vrijwillige oplevering raw copper line

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
sedatg
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2007, 17:58

Kan dit?
Facturatie/melding na 5 maanden. Kan dit?

heropgenomen met edpnet. btw, het perspectief van de meeste posters hier is duidelijk voor verbetering vatbaar :twisted:
Laatst gewijzigd door sedatg 17 mei 2007, 13:54, in totaal 3 gewijzigd.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Zou je niet beter tegen Belgacom klagen dat zij je discovery lijn hebben opgezegd?
Je hebt waarschijnlijk ook niet geklaagd of je vragen gesteld als je geen factuur voor je Belgacom discoverylijn meer kreeg?
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

waarom gaat ge geen verhaal halen bij belgacom? die zijn afaik toch verantwoordelijk voor het wegvallen van uw discovery lijn waardoor edpnet een aanvraag voor een raw copper heeft moeten indienen.
als gij kunt aantonen dat uw discovery lijn onrechtmatig is opgezegd kan dit worden aangepast worden in de belgacom boekhouding, zodoende kan edpnet verhaal gaan halen voor die raw copper. (btw gij merkt dat niet dat ge ineens geen belgacom facturen meer krijgt ofzo?)
dus stop met op edpnet te kakken en kuis eerst uwe 'stierenstront' met belgacom op ;)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Is precies een feit dat Belgacom dat onterecht opzei. Nu kan dat allemaal wel goed en wel zijn, maar oktober - april is wel 6 maand... Een factuur van Belgacom komt elke 2 maand. Nooit niks gemist?

EDPnet rekent U terecht een raw copper door, aangezien er een fysieke draad loopt die in gebruik is en waar zij dus bijgevolg kosten voor betalen. Hen valt in feite niets te verwijten, zij factureren U wat hen gefactureerd wordt.
sedatg
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2007, 17:58

Kan niet.
Laatst gewijzigd door sedatg 17 mei 2007, 13:46, in totaal 4 gewijzigd.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ehm... Daar zit je dus fout. Als jij geen fysieke lijn hebt, kan EDPnet je geen DSL abbo leveren. Had je liever gehad dat je geen internet meer had en EDPnet je aangaf dat je dan best even eerst je telefoonlijn weer liet activeren? Dat zou dan willen zeggen dat jij je internet bij EDPnet blijft betalen, en geen verhaal hebt dat je verbinding niet werkt, aangezien je lijn er fysiisch niet meer is.
sedatg
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2007, 17:58

Goendi schreef:Kan wel.
Kan soms wel.

Kan nu niet.
Laatst gewijzigd door sedatg 17 mei 2007, 13:51, in totaal 2 gewijzigd.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik vind u een muggezifter :) En bovendien een dommerik... Als je een lijn gebruikt, en je betaald die niet aan Belgacom, dan moet je toch iets vermoeden eh?
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

sedatg schreef:Dat is het punt niet. Het gaat niet over verhaal halen.

Belgacom heeft weldegelijk mijn lijn terecht opgezegd, maar niet de moeite kunnen nemen om mij in te lichten.
dus gij hebt zelf de opzegging van die discovery line aangevraagd?
denk in't vervolg dan effe 2 keer na hé, ge hebt een koperpaar nodig om dien dsl tot bij u te krijgen, dat staat trouwens in de verkoopsvoorwaarden van edpnet ;)
sedatg
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2007, 17:58

Kan niet.

Zagen kan wel.
Laatst gewijzigd door sedatg 17 mei 2007, 13:52, in totaal 1 gewijzigd.
daffiess
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2005, 16:47

Heb een soortgelijk incidentje gehad met edpnet, je bent niet alleen.

Je bent door zo laat te reageren op het faktuur van edpnet wel niet volledig meer in je recht te betwisten maar voor het overige sta je volledig recht in je schoenen.

Vaak is het zo dat raw copper duurder is als een discovery line en belgacom speelt een vuil spelletje door de discovery line op te zeggen en dan een faktuur van raw copper aan de provider door te spelen. De kleinere providers kunnen niet anders dan deze door te faktureren aan de klant. Dat je geen faktuur van Belgacom meer krijgt is jouw probleem niet, maar het eenzijdig opzeggen van de discovery line door belgacom wel. Schijnbaar is er hier dan ook nog eens geantidateerd om het extra grof te maken.

Met andere woorden, faktuur betwisten van raw copper, zeker niet betalen en klacht indienen met de ombudsdienst voor telecommunicatie.
sedatg
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2007, 17:58

daffiess schreef:Kan niet.
Kan inderdaad niet. :wink:
Laatst gewijzigd door sedatg 17 mei 2007, 13:47, in totaal 1 gewijzigd.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik hoop dat edpnet u netjes in volgorde een incassobureau op u dak stuurt , en u vervolgens voor de rechtbank daagt , en vervolgens nog netjes alle kosten op u verhaalt ook.

Dat zal u leren met u farse houding, ge moet maar maken dat ge u zaken op orde hebt. Als ik , of eender welk normaal mens, 1 of 2 maanden geen facturen ontvang van een firma waar ik een product afneem op regelmatige basis, dan ga ik me daar vragen bij stellen. (en zeker na 5 maanden ...)
Zeker als een product (adsl in dit geval) afhankelijk is van eerdergenoemd product.

in dit geval zijt ge niet alleen kwaadwillend (ge hebt zelf de lijn opgezegd bij bgc voor zover ik kan opmaken), maar ge zijt ook voorbijgegaan aan het feit van "goede huisvader" want ge hebt niet gereageerd op het ontbreken van facturen gedurende X maanden.

Dus edpnet hoeft u helemaal geen tegenvoorstel te doen, ze kunnen het geld ook wel op een andere manier uit u krijgen als ze willen :)

En edpnet in gebreke stellen gaat u al helemaal niet lukken, want zij zijn hun diensten gewoon blijven leveren, desondanks het feit dat jij hebt geprobeerd om het hun onmogelijk te maken door toe te laten dat uw discovery line werd opgezegd, zonder hier edpnet van op de hoogte te stellen en uw adsl te laten disactiveren. Dus in principe kan edpnet u ook nog een mooie factuur voor administratieve kosten sturen die ze door u nalatigheid hebbe moeten doen ...

eigenlijk vind ik dit wel amusant, het gebrek van inzicht van u kant uit ...

Leuk he, zo een koekje van eigen deeg :) :lol:
Laatst gewijzigd door FlashBlue 17 mei 2007, 09:57, in totaal 1 gewijzigd.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Pfffffffffff. Je beweert zelf dat Belgacom terecht je discovery line heeft opgezegd, dus heb je terecht een faktuur gekregen van EDPNET voor de raw copper. Voila, zo simpel is het. En als het in de algemene voorwaarden van EDPNET staat dat ze u een raw copper mogen aanrekenen als je geen actieve telefoonlijn hebt, dan staan ze recht in hun schoenen. Ipv te kakken zou je beter die enkele EUR betalen omdat je eigenlijk zelf in de fout bent. Straks staat er een deurwaarder aan je deur en ga je nog veel meer mogen betalen.
sedatg
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2007, 17:58

FlashBlue schreef:Leuk he, zo een koekje van eigen deeg :) :lol:
Waarom denk je dat ik op dit forum ben beginnen posten? :twisted:
daffiess
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2005, 16:47

verbert_p schreef:waarom gaat ge geen verhaal halen bij belgacom? die zijn afaik toch verantwoordelijk voor het wegvallen van uw discovery lijn waardoor edpnet een aanvraag voor een raw copper heeft moeten indienen.
als gij kunt aantonen dat uw discovery lijn onrechtmatig is opgezegd kan dit worden aangepast worden in de belgacom boekhouding, zodoende kan edpnet verhaal gaan halen voor die raw copper. ...

Lezen is blijkbaar een verheven kunst geworden voor sommigen onder ons. Dit is overigens een louter juridisch geschil, het is niet jouw probleem dat belgacom geen fakturen meer stuurt maar eenmaal je weet dat er een probleem is moet je wel ter goeder trouw handelen of je gaat door de vrederechter in het nadeel gesteld worden. Door niets te doen en geen verzet aan te tekenen ben je op voorhand verloren en ga je enkel de gerechtkosten mee moeten betalen.

Aan de laatste trash posters, zeg iets zinvols of zwijg!
sedatg
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2007, 17:58

FlashBlue schreef: Kan wel.
Kan niet.
FlashBlue schreef:Kan wel.
Kan nog steeds niet.
Laatst gewijzigd door sedatg 17 mei 2007, 13:48, in totaal 1 gewijzigd.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Bwa
ik hoop dat edpnet voet bij stuk houdt. Jij wilt niet betalen voor geleverde diensten. Je hebt mijn inziens geen poot om op te staan.

btw
De winstmarges op een ADSL aansluiting van 29.95 euro, bedragen echt geen 11,40 (?) euro per maand zodat ze je raw copper zomaar op hun kunnen nemen.
sedatg
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2007, 17:58

Mr.T schreef: Kan niet.
Kan soms wel.
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

daffiess schreef: Lezen is blijkbaar een verheven kunst geworden voor sommigen onder ons.
blijkbaar wel ja, niet moeilijk als ge hier om't uur moet passeren om te zien of er geen posts zijn aangepast in tussentijd...
daffiess schreef: Aan de laatste trash posters, zeg iets zinvols of zwijg!
kijk es in de spiegel en doe zelf een muilkorf aan, da's verplicht vor muilezels als gij.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

@sedatg waarom ga je nu je posts editen? Zie je in dat je geen poot hebt om op te staan? :lol:
sedatg
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2007, 17:58

Onder het credo van "don't feed the trolls".
Loopt hier namelijk uit de hand met de persoonlijke beledigingen innit.
Amusement bieden aan gefrustreerde tieners was niet de bedoeling.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Twee nieuwelingen die de wereld denken te kennen blijkbaar. Persoonlijk vind ik de manier van reageren opmerkelijk. Ze brengt veel bij aan deze topic.

Ziehier:
FlashBlue schreef:
Kan wel.

Kan niet.

FlashBlue schreef:
Kan wel.

Kan nog steeds niet.
Dit was post 1. 2 posts later:
Mr.T schreef:
Kan niet.


Kan soms wel.
Interessant! En zo duidelijk! En dan ben je verbaasd dat je een onverwachte factuur krijgt als je 'vergeet' dat er normaal Belgacom facturen komen eenmaal je een product afneemt? Komaan hé, elk kind weet dat als hij iets besteld en gebruikt hij hiervoor moet betalen. EDPnet is een ISP, verzorgt DSL diensten, via een netwerk van een ander (en gebruiken bijgevolg de bekabeling). Voor die bekabeling is al jaar en dag een abonnement nodig, heb je dit niet geen probleem, maar dan worden die kosten je doorgerekend indien je er gebruik van maakt. En jij bent de enige die dit abnormaal vind. Niet op de hoogte? Doet niet terzake! Jou DSL abbo, EDPnet factureert je hun kosten, en er staat DUIDELIJK aangegeven dat je een actieve telefoonlijn moet hebben. Selectief doof zijn en kop in het zand steken zijn géén argumenten bij een vrederechter noch deurwaarder, dus doe zo voort. En eh pubers? Uzelf al eens bezig gezien?
Aan de laatste trash posters, zeg iets zinvols of zwijg!
*kuch* De TS krijgt terecht de wind van voren, en zijn reply's trekken evenmin op veel, en jij gaat diegenen de les spellen die reageren? Wat is dat hier? De kak-op-edpnet post omdat je niet tevreden bent over iets? Komaan hé, wordt eens wakker en volwassen!
sedatg
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2007, 17:58

Goendi schreef: Interessant! [...] volwassen!
Ben nog steeds mi terecht verontwaardigd over hoe dit tot nu toe is aangepakt en afgehandeld door EDPnet. Jouw overbodige persoonlijke interpretatie doet geen afbreuk aan mijn verontwaardiging.

Het probleem van deze thread is dat zelfs nadat ik herhaaldelijk aangegeven heb waarom ik verontwaardigd heb, dit klaarblijkelijk niet doordringt bij oa jou. Jij bent nog steeds bezig naast de eigenlijke kwestie, maar zo te zien niet in staat dit in te zien. Ik bepaal hier wat de kwestie is, daar ik diegene ben welke hetgeen zich heeft voorgedaan met mijn internetprovider ervaart als een probleem.
Ik heb besloten dat het een hopeloze zaak is dit jou te proberen uit te leggen. Zelfs na het verwijderen van mijn posts, doe je echter nog voort. Wat denk je hier in godsnaam mee te bereiken? Deze forumthread was een uitlaatklep voor mij, niets meer, niets minder. Dit heb ik eerder ook zeer duidelijk en expliciet aangegeven. Jouw selectieve blindheid is jouw probleem. Dit is geen puberale pissing contest, wat jij er echter probeert van te maken. Vind je het echt verwonderlijk dat ik dan besluit al mijn posts te wissen?

Desondanks dat ik mijn posts heb gewist, appreciëer ik de meeste reacties, inclusief de negatieve kritiek, maar niet de uwe. Zoek u een nieuwe nutteloze queeste waarbij u uw compulsieve drang tot gelijk krijgen kunt kanaliseren.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ben nog steeds mi terecht verontwaardigd over hoe dit tot nu toe is aangepakt en afgehandeld door EDPnet. Jouw overbodige persoonlijke interpretatie doet geen afbreuk aan mijn verontwaardiging.
Als je mijn overbodige persoonlijke interpretatie niet wil, en enkel wil horen 'ja je hebt gelijk', ga dan elders zagen? Of was U nu echt zo naïef dat U dacht 'goh op zo'n publiek forum zal ik wel meeval krijgen zelfs als ik geen gelijk heb'?

Het probleem van deze thread is dat zelfs nadat ik herhaaldelijk aangegeven heb waarom ik verontwaardigd heb, dit klaarblijkelijk niet doordringt bij oa jou. Jij bent nog steeds bezig naast de eigenlijke kwestie, maar zo te zien niet in staat dit in te zien. Ik bepaal hier wat de kwestie is, daar ik diegene ben welke hetgeen zich heeft voorgedaan met mijn internetprovider ervaart als een probleem.
Het probleem in deze thread is voornamelijk, en ik quote, dat 'u bepaald wat de kwestie is'. Uiteraard heeft U zo altijd gelijk... Dus stop met zagen en ga je gelijk maar bewijzen en halen. Ben uitermate benieuwd hoeveel het u gaat kosten!
Ik heb besloten dat het een hopeloze zaak is dit jou te proberen uit te leggen. Zelfs na het verwijderen van mijn posts, doe je echter nog voort. Wat denk je hier in godsnaam mee te bereiken? Deze forumthread was een uitlaatklep voor mij, niets meer, niets minder. Dit heb ik eerder ook zeer duidelijk en expliciet aangegeven. Jouw selectieve blindheid is jouw probleem. Dit is geen puberale pissing contest, wat jij er echter probeert van te maken. Vind je het echt verwonderlijk dat ik dan besluit al mijn posts te wissen?
Als je nood hebt om je hart te luchten, ga dan op bezoek bij een psychiater? Ze zullen uw probleem direct begrijpen, aandachtig luisteren en volle bak ja knikken! Ze zullen alles zijn wat jij wenst, aangezien je er voor betaald, en de kans is groot dat ze zoveel grijze haren hebben dat je ze bezwaarlijk puberaal kunt noemen. Ow, sorry, pis ik te veel? Mijn excuses hoor jongen! Tuurlijk begrijp ik je probleem. Je voelt je misbegrepen in deze maatschappij. Nou nou, wat doen ze je toch aan hé?
Desondanks dat ik mijn posts heb gewist, appreciëer ik de meeste reacties, inclusief de negatieve kritiek, maar niet de uwe. Zoek u een nieuwe nutteloze queeste waarbij u uw compulsieve drang tot gelijk krijgen kunt kanaliseren.
Uw taalvaardigheid is uitermate facinerend! Ik ben er heilig van overtuigd dat de rechters zullen inzien dat uw mondigheid uw standpunten kracht bijzet! Als ze je dan ongelijk geven, zullen ze helemaal niet verwonderd opkijken dat je je Van Dale boven haalt en hem selectieve blindheid en puberale pissing verwijt, hetgeen in schril contrast staat tot uw formulering in alinea 3. En tot slot... Posts verwijderen getuigd eerder van zwakheid en lafheid dan van sterkte hoor, hoeveel verschillende woorden je achteraf ook gebruikt. Maar goed, voor je helemaal ondersteboven bent: ik begrijp u hoor. Geen probleem. En gelijk heb je ja. Uiteraard mist iedereen hier het punt. EDPnet en belgacom zijn de grote schuldigen van uw miserie!
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Ach sedatg
Na alle posts die ik in deze thread van jou gelezen, denk ik eerder dat jij een probleem hebt ipv. alle anderen die hier gereageerd hebben.
Het is toch simpel, je betaalt voor diensten die geleverd worden. Eerst doen alsof er niets aan de hand is als je geen facturen meer krijgt van belgacom, maar dan wel komen klagen als je een factuur krijgt van Edpnet.

Dan durf je compensatie vragen aan edpnet voor een fout die overduidelijk bij jou ligt?
sedatg
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2007, 17:58

Goendi,
Publiekelijk trollen is echt je ding hé. Succes ermee, al zul je mijn aanmoediging niet nodig hebben met jouw gedrevenheid. Zonde dat je er geen nobeler doel mee nastreeft. Btw, lijkt afgeven op mijn taalvaardigheid jou misschien grootmoedig? Ik schaam mij voor u.


Allen,
Onder het credo van "don't feed the trolls".
Loopt hier namelijk uit de hand met de persoonlijke beledigingen innit.
Amusement bieden aan gefrustreerde tieners was niet de bedoeling.
M'n oprechte excuses voor deze wansmakelijke vertoning. Kon me er niet van weerhouden het een been toe te werpen met alle gevolgen vandien.


Mr. T
Dat er geen simpele melding afkan, of facturatie niet binnen een redelijke termijn -5 maanden vind ik ondanks uw argumentatie nog steeds niet redelijk- kan worden begonnen, gaat er bij mij nog steeds absoluut niet in.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Kindjes, kindjes, kindjes. 't is weer eens een verlengd weekend. :roll:
Laatst gewijzigd door lithion 18 mei 2007, 21:17, in totaal 1 gewijzigd.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

lithion schreef:'t is weer eens een verleng weekend. :roll:
Voor u toch :(
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Neen, voor de pubers onder ons. :D
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

lithion spreek voor uzelf. Je kent mij niet (en ik vermoed Goendi ook niet).
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Het gaat dan ook niet over gij hé.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Mooie flame war, excuseer me als ik niet de moeite neem om elke post door te nemen van dit fraai toonbeeld van beschaafde discussie. :P

Ik sympathiseer met de topic starter, hij heeft gelijk dat het inderdaad een enorm onaangename verrassing is om zoiets voorgeschoteld te krijgen.
Maar zoals al is aangehaald, ook onzorgvuldig he, niets is gratis (behalve misschien dan den Steven zijn bussen in Hasselt :D) dus normaal kunt ge dan wel afleiden dat er iets niet in orde is als uw rekening voor uw tel lijn stopt toe te komen. De boekhouding afdelingen zijn altijd degenen die wel werken zoals het hoort bij de meeste ISP/te companies lol ( . . behalve misschien bij Scarlet naar mijn eigen ervaring, hoewel ge kunt stellen dat ze TE hard werkten).
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”