Skynet leechtruc werkt niet meer ???

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Nightflyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2004, 09:25

Hier ook maar eens geprobeerd en ook geen sprake van verbroken verbinding bij het overschrijden van de limiet. Pas na reconnect op smallband terechtgekomen.

willli schreef:ik ben er een dikke zeven gig over gegaan en ik verwachtte nu dus smallband maar neen hoor, alles blijft op breedband zitten. De teller staat ondertussen wel op honderd procent. Voor de zekerheid ga ik wel proberen om te disconnecten voor 24 uur want anders vrees ik dat ze gaan doortellen.

willi


Euhm, wees er maar 100 % zeker van dat je vrees realiteit zal worden als je niet disconnect voor 24 u, en als ik jou was zou ik dat al een half uurtje vroeger doen om op zeker te spelen.

Dit is dus juist wat niet lukt: de lopende verbinding (waarbij ik er nu vanuit ga dat het die is waarbij je over de limiet bent gegaan) verbreken de eerste dag van de nieuwe maand, want dat resulteert in het optellen van het volume van die verbinding in de teller van de nieuwe maand!

Dat is het fenomeen dat menige mensen hier vroeger al wel eens kwamen verkondigen en dan zeggen dat het trucje niet meer lukte...
walruswilly
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 maa 2007, 20:27

Willen diegene die hun "leechtruc" nog werkt eens hun woonplaats vermelden? Lijkt erop dat het misschien per BAS zou zijn aangezien niet iedereen de probs heeft.

Bij mij lukt hij ook niet meer... Zonder disconnect op smallband! ASSH*LES :evil:

Sorry, mezelf vergeten, Assebroek (West-Vlaanderen) DEAD
Laatst gewijzigd door walruswilly 31 maa 2007, 21:55, in totaal 1 gewijzigd.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Hier in Eeklo (Oost Vlaanderen) werkt de leechtruc nog :-D
roebenofski
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

Beveren-Waas (Oost-Vlaanderen) werkt het alleszins niet meer :-(
Yensor
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 maa 2007, 20:19

herent ( vlaams-brabant)
Incubus
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:23

Schoten (Antwerpen) --> werkt niet meer
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

regio 050 hier werkt niet meer
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

In zone 052, Oost-Vlaanderen ook niet, al een hele tijd.

Ik denk dat ze het per regio of groepen gebruikers aan het regelen zijn.
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

West-vlaanderen,Menen->werkt hier nog altyd.
Heb wel 2 weken eens gehad dat ik zo'n 5u aant leechen was over m'n limiet en was dan automatisch op smallband gesmeten met m'n router nu werkt de truck weer :p
walruswilly
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 maa 2007, 20:27

freazy schreef:West-vlaanderen,Menen->werkt hier nog altyd.
Heb wel 2 weken eens gehad dat ik zo'n 5u aant leechen was over m'n limiet en was dan automatisch op smallband gesmeten met m'n router nu werkt de truck weer :p


Welke router heb jij dan freazy?
kwaksalver
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:34

Ik heb deze maand ook maar 17GB kunnen leechen, ik kreeg op een bepaalt moment geen maximale speed meer en ik zag dat ik dus zonder disconnect op smallband terecht was gekomen....
willli
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 apr 2006, 13:05

Ik zit in zone 09 (Kaprijke) en hier werkt het dus nog wel. Denk dat het idd wel iets te maken heeft met de centrale waarop je zit. Wij zitten op een massa's oude volgens mij want zelfs Belgacom TV is hier niet te krijgen....


gegroet,
Willi
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

voor een of andere reden heb ik nu al een verbinding van 37u 50min
niet dat ik dat slecht vind(verre van)

mischien hangt het samen
Nightflyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2004, 09:25

Zone 051, West-Vlaanderen, lukte het nog...
av017
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 sep 2003, 22:46

zone 057 ieper werkt het niet meer
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

walruswilly schreef:
freazy schreef:West-vlaanderen,Menen->werkt hier nog altyd.
Heb wel 2 weken eens gehad dat ik zo'n 5u aant leechen was over m'n limiet en was dan automatisch op smallband gesmeten met m'n router nu werkt de truck weer :p


Welke router heb jij dan freazy?


Een US Robotics model USR9108A en werkt zeer naar behoren :p
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 maa 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik snap die "leechtruk" ni..
is't gwn da ge na 36u online te zijn verderdownload?
ik heb wel al is gemerkt da wnr ik over m'n 15gig zit da ik nog kon verderdownloade.. totdat ik de pc uitzette..
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ge kunt 36h aan één stuk downloaden. Dus als je nog 100mb mag doen van je 15gb, en je dan disconnect, je daarna 36 uur door kunt downloaden, zonder op smallband te vliegen.
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 maa 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

lol
merci e manne, miss da'k toch nog ni direct ga overstappe op dommel dn..

heb nu 40GB gedownload :-)
echt zalig
Thijswalc
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2003, 18:41

Bij mij werkt de leechtruc wel nog (zone 056), maar daarom ben ik precies nog niet beter uit:

Vorige maand heb ik 15 GB 794 MB 30 KB 455 Bytes gedownload, deze maand nog 0.0..

Echter, als ik ga kijken bij het volumeverbruik, dan wordt mij nu reeds 5 GB 781 MB van de beschikbare 10 GB aangerekend?

Moet ik dus vrezen dat het meerverbruik van de vorige maand nu als een boemerang terug komt en automagisch wordt aangerekend in de volgende maand?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Thijswalc schreef:Moet ik dus vrezen dat het meerverbruik van de vorige maand nu als een boemerang terug komt en automagisch wordt aangerekend in de volgende maand?
Jip :-(
Laten we van volgend, onschuldig scenario uitgaan: ik heb 10 GB en merk op 30/4 dat ik op 9,1 GB zit. Ik wil gebruik maken van mijn volle 10 GB en begin voor de lol een paar filmpjes van quicktime.com te downloaden.
Scenario 1: ik ken de werking van de teller en verbreek m'n connectie om middernacht. Helaas wordt de teller niet realtime bijgewerkt en is m'n meerverbruik in de nieuwe maand geteld. Oeps, al 1,5 GB ...
Scenario 2: ik ken geen 36-uur disconnect, ik weet niet dat pas op dat moment alles wordt samengeteld: ik begin mei met 2,5 GB op de teller terwijl april nog op 9,1 staat :-(
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Gisteren een paar dingen geprobeerd.

Ge-disconnect om 14:00 maar ik moest een interventie doen en dus pas kunnen starten met downloaden om 21:00. Van 21u00 tot 23u45 volle bak gedownload en om 23:47 netjes gedisconnect. Even op smalband maar toch 65GB (april).

Ter info:
1) VDSL zone 09
2) Bovengaande test was alleen maar om de testen of "de leech truc" nog werkt. 'k Heb allerlei dingen gedownload die ik of al had of waar ik geen gehoefte aan had.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

En zijt ge mei begonnen met 0 op de teller?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Hier werkt de leechtruk goed.
ik had vanacht een connectie staan waarbij ik nog 500MB had gedownload (en ik zat al 15 GB boven mijn limiet) en die was ik vergeten te disconnecten.
Ik dacht dus dat die 500MB wel bij de volgende maand geteld ging worden maar dat gebeurde niet.
Ik moet wel zeggen dat om middernacht, de servers van skynet niet bereikbaar waren met ispmonitor en ook niet via e-care. Dus misschien heeft dat er iets mee te maken.
Ook zone 09 btw
Laatst gewijzigd door hellsnake 01 mei 2007, 10:35, in totaal 1 gewijzigd.
Sector
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 nov 2004, 18:07

Het blijkt dat als je als je reeds op een volume-pack zit, je gewoon wordt gedisconnect als je erover gaat. Dit is wat ik gisteren en vorige maand heb meegemaakt. Ik ben niet zeker of het ook zo is als je nog op standaardvolumen zit.

Zeer spijtig...

*EDIT*: zone 03
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

meon schreef:En zijt ge mei begonnen met 0 op de teller?

Yep :-D
Als ik naar de verbindingstijden gaat staat de volle 65 GB op april en mijn huidig verbruik staat op 0.
Afbeelding[/img]
Bijlagen
bel_mei.JPG
(36.4 KiB) 54 keer gedownload
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dus met VDSL blijft die leechtruc gewoon werken, ofwa :lol:

Kon ik dit hier ook maar krijgen :-(
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

TomG schreef:Dus met VDSL blijft die leechtruc gewoon werken, ofwa :lol:

Kon ik dit hier ook maar krijgen :-(

ik heb adsl go en het werkt ook nog gewoon :-)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

hellsnake schreef:
TomG schreef:Dus met VDSL blijft die leechtruc gewoon werken, ofwa :lol:

Kon ik dit hier ook maar krijgen :-(

ik heb adsl go en het werkt ook nog gewoon :-)

Dat kon ik zelf ook bevestigen ;) maar VDSL is toch een ander product, vandaar dat ik verwonderd ben.
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Gebruikt volume voor de maand april : 48 GB 297 MB 141 KB 411 Bytes

Gebruikt volume voor de maand mei : 0 GB 602 MB 109 KB 336 Bytes
(Bij Volume staat er echter wel 590MB)

Ik heb dan wel al 2 onterechte disconnects gehad (slechte bekabeling buiten).

Skynet Plus
Thijswalc
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2003, 18:41

meon schreef:
Thijswalc schreef:Moet ik dus vrezen dat het meerverbruik van de vorige maand nu als een boemerang terug komt en automagisch wordt aangerekend in de volgende maand?
Jip :-(
Laten we van volgend, onschuldig scenario uitgaan: ik heb 10 GB en merk op 30/4 dat ik op 9,1 GB zit. Ik wil gebruik maken van mijn volle 10 GB en begin voor de lol een paar filmpjes van quicktime.com te downloaden.
Scenario 1: ik ken de werking van de teller en verbreek m'n connectie om middernacht. Helaas wordt de teller niet realtime bijgewerkt en is m'n meerverbruik in de nieuwe maand geteld. Oeps, al 1,5 GB ...
Scenario 2: ik ken geen 36-uur disconnect, ik weet niet dat pas op dat moment alles wordt samengeteld: ik begin mei met 2,5 GB op de teller terwijl april nog op 9,1 staat :-(

Ik heb netjes enkele minuten voor middennacht gedisconnected (echt met de atoomklok erbij hé).. Kijk ik nu in de logs en zie ik dat mijn sessie precies 38 seconden na middennacht als beeïndigd wordt beschouwd.. Gezellig..

Morgen toch maar 'ns een woordje uitleg vragen aan de helpdesk, dit trekt er echt niet meer op..
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Thijswalc schreef:Morgen toch maar 'ns een woordje uitleg vragen aan de helpdesk, dit trekt er echt niet meer op..

De skynet klok loopt niet altijd goed dus een veiligheidsmarge van 15 minuten nemen is wel aangeraden.
Thijswalc
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2003, 18:41

hellsnake schreef:
Thijswalc schreef:Morgen toch maar 'ns een woordje uitleg vragen aan de helpdesk, dit trekt er echt niet meer op..

De skynet klok loopt niet altijd goed dus een veiligheidsmarge van 15 minuten nemen is wel aangeraden.
De helpdesk was niet echt behulpzaam, dan maar een klacht richting ombudsdienst telecommunicatie..

Het is hun fout dat ze die disconnect in mei onderbrengen, en niet de mijne, dus ik ga daar dan ook niet voor boeten..

Benieuwd of dit enige zoden aan de dijk zal brengen.. :roll:
Djingo
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 feb 2007, 20:08

Thijswalc schreef:
hellsnake schreef:
Thijswalc schreef:Morgen toch maar 'ns een woordje uitleg vragen aan de helpdesk, dit trekt er echt niet meer op..

De skynet klok loopt niet altijd goed dus een veiligheidsmarge van 15 minuten nemen is wel aangeraden.
De helpdesk was niet echt behulpzaam, dan maar een klacht richting ombudsdienst telecommunicatie..

Het is hun fout dat ze die disconnect in mei onderbrengen, en niet de mijne, dus ik ga daar dan ook niet voor boeten..

Benieuwd of dit enige zoden aan de dijk zal brengen.. :roll:


Ziet maar of je geeft hun dadelijk alle recht om het teveel verbuikte volume te eisen.
Tenslotte ben je akkoord gegaan met een kontrakt waarin vermeld staat dat je een volume hebt van x GB en akkoord gaat voor alles wat meer is dan dat aantal GB 5€ / schijf van 5GB te betalen.

Ik kan mis zijn, maar zou hier serieus mee oppassen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Djingo schreef:
Thijswalc schreef:
hellsnake schreef:
Thijswalc schreef:Morgen toch maar 'ns een woordje uitleg vragen aan de helpdesk, dit trekt er echt niet meer op..

De skynet klok loopt niet altijd goed dus een veiligheidsmarge van 15 minuten nemen is wel aangeraden.
De helpdesk was niet echt behulpzaam, dan maar een klacht richting ombudsdienst telecommunicatie..

Het is hun fout dat ze die disconnect in mei onderbrengen, en niet de mijne, dus ik ga daar dan ook niet voor boeten..

Benieuwd of dit enige zoden aan de dijk zal brengen.. :roll:


Ziet maar of je geeft hun dadelijk alle recht om het teveel verbuikte volume te eisen.
Tenslotte ben je akkoord gegaan met een kontrakt waarin vermeld staat dat je een volume hebt van x GB en akkoord gaat voor alles wat meer is dan dat aantal GB 5€ / schijf van 5GB te betalen.

Ik kan mis zijn, maar zou hier serieus mee oppassen.

Daar zou ik inderdaad maar goed mee opletten.

Of ga je Skynet "aanklagen" omdat ze u niet de mogelijkheid geven om de leechtruc te gebruiken? :roll: Hoe dan ook heb je geen poot om op te staan, want:

a) Blijf je binnen uw normale volume wordt er zowieso niks bijgeteld bij volgende maand dus hoef je je ook niet druk te maken over disconnects voor middernacht
b) Rekenen ze uw verkeer van maand b bij maand c omdat dit teveel is, hebben ze een perfecte en legale reden om dit te doen. Je krijgt nl. zoveel volume per maand toegewezen. Als je wilt kiezen om het volume van 3 maand op één maand te gebruiken dan moet je daar de gevolgen van dragen.
Ok, dat laatste is mischien wat cru gesteld, maar in dat opzicht klopt hun werkwijze volledig.

Moraal van't verhaal: als je risico's neemt, kan je je vingers wel eens verbranden, moet je daar de verantwoordelijkheid voor willen dragen en het niet op anderen steken. En dan is het beter stil te zwijgen ipv luid te gaan roepen. ;)
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

/offtopic

al dat getaffel voor meer te kunnen downloaden, mensen, stap over naar dommel/edpnet, down meer en betaal minder.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Volledig akkoord met Coop!
Mee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Heb daarstraks ne mail gehad dat ik over mijne limiet zit... Als ik bij mei ga kijken heb ik nog maar 1.9 gig gedownload, maar vorige maand wel 36 gig (met 1 volumepack).
Heb naar den helpdesk gebeld, en die madam zei iets van "uw laatste connectie was 9.1 gig en was niet voor middernacht afgesloten, dus liep dat door" ofzo...
Ik zit er nu wel mee op de 5de van de maand :(.

Wat wel grappig was: ze zei "als je de laatste dag van de maand wil downloaden, zorg dan dat je vóór middernacht uw connectie verbreekt".
Ze kennen de leechtruk dus maar al te goed :).
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Maar de mensen die hier lezen hoe het werkt, lezen blijkbaar over het feit dat de mensen erop hameren om de verbinding voor 23h59 te verbreken, en liefst nog vroeger, bv 23h30/23h45, anders zit je met de gebakken peren :D
kwaksalver
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:34

Astralon schreef:2) Bovengaande test was alleen maar om de testen of "de leech truc" nog werkt. 'k Heb allerlei dingen gedownload die ik of al had of waar ik geen gehoefte aan had.


OMG, download dan iets nuttigs LoL!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”