nieuwe dommel klant

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

hey,
ik heb men netconnect abonement bij dommel aangevraagd via het net(18-05-2007). het contract getekend en terug gestuurd pdf formaat,eerste betaling via homebanking betaald.(19-05-2007).
Gisteren (21-05-2007) ging ik is zien naar het gedeelte voor de klanten en daar drukte ik op de " r ". Ik kreeg gegevens zoals login en paswoorden enz via mail dan binnen.

Ik dacht mmm maybe kan ik al op het internet(zit nu op adsl go belgacom).
maar dit lukte me nog niet.
Ik ging eens kijken of ik een mailbox kon aanmaken en dit ging wel,ik kan al zelfs mails sturen naar men dommel emailadress.
vandaag wou ik nog eens probere om in te loggen via dommel maar dit lukte me nog niet.
outlook daarentegen heb ik juist ingesteld met men dommelgegevens en dit gaat dan weer wel dus ik kan men emails van dommel opvragen via outlook.

nu heb ik wel zoiets van zou men internet via dommel dan ook niet moeten gaan ?? of moet ik gewoon nog wachten ?
Het enige wat ik toch moet doen is men log in .....@schedom en men paswoord intypen dat ik via mail heb gekregen...???

ik heb hier nog een oude asus diva adsl usb modem(klein zwart plat doosje) werkt perfect met men belgacom adsl go abo.

waarschijnlijk moet ik gewoon nog even wachten.... :-)
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Ja, je moet nog even wachten.

Geduld is een schone deugd...
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

efm schreef:Gisteren (21-05-2007) ging ik is zien naar het gedeelte voor de klanten en daar drukte ik op de " r ". Ik kreeg gegevens zoals login en paswoorden enz via mail dan binnen.


Daar kan je toch ook zien wanneer je lijn geactiveerd zal worden?

Hint: bij de "i".
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

ik heb zojuist men final invoice gekregen waar opstaat dat alles goed ontvangen is en betaald is. dus de status is niet juist op de website.

ik zal gewoon nog een paar dagen moeten wachten.....maar ik dacht omdat men mails enz al werkte dat ik al op het internet kon via dommel login.

bij mijn pakketten staat het op actief en bij de " i " staat er nog dit

account information

address : unavailable
expected installation date : to be determined
status : we have not yet received a signed copy of the contract or the payment for the first month of service has not yet been received
type : broadband
ip-address : currently this login is not connected to the dommel.com adsl network

dsl traffic counter v2.0

total traffic downloaded in broadband: 0 gb
(traffic downloaded between 01.00 and 13.00 is only counted for 60%)
remaining : 50 gb
next counter reset : 25/05/2007 (days remaining: 3)
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

efm schreef:expected installation date : to be determined
status : we have not yet received a signed copy of the contract or the payment for the first month of service has not yet been received


Tja, das duidelijk hé.
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

jep ik weet het.
betalingen zijn wel in orde hoor want dat heb ik direct gedaan via homebanking.....en ook een final invoice gekregen van dommel dat alles in orde was met de contracten en betalingen....

expected installation date : to be determined hier moet ik dus op wachten en in het oog houden ??

kvon het gewoon raar dat mail enz al wel ging.......

geduld geduld geduld......

:-) :-) :-)
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

ik begrijp je ongeduld :)
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

efm schreef:jep ik weet het.
betalingen zijn wel in orde hoor want dat heb ik direct gedaan via homebanking.....en ook een final invoice gekregen van dommel dat alles in orde was met de contracten en betalingen....

expected installation date : to be determined hier moet ik dus op wachten en in het oog houden ??

kvon het gewoon raar dat mail enz al wel ging.......

geduld geduld geduld......

:-) :-) :-)


Ik zou eens bellen, om te vragen of ze uw ondertekend contract wel hebben ontvangen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Je moet gewoon wat geduld hebben. Meestal duurt het wel een dagje of 2 tegen dat de userpage geupdate is
Mcstealth
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2007, 17:29

je hoeft niet te panikeren , dit is normaal hoor na een goeie week ben je volledig overgeschakeld op dommel , zij doen hier niets aan : het is belgacom dat het signaal moet vrijgeven en die zijn namelijk niet zo snel hierin ( verliezen een klant ) was bij mij net hetzelfde , heb ook alles digitaal gedaan ( contract , betaling) en net als bij jou werkte alles al enkel surfen ging nog niet via dommel :)
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

okay thanks nu ben ik er gerust in....

zal hopelijk iets voor volgende week zijn dan.....
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Gewoon af en toe is proberen of je al kan inloggen via dommel.

Ik had op maandag mijn overschrijving gedaan en contract doorgemaild (was wel al laat iets voor vijf toen ik doormailde).
En van Donderdag op vrijdag kon ik inloggen via Dommel.
Raar genoeg wou men Belkin modem wel enkel via PPPOA inloggen ipv met PPPOE, maar kom lol.

En welkom bij Dommel.
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

ik zie hier bij men proforma factuur staan betaald op 21/05/2007....
bij mijn pakketten zie ik staan actief.... als ik op de " i " druk zie ik nog altijd hetzelfde staan als een paar dagen geleden....

ik probeer elke dag wel eens in te loggen maar het lukt me nog niet dus moet nog wachten....

juist is met pppoa getest maar dit lukt me ook nog niet....
via belgacom zit ik nog altijd op het internet...

ik heb een linksys wag200g ...... ik moet toch gewoon men adsl login van belgacom veranderen met dat van dommel +paswoord natuurlijk. of moet ik maybe nog wat veranderingen aanbrengen aan men modem ?

ooooh ik wil op dommel..... lol

vandaag en morgen zal er door de feestdag niet veel veranderen denk...
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Sorry, ff gebruik maken van deze topic.

Ik ben ook nieuwe dommel klant, nu al bijna 2 weken denk ik. Is het normaal dat ik nu al weer moet betalen? Ik heb in het begin al 52.95€ betaald en nu moet ik 32.95€ betalen.

Dank u
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

MJ schreef:Sorry, ff gebruik maken van deze topic.

Ik ben ook nieuwe dommel klant, nu al bijna 2 weken denk ik. Is het normaal dat ik nu al weer moet betalen? Ik heb in het begin al 52.95€ betaald en nu moet ik 32.95€ betalen.

Dank u


Das normaal, op een bepaald moment ga je een tijdje niets meer moeten betalen tot de betaalde maanden opzijn. En vanaf dan is het gewoon elke maand.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

bf62 schreef:
MJ schreef:Sorry, ff gebruik maken van deze topic.

Ik ben ook nieuwe dommel klant, nu al bijna 2 weken denk ik. Is het normaal dat ik nu al weer moet betalen? Ik heb in het begin al 52.95€ betaald en nu moet ik 32.95€ betalen.

Dank u


Das normaal, op een bepaald moment ga je een tijdje niets meer moeten betalen tot de betaalde maanden opzijn. En vanaf dan is het gewoon elke maand.


Die 52 euro is activatie +1maand. Dus zoeen 2 weken voor het einde van je eerste maand krijg je een nieuwe overschrijving voor de volgende maand :)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

MJ schreef:Sorry, ff gebruik maken van deze topic.

Ik ben ook nieuwe dommel klant, nu al bijna 2 weken denk ik. Is het normaal dat ik nu al weer moet betalen? Ik heb in het begin al 52.95€ betaald en nu moet ik 32.95€ betalen.

Dank u

Zoals de twee posters voor mij al aangehaald hebben is dat normaal, maar ge hebt steeds twee weken of meer de tijd om die pro forma factuur te betalen. Ze zijn der gewoon goed op tijd bij om uw de volgende al op te sturen.
Kijk maar is goed op die factuur, de "te voldoen voor" datum is altijd wel een eind veraf ;)
Ik vind het een voordeel, hebt ge goed lang de tijd om uw overschrijving te doen, of ge kunt uw overschrijving op voorrand invullen, maar zodat ze pas 3-4 dagen voor het einde betaald word door uw bank (ff vergeten hoe die dienst bij overschrijvingen noemt).
narn
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:24
Locatie: Diest

Draco888 schreef:(ff vergeten hoe die dienst bij overschrijvingen noemt).



Memodatum
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

Ik zit op dommel yeeaaaahhh !!!!!!

Your DOWNLOAD Speed:
3410 kbps or 426 KB/sec

an efficiency of ~85%

up
Your UPLOAD Speed:
321 kbps or 40 KB/sec

snelheid goed ?
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

efm schreef:Ik zit op dommel yeeaaaahhh !!!!!!

Your DOWNLOAD Speed:
3410 kbps or 426 KB/sec

an efficiency of ~85%

up
Your UPLOAD Speed:
321 kbps or 40 KB/sec

snelheid goed ?


hoe ver van centrale?
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

De afstand bedraagt 2650 meter
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

efm schreef:De afstand bedraagt 2650 meter


Deze valt nog goed mee.
Ikzelf zit ook op 2650 meter :-o

Alles onder de 4000 meter is goed genoeg om 400 kb/s te halen. (Maar ook afhankelijk kwaliteit kabel enz..)
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

en je snelheid op deze afstand is ?
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

efm schreef:en je snelheid op deze afstand is ?


425 kb/s download
45 kb/s upload
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Blackpitcher
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 mei 2007, 01:16

ik heb hetzelfde als efm contracten gestuurd in pdf en betaalt zelfde dag en mail gehad alles was in orde ik wacht ook nog een paar dagen af heb 25 mei alles in orde gebracht dus zal weekje duren zeker met die feestdagen en het weekend dan zal ik er ook opzitten heb je trouwen het boost pak dan efm als je 40 Kb/s upload hebt
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

ik heb geen boostpack genomen...... is dit dan uitzonderlijk ja ?

jep je moet gewoon nog ff wachten..... ik stuurde vandaag wel een mail om te vragen of ze men contract ondertekend hadden aangekregen want er stond bij men informatie dat ze het nog niet hadden... 30 min nadat ik de mail gestuurd had ging ik nog eens zien en hup het was veranderd.....geen mail terug gehad.
dus ik dacht kzal nog maar is proberen in te loggen en het was prijs...kzat op dommel....ze hebben me wel geen login gegevens gestuurd,die heb ik zelf via " R "(mijn pakketten) via mail aangekregen dan.

ik kan nu zelf nog switchen van adsl naar dommel...
dus ga ik eerst men volumepack van adsl nog snel er door jagen...
Blackpitcher
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 mei 2007, 01:16

haha klopt ik vroeg dat ook of ze me contract hadden en hup direct stond er na uurtje op Yes en de nr... en nu staat er

: status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested



dus zal nog even moeten wachten komt omdat ik vdsl heb gehad (andere binnekomende lijn met splitter ) ze zulle die mss eerst moete afzegge voor ze adsl lijn kunnnen binne late kome,
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

next counter reset : 01/06/2007 (days remaining: 2)

Ik ben sinds gistere online met dommel en nu zie ik dat men teller al binne 2 dagen word reset.

heb ik dan een maand betaald voor 3 dagen of hoe zit dit juist?

die 52 euro waren denk ik activatiekosten enz heb ik twee weken betaald.
en gistere heb ik 32 euro betaald.....

snel maar wat downloaden dan als ze het binnen twee dagen al gaan resetten.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

efm schreef:next counter reset : 01/06/2007 (days remaining: 2)

Ik ben sinds gistere online met dommel en nu zie ik dat men teller al binne 2 dagen word reset.

heb ik dan een maand betaald voor 3 dagen of hoe zit dit juist?

die 52 euro waren denk ik activatiekosten enz heb ik twee weken betaald.
en gistere heb ik 32 euro betaald.....

snel maar wat downloaden dan als ze het binnen twee dagen al gaan resetten.


Nope, die drie dagen krijg je gewoon gratis. Op 1 juni gaat je eerste maand dommel officieel in. Nu kan je ook al op het internet via dommel en downloaden zoveel je wil, want op 1 juni wordt je counter toch gereset.

Beschouw het maar als een verwelkomingsgeschenk. Iedere Dommel klant krijgt dit.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”