Datalimiet Belgacom ADSL Go + 20%

Nieuws omtrent telecom
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

SantaSCSI schreef:Belgacom moet maar Een aantal dingen doen:
1) infrastructuur opwaarderen.
2) hogere limieten.

Overigens zijn grotere bedrijven als belgacom doorgaans beter qua hulpverlening en support ( let op het woord doorgaans ;)).

Feit is, als we nu overal opeens limieten van 100Gb of geen gaan doorvoeren valt alles "in de patatten". De infrastructuur is er niet op voorzien op die massas trafiek. (dit is uit goede bronnen uit de telecomsector itself btw)
Daarnaast moet de dekking ook beter worden. Ik heb liever DSL met 12Gb dan ergens te wonen waar gewoon geen dsl mogelijk is. Gewoon proberen om overal zeker binnen de 4Km te dekken.

Voor de rest: ook al is het maar een kleine verhoging, we komen er wel. Er zal wel een moment komen waarop we echt aan het plafond zitten, en dan is de enige richting het verhogen van de limieten, snelheden, al die dingen.


Dat is dus ook hetgene mij weerhoud om naar een andere provider over te stappen (of dat nu nog een Edpnet of Dommel is laten we in het midden).
Ik geloof niet in hun schaalbaarheid met de producten en diensten (vooral hoeveelheid traffiek dan) die ze leveren.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Anthony schreef:Hey,

heb van binnen Belgacom zelf vernomen (wel niet 100%) dat begin juni de Belgacom-datalimiet voor ADSL Go - abonnees zou toenemen met de volle... 2GB!! :lol:

Als alles goed gaat, zal het dus vanaf volgende maand niet langer 10, maar 12GB zijn.

Van zodra ik officiële confirmatie krijg, zal ik het ook hier melden. ;)



Ze volgen gewoon wat Telenet reeds enkele maanden geleden heeft gedaan. Het is dus duidelijk nog Belgacom en noch Telenet zullen grote veranderingen brengen in hun abbonementen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Siglo schreef:
hollebollegijs schreef:
Siglo schreef:
hollebollegijs schreef:
Maxman schreef:
cowke schreef:njah, hoewel ik het ook nogal grof vind is het ook wel zo dat de mensen hier eigenlijk nooit content zijn ... :/.

Hahaha... Dus als gij bananen plukt voor 20ct per uur, en ze zeggen, "Ier manneke, we maken er 22ct van.', gaat ge ook heel dankbaar zijn?


inderdaad er zitten hier mensen die zich altijd negatief uiten. is eigenlijk triestig hoor.

en maxman blijft gij maar bananen plukken aan 20 ct. :-D


Heb je al een positieve reaktie gezien op die belachelijk actie? Telenetje kopieren is niet bepaald een innovatie...


zelfs mocht het 5 of 10 GB geweest zijn, dan zullen er ook wel negatieve reacties geweest zijn.
trouwens, in het algmeen zitten hier personen die alles door een zwarte bril zien


Met een rekening van 230 euro is dat niet moeilijk... Als zij dan blijven persen om er nog meer uit te krijgen met fake indexeringen en verkopen van lucht (volumeblokken) + om de zoveel tijd mijn vpn's, rdp, drac, ilo, citrix,... sessies eruit te knallen met hun geforceerde disconnects. Ik word daar inderdaad nijdig en weinig loyaal van. En als ze zich opnieuw kompleet belachelijk maken met van die waardeloze "upgrades" dan kook ik nog wat meer over.


we zullen die zogenaamde fake indexeringen van jou afschaffen. maar dan zal het loon ook niet meer worden aangepast.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

hollebollegijs schreef:we zullen die zogenaamde fake indexeringen van jou afschaffen. maar dan zal het loon ook niet meer worden aangepast.


Leg mij eens uit waarom de prijs van een adsl lijn die volledig op afgeschreven materiaal draait en waarbij volume en bandbreedte met de dag goedkoper worden voor Belgacom, omhoog zou moeten gaan? Het is moeilijk om dan nog met het versleten BIPT excuus te staan wuiven... En BIPT legt niets op wat betreft antieke limieten, forced disconnects, adsl2+ no-go, niet? Belgacom kan nog zoveel doen om die dure prijs te compenseren, maar doet in de praktijk gewoon niks. Status-quo is het streefdoel...

En dan installeren ze een pracht van een nieuwe technologie (vdsl2), dan blokkeren ze die op snelheden lager dan zijn voorganger (adsl2+)! Gaan ze opnieuw wachten tot vdsl achterhaald is en zijn opvolger reeds 2 jaar mainstream is voordat ze daar de snelheid ergens op de helft gaan blokkeren om het dan weer te gaan uitfaseren?
Adsl is zelfs nu nog niet maximaal benut bij BGC terwijl het intussen al een antieke technologie is...
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

hollebollegijs schreef:we zullen die zogenaamde fake indexeringen van jou afschaffen. maar dan zal het loon ook niet meer worden aangepast.

met zo'n absoluut kortzichtige replies gaat ge uw gelijk nooit kunnen verdedigen hoor. vanuit het bestuur is er ongetwijfeld een goede reden voor deze chaos, maar als die niet op een duidelijke manier kan gecommuniceerd worden zal er enkel ongenoegen blijven. om die dan af te schieten met botte naast-de-zaak-liggende reacties is alles behalve constructief...
reis
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 maa 2005, 17:32

singlo u hebt gelijk het is lang geleden dat ze echt radikaal verandering hebben gedaan bij belgacom als ze moeten iets doen dan doe ze ook schandalig slecht 2% kom zeg concurent telenet zit al hoger die bedrijven concureren om meer te verdienen niet om voor de service ik zit al in het begin bij belgacom maar nu begint mij echt tegen te steken buurlanden zoals nederland zitten op laatste technologie en hebben alle vrijheid zelf duitsland heeft weet niet hoeveel pakketten dat ze daar al hebben ADSL lijn van engeland is echt de vrijheid full speed en geen limiet

heb ergens vernomen hoge piet bij belgacom sprak over dat de klanten tevreden waren met wat dat ze nu hebben als ik hier lees wat dat de klanten willen amaai zeg.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

reis schreef:singlo u hebt gelijk het is lang geleden dat ze echt radikaal verandering hebben gedaan bij belgacom als ze moeten iets doen dan doe ze ook schandalig slecht 2% kom zeg concurent telenet zit al hoger die bedrijven concureren om meer te verdienen niet om voor de service ik zit al in het begin bij belgacom maar nu begint mij echt tegen te steken buurlanden zoals nederland zitten op laatste technologie en hebben alle vrijheid zelf duitsland heeft weet niet hoeveel pakketten dat ze daar al hebben ADSL lijn van engeland is echt de vrijheid full speed en geen limiet

heb ergens vernomen hoge piet bij belgacom sprak over dat de klanten tevreden waren met wat dat ze nu hebben als ik hier lees wat dat de klanten willen amaai zeg.

1) Ik heb bijna geen adem meer ;)
2) Het is 20% geen 2%
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

TomG schreef:
reis schreef:singlo u hebt gelijk het is lang geleden dat ze echt radikaal verandering hebben gedaan bij belgacom als ze moeten iets doen dan doe ze ook schandalig slecht 2% kom zeg concurent telenet zit al hoger die bedrijven concureren om meer te verdienen niet om voor de service ik zit al in het begin bij belgacom maar nu begint mij echt tegen te steken buurlanden zoals nederland zitten op laatste technologie en hebben alle vrijheid zelf duitsland heeft weet niet hoeveel pakketten dat ze daar al hebben ADSL lijn van engeland is echt de vrijheid full speed en geen limiet

heb ergens vernomen hoge piet bij belgacom sprak over dat de klanten tevreden waren met wat dat ze nu hebben als ik hier lees wat dat de klanten willen amaai zeg.

1) Ik heb bijna geen adem meer ;)
2) Het is 20% geen 2%
jij ook al :eek:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

reis schreef:singlo u hebt gelijk het is lang geleden dat ze echt radikaal verandering hebben gedaan bij belgacom als ze moeten iets doen dan doe ze ook schandalig slecht 2% kom zeg concurent telenet zit al hoger die bedrijven concureren om meer te verdienen niet om voor de service ik zit al in het begin bij belgacom maar nu begint mij echt tegen te steken buurlanden zoals nederland zitten op laatste technologie en hebben alle vrijheid zelf duitsland heeft weet niet hoeveel pakketten dat ze daar al hebben ADSL lijn van engeland is echt de vrijheid full speed en geen limiet

heb ergens vernomen hoge piet bij belgacom sprak over dat de klanten tevreden waren met wat dat ze nu hebben als ik hier lees wat dat de klanten willen amaai zeg.


de ontreveden klanten die hier zitten zijn een absoluute minderheid hoor.
peanuts. de moeite niet om wakker van te liggen. sorry, maar dat is nu eenmaal de realiteit.

de modale burger is tevreden met zijn abonnement. en waarom iets veranderen als een klant tevreden is. en dat is in elke secctor zo hoor.
en dat verandert belgacom eens iets en dat klagen ze nog meer en meer.
sommige zijn nooit content en leven precies alleen om te klagen.

diegene die hier zitten en (eigenlijk gratis dsl willen, want elke cent is teveel) onbeperkte limieten enz.... daarvoor zijn er andere operatoren hoor. maar nee, blijven klagen en zagen.

en vergelijken met het buitenland heeft geen zin. ofwel verhuis je :-) of moet je je tevreden stellen met het aanbod hier. en klagen, zagen en bijna janken wat sommige hier doen, zal niets helpen.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

reis schreef:singlo u hebt gelijk het is lang geleden dat ze echt radikaal verandering hebben gedaan bij belgacom als ze moeten iets doen dan doe ze ook schandalig slecht 2%...


[marketingmode]Nee nee, je krijgt maar liefst een verhoging van zo'n 20% ! [/marketingsmode]
Correct is correct :p

de ontreveden klanten die hier zitten zijn een absoluute minderheid hoor.

Wat een flets argument. Hoeveel % van uw klanten zijn op de hoogte dat ze ten opzichte van de buurlanden te veel betalen. Dat de abonnementsvormen hier in België eigenlijk maar mager zijn ? Gaan we dan nadien eens toetsen naar de tevredenheid? Het is niet omdat je met iets weg komt dat het opeens "rechtvaardig" is.


diegene die hier zitten en (eigenlijk gratis dsl willen, want elke cent is teveel) onbeperkte limieten enz....

Het staat hier idd bol van mensen die gratis dsl willen met onbeperkte limieten. Om de 3 posts. Vind het eerlijk gezegd een heel zwak argument.

en vergelijken met het buitenland heeft geen zin. ofwel verhuis je Smile of moet je je tevreden stellen met het aanbod hier. en klagen, zagen en bijna janken wat sommige hier doen, zal niets helpen.

Je zou dat niet zeggen moest Belgacom niet over haar pseudo monopolie beschikken... . Laten we elkaar geen foefjes wijs maken die "liberalisering van de telecommarkt" is een lachertje.

Het zijn trouwens niet enkel en alleen mensen die "gratis limietloos" (sic) internet willen die de situatie in Belgie verkeerd vinden. Hoe ga je dat dan beargumenteren ? Gratis DSL en hoge limieten voor pakweg nellie kroes ?
Laatst gewijzigd door Silence 03 jun 2007, 11:13, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Silence schreef:Wat een flets argument. Hoeveel % van uw klanten zijn op de hoogte dat ze ten opzichte van de buurlanden te veel betalen. Dat de abonnementsvormen hier in België eigenlijk maar mager zijn ?
Dat is ook een flauw argument wat hier neerpoot, volgens jou uitleg zijn de Belgische internet gebruikers maar sukkels welke niet op de hoogte zijn van het ICT gebeuren.
Ik ben een tevreden klant en denk er niet aan een andere ISP te nemen.

Onlangs las ik nog op Userbase, Skynet/Belgacom "binnenkort heb je mij als klant". (klant welke nu klant is bij Dommel dit terzijde)

:wink:
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Blue-Sky schreef:
Silence schreef:Wat een flets argument. Hoeveel % van uw klanten zijn op de hoogte dat ze ten opzichte van de buurlanden te veel betalen. Dat de abonnementsvormen hier in België eigenlijk maar mager zijn ?
Dat is ook een flauw argument wat hier neerpoot, volgens jou uitleg zijn de Belgische internet gebruikers maar sukkels welke niet op de hoogte zijn van het ICT gebeuren.
Ik ben een tevreden klant en denk er niet aan een andere ISP te nemen.

Onlangs las ik nog op Userbase, Skynet/Belgacom "binnenkort heb je mij als klant". (klant welke nu klant is bij Dommel dit terzijde)

:wink:

Ik denk dat de meeste gewone mensen zich niet gaan bezighouden met te vergelijken welke abonnementsvormen er zo beschikbaar zijn in onze omliggende landen. Dat heeft niets te maken met of gebruikers "sukkels" zijn. Durf zelf wedden dat het overgrote deel dat maar weten als ze een artikel erover lezen in pakweg de Standaard.

Bedrijven als een Belgacom en Telenet buiten dat ten volle uit.
Laatst gewijzigd door Silence 03 jun 2007, 11:12, in totaal 4 gewijzigd.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Blue-Sky schreef:Onlangs las ik nog op Userbase, Skynet/Belgacom "binnenkort heb je mij als klant". (klant welke nu klant is bij Dommel dit terzijde)

:wink:

sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Blue-Sky schreef:
Silence schreef:Wat een flets argument. Hoeveel % van uw klanten zijn op de hoogte dat ze ten opzichte van de buurlanden te veel betalen. Dat de abonnementsvormen hier in België eigenlijk maar mager zijn ?
Dat is ook een flauw argument wat hier neerpoot, volgens jou uitleg zijn de Belgische internet gebruikers maar sukkels welke niet op de hoogte zijn van het ICT gebeuren.
Ik ben een tevreden klant en denk er niet aan een andere ISP te nemen.
*knip*

Ik denk dat de waarheid eerder ergens in het midden ligt. Er zijn heel wat mensen niet op de hoogte van de buurlanden.

Pas wanneer er publicaties komen over duur internet in België tov buurlanden, dan pas rinkelt er een belletje.

Hoe dan ook, beseffen is één iets, er daadwerkelijk iets aan doen wat anders.

Hoeveel klanten zitten dan ook weer niet angstvallig naar die meter te kijken. Kunnen niet eens het internet tegenwoordig gebruiken zoals het bedoeld is om te gebruiken.
Ik bedoel dan gezond gebruik, niet non-stop warez en andere crap downloaden.
Een mix van live streaming, youtube, demo downloaden, wat muziek of filmpje downloaden, e-mail met veel en grote bijlages versturen, online photoalbum uploaden, nieuwste updates voor uw Linux distro (en die kunnen soms oplopen tot 1Gb heb ik zelf al ervaren) binnenhalen enzovoort.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Blue-Sky schreef:
Silence schreef:Wat een flets argument. Hoeveel % van uw klanten zijn op de hoogte dat ze ten opzichte van de buurlanden te veel betalen. Dat de abonnementsvormen hier in België eigenlijk maar mager zijn ?
Dat is ook een flauw argument wat hier neerpoot, volgens jou uitleg zijn de Belgische internet gebruikers maar sukkels welke niet op de hoogte zijn van het ICT gebeuren.
Ik ben een tevreden klant en denk er niet aan een andere ISP te nemen.

Onlangs las ik nog op Userbase, Skynet/Belgacom "binnenkort heb je mij als klant". (klant welke nu klant is bij Dommel dit terzijde)

:wink:


daarbij de andere operatoren in ons land zijn wel gekend bij de internetters in ons land hoor, maar als je dagelijks in de krant leest dat deze andere operatoren met eigen netwerk overigens (scarlet, tele2, edpnet...) vele problemen hebben, schakelen ze niet over om problemen te voorkomen. het is net hetzelfde als bij de leveranciers van elektriciteit.
en kan je de mensen toch niet kwalijk nemen zeker.

maar ja de meeste hier wil hier alles gratis hebben a la Steve Stunt Stevaert. Sorry maar die ballon gaat niet op hoor.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

hollebollegijs schreef:
daarbij de andere operatoren in ons land zijn wel gekend bij de internetters in ons land hoor, maar als je dagelijks in de krant leest dat deze andere operatoren met eigen netwerk overigens (scarlet, tele2, edpnet...) vele problemen hebben, schakelen ze niet over om problemen te voorkomen. het is net hetzelfde als bij de leveranciers van elektriciteit.
en kan je de mensen toch niet kwalijk nemen zeker.

maar ja de meeste hier wil hier alles gratis hebben a la Steve Stunt Stevaert. Sorry maar die ballon gaat niet op hoor.

Wij willen de dingen niet gratis hebben. Wij willen gewoon waar voor ons geld.
Of wil je nu echt beweren dat 10GB normaal is voor 40 euro?

edit: zijn de prijzen aangepast?
http://www.belgacom.be/enterprises/nl/j ... _bus_price
Laatst gewijzigd door hellsnake 03 jun 2007, 11:17, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ach, als da toch maar zo weinig klanten zijn die niet toekomen, waarom dan niet de limieten verhogen naar bv 50/75 gb?

De leechers downloaden toch de laatste 36h van de maand zoveel mogelijk, dat zeer beperkt groepje en blijkbaar totaal onbelangrijk, maar toch ik heb de laatste 4 jaar nog niks gemerkt van trager surfen die laatste 36h.

Netwerk kan dat mooi aan, en met die hogere limieten zullen de downloads waarschijnlijk veel gespreider verlopen dan nu.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

hellsnake schreef:
Blue-Sky schreef:Onlangs las ik nog op Userbase, Skynet/Belgacom "binnenkort heb je mij als klant". (klant welke nu klant is bij Dommel dit terzijde)

:wink:

sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot


en als ge alle bijtende anti-belgacom spotters optelt hier, dan heb je nog maar 0,1 % van de internetters. dus jou opmerking geraakt kant nog wal.
Blue-sky haalde maar een voorbeeld aan.

En trouwens nog een opmerking. Elk jaar komen er meer klanten terug naar belgacom als er weggaan. ze batalen liever iets meer voor een goede service die de andere niet kunnen leveren. En dit laatste is enkel en alleen de schuld van die andere provider dat de klanten terugkeren naar belgacom
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

hellsnake schreef:
hollebollegijs schreef:
daarbij de andere operatoren in ons land zijn wel gekend bij de internetters in ons land hoor, maar als je dagelijks in de krant leest dat deze andere operatoren met eigen netwerk overigens (scarlet, tele2, edpnet...) vele problemen hebben, schakelen ze niet over om problemen te voorkomen. het is net hetzelfde als bij de leveranciers van elektriciteit.
en kan je de mensen toch niet kwalijk nemen zeker.

maar ja de meeste hier wil hier alles gratis hebben a la Steve Stunt Stevaert. Sorry maar die ballon gaat niet op hoor.

Wij willen de dingen niet gratis hebben. Wij willen gewoon waar voor ons geld.
Of wil je nu echt beweren dat 10GB normaal is voor 40 euro?

op dit moment is heel normaal. ja. raar hé.

edit: zijn de prijzen aangepast?
http://www.belgacom.be/enterprises/nl/j ... _bus_price
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Over enkele maanden plant Sony via het PSN netwerk releases van HD en SD PAL materiaal (volledige series en films) v.

Ik ben eens benieuwd hoeveel mensen dan tegen hun limiet zullen opbotsen van 12Gb in de maand. Ken er nu al die moeten afremmen door gewoon op Microsoft marketplace te zitten 8) En dat is geen kwestie van te leechen. Veel van die dingen zijn enorm groot.

Hoe dan ook men mag het zoveel uitstellen en van de situatie profiteren. Er komt een moment dat ze er toch niet meer zullen van onderuit komen 8)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Silence schreef:Over enkele maanden plant Sony via het PSN netwerk releases van HD PAL materiaal (volledige series en films) voor eigenlijk relatief goedkope prijzen.

Ik ben eens benieuwd hoeveel mensen dan tegen hun limiet zullen opbotsen van 12Gb in de maand. Ken er nu al die moeten afremmen door gewoon op Microsoft marketplace te zitten 8) En dat is geen kwestie van te leechen. Veel van die dingen zijn enorm groot.

Hoe dan ook men mag het zoveel uitstellen en van de situatie profiteren. Er komt een moment dat ze er toch niet meer zullen van onderuit komen 8)


kijk, formules genoeg. wil je meer, betaal je ervoor. zo simpel is dat.
Wil je een snelle wagen, je betaalt ervoor. :-)
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Zelfs als ik niets download kan ik met gemak 1GB per dag binnenhalen.
Ik heb gisteren eens New york verkent met google streetview en ik had direct 1GB binnen.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:Elk jaar komen er meer klanten terug naar belgacom als er weggaan. ze batalen liever iets meer voor een goede service die de andere niet kunnen leveren. En dit laatste is enkel en alleen de schuld van die andere provider dat de klanten terugkeren naar belgacom

Sterker zelfs: elk jaar (zelfs elk kwartaal) komen er meer klanten naar Belgacom en naar Telenet dan pakweg Dommel in totaal hééft voor én hosting, éndomeinregistratie, én ADSL.

schedom nv verzorgt voor een klantenbestand van meer dan 10000 klanten hosting, domeinnaamregistraties en ADSL services

Bron: dommel.com
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Rechtzetting van een foutje in mijn vorige reply in deze thread en niet Skynet/Belgacom
Coop schreef:Ben lange tijd zéér tevré geweest van Dommel, maar nu wordt het toch hoog tijd voor over te stappen.

Was eerst al aan het twijfelen met die gratis fotos en die supercoole wedstrijden, maar dit was de druppel, Belgacom, here i come.
Het wat dus Coop die dit schreef.

Bitter zou ik niet zeggen, daar de meerderheid bij Dommel wel tevreden is.
hellsnake schreef:
Blue-Sky schreef:Onlangs las ik nog op Userbase, Skynet/Belgacom "binnenkort heb je mij als klant". (klant welke nu klant is bij Dommel dit terzijde)

:wink:

sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot

De waarheid kan men toch nog schrijven, ook als het pijnlijk overkomt... (maar niet kwetsend bedoeld is)
En waarom pijnlijk, als er maar één is die dit schrijft :???:
@hollebollegijs, de stukjes taart (images in vorige reply's) om de kleurloze materie iets vrolijker te maken.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 03 jun 2007, 12:19, in totaal 1 gewijzigd.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

@ blue_sky, Coop is Belgacom aan het uitlachen:
Coop schreef:Ben lange tijd zéér tevré geweest van Dommel, maar nu wordt het toch hoog tijd voor over te stappen.

Was eerst al aan het twijfelen met die gratis fotos en die supercoole wedstrijden, maar dit was de druppel, Belgacom, here i come.

Coop schreef:Waaw, ik ga denk ik terug naar belgacom this is an offer I cant refuse 8)

de komen uit deze thread. Je weet wel. Waar ze die belachelijk lage 2GB bijgeven.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:en vergelijken met het buitenland heeft geen zin. ofwel verhuis je :-) of moet je je tevreden stellen met het aanbod hier. en klagen, zagen en bijna janken wat sommige hier doen, zal niets helpen.

Dan hoeven we ook de door de EEG gedane vergelijkingen waaruit blijkt dat België flink achter begin te lopen niet meer te doen.
Kan me voorstellen dat Belgacom dat wel zou willen.
Hieruit blijkt trouwens de arrogantie van de ISP, alsof de hoge prijzen door god gegeven zouden zijn.
Belgacom is god niet, hoewel ze dit vaak wel zelf denken.

De angst die Hollebollegijs uitspreekt dat de alternatieve operatoren zouden verdwijnen wanneer Belgacom met z'n limieten omhoog zou gaan of de prijzen zou verlagen is op niets gestoeld.
Wanneer Belgacom door politiek/Bipt gedwongen zou worden de prijzen voor het gebruik van de infrastructuur te verlagen, zou dit de concurrentie doen toenemen.

Toch maar weer eens een vergelijking met Nederland, waar de meeste abonnementen een vast IP en geen limiet meer hebben, waar een groot aanbod is van alternatieve operatoren en daardoor een gezonde concurrentie:
http://internetten.nl/access/adslprijze ... p?min=5000
(de allergoedkoopsten op http://internetten.nl/ )

Maar bij de politiek moet de wil om Belgacom aan te pakken, om zoiets te bereiken, wel aanwezig zijn, vooralsnog proef ik die niet.
De enige hoop is dat er een dwang vanuit de EEG komt.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Limburg schreef:
hollebollegijs schreef:en vergelijken met het buitenland heeft geen zin. ofwel verhuis je :-) of moet je je tevreden stellen met het aanbod hier. en klagen, zagen en bijna janken wat sommige hier doen, zal niets helpen.

Dan hoeven we ook de door de EEG gedane vergelijkingen waaruit blijkt dat België flink achter begin te lopen niet meer te doen.
Kan me voorstellen dat Belgacom dat wel zou willen.
Hieruit blijkt trouwens de arrogantie van de ISP, alsof de hoge prijzen door god gegeven zouden zijn.
Belgacom is god niet, hoewel ze dit vaak wel zelf denken.

De angst die Hollebollegijs uitspreekt dat de alternatieve operatoren zouden verdwijnen wanneer Belgacom met z'n limieten omhoog zou gaan of de prijzen zou verlagen is op niets gestoeld.
Wanneer Belgacom door politiek/Bipt gedwongen zou worden de prijzen voor het gebruik van de infrastructuur te verlagen, zou dit de concurrentie doen toenemen.

Toch maar weer eens een vergelijking met Nederland, waar de meeste abonnementen een vast IP en geen limiet meer hebben, waar een groot aanbod is van alternatieve operatoren en daardoor een gezonde concurrentie:
http://internetten.nl/access/adslprijze ... p?min=5000
(de allergoedkoopsten op http://internetten.nl/ )

Maar bij de politiek moet de wil om Belgacom aan te pakken, om zoiets te bereiken, wel aanwezig zijn, vooralsnog proef ik die niet.
De enige hoop is dat er een dwang vanuit de EEG komt.


kijk volgende week zijn het verkiezingen. kan je een regering kiezen. :-D
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

hollebollegijs schreef:kijk volgende week zijn het verkiezingen. kan je een regering kiezen. :-D

Dan moet er wel eerst een partij zijn die het wil veranderen.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:Elk jaar komen er meer klanten terug naar belgacom als er weggaan. ze batalen liever iets meer voor een goede service die de andere niet kunnen leveren. En dit laatste is enkel en alleen de schuld van die andere provider dat de klanten terugkeren naar belgacom


Helaas niet waar.
Als je het verhaal van m'n vader hier gevolgd hebt...
kan je eruit afleiden dat ie een DIK HALF JAAR heeft moeten wachten voordat Belgacom zijn lijn kwam nakijken en omleggen.
Dit was toen hij van provider veranderd was en er voor het eerst ADSL op zijn lijn kwam en op een zeer slechte lijn bleek te zitten.

Dat terwijl hij meer dan 40 jaar bij Belgacom klant geweest is.

1 woord hiervoor: schandalig

Gelukkig besefte hij dit en vertikte hij het om naar Belgacom terug te keren
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

localhost schreef:
hollebollegijs schreef:Elk jaar komen er meer klanten terug naar belgacom als er weggaan. ze batalen liever iets meer voor een goede service die de andere niet kunnen leveren.

Sterker zelfs: elk jaar (zelfs elk kwartaal) komen er meer klanten naar Belgacom en naar Telenet dan pakweg Dommel in totaal hééft voor én hosting, éndomeinregistratie, én ADSL.


Bij Telenet gaan er jaarlijks nochtans ook meer dan 50.000 lopen... en als er dan terugkeren is het meestal omdat ze een monopolie hebben op triple play diensten en op die manier nog enige concurrentie kunnen bieden.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Zijn ze niet beschaamd om dit zelfs nog maar te durven?
(verhoging met 2 GB, laat me niet lachen)

En als ze nu nog niet gaan inzien dat telenet en Belgacom hun producten op elkaar afstemmen dan weet ik het ook niet.

greetz,

Nob
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nob schreef:Zijn ze niet beschaamd om dit zelfs nog maar te durven?
(verhoging met 2 GB, laat me niet lachen)

En als ze nu nog niet gaan inzien dat telenet en Belgacom hun producten op elkaar afstemmen dan weet ik het ook niet.

greetz,

Nob
wat zeg jij nu :eek:
tuurlijk niet, want ze zeggen duidelijk: wie het kleine niet eert, is het grote niet weert.


Alleen, als we het kleine eren, zeggen ze dat de klanten niet naar meer vragen en geven ze het grote niet
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:kijk volgende week zijn het verkiezingen. kan je een regering kiezen. :-D

Dat is niet waar. Er is in ons land geen rechtstreekse verkiezing van de regering. Je kiest een parlement.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
localhost schreef:
hollebollegijs schreef:Elk jaar komen er meer klanten terug naar belgacom als er weggaan. ze batalen liever iets meer voor een goede service die de andere niet kunnen leveren.

Sterker zelfs: elk jaar (zelfs elk kwartaal) komen er meer klanten naar Belgacom en naar Telenet dan pakweg Dommel in totaal hééft voor én hosting, éndomeinregistratie, én ADSL.


Bij Telenet gaan er jaarlijks nochtans ook meer dan 50.000 lopen... en als er dan terugkeren is het meestal omdat ze een monopolie hebben op triple play diensten en op die manier nog enige concurrentie kunnen bieden.

Ik denk dat jij zelf ooit geschreven hebt dat er niet veel zal veranderen zo lang er meer klanten bij komen dan er vertrekken.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Belgacom mag hopelijk binnenkort zijn arrogantie opbergen want de EU gaat het BIPT wat meer slagkracht geven (aangezien de politiek dat niet doet). En in één klap zullen ze dan hopelijk achter de gevangenis ook wel eens moeten uit hun pijp komen. Uit de Standaard van dit week-end:

EU wil telecom- operatoren opsplitsen

TELECOM

De Europese Commissie werkt aan een voorstel om de nationale telecomregulatoren de bevoegdheid te geven om de netwerken van 'dominante' operatoren af te splitsen en zo meer open te stellen voor alternatieve operatoren. Dat meldt het persbureau Reuters, op basis van de tekst van een toespraak van Commissaris Viviane Reding, bevoegd voor het telecombeleid. De plannen zijn slecht nieuws voor Belgacom en andere voormalige staatsoperatoren, die het grootste deel van de netwerkinfrastructuur in de lidstaten bezitten.

De Commissie wil in oktober een grote hervorming voorstellen van de Europese telecomwetgeving, met nieuwe regels over welke markten moeten worden gereguleerd en door wie. Het zullen echter het Europees Parlement en de nationale lidstaten zijn die het laatste woord krijgen.

Het bekendste voorbeeld van een verplichte afsplitsing van het netwerk is dat van British Telecom (BT) in Groot-Brittannië. Naar het voorbeeld van de energiesector werd het telefoonnetwerk van BT in een aparte, 'neutrale' netbeheerder ondergebracht. In de meeste andere landen heeft de regulator niet de bevoegdheid om dat op te leggen. (wdp)


Nog even geduld dus en dan blijf je beter helemaal niet meer waar je bent. Blijf ondertussen maar Nellie Kroes & Viviane Redding bestoken met e-mails & klachten!
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

we kunnen Nellie Kroes nog eens mailen over deze volumeverandering.
Nu zijn de abonnementen van telenet en belgacom namelijk nog identieker.
willli
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 apr 2006, 13:05

bij mij past hij mijn datalimiet niet aan. Ik heb ipv 10 wel 12 gig nu maar het gebruikte volume wordt niet aangepast. God mag weten waarom. Nog iemand met dezelfde ervaring???


WILLI
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

willli schreef:bij mij past hij mijn datalimiet niet aan. Ik heb ipv 10 wel 12 gig nu maar het gebruikte volume wordt niet aangepast. God mag weten waarom. Nog iemand met dezelfde ervaring???


WILLI

Je bedoelt dus dat je meter stilstaat?
Hier werkt alles normaal.
willli
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 apr 2006, 13:05

hij registreert wel hoeveel ik binnenhaal maar hij zegt niet hoeveel procent ik al verbruikt heb....
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

localhost schreef:Sterker zelfs: elk jaar (zelfs elk kwartaal) komen er meer klanten naar Belgacom en naar Telenet dan pakweg Dommel in totaal hééft voor én hosting, éndomeinregistratie, én ADSL.

Hm... daar twijfel ik eigenlijk toch aan.
En hoeveel lopen er weg, of heb je daar geen gegevens over?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”