Ik heb een router van D-link, type G604T.
In mijn laptop zit een pcmcia-kaartje van Hama :
http://www.amazon.de/gp/product/B0002VF ... duct_detai ls/028-5226175-6178902?ie=UTF8&seller=
Router staat op zendvermogen 100%.
Echter wanneer de laptop aanstaat heb ik maar een signaal van 13%, wanneer ik dan buiten ga heb ik geen signaal meer.
Wanneer ik de kaart terug laat scannen geeft hij 100% aan, maar even later staat het signaal terug op 13%.
Weet iemand waar dit zou kunnen aan liggen ?
signaal van 13%
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Hoe ver zit je dan van je router ? Als je aan de andere kant van het huis zit en dat signaal moet door bakstenen, elektriciteitskabels, beton etc...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Dan lijkt het me duidelijk dat een van de twee niet in orde is.karine schreef:Signaal is 13% wanneer ik 1 meter verwijdert ben van de router, ook wanneer ik hem ernaast hou blijft het 13%.
Je zou eens kunnen testen met de notebook van iemand anders, of met jouw notebook bij iemand anders om te kijken welke het probleem geeft.
Elimineren deduceren

netstumbler even downloaden, hiermee kan je kijken welke netwerken je allemaal opvangt en op welke kanalen deze zitten, je kan dan ook grafieken krijgen met signaal/ruis-waarden.
Mogelijk kan het zijn dat je betere ontvangst krijgt door een ander kanaal te gebruiken.
mvg
Mogelijk kan het zijn dat je betere ontvangst krijgt door een ander kanaal te gebruiken.
mvg