Wat vinden jullie van dommel.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Hoi allemaal, :-)

Omdat mijn vader niet gelooft dat Dommel goed is wil ik hem laten zien dat het wel zo is. Dus vertel hier al je ervaringen over dommel, dat hij beter is of niet beter is als Belgacom. Vertel gewoon alles. Jullie helpen mij hier hard mee vooruit !

Grtz Tom :-)
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Laat hem gewoon de subfora van dommel en belgacom eens lezen. Dan krijgt hij al een vrij goed inzicht in beide providers. (en vooral van de tekortkomingen van 1 van de 2 :wink: )
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Tommyboy3 schreef:Hoi allemaal, :-)

Omdat mijn vader niet gelooft dat Dommel goed is wil ik hem laten zien dat het wel zo is. Dus vertel hier al je ervaringen over dommel, dat hij beter is of niet beter is als Belgacom. Vertel gewoon alles. Jullie helpen mij hier hard mee vooruit !

Grtz Tom :-)


Lees eens door het ganse forum, dat scheelt veel typwerk voor de Dommelaars. De vraag is hier al meermaals gesteld en beantwoord. :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Ja maar dat vind hij weer niet goed.
Hij leest meestal alleeen de problemen ... :?
Dus daarom maak ik dit topic :) .
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Tommyboy3 schreef:Hij leest meestal alleeen de problemen ... :?


Dan ga je toch blijven waar je bent... Ook bij dommel zijn er sporadisch eens wat problemen.(Die voor mij niet opwegen tegen de voordelen)
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Ik was reeds klant bij telenet en belgacom.
Toen de voeding van mijn modem het begaf en telenet er 11 dagen voor nodig had om er een nieuwe te bezorgen heb ik hen vriendelijk bedankt voor hun diensten. Ben dan overgestapt naar Belgacom.
Ik heb daar nooit enig probleem gehad.
Ben nu sinds oktober verleden jaar bij dommel.
Nog geen seconde spijt van gehad. In al die maanden is er één namiddag een probleem geweest en ging het heel traag. Daar kan ik echter mee leven.
Een zachte prijs, bijna geen limieten meer en ik merk echt geen verschil in snelheid tussen belgacom en dommel.
Mijn zoon van 16 is in ieder geval heel tevreden van mijn overstap.
Doen zou ik zeggen.
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Mijn vader denkt dus als je naar dommel overstapt ook nog bij Belgacom moet betalen omdat je op hun lijnen zit. Kan iemand dit bevistigen :) ?
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

9 maand dommel, nog geen sec spijt van gehad, alleen een diepe haat tov belgacom ( veel vragen en weinig geven) is overgebleven. De dag dat ik mijn telefoon kan overbrengen naar dommel doe ik het.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Tommyboy3 schreef:Mijn vader denkt dus als je naar dommel overstapt ook nog bij Belgacom moet betalen omdat je op hun lijnen zit. Kan iemand dit bevistigen :) ?

je moet een discovery line van 7 euro per maand etalen aan belgacom.
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Dus als je Netconnect hebt moet je maandelijks 32,95 euro + die 7 € betalen ? Of zit dat in die prijs van 32.95 in ?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Tommyboy3 schreef:Dus als je Netconnect hebt moet je maandelijks 32,95 euro + die 7 € betalen ? Of zit dat in die prijs van 32.95 in ?


De huur van de lijn betaal je aan BC.
Als je nu reeds een werkende telefoonlijn van BC hebt dan veranderd er niets en moet je niets extra betalen. Zit je nu met je telefoon bij TN dan moet je dus BC extra rekenen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Dus, ik ben nu bij Belgacom ADSL Go, en ik betaal maandelijk 41 euro (ofzoiets). Als ik naar Dommel Netconnect ga betaal ik gewoon 32 euro zonder nog iets voor belgacom te betalen ?

En als in 2008 het internet X aantal sneller word, blijft de prijs van Dommel dan het zelfde ?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Tommyboy3 schreef:Dus, ik ben nu bij Belgacom ADSL Go, en ik betaal maandelijk 41 euro (ofzoiets). Als ik naar Dommel Netconnect ga betaal ik gewoon 32 euro zonder nog iets voor belgacom te betalen ?


Yep

Tommyboy3 schreef:En als in 2008 het internet X aantal sneller word, blijft de prijs van Dommel dan het zelfde ?


Mijn kristallen bol is momenteel in de garage voor onderhoud, sorry...

Je kan er wel zeker van zijn dat je bij Dommel meer krijgt voor minder geld dan bij BC.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik vind het leuk dat elke keer wanneer ik op new en updates klik er wel iets positief is bijgekomen. Bij begacom heb ik de laatste 4 jaren gewacht op iets positeif ivm volume. Al was het maar iets als nachtsufen of 5gig extra.
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Dommel 1 jaar 4 maand.

GEEN seconde spijt.

Telenet moest hier al véél langer buiten
:twisted:
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Het hangt er vooral vanaf of je een groot volume wilt, natuurlijk. Als het volume voor de gebruiker onbelangrijk is, dan is er weinig verschil tussen een Netconnect en de (qua snelheid, prijs en ondersteuning) vergelijkbare aanbiedingen bij de meeste andere ADSL providers.

M.a.w. als uw pa geen zware bestanden download dan kan hij evengoed ergens anders gaan. (Maar toch liever naar Dommel, natuurlijk. :lol: Steun de kleine spelers in de markt, wakker competitie aan, en dat soort dingen.....)
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

ben al een paar maanden dommel.
Waarom ben ik toch niet vroeger weggegaan bij Realdsl :-(

Dommel is een echte aanrader, en heb er zeker geen spijt van dat ik naar hun ben overgeschakeld.
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

Bijna 1 jaar Dommel en nog geen minuut spijt gehad.

En trouwens telefoneren doe ik ook via Dommel als je echt niet veel belt doe je echt je voordeel.

Netconect lite 28eur
Belgacom discovery line 7eur
En de gesprekken via dommel ongeveer een 7eur.
Totaal 42eur

Als je echt veel belt kan je echter beter de belgacom happy time nemen voor 18eur dan bel je na 17u gratis en in de weekends.
Dan betaal je 46eur met de netconect lite.

En dan te bedenken dat ik hiervoor bij telenet 60eur betaalde. Veel te laat overgestapt. Ik schaam me dood.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Telenet ook ingeruild voor Dommel, en nog geen seconde spijt van !
Surfen gaat even snel of sneller met Dommel, en ja ik kan blijven downloaden hé, met telenet moest ik er nog niet eens aan beginnen.
Had veel vroeger moeten overstappen.
Aanrader !
Gebruikersavatar
Cyrus23
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:12
Locatie: Lommel
Contacteer:

Het voordeel bij dommel is wanneer je over je limiet komt je nt op small band maar medium band word gezet. En ik kan je verzekeren dat dit veel beter is. Je kan dan nog downloaden aan 125 a 150 kilobytes/s.Nog een voordeel zijn de veel grotere limieten die tss de 50 a 60 gig zitten.Kwa snelheid zijn ze hetzelfde als belgacom. Ik kan verzekeren dat dommel een zeer stabiele lijn heeft.Ook problemen als die er zijn worden heel snel van de baan geveegd.Enig klein minpuntje is volgens mij de helpdesk al was dat ook te wijten aan mij. Dus als ik alles op een rijtje moet zetten kan ik concluderen dat dommel het beste product op de markt is.
Zever in pakskes daar ben ik goed in dus zeik niet ik weet altijd beter.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Tommyboy3 schreef:Dus als je Netconnect hebt moet je maandelijks 32,95 euro + die 7 € betalen ? Of zit dat in die prijs van 32.95 in ?

Je betaald 32.95 aan Dommel + 7 aan BGC voor een discovery lijn, tenzij je al een discoverylijn hebt bij BGC nu (of een ander telefoon abo bij Belgacom).
Later dit jaar zou de kost van het huren van de telefoonlijn wegvallen, maar op dit moment kunt ge der jammer genoeg niet onder uit.
Daar is trouwens ook een bericht over hier op UB.

Zelf ben ik een Klant van Dommel sinds januari, en heb het me ,og geen seconde beklaagd. Een groot gevoel van e-vrijheid dat ik nu heb.
Een deftige limiet, helpdesk, service, en de mediumband is zaaalig. :wink:
Ge merkt amper dat ge niet meer op breedband zit 8) .
En sinds ik er bij ben is der gemiddeld om de 2 maand wel een leuk extraatje voor de klanten bij gekomen (happy hours, boostpackage, atm-overhead die niet aangerekend word, gratis upload, nog meer extra volume aangekondigd voor begin juli).


Oh ja, als ge al een jaar of meer bij Belgacom zat, dan hebt ge ook elke maand die lijn moeten betalen hoor, ze rekenen die pas sinds enkele maanden niet meer aan bij BGC. Het verschil is wel dat Belgacom die alle twee waarschijnlijk op 1 factuur zette. Maar als dat het verschil maakt . . dan moet ge maar x aantal maand wachten tot het BIPT het kan afdwingen van BGC dat ze het laten vallen he (staat al op papier, maar zeggen en doen zijn 2 zaken he).
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Hier nog een zeer tevreden Dommel klant. Redenen zijn hierboven al genoeg aangehaald.

Als je nieuws over Dommel leest, zijn het dikwijls extra zaken die je krijgt voor hetzelfde geld (zie post hier net boven).
Als je daarentegen nieuws over de grotere providers leest, zijn het dikwijls zaken die verdwijnen of duurder worden (indexatie, nieuwsgroepen die verdwijnen, ...)
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Tommyboy3 schreef:Omdat mijn vader niet gelooft dat Dommel goed is wil ik hem laten zien dat het wel zo is. Dus vertel hier al je ervaringen over dommel,

Hey Tommy, weet niet hoe oud jij bent maar ik ben 42 en ben vader van 2 opgroeiende kinderen.
Wij hebben reeds vele jaren TN inet maar nu gaat het toch buiten vliegen wegens "te duur voor te weinig".

Heb daarom gisteren op ebay een Fritz!box modem gekocht, zodra die er is gaan we overschakelen naar dommel.

Moet ik m'n hart niet meer vast houden als de kinderen de youtube site openen.

Vanaf 1 Juli 75Gig by Dommel yay. :-)

TN mag z'n snelheid houden. :p
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

*zucht* here goes again (ben veel te goed voor deze wereld).

Op dit moment betaal je voor een telefoonlijn aan Belgacom (7 euro voor Discovery line, 18 euro voor happy time,... je moet maar eens kijken welk abo je hebt) EN je betaalt 42 euro voor ADSL Go. Zonder een telefoonabo, geen ADSL.

Bij Dommel werkt dat net zo. Je moet je telefoonlijn bij Belgacom behouden en ADSL opzeggen en ADSL aanvragen bij Dommel (Dommel doet dat zelfs voor je als je wil).

Dus je pa heeft idd gelijk dat je aan Belgacom zal moeten blijven betalen, MAAR je zal minder betalen voor meer.

ADSL Go is 10GB download en upload samen voor 42 euro. Dommel geeft met Netconnect 50 GB download (upload wordt niet gerekend) voor 32 euro. Dommel biedt je dus VEEL MEER voor MINDER geld.

Over problemen: bij Dommel zijn er geen problemen die Belgacom niet heeft. Eens je bij Dommel zit, komt het voor jou net op hetzelfde neer dan dat je bij Belgacom zou zitten.

Samevatting: als Belgacom problemen heeft, zal Dommel die ook hebben, maar je gaat minder betalen en meer krijgen. Maar je zal idd nog altijd aan Belgacom ook een deel moeten betalen, maar tis hoe dan ook minder dan hetgeen je nu betaalt.
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Alé, omdat ik wat tijd over heb :P

Ik heb ongeveer een 10 jaar Telenet expressnet gebruikt, maar de laatste jaren moest ik echt beginnen opletten wat ik deed op internet om niet boven de 10 GB te zitten. (live muziekstreams beluisteren, youtube filmpjes, online een spel spelen, demo's downloaden, etc.)

Toen begon ik meer en meer geruchten te horen over Dommel & EDPnet, en besloot ik het te vergelijken.

42,5 € <-> 32,5 €
12 GB (down & up) <-> 50 GB (alleen download, unlimited upload)
Snelheid: 10 MB <-> 4 MB

Hier begon ik te twijfelen. 10 MB naar 4 MB leek me echt een wereld van verschil. Ik heb dit toen ook op verschillende fora nagevraagd of de snelheid van het internet bij NORMAAL gebruik (i.e. mails, online banking, surfen, etc) trager is dan telenet. Ze verzekerden me van niet, maar dat je aan 350 kb/s zal downloaden ipv 600 kb/s.

Ik heb nu sinds een week Dommel en ze hadden gelijk. Bij normaal gebruik gaat alles net zo goed als bij kabel. Bij het downloaden van grote bestanden moet je iets meer geduld hebben (ik spreek dan over >100 MB). Maar dat weegt absoluut niet op tegen de vrijheid van limieten die je ervaart.

Ik ben een week dommelgebruiker & ik ga nooit meer terug :!:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

chaoske schreef:Alé, omdat ik wat tijd over heb :P

Ik heb ongeveer een 10 jaar Telenet expressnet gebruikt, maar de laatste jaren moest ik echt beginnen opletten wat ik deed op internet om niet boven de 10 GB te zitten. (live muziekstreams beluisteren, youtube filmpjes, online een spel spelen, demo's downloaden, etc.)

Toen begon ik meer en meer geruchten te horen over Dommel & EDPnet, en besloot ik het te vergelijken.

42,5 € <-> 32,5 €
12 GB (down & up) <-> 50 GB (alleen download, unlimited upload)
Snelheid: 10 MB <-> 4 MB

Hier begon ik te twijfelen. 10 MB naar 4 MB leek me echt een wereld van verschil. Ik heb dit toen ook op verschillende fora nagevraagd of de snelheid van het internet bij NORMAAL gebruik (i.e. mails, online banking, surfen, etc) trager is dan telenet. Ze verzekerden me van niet, maar dat je aan 350 kb/s zal downloaden ipv 600 kb/s.

Ik heb nu sinds een week Dommel en ze hadden gelijk. Bij normaal gebruik gaat alles net zo goed als bij kabel. Bij het downloaden van grote bestanden moet je iets meer geduld hebben (ik spreek dan over >100 MB). Maar dat weegt absoluut niet op tegen de vrijheid van limieten die je ervaart.

Ik ben een week dommelgebruiker & ik ga nooit meer terug :!:


Ben nu een maandje dommel en je merkt tijdens het surfen niet dat je maar op 4mbit zit.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

DarthDavy schreef:Samevatting: als Belgacom problemen heeft, zal Dommel die ook hebben, maar je gaat minder betalen en meer krijgen. Maar je zal idd nog altijd aan Belgacom ook een deel moeten betalen, maar tis hoe dan ook minder dan hetgeen je nu betaalt.

ben daar niet echt mee akkoord! verkeer wordt nog geleid door de routers van dommel en niet door die van belgacom....
en hoe verklaar je dat mensen bij belgacom nooit een probleem ervaarden en als ze overgaan naar dommel dan wel problemen hebben? en ik zeg niet allemaal maar toch al enkele hier op het forum.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dommel en Belgacom hebben niets anders gemeen dan Turboline. En dat heeft an sich niks met Internet te maken.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Tevreden over Dommel zonder meer bieden volgens onze Belgische normen
waar voor hun geld.

Valt af te wachten dat 2008 qua vdsl2+ gaat bieden daar ze afhankelijk zijn
van BGC voor een gedeelte hoop ik dat ze hun belofte waar kunnen maken
...
Dommel is the way!
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Krekkie schreef:Hier nog een zeer tevreden Dommel klant. Redenen zijn hierboven al genoeg aangehaald.

Als je nieuws over Dommel leest, zijn het dikwijls extra zaken die je krijgt voor hetzelfde geld (zie post hier net boven).
Als je daarentegen nieuws over de grotere providers leest, zijn het dikwijls zaken die verdwijnen of duurder worden (indexatie, nieuwsgroepen die verdwijnen, ...)


Een schunnige op Scarlet? :-D
Ik geef je gelijk :lol:
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

na 7 jaar telenet zit ik nu bijna 4 maand bij dommell en voorlopig niets anders dan lof !!!!!!!!
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Om alles kort samen te vatten:

1) Het is een goedkoper internetten dan bij Belgacom
2) Je krijgt meer voor minder geld
3) Je moet enkel nog je telefoonlijn bij Belgacom houden (minimale kost van €6,5 voor Discovery Line)
4) Er zijn zo goed als nooit problemen, als BGC er 3 op een jaar heeft, heeft Dommel er 4 ( de 3 van BGC wegens het gebruik van het BGC netwerk + 1 van Dommel zelf)
5) De snelheid is hetzelfde
6) Het enige 'nadeel' is dat je je skynet e-mailadres kwijt bent

Niet overtuigd ? Blijf dan veel betalen voor weinig.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Catullus schreef:4) Er zijn zo goed als nooit problemen, als BGC er 3 op een jaar heeft, heeft Dommel er 4 ( de 3 van BGC wegens het gebruik van het BGC netwerk + 1 van Dommel zelf)


Niet overdrijven hé. Er duiken zelfs voor dommel hier posts op over disconnects, trage newsservers e.d.

Bij elk bedrijf zijn er wel problemen, bij de ene ISP al wat meer dan de andere en 't is daar dat de ISP z'n helpdesk het verschil zal maken.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:
Catullus schreef:4) Er zijn zo goed als nooit problemen, als BGC er 3 op een jaar heeft, heeft Dommel er 4 ( de 3 van BGC wegens het gebruik van het BGC netwerk + 1 van Dommel zelf)


Niet overdrijven hé. Er duiken zelfs voor dommel hier posts op over disconnects, trage newsservers e.d.

Bij elk bedrijf zijn er wel problemen, bij de ene ISP al wat meer dan de andere en 't is daar dat de ISP z'n helpdesk het verschil zal maken.


Helemaal waar. Natuurlijk kan Dommel of elke andere provider er niet aan doen als jij , als consument een goedkope modem koopt. En dan de provider de schuld geeft als je elke 36 uur disconnect. Dit ligt Meestal ,en ik zeg niet altijd, aan de modem software. Het kan soms ook de provider zijn die het probleem is, dit ontken ik natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Deej_1977 schreef:
Catullus schreef:4) Er zijn zo goed als nooit problemen, als BGC er 3 op een jaar heeft, heeft Dommel er 4 ( de 3 van BGC wegens het gebruik van het BGC netwerk + 1 van Dommel zelf)


Niet overdrijven hé. Er duiken zelfs voor dommel hier posts op over disconnects, trage newsservers e.d.

Bij elk bedrijf zijn er wel problemen, bij de ene ISP al wat meer dan de andere en 't is daar dat de ISP z'n helpdesk het verschil zal maken.


De meeste disconnects komen omdat bepaalde ADSL modems/routers moeilijk doen.

Ik gebruik ook nog altijd m'n Belgacom ADSL modem/router en die doet idd soms moeilijk met Dommel, maar dat komt omdat BC met de firmware van hun hardware foefelt voor Belgacom TV en van die diingen.

Veel van die problemen kan je ook uit de weg gaan door een goede kwaliteitsmodem te kopen.

Hihi, hoor me praten. Kben zelf zo dom om m'n Belgacom rommel nog te gebruiken (tsjah, tis goedkoper he :p)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

DarthDavy schreef:
Deej_1977 schreef:
Catullus schreef:4) Er zijn zo goed als nooit problemen, als BGC er 3 op een jaar heeft, heeft Dommel er 4 ( de 3 van BGC wegens het gebruik van het BGC netwerk + 1 van Dommel zelf)


Niet overdrijven hé. Er duiken zelfs voor dommel hier posts op over disconnects, trage newsservers e.d.

Bij elk bedrijf zijn er wel problemen, bij de ene ISP al wat meer dan de andere en 't is daar dat de ISP z'n helpdesk het verschil zal maken.


De meeste disconnects komen omdat bepaalde ADSL modems/routers moeilijk doen.

Ik gebruik ook nog altijd m'n Belgacom ADSL modem/router en die doet idd soms moeilijk met Dommel, maar dat komt omdat BC met de firmware van hun hardware foefelt voor Belgacom TV en van die diingen.

Veel van die problemen kan je ook uit de weg gaan door een goede kwaliteitsmodem te kopen.

Hihi, hoor me praten. Kben zelf zo dom om m'n Belgacom rommel nog te gebruiken (tsjah, tis goedkoper he :p)


Je moet dan eens zoeken achter de originele firmware :) , zal al veel problemen verhelpen denk ik wel
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Deej_1977 schreef:
Catullus schreef:4) Er zijn zo goed als nooit problemen, als BGC er 3 op een jaar heeft, heeft Dommel er 4 ( de 3 van BGC wegens het gebruik van het BGC netwerk + 1 van Dommel zelf)


Niet overdrijven hé. Er duiken zelfs voor dommel hier posts op over disconnects, trage newsservers e.d.

Bij elk bedrijf zijn er wel problemen, bij de ene ISP al wat meer dan de andere en 't is daar dat de ISP z'n helpdesk het verschil zal maken.


De disconnects zoals gezegd komt meerendeels door de routers, en de newsserver die traag is, dat is gewoon een 'cap' om de drukke periodes aan te kunnen .
Is dit een probleem ? Nee, beter een iets tragere newserver dan geen of een slechte newsserver.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zou eerder zeggen snelle newsserver, ben nog nooit onder de 250k gegaan eingelijk.
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de newsserver de topicstarter iets kunnen schelen...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik denk dat het een zoon is die zijn vader probeert te overtuigen om over te stappen naar een provider met meer limiet. Ik denk wel dat dit een doelgroep is die zich zou kunnen interesseren in newsgroupen :-)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”