Geen ADSL2+ maar....

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef:
Maglor schreef:
Uzzi schreef: Zoals Deej_1977 zei, is niet zozeer de afstand tot de centrale van belang, maar wel de aanwezigheid van de ROP'jes. Deze verschijnen als paddestoelen door het hele land (helaas nog niet waar ik woon :cry: ).
Hoe zien die ROP's er dan uit? Kan ik er ook eens naar op zoek gaan bij ons in de buurt. :)
DAt vraag ik me ook af, dan kan ik ook eens opzoek gaan naar die paddestoelen, want nu zit ik op 5.5 Km van de centrale.
Ge gaat goed mogen zoeken:
http://www.iec.org/events/2002/dslwfeur ... 1_dany.pdf
Kastjes te vinden op pagina 6,7,9 en 10
Der zijn drie modellen, en een ervan is ondergronds, daar kunt ge boven de grond bijna niks van zien lol.

@TomG : het is ADSL2+ en VDSL2. Niet VDSL2+.

@MacE501 : VDSL2 modems zijn nu nog zo duur omdat er een zeer kleine markt voor is, eenmaal VDSL2 meer verspreid is en de vraag naar VDSL2 modems stijgt zal de prijs wel zakken :p

Een schitterende tegenzet van Dommel. Go super-Dommel, Go, lol
Alhoewel ik een beetje meer uploadspeed misschien liever had gehad, maar je, nog wat wachten op VDSL2 dan maar.
Radix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Welke modems zijn vdsl compatibel? ik heb een USR9108 van US Robotics.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Draco888 schreef:
AnD schreef:
Maglor schreef:
Uzzi schreef: Zoals Deej_1977 zei, is niet zozeer de afstand tot de centrale van belang, maar wel de aanwezigheid van de ROP'jes. Deze verschijnen als paddestoelen door het hele land (helaas nog niet waar ik woon :cry: ).
Hoe zien die ROP's er dan uit? Kan ik er ook eens naar op zoek gaan bij ons in de buurt. :)
DAt vraag ik me ook af, dan kan ik ook eens opzoek gaan naar die paddestoelen, want nu zit ik op 5.5 Km van de centrale.
Ge gaat goed mogen zoeken:
http://www.iec.org/events/2002/dslwfeur ... 1_dany.pdf
Der zijn drie modellen, en een ervan is ondergronds, daar kunt ge boven de grond bijna niks van zien lol.

@TomG : het is ADSL2+ en VDSL2. Niet VDSL2+.

@MacE501 : VDSL2 modems zijn nu nog zo duur omdat er een zeer kleine markt voor is, eenmaal VDSL2 meer verspreid is en de vraag naar VDSL2 modems stijgt zal de prijs wel zakken :p

Een schitterende tegenzet van Dommel. Go super-Dommel, Go, lol
Alhoewel ik een beetje meer uploadspeed misschien liever had gehad, maar je, nog wat wachten op VDSL2 dan maar.
Bedankt voor de foto's :)
Ik ga toch eens zoeken ;)

Zou je een gewone adsl modem kunnen upgraden naar een vdsl2 modem (nieuwe firmware) ?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Met een firmware update a je er niet komen, net zoals bij adsl2+ heb je een ieuwe modem nodig. De verschillen tussen ADSl/ADSL2+/VDSL2 zijn zo groot dat een software update niet afdoende is, er moet een hardware update aan te pas komen.
Veel routers/modems zijn nu al ADSL en ADSL2+ compatibel, ook omdat ADSL2/ADSL2+ nu al in veel landen beschikbaar is (Frankrijk, Duitsland, Nederland, UK, ...).
Maar VDSL2 begint nu maar op te komen, ik heb hier eens een link naar een Wiki artikel geplaatst met hoever verschillende landen stonden er mee. Niet getreurd hoor, tegen dat het beschikbaar is voor ons zullen er veel meer fabrikanten VDSL2 modems en modem/routers aanbieden en zal de prijs zakken.
Kijk anders nu al maar is op google: VDSL2 + modem
http://www.google.com/search?hl=en&q=vd ... gle+Search
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Je zal een router met ingebouwde ADSL-modem enkel als switch kunnen gebruiken vrees ik.

En een ADSL-modem is niet om te bouwen naar een VDSL-modem
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Robinvv schreef:Je zal een router met ingebouwde ADSL-modem enkel als switch kunnen gebruiken vrees ik.

Robinvv daarom heb ik in het verleden voor router en modem apart gekozen :lol:

Maar Dommel toch alweer maar is bedankt zou ik zeggen. :wink:
Robinvv
Pro Member
Pro Member

ketter schreef:
Robinvv schreef:Je zal een router met ingebouwde ADSL-modem enkel als switch kunnen gebruiken vrees ik.

Robinvv daarom heb ik in het verleden voor router en modem apart gekozen :lol:

Maar Dommel toch alweer maar is bedankt zou ik zeggen. :wink:
Vind ik ook. Dommel is bedankt.

Maar ik vind het wel zelf spijtig dat ik voor zo'n ADSL2+ toestel 120 euro heb moeten betalen en ze ADSL2+ nog niet eens gaan aanbieden... terwijl ik een gewone goedkopere ADSL-modem kon kopen..

Nu VDSL2 is zowieso beter :-D
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Nu ja, nu kan ik sowieso mijn Cisco routertje nog wat langer gebruiken. Ik vraag me af of Cisco al VDSL(2) SOHO routers heeft? (zoals de C827)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@ devilkin
zie dat jij een wrt54GL in gebruikt hebt met de dd-wrt v23sp2 firmware hebt .Mag ik eens weten welke router jij aan die router hebt hangen ?
Ben met die firmware ook aan het spelen maar mijn verbinding blijft niet tot stand . Heb een vermoeden dat het aan men modem ligt ; ip van dommel vernieuwd steeds .Misschien eens een nieuw modelleke gaan halen :-)
En hedde nog wa tips betrefd de firmware ? Heb alles maar van af te zaterdag, alles is nog wa nieuw en zie teveel mogelijkheden :-)
Wimvdm
Starter
Starter

Can't wait to get it 8)
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Sniffie schreef:@ devilkin
zie dat jij een wrt54GL in gebruikt hebt met de dd-wrt v23sp2 firmware hebt .Mag ik eens weten welke router jij aan die router hebt hangen ?
Ben met die firmware ook aan het spelen maar mijn verbinding blijft niet tot stand . Heb een vermoeden dat het aan men modem ligt ; ip van dommel vernieuwd steeds .Misschien eens een nieuw modelleke gaan halen :-)
En hedde nog wa tips betrefd de firmware ? Heb alles maar van af te zaterdag, alles is nog wa nieuw en zie teveel mogelijkheden :-)
Ik gebruik dus:

internet <-> Cisco 827 <-> WRT54G v2.2

Hierbij draait die WRT tomato 1.06, en alle PPPoE wordt afgehandeld door de Cisco. Tussen de Cisco en WRT zit een 1:1 nat (static ip op WRT)

Ik vond het een beetje debiel die WRT processortijd aan PPPoE te laten spenderen als die Cisco het sowieso toch beter kan (IMHO).

Wat betreft goeie firmwares: DD-WRT v23SP2 is heel stabiel, latere (beta) firmwares ook geen problemen meer maar hebben soms nog bugs.

Recent ben ik overgestapt op Tomato, omdat de QoS beter in te stellen is. Daar ook geen problemen mee.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

klooooon schreef:http://www.zdnet.be/news.cfm?id=68083
Het prijskaartje van de nieuwe technologie staat voorlopig nog niet vast, maar volgens Bom gaat dit na de aanvangsfase bij Dommel niet boven de zestig euro per maand uitkomen.
zestig euro... ik vind een abo van 30~35 euro meer dan genoeg kosten. Der gaat gene cent meer uit mijne zak voor wat meer snelheid.
Please help, looking for a way to get rich and fast
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

De 100 Mbps die VDSL2+ haalt, is slechts beschikbaar binnen vijfhonderd meter van een straatverdeler (ROP). Toch zijn ze bij Dommel positief over de vooruitzichten: "Op dit moment is de gemiddelde afstand tot een verdeler vijfhonderd meter, waardoor de meeste modems perfect aansluitbaar zijn. Momenteel zijn er al achttienduizend verdelers geplaatst, maar daar komen er nog eens twaalfduizend bij. Ik durf niet te zeggen dat iedere Belg de volle honderd Megabit haalt, maar vijftig is zeker mogelijk.
dat betekend voor de mensen als ik (die op 4km en meer wonen)
ook weer een betere verbinding voor ons aangezien adsl en vdsl op dezelfde lijn getransporteerd worden,

zeer goed nieuws want nu haal ik maar 350kb tot 420kb/s(instabiel)

dan zou ik waarschijnlijk wel eens aan de bolle 500kb/s graken
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ReLoad schreef:
De 100 Mbps die VDSL2+ haalt, is slechts beschikbaar binnen vijfhonderd meter van een straatverdeler (ROP). Toch zijn ze bij Dommel positief over de vooruitzichten: "Op dit moment is de gemiddelde afstand tot een verdeler vijfhonderd meter, waardoor de meeste modems perfect aansluitbaar zijn. Momenteel zijn er al achttienduizend verdelers geplaatst, maar daar komen er nog eens twaalfduizend bij. Ik durf niet te zeggen dat iedere Belg de volle honderd Megabit haalt, maar vijftig is zeker mogelijk.
ook weer een betere verbinding voor ons aangezien adsl en vdsl op dezelfde lijn getransporteerd worden,

vdsl bieden ze aan via de wijkkasten. De afstand word hierdoor sterk verkort. De meeste mensen zullen dus onder 1 km zitten
cowke
Member
Member

hellsnake schreef:
ReLoad schreef:

vdsl bieden ze aan via de wijkkasten. De afstand word hierdoor sterk verkort. De meeste mensen zullen dus onder 1 km zitten
Jup, ik zit op 3.2 km voor ADSL maar voor vdsl zit ik op 480m. (<3 ROP :P)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

cowke schreef:
hellsnake schreef:
ReLoad schreef:

Jup, ik zit op 3.2 km voor ADSL maar voor vdsl zit ik op 480m. (<3 ROP :P)
Bij mij thuis staat de centrale binnen de 500meter. Bij mijn vriendin waar we nog telenet hebben op 2.5km, dus ik hoop dat de rop heel dicht zit :)
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer

Dus adsl blijft de afstand tot aan de "centrale" dezelfde?
maar voor vdsl kan ik bv heel kleine afstand tot aan"centrale/rop" zijn?

Of versta ik het verkeerd
chaoske
Plus Member
Plus Member

Je verstaat het juist 8)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Draco888 schreef:http://www.iec.org/events/2002/dslwfeurope/presentations/b1_dany.pdf
Dat zijn ze inderdaad. Hier in mijn buurt hebben ze er ook gezet. Dan een tijdje niets en onlangs hebben ze ineens hele straten open gelegd (was voor Belgacom, want er hing een bortje "Belgacom om u beter te dienen" of zoiets). Waarschijnlijk is nu de volgende stap de fiber door de nieuwe buizen blazen en de nieuwe kastjes vullen.

Ik heb trouwens in Brussel al enkele groene VDSL kastjes zien staan (donker groen). Iemand een idee waarom ze die juist die speciale kleur gaven (misschien is het maar om het groen niet te verstoren op de achtergrond ofzo, maar misschien is hier nog een andere reden voor)?
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

het wachten is op voldoende dekking van de rops, want die krangen staan bijlange nog niet overal.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Heeft iemand een idee wat de upload-snelheid zou worden.
Want een download van 100 MB/s tegen een Upload van 1MB/s zou maar wat belachelijk zijn hé ....
DimaX
Pro Member
Pro Member

Nu nog geen telefonie abbonement bij belgacom verplicht en zou echt leuk zijn...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

svermassen schreef:Heeft iemand een idee wat de upload-snelheid zou worden.
Want een download van 100 MB/s tegen een Upload van 1MB/s zou maar wat belachelijk zijn hé ....
Ik gok dat BGC eerst met een 30/5 of 40/10 profiel zal komen.
Hun kennende zullen ze zeker in het begin niet alles geven wat het systeem aan kan. De resellers en klanten van hun netwerk zullen misschien hoger mogen gaan.
Robinvv
Pro Member
Pro Member

DimaX schreef:Nu nog geen telefonie abbonement bij belgacom verplicht en zou echt leuk zijn...
Begin dit jaar hebben we in de pers gecommuniceerd dat dit dossier vertraging heeft opgelopen en op dit moment kunnen we er nog geen nieuw tijdstip op plakken.

Meer informatie vindt je in onderstaand artikel uit De Tijd van 10/1/07:

Liberalisering telefonie minstens twee maanden vertraagd

De verplichte doorverkoop van telefonieabonnementen door Belgacom loopt enkele maanden vertraging op. Wanneer de nieuwe regeling van kracht wordt, zal ze Belgacom naar verwachting enkele honderdduizenden telefonieklanten kosten.

Aanvankelijk was bepaald dat Belgacom ten laatste op 1 april verplicht zou worden om zijn abonnementen voor klassieke spraaktelefonie aan te bieden aan alternatieve operatoren. Volgens het ontwerpbesluit van telecomregulator BIPT zal de vertraging 'minstens twee maanden' bedragen. 'We willen eerst overleg over het dossier plegen met de gemeenschappen, zoals een arrest van het Arbitragehof ons oplegt. Dat overleg zal er snel komen', zegt Eric Van Heesvelde, de voorzitter van het BIPT. 'Het uitstel is ook niet dramatisch, want de meeste alternatieve operatoren vroegen toch meer tijd om zich op de vrijmaking voor te bereiden.'

De doorverkoop van de Belgacom-abonnementen zal het mogelijk maken dat klanten van alternatieve operatoren zowel hun gespreks- als hun abonnementskosten op een enkele factuur krijgen. Van Heesvelde verwacht dat de regeling 'op vrij korte termijn' zal leiden tot het vertrek van honderdduizenden telefoonabonnees van Belgacom.

In zijn ontwerpbesluit legt het BIPT de spelregels vast voor de overdracht van telefonieabonnementen. Op enkele belangrijke punten wijken die af van de voorstellen die Belgacom daarover zelf had gedaan. Belgacom kan het ontwerpbesluit van het BIPT nog aanvechten voor het Brusselse hof van beroep. Een Belgacom-woordvoerder kon dinsdag nog niet zeggen of dat ook zal gebeuren.

09:39 - 10/01/2007

Met vriendelijke groeten,
Reinhard Laroy

Ingenieur Adviseur - Engineer Advisor

BIPT / IBPT

Tel.: + 32 2 22 68 822

Fax: + 32 2 22 68 841
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik snap niet waarom iedereen verwacht dat de upload lager zou zijn dan de download snelheid terwijl VDSL2 symmetrie toelaat, dat zou het zelfde zijn als ze SDSL een verschillende download en upload snelheid zouden geven, wat is het nut daar nu van !?

En laten we eerst eens zien of het echt volgend jaar gaat zijn ADSL2+ heeft ook lang op zich laten wachten, en Dommel was ook aan het praten over ADSL2+, nu ineens trekken ze hun woorden terug, of die indruk had ik althans !? Erg geloofwaardig komt het niet over.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:Ik snap niet waarom iedereen verwacht dat de upload lager zou zijn dan de download snelheid terwijl VDSL2 symmetrie toelaat, dat zou het zelfde zijn als ze SDSL een verschillende download en upload snelheid zouden geven, wat is het nut daar nu van !?
Sorry he Ofloo, maar in welk land leeft gij? Zweden?
Want we spreken hier over België he, trotse thuis van Belgacom en Telenet.
Dezelfde bedrijven die denken..nee wacht, ze weten het, van uit hun eigen onderzoek, . . dat er in Belgie geen nood of vraag bestaat naar hogere volumes/limieten dan die zij aanbieden :roll: :roll: :roll:

ADSL kan 6-8down en zeker 640kbit up aan, maar dat geeft BGC toch ook niet he.
Ofloo schreef: En laten we eerst eens zien of het echt volgend jaar gaat zijn ADSL2+ heeft ook lang op zich laten wachten, en Dommel was ook aan het praten over ADSL2+, nu ineens trekken ze hun woorden terug, of die indruk had ik althans !? Erg geloofwaardig komt het niet over.
Afwezig of niet goed opgelet de laatste maand of zo?
Der is al over gediscussieerd hier op UB. Er heeft hier een communiqué Dommel gestaan waarin die uitleg al stond, Dommel is afhankelijk van BGC, BGC schrapt ADSL2+ voor VDSL2, ergo: Dommel gaat ook VDSL2 moeten aanbieden op een latere datum ipv ADSL2+ nu.

Zij kunnen daar niets aan doen, de (bijna) almacht van BGC.
Trouwens, dat heeft de plannen van Scarlet ook in da war gestuurd, die wouden hun eigen dekking an ADSL2+ ook uitbreiden door waar ze geen eigen DSLAM hebben die van BGC te huren, zoals ze bij ADSL doen. Nu moeten ze het doen met zeer beperkte dekking, en veel investeringen in eigen infrastructuur (DSLAMs).

Ik zit dan ook met zware bedenkingen wat Scarlet (en resellers zoals EDPnet) gaan doen als BGC inderdaad met 65% dekking van VDSL2 gaat komen begin 2006. Verder investeren in eigen DSLAMs voor ADSL2+? ADSL2+ verlaten voor VDSL2? Mengvorm van de 2 waar ze hun huidige ADSL+ behouden en in andere gebieden gebruik maken van VDSL2 die ze afhuren van BGC? . . .
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:Sorry he Ofloo, maar in welk land leeft gij? Zweden?
Want we spreken hier over België he, trotse thuis van Belgacom en Telenet.
Nee, ik vind het gewoon belachelijk, dat als men een symmetrie lijn heeft dat men er een Asymmetrie van gaat maken. Dan hadden ze even goed gewoon VDSL kunnen gebruiken ipv VDSL2, en dat moesten ze maar niet roepen 100mbit en de meeste 50mbit,.. zoals ik al eerder zei eerst zien dan geloven. Trouwens het was Dommel als ik mij niet vergis die stond te roepen dat de lijnen 100mbit konden halen, beetje valse reclame?
Draco888 schreef:Afwezig of niet goed opgelet de laatste maand of zo?
Der is al over gediscussieerd hier op UB. Er heeft hier een communiqué Dommel gestaan waarin die uitleg al stond, Dommel is afhankelijk van BGC, BGC schrapt ADSL2+ voor VDSL2, ergo: Dommel gaat ook VDSL2 moeten aanbieden op een latere datum ipv ADSL2+ nu.
En dan wat wil dat zeggen, al wat ik zie is een bedrijf dat krampachtig op botst tegen het feit dat het geen ADSL2+ kan aanbieden. Ze hadden al eerder gezegd dat ze ADSL2+ gingen aanbieden, ..

Ik zal maar eerst geloven dat ze het aanbieden wanneer ze het aanbieden.
Draco888 schreef:Zij kunnen daar niets aan doen, de (bijna) almacht van BGC.
Je vraagt mij om realistisch te zijn maar wees zelf eens realistisch, je weet niet zo goed als ik dat dommel der geen zeg in heeft en alleen maar zegt wat ze horen dat misschien gaat gebeuren. Je vermeld het trouwens nog maar eens. Dus ze zouden beter voorzichtiger zijn met hun communiqués.

Denk maar aan EDPNET zijn ADSLl2+ vorig jaar, konden ze ook niet aandoen, maar ik zie ze die fout niet twee keer maken. Een provider als Dommel zou beter moeten weten ze krijgen het voorbeeld, noch volgen ze het niet, volgens mij is het veel rook maar geen vuur.

EDIT:

Alhoewel dat het voor EDPnet en Scarlet op dit moment ook maar stunt is omdat het het niet global beschikbaar is, maar ik vind dat ze tenminste recht van spreken hebben dat ze dit gaan doen omdat ze der degelijk mee bezig zijn. BGC is al jaren bezig met VDSL, .. het gewone VDSL aanbod is nog niet voor whole sale beschikbaar, laat staan dat VDSL2 direct beschikbaar gaat worden.
elldiablo
Pro Member
Pro Member

lol stuur mekaar PB in plaats van hier te zitten te blaffen op mekaar :o))

wat maakt het uit "" als ze het gingen doen , en dat gebeurd nu niet ...""

'' dan moesten ze dit niet ..dan moesten ze dat niet...""

Verliest jij er iets aan of word jij daar armer van ...denk het niet .

Enige wat ik kan zeggen is als het er is dan zal het wel komen zeker :o)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ik zeg niet dat Dommel een slechte provider is maar een provider die zomaar wat in het rond kletst, .. trek zelf Uw conclusies.

Maar daar zullen Dé Dommel Groupies wel niet akkoord mee gaan.

EDIT: langs de andere kant heb ik niet liever, omdat er dan misschien wat concurrentie komt :p
DimaX
Pro Member
Pro Member

Robinvv schreef:
DimaX schreef:Nu nog geen telefonie abbonement bij belgacom verplicht en zou echt leuk zijn...
Begin dit jaar hebben we in de pers gecommuniceerd dat dit dossier vertraging heeft opgelopen en op dit moment kunnen we er nog geen nieuw tijdstip op plakken.

Meer informatie vindt je in onderstaand artikel uit De Tijd van 10/1/07:

Liberalisering telefonie minstens twee maanden vertraagd

De verplichte doorverkoop van telefonieabonnementen door Belgacom loopt enkele maanden vertraging op. Wanneer de nieuwe regeling van kracht wordt, zal ze Belgacom naar verwachting enkele honderdduizenden telefonieklanten kosten.

Aanvankelijk was bepaald dat Belgacom ten laatste op 1 april verplicht zou worden om zijn abonnementen voor klassieke spraaktelefonie aan te bieden aan alternatieve operatoren. Volgens het ontwerpbesluit van telecomregulator BIPT zal de vertraging 'minstens twee maanden' bedragen. 'We willen eerst overleg over het dossier plegen met de gemeenschappen, zoals een arrest van het Arbitragehof ons oplegt. Dat overleg zal er snel komen', zegt Eric Van Heesvelde, de voorzitter van het BIPT. 'Het uitstel is ook niet dramatisch, want de meeste alternatieve operatoren vroegen toch meer tijd om zich op de vrijmaking voor te bereiden.'

De doorverkoop van de Belgacom-abonnementen zal het mogelijk maken dat klanten van alternatieve operatoren zowel hun gespreks- als hun abonnementskosten op een enkele factuur krijgen. Van Heesvelde verwacht dat de regeling 'op vrij korte termijn' zal leiden tot het vertrek van honderdduizenden telefoonabonnees van Belgacom.

In zijn ontwerpbesluit legt het BIPT de spelregels vast voor de overdracht van telefonieabonnementen. Op enkele belangrijke punten wijken die af van de voorstellen die Belgacom daarover zelf had gedaan. Belgacom kan het ontwerpbesluit van het BIPT nog aanvechten voor het Brusselse hof van beroep. Een Belgacom-woordvoerder kon dinsdag nog niet zeggen of dat ook zal gebeuren.

09:39 - 10/01/2007

Met vriendelijke groeten,
Reinhard Laroy

Ingenieur Adviseur - Engineer Advisor

BIPT / IBPT

Tel.: + 32 2 22 68 822

Fax: + 32 2 22 68 841
Hmm mischien komt het nog deze maand :P ?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:Ik zeg niet dat Dommel een slechte provider is maar een provider die zomaar wat in het rond kletst, .. trek zelf Uw conclusies.

EDIT: langs de andere kant heb ik niet liever, omdat er dan misschien wat concurrentie komt :p
1) ik ben geen groupie, van gelijk wat :p

2) als ik u redenering volg kletsen bijna alle providers zomaar wat in het rond, of toch de "grote". Belgacom (eigenlijk de bron van de (des)informatie), en dan Scarlet,EDPnet,Dommel,... die allemaal verkondigden of hinten dat ADSL2+ er ging komen, omdat BGC dat had aangekondigd op hun netwerk te installeren, met een datum die steeds verschoof.

Ge hebt dus ergens gelijk, maar alle ISPs zijn daar even schuldig aan.
Braincel
Pro Member
Pro Member

Ofloo schreef:Ik zeg niet dat Dommel een slechte provider is maar een provider die zomaar wat in het rond kletst, .. trek zelf Uw conclusies.

Groupies lol das een goeie het is inderdaad zo dat dommel het aankondigde
en er uiteindelijk niks van in huis is gekomen .
Verder bekijk ik door dit feit de vdsl2+ dan ook met een korreltje zout.
Ik vrees ervoor dat alleen de datalimiet verhogen de mensen niet zal weerhouden om een ander isp te overwegen.
Zeker wanneer er een zo slim gaat zijn om de datalimiet naar bvb
100 gig te brengen of meer.
2008 is nl nog heel ver.
Dommel is the way!
Catullus
Member
Member

Resellers zijn afhankelijk van de berichten die ze krijgen van hun seller.
Als Belgacom tegen Dommel zegt: "binnen een half jaar bieden we adsl2+ aan" moet Dommel dit inderdaad nog niet direct de wereld insturen.. MAAR
De mensen die Dommel als isp kiezen, zijn geen mensen die Dommel nemen omdat het ne leuke naam is, maar zijn mensen die weten wat ze willen van hun isp.
Als deze mensen dus langs alle kanten horen dat andere isps reclame maken met adsl2+ of docsis 3.0, is het marketing technisch gezien normaal dat zij dan reclame beginnen te maken met hun 'te verwachten' ADSL2+.

Als dan hun seller in gebreke blijft, is dit zeer spijtig, maar Dommel kan hier niet veel aan doen.
Ofwel kondig je iets pas aan als het er is en je dus 100% zeker bent dat je het direct kan leveren, maar dan loop je de 'snelle beslissers' mis.
Ofwel kondig je het aan van zodra je seller dit bevestigt, met de kans dat je seller van gedacht verandert, en je zo je klanten moet teleurstellen.

Heeft beide zijn minpunten, de ene al wat 'erger' dan de andere.

Mijn gedacht hierover: kijk NU en niet in de toekomst.
Alle sprookjes over adsl2+ en vdsl2 zijn heel mooi, maar pas als ze er zijn en ten volle draaien, dan pas zal ik de overstap wagen.
Ik heb 3 maand geleden voor Dommel gekozen, en naar mijn mening is di t de goede keuze geweest;
Binnen 9 maanden is mijn vaste termijn verlopen en dan zal ik de keuze maken tussen vdsl2 of adsl2+.
Nu ? koffiedik kijken...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:

2) als ik u redenering volg kletsen bijna alle providers zomaar wat in het rond, of toch de "grote". Belgacom (eigenlijk de bron van de (des)informatie), en dan Scarlet,EDPnet,Dommel,... die allemaal verkondigden of hinten dat ADSL2+ er ging komen, omdat BGC dat had aangekondigd op hun netwerk te installeren, met een datum die steeds verschoof.

Heb ik dat dan ontkent !? Ik heb trouwens EDPnet nog als voorbeeld gegeven, maar ik heb er dan ook bij vermeld dat EDPnet de 2de keer wel zijn lessen eruit getrokken heeft, nu Dommel krijgt te horen ADSL2+ en schreeuwt ADSL2+, beetje later gaat het niet door maar ze krijgen te horen VDSL2 en ze schreeuwen VDSL2, .. zoals ik al zei trek er u conclusies uit, sterker nog ze hebben geen enkele specificaties gekregen van wat de lijn profielen zullen zijn en ze zeggen al 100mbit, ..
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Ofloo schreef:
Draco888 schreef:

Heb ik dat dan ontkent !? Ik heb trouwens EDPnet nog als voorbeeld gegeven, maar ik heb er dan ook bij vermeld dat EDPnet de 2de keer wel zijn lessen eruit getrokken heeft, nu Dommel krijgt te horen ADSL2+ en schreeuwt ADSL2+, beetje later gaat het niet door maar ze krijgen te horen VDSL2 en ze schreeuwen VDSL2, .. zoals ik al zei trek er u conclusies uit, sterker nog ze hebben geen enkele specificaties gekregen van wat de lijn profielen zullen zijn en ze zeggen al 100mbit, ..
ze zeggen enkel dat 100 mbit technisch mogelijk is, niet dat ze het zullen aanbieden. Lees het nog maar eens :wink:
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Praetorian schreef:ze zeggen enkel dat 100 mbit technisch mogelijk is, niet dat ze het zullen aanbieden. Lees het nog maar eens :wink:
De titel van het ZDNet artikel liegt er anders niet om. Dus eigenlijk is die titel driedubbel fout: VDSL2+ bestaat niet, 100Mbit zal er niet komen en zeker niet voor 60€. Mooie marketing bla bla ;).
Radix
Plus Member
Plus Member

Ik zal mss volgend jaar overstappen naar ADSL 2+, eerst kijken hoe de markt zal reageren. Laat concurrentie eventjes zijn werk doen.

Ik heb alvast gn zin om nog extra te investeren in een nieuwe modem. Dat brengt de totale kost nog hoger dan ADSL 2+
Braincel
Pro Member
Pro Member

Klopt eerst even afwachten en zien wat er gebeurd.
BTW VDSL2+ werkt via een andere frequentie en laat perfect symmetrie
toe wat wel kan zijn dat het half duplex word bvb 100/50
maar zoals ik hier lees van 100/5 enzo dat geloof ik niet en heeft ook geen zin.
Dommel is the way!
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Braincel schreef:Klopt eerst even afwachten en zien wat er gebeurd.
BTW VDSL2+ werkt via een andere frequentie en laat perfect symmetrie
toe wat wel kan zijn dat het half duplex word bvb 100/50
maar zoals ik hier lees van 100/5 enzo dat geloof ik niet en heeft ook geen zin.
Half duplex is totaal iets anders dan 100/50

Half duplex: Data communications mode which permits transmission in both directions, but only in one direction at a time.
Coop
Premium Member
Premium Member

100Mbit is verdraait snel !
Wat heeft telenet te bieden rond dat tijdstip ?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”