signaal van 13%

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Ik heb een router van D-link, type G604T.

In mijn laptop zit een pcmcia-kaartje van Hama :
http://www.amazon.de/gp/product/B0002VF ... duct_detai ls/028-5226175-6178902?ie=UTF8&seller=

Router staat op zendvermogen 100%.

Echter wanneer de laptop aanstaat heb ik maar een signaal van 13%, wanneer ik dan buiten ga heb ik geen signaal meer.
Wanneer ik de kaart terug laat scannen geeft hij 100% aan, maar even later staat het signaal terug op 13%.

Weet iemand waar dit zou kunnen aan liggen ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Hoe ver zit je dan van je router ? Als je aan de andere kant van het huis zit en dat signaal moet door bakstenen, elektriciteitskabels, beton etc...
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Signaal is 13% wanneer ik 1 meter verwijdert ben van de router, ook wanneer ik hem ernaast hou blijft het 13%.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

karine schreef:Signaal is 13% wanneer ik 1 meter verwijdert ben van de router, ook wanneer ik hem ernaast hou blijft het 13%.
Dan lijkt het me duidelijk dat een van de twee niet in orde is.
Je zou eens kunnen testen met de notebook van iemand anders, of met jouw notebook bij iemand anders om te kijken welke het probleem geeft.

Elimineren deduceren :)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

das idd de beste optie maar het beste is altijd het zelfde merk van pcmi kaartje hebben dan je router .
killer
Pro Member
Pro Member
Provider

netstumbler even downloaden, hiermee kan je kijken welke netwerken je allemaal opvangt en op welke kanalen deze zitten, je kan dan ook grafieken krijgen met signaal/ruis-waarden.
Mogelijk kan het zijn dat je betere ontvangst krijgt door een ander kanaal te gebruiken.

mvg
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”