Ik voel mij hierbij wel wat beledigd. Deze mail voelt aan als "an offer I can't refuse". Ik begrijp ook helemaal niet waarom ze mij fixeren. Ik probeer elke maand mijn 60GB op te gebruiken ja, maar wanneer is toch wel mijn zaak zeker?! Ik zit ocharme nog maar aan 21GB en heb nog 18 dagen te gaan. Ik heb zelfs geen uitbreiding naar 100GB.Beste klant
We hebben gemerkt dat het leeuwendeel van uw internetverbruik zich overdag situeert, of in elk geval gedurende het dagregime van EDPnet, namelijk van 8u. 's ochtends tot 2u. 's nachts. Graag willen we u er even aan herinneren dat er bij EDPnet ook een voordelig nachttarief geldt, dus van 2u. tot 8u. Tijdens dit nachttarief (EDPnet noemt dit 'nachtsurfen') wordt uw verbruik slechts voor de helft meegerekend, en krijgt u met andere woorden een korting van maar liefst 50 %.
Natuurlijk hebben we nachtsurfen niet alleen in het leven geroepen om u zomaar wat cadeautjes te doen. Een belangrijk doel van het nachtsurfen is namelijk om prijsbewuste, ervaren internetgebruikers, zoals u, ertoe te bewegen om hun zware downloads te doen wanneer het netwerk sowieso het minst belast wordt, en er dus heel wat capaciteit ongebruikt blijft. Op die manier kan de doordeweekse internetgebruiker overdag comfortabel aan de allerhoogste snelheid naar zijn favoriete websites surfen. Als diezelfde surfer tussen 2u. en 8u. 's nachts normaal gesproken toch niet meer online is, kunnen de fervente downloaders alle registers opentrekken en rustig de mega- en gigabytes erdoor jagen.
Vanzelfsprekend maakt het verbruik van één individuele klant niet het grote verschil op de schaal van het hele netwerk van een internetprovider. Als meerdere duizenden klanten weliswaar diezelfde redenering volgen, ontstaat er wel degelijk een probleem. EDPnet biedt u - gaat u maar na wat de vakbladen van ons vinden - de beste prijs-kwaliteitsverhouding onder de Belgische internetproviders. We streven er inderdaad naar om elke klant een abonnement te geven waar in elke betekenis het maximum uit kan worden gehaald. Voor de ene klant is een groot downloadvolume het belangrijkste, anderen vinden hoge snelheden net doorslaggevend.
Ongetwijfeld staat ook u wel open voor het argument dat het ene plezier het andere waard is. EDPnet heeft er nooit van gehouden zijn klanten in hun mogelijkheden te beperken, of lijdzaam toe te moeten zien hoe slechts enkele hardnekkige zelfzuchtigen het internetplezier van anderen, de grootste groep, bederven. Vandaar: om iedereen het beste van het internet te kunnen bieden, vragen we u vriendelijk uw steentje hiertoe bij te dragen, en ten volle van het nachtsurfen gebruik te maken.
Er bestaan heel wat manieren om uw grote downloads te automatiseren. Met zogenaamde scheduler- of download manager-programma's kunt u makkelijk instellen wat u wanneer precies wilt binnenhalen. Elke recente computer kunt u bovendien zo configureren dat hij vanzelf opstart om bijvoorbeeld 2u. 's nachts, uw schedulerprogramma de downloads laat lopen, en zichzelf weer afsluit zodra alle bestanden zijn afgehaald. Zo hoeft u noch op te blijven om alles handmatig in gang te zetten, noch uw computer nodeloos aan te laten staan. Op http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Cate ... ACHTSURFEN leest u er meer over.
Samengevat: met nachtsurfen:
* doet u anderen een plezier: als iedereen een kleine inspanning doet, blijft het ook tijdens de piekuren overdag lekker snel surfen;
* doet u zichzelf een plezier:
o u kunt de dubbele hoeveelheid gigabytes downloaden voor dezelfde prijs of hetzelfde forfait inbegrepen in uw maandelijkse abonnement;
o bij een van de Baryon- of La Tribu-abonnementsformules met 'fup' ('fair use policy', oftwel 'redelijk gebruik') kunt u dubbel zoveel downloaden voordat u de grens bereikt van wat als 'redelijk gebruik' beschouwd wordt;
o doordat u uw grote downloads 's nachts automatisch laat verlopen, krijgt ook u overdag meer bandbreedte, waardoor u vlotter zult kunnen surfen.
Hartelijk bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groeten,
Elena Kiritchenko
Helpdesk Engineer
Van Landeghemstraat 20
9100 Sint Niklaas
[email protected]
www.edpnet.be
T: +32 (0)3 265 67 50 | +31 (0)20 712 9400
F: +32 (0)3 265 67 51 | +31 (0)20 712 9401
Blijkbaar hebben de "doordeweekse internetgebruikers" surfproblemen en werd het probleem tot bij mij getraceerd. Misschien daarom dat ik altijd degelijke snelheden ondervind.. Ik begrijp dan ook niet waarom men met ADSL2+ beginnen als er zoveel traffiekproblemen zijn. Los die eerst op! (op een goede manier)
Zijn er hier nog mensen die deze onzin ontvangen hebben?