belgische providers, zeker Telenet lag ik mij alvast kreupel :!:
zie de " :lol: " onderaan :P
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Betere service is gewoon een kwestie van standpunt... Als in een restaurant de ober mij om de vijf minuten komt lastigvallen of ik nog iets nodig heb, vindt de ene dat goede service omdat hij zelf de ober niet moet roepen en de ander vindt dat rete-irritant omdat hij niet met rust gelaten wordt om rustig te eten. Dus dat de service hoger ligt, kan je nauwelijks een argument noemen omdat service een subjectief gegeven is.

Ik ben niet geïnteresserd in het tegenhouden van spammail, antivirus en foto services. Ik doe die dingen zelf wel op m'n PC.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

meon schreef:...
EDPnet en consoorten maken gebruik van kaarten van Scarlet in de Belgacom-centrales. Omdat niet overal Scarlet-kaarten steken kan ADSL2+ voor Internet niet overal aangeboden worden.

Die "kaarten van Scarlet" zijn er dan uiteindelijk ook die weer van Belgacom afgehuurd worden door middel van overeenkomsten?

Hoe zit het dan met het verschil tussen Broba II en Turboline? Waar bevinden die verschillen zich dan als die ADSL2 kaarten of hoe ik het mij ook moet voorstellen toch gewoon bij Belgacom zitten?

Overigens, wat de mening betreft van onbeperkt: één of 3 providers kunnen dit niet realiseren. Net zoals NL is zoiets dat op grootschaligheid door iedere ISP moet worden ingevoerd.
3 keer raden welke 2 providers er in elk geval NIET zullen meewerken. ;)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Even kort samenvatten:
- Turboline: alles (DSLAM + BAS) is van Belgacom
- Broba 2: provider huurt poorten af op DSLAM's bij Belgacom, BAS is van provider.
- BRUO: provider plaatst zijn eigen DSLAM's in de centrale van Belgacom

Om ADSL2+ aan te bieden moet Scarlet gebruik maken van het laatste. Nadeel van BRUO tov Broba2: BRUO is pas goedkoper dan Broba2 mits je voldoende klanten op je eigen DSLAM's kan steken. In kleine centrales is dit niet rendabel.
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Dit even ter informatie :
Ik weet niet of het al gezegd is in dit topic, maar indien je bij Belgacom een Go abonnement hebt met powerpack is de limiet ook met 2GB verhoogd. (17GB per maand dus).

:idea: In het provideroverzicht is dit nog niet aangepast, daar staat nog altijd 15 GB.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mr.V schreef::idea: In het provideroverzicht is dit nog niet aangepast, daar staat nog altijd 15 GB.
Overheen gekeken. Is aangepast (en hebben we een "foutje gemerkt?"-formulier voor ;))
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Alle Telenet producten moeten in die lijst ook nog aangepast worden, zowel met de nieuwe prijzen als de limieten (geen gescheiden up- en download meer). Dit even ter info 8)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

. . . Ok, het is een verbetering, maar toch vind ik het wel triestig, . . en zelfs enigszins schofferend hoor.
2gig meer . . . in deze tijden van youtube (and the likes), steeds expanderende demos en distros, toenemende uitwisseling van fotos's en filmpjes (home movies), video blogs, etc
Das echt iemand met een kluit in't riet sturen.

Het aller ergste is nog dat ze de PLUS klanten gewoon vergeten. Ben ik nu blij dat ik mijn PLUS abo heb opgezegd in januari om naar Dommel te gaan. Met mijn boostpack erbij ben ik nog bijna 20euro/maand goedkoper af, voor op zijn minst het dubbele volume.

De mensen zouden echt is de vergelijkingen van de volumes en prijzen tussen de ISPs onder hun neus geschoven moeten krijgen. Het verschil tussen EDPnet,Scarlet en Dommel aan de ene kant en BGC/Telenet anderzijds begint nu echt wel belachelijk te worden he.
Dommel gaat zijn klanten vanaf volgende maand dan nog eens 50% meer volume geven..... 50 . .
50% meer op 50/100gig ipv 20% op 10/30gig . .

Het is ook belachelijk duidelijk nu dat Telenet en BGC enkel naar elkaar kijken he, de ene voegt zijn 10gig download en 2gig upload samen, en even nadien geeft de andere 2gig bij zijn 10gig bij. :roll:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

mja das normaal in duopolie
BIPT moet ingrijpen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

LoSeR schreef:mja das normaal in duopolie
BIPT moet ingrijpen
probleem is, het BIPT weet hier van en grijpt niet in
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
LoSeR schreef:mja das normaal in duopolie
BIPT moet ingrijpen
probleem is, het BIPT weet hier van en grijpt niet in

weet ik, kwou gewoon zeggen dat het niet aan telenet of belgacom ligt :)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Lord Utopia schreef:
DarthDavy schreef:Lees al die reacties maar eens op tweakers... Limieten moeten afgeschaft worden. Punt andere lijn... Maar jah, we mogen niet vergelijken met buurlanden (waarom weet ik nog altijd niet???).

Edit:
ow... en prijs moet 20% omlaag (veel belangrijker eigenlijk dan die stomme limiet).
De service hier in België ligt beduidend hoger, ook biedt de belgische ISP meer aan dan het buitenland. Dan spreken we over het tegenhouden van spammail, antivirus, extra diensten als foto services.



:lol:


lees het raport van testaankoop er staat in dat er geen extra waarde is aan toegevoegd tov de buitenlandse isp, ik geloof dat ze zelfs expliciet verwijzen naar wat jij aanhaalt, dus ..
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Draco888 schreef:. . . . . . in deze tijden van youtube (and the likes), steeds expanderende demos en distros, toenemende uitwisseling van fotos's en filmpjes (home movies), video blogs, etc
Das echt iemand met een kluit in't riet sturen.



Och en als ge nu gewoon maar zoals ik bv 6 uren per dag radio streamt aan goe kwal (16 kbyte ong) dan komt ge al aan 10gig/m uit…
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

kaise1 schreef:Och en als ge nu gewoon maar zoals ik bv 6 uren per dag radio streamt aan goe kwal (16 kbyte ong) dan komt ge al aan 10gig/m uit…

Klopt, en dat is toch geen buitensporig gebruik!
Ik ben zelf ook een stream luisteraar.
Het is me zelfs een paar keer overkomen dat de telefoon ging, ik de speaker demp en het vervolgens een paar dagen doorliep zonder dat ik het in de gaten had :( (gebruik meerdere pc's)
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Joost verbruikt ~400 megabyte per uur... de limieten bij bgc zijn dus opgetrokken van 25 uur naar 30 uur Joost kijken op een maand... Wow, zolang ge niet in een maand met 31 dagen zit kunt ge iedere dag een uurtje kijken!!!!

Met al die web 2.0 toestanden wordt er meer en meer gestreamed, je kan niet blijven met zo'n kleine limiet werken, maarja, hoe zou je zelf zijn, je zou toch ook kiezen voor veel winst ipv weinig? :-(

Edit: onduidelijke zin verbeterd
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Is nie te geloven van 10 naar 12
mijn hostingprovider heeft net een update gedaan van 3000GB naar 3600GB voor 6.35 euro per maand.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

brooklyn schreef:Is nie te geloven van 10 naar 12
mijn hostingprovider heeft net een update gedaan van 3000GB naar 3600GB voor 6.35 euro per maand.
Is dat er ook één van 20% omhoog? :P
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

brooklyn schreef:Is nie te geloven van 10 naar 12
mijn hostingprovider heeft net een update gedaan van 3000GB naar 3600GB voor 6.35 euro per maand.


Awel dat is toch ook +20% :lol:
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Het is gewoon pervers. :evil:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”