Dus here we go...
Stap 1: Vraag een discovery line abo aan bij Belgacom.
Dit moet niet een al te groot probleem zijn, sinds we hier vroeger op Belgacom zaten en ik in hartje Antwerpen woon.
Stap 2: Vraag Dommel internet en telefonie aan.
Als ik het goed begrijp als je bij Dommel telefonie aanvraagt krijg je een modem van hen op waardborg die als modem/router/firewall fungeert. Dus hoef ik geen dsl modem nog te gaan kopen.
Stap 3: Als alles vlotjes werkt op Dommel zeg je Telenet telefonie en internet op.
Hierbij heb ik een paar vragen over, dus op naar de vragen sectie...
Vraag 1:Als ik het niet mis heb is momenteel de installatie van de discovery line abo gratis. Maar wat houd dit juist in? Zal de technicus alles mooi bekabelen hier en naar de gewenste plaats brengen?
Vraag 2:Mensen hebben gezegd dat als je de discovery line besteld je vaste zit voor een jaar tot je kunt opzeggen of anders moet je een boete betalen van de resterende maanden. Nu ging ik door het "Algemene Voorwaarden" brochure in the "Opzegging" sectie wat als volgt eruit ziet...

Dus ik begrijp niet echt van waar het "boete" vandaan komt, hoewel Telenet de boete duidelijk vermeld. Duuuus ik kan gewoon de discovery line aanvragen en dan wanneer dommel up and running is zonder geen enkele probleem opzeggen?
Vraag 3:Ik herinner me dit nog vaag maar ik las dat als je bij Telenet langer dan een jaar klant bent je kan opzeggen zonder dat boete te betalen van resterende maanden. Nu ben ik ongeveer 4 jaar klant bij Telenet dus opzeggen zou geen probleem moeten zijn?
Vraag 4:Op de Dommel website lees ik dat de switch naar Dommel via een dsl lijn niets kost...
Code: Selecteer alles
Dommel Faqs:
Zijn er extra kosten voor de overschakeling van mijn adsl?
neen. indien u de opzegvoorwaarden respecteert bij uw huidige provider, zijn er geen extra kosten verbonden aan een overschakeling van uw huidige provider naar ons.
Vraag 5:Zit je bij dommel ook vast met jaar contracten en opzeg boetes als je binnen het jaar opzegt?
Dat zijn voorlopig alle vragen die ik me kan inbeelden, zal het heel hard appreciëren als er feedback word gegeven. Alvast bedankt op voorbaat.
edit : Rode kleurtje is voorbehouden voor de mods, zodat ge snel en gemakkelijke een tussenkomst van één van ons kunt herkennen. (zie forum regels)