Routerproblemen voor [ANARCHY92]

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

decat schreef:heb ook zo'n blauwe philips router maar resetten is hier niet nodig.
de disconnects heb ik wel af en toe maar moet dan enkel via de router terug connecten, kan daar wel mee leven :lol:


Dat had ik vrijdagavond ook, maar het ganse weekend en vandaag dan weer niet.
Plucky
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2007, 08:21

hier ook regelmatig disconnects, lijkt telkens te gebeuren in de namiddag, vermoedelijk tussen 15u en 16u.

modem = alcatel speedtouch home geupdate naar pro.

voor de rest geen enkele problemen en heel tevreden met dommel.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

M'n vriendin belde me net om te zeggen dat het Internet constant om de vijf minuten uitvalt...

Zone 051
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

DarthDavy schreef:M'n vriendin belde me net om te zeggen dat het Internet constant om de vijf minuten uitvalt...

Zone 051


DarthDavy en nog een paar andere het gaat hier NIET over uitvallen van het internet hé :roll:

Lees eerst is goed waarover het gaat want we zijn aan het afdwalen van het probleem.
Het gaat over dit

ANARCHY92 ik heb lange tijd gedacht dat er enkel problemen waren met de Belkin routers maar blijkbaar zijn er nog meerdere mensen met andere routers die ook het vervelende probleem hebben dat je de router steeds maar moet resetten wat er op zou kunne wijzen dat het probleem toch bij Dommel.Ik moet ELKE keer dat ik een nieuw ip adres gekregen heb een reset doen.

ANARCHY92 zou het aub is mogelijk zijn om is na te zien of de fout niet te vinden is bij Dommel want steeds dat resetten begint teveel te worden.
Het rare ervan is dat er nu mensen zijn die voor dat ze bij Dommel waren nooit problemen hadden en nu wel.

ANARCHY92 en ja ik heb daar al voor naar jullie helpdesk gebeld en ook die van Belkin maar het geraakt maar niet opgelost.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Ik heb ook al contact opgenomen met de helpdesk van Dommel omtrent dat 36u disconnect probleem, alsook met de helpdesk van US Robotics.

Beide konden me niet verderhelpen ... Volgens Dommel ligt het aan de router en moet ik contact opnemen met USR, aangezien zij normaal wel op de hoogte zouden zijn van een mogelijk probleem.
USR heeft echter alles nagekeken en weet van geen problemen met de router in combinatie met het BGC/Dommel netwerk.

Ik kan USR wel geloven aangezien ikzelf 5 jaar lang bij BGC klant was en nooit, maar dan ook nooit last gehad heb van dat 36u disconnect probleem.

Mijn conclusie uit het hele verhaal en ook afgaande op de vele reacties in deze topic, is dat het probleem toch bij Dommel ligt.
Ik hoop echt van harte dat ze er iets aan kunnen doen om het op te lossen want net zoals ketter hierboven zegt wordt het mij ook wat teveel (altijd dat resetten van de router).

Voor de rest ben ik zeer tevreden van Dommel, maar ik hoop dat ze dit euvel nog kunnen verhelpen en dan zou het echt helemaal super zijn !
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

patje had deze waarden hier al eens gepost in een topic met de titel connectieprobleem
maar ik zal ze nog eens proberen in dees kadertje te krijgen
* Status:




Configured


Current

Line Status


---


SHOWTIME

Link Type


---


Fast Path

Trained Mode


Automatic


G.992.1 (G.DMT)
o [Go Top]

* Data Rate:

Stream Type


Actual Data Rate

Up Stream


512 (Kbps.)

Down Stream


4640 (Kbps.)
[Go Top]

* Operation Data / Defect Indication:

Operation Data


Upstream


Downstream

Noise Margin


24 dB


19 dB

Attenuation


11 dB


14 dB

Indicator Name


Near End Indicator


Far End Indicator

Fast Path FEC Correction


0


0

Interleaved Path FEC Correction


0


0

Fast Path CRC Error


1


0

Interleaved Path CRC Error


0


0

Loss of Signal Defect


0


---

Fast Path HEC Error


0


0

Interleaved Path HEC Error


0


0
o [Go Top]

* Statistics:

Received Cells


14981564

Transmitted Cells


1785030
o [Go Top]
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

dreamrocker als je problemen hebt met uitval van internet open dan een nieuwe topic want hier gaat het over RESETTEN VAN ROUTER en NIET over uitval van verbinding.
Ik bedoel het niet slecht maar zo geraken we nooit aan een oplossing als we hier verder gaan over een ander probleem wat je hebt.
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

ketter ik antwoorde gewoon op patje zijn vraag , ik had hier al een topic voor geopend maar ook daar weinig respons
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

ketter schreef:dreamrocker als je problemen hebt met uitval van internet open dan een nieuwe topic want hier gaat het over RESETTEN VAN ROUTER en NIET over uitval van verbinding.
Ik bedoel het niet slecht maar zo geraken we nooit aan een oplossing als we hier verder gaan over een ander probleem wat je hebt.

BTW Ketter, ik heb net eens naar de firmware van mijn Belkin F5D7632-4v6_UK gekeken en die zijn laatste update kwam overeen met de tijd dat het probleem bij mij verminderd is.

En nu ga ik eens op Belkin hun site zelf zien, en er staat een nieuwere firmware ( Router download en vind deze niet eens, dus zelf ff gedl).
F5D7632 version 6 - FirmwareLatest firmware for version 6 of the F5D7632 Modem-Router. It fixes a number of PPPoE/PPPoA connection problems.

Hopelijk ben ik nu helemaal van mijn probleem vanaf.

Misschien moet ge zelf ook eens bij Belkin zelf zien of der nieuwere firmware is voor uw modem/router. Want die Belkin Automatische firmware update werkt precies ook niet super.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Draco888 ik heb al is zitten kijken bij Belkin zelf maar helaas geen nieuwere firmware daar te vinden.
:cry:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Net weer een reconnect gehad


2007-05-05 22:36:20-WAN PPPoE disconnected

Sat May 5 22:36:21 2007 -WAN : PADI sent

Sat May 5 22:36:22 2007 -WAN : PADO received

Sat May 5 22:36:22 2007 -WAN : PADR sent

Sat May 5 22:36:22 2007 -WAN : PADS received

2007-05-05 22:36:26-WAN PPPoE connected


Ik zie dat er 6 sec tussen zit bij de disconnect en de reconnect en nu heb ik ook de router NIET moeten resetten maar ik heb ook al vorige keren gezien dat er soms wel tot 1 min 33 sec tussen zit.
Mischien zit er daar wel ergens een probleem omdat het te lang duurd dan.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

ketter schreef:Net weer een reconnect gehad


2007-05-05 22:36:20-WAN PPPoE disconnected

Sat May 5 22:36:21 2007 -WAN : PADI sent

Sat May 5 22:36:22 2007 -WAN : PADO received

Sat May 5 22:36:22 2007 -WAN : PADR sent

Sat May 5 22:36:22 2007 -WAN : PADS received

2007-05-05 22:36:26-WAN PPPoE connected


Ik zie dat er 6 sec tussen zit bij de disconnect en de reconnect en nu heb ik ook de router NIET moeten resetten maar ik heb ook al vorige keren gezien dat er soms wel tot 1 min 33 sec tussen zit.
Mischien zit er daar wel ergens een probleem omdat het te lang duurd dan.

Ik heb datzelfde voor als ik connect... Ik zet mijn modem wel enkel aan als ik hem gebruik, dus nog nooit 36 uur aan laten staan:

05/06/2007 12:21:37 NTP Date/Time updated.
08/01/2003 00:01:39 If(PPPoE1) PPP connection ok !
08/01/2003 00:01:38 PPPoE1 get IP:83.101.15.241
08/01/2003 00:01:37 PPPoE1 start PPP
08/01/2003 00:01:37 PPPoE receive PADS
08/01/2003 00:01:37 PPPoE send PADR
08/01/2003 00:01:37 PPPoE receive PADO
08/01/2003 00:01:37 PPPoE send PADI
08/01/2003 00:01:36 If(PPPoE1) PPP fail : CHAP authentication failure
08/01/2003 00:01:35 PPPoE stop
08/01/2003 00:01:34 PPPoE1 start PPP
08/01/2003 00:01:34 PPPoE receive PADS
08/01/2003 00:01:34 PPPoE send PADR
08/01/2003 00:01:34 PPPoE receive PADO
08/01/2003 00:01:34 PPPoE send PADI
08/01/2003 00:01:34 If(PPPoE1) PPP fail : CHAP authentication failure
08/01/2003 00:01:32 PPPoE stop
08/01/2003 00:01:32 PPPoE1 start PPP
08/01/2003 00:01:32 PPPoE receive PADS
08/01/2003 00:01:32 PPPoE send PADR
08/01/2003 00:01:32 PPPoE receive PADO
08/01/2003 00:01:32 PPPoE send PADI
08/01/2003 00:01:31 If(PPPoE1) PPP fail : CHAP authentication failure
08/01/2003 00:01:30 PPPoE stop
08/01/2003 00:01:29 PPPoE1 start PPP
08/01/2003 00:01:29 PPPoE receive PADS
08/01/2003 00:01:29 PPPoE send PADR
08/01/2003 00:01:29 PPPoE receive PADO
08/01/2003 00:01:29 PPPoE send PADI
08/01/2003 00:01:29 If(PPPoE1) PPP fail : CHAP authentication failure
08/01/2003 00:01:28 PPPoE stop
08/01/2003 00:01:27 PPPoE1 start PPP
08/01/2003 00:01:27 PPPoE receive PADS
08/01/2003 00:01:27 PPPoE send PADR
08/01/2003 00:01:27 PPPoE receive PADO
08/01/2003 00:01:27 PPPoE send PADI
08/01/2003 00:01:26 If(PPPoE1) PPP fail : CHAP authentication failure
08/01/2003 00:01:25 PPPoE stop
08/01/2003 00:01:24 PPPoE1 start PPP
08/01/2003 00:01:24 PPPoE receive PADS
08/01/2003 00:01:24 PPPoE send PADR
08/01/2003 00:01:24 PPPoE receive PADO
08/01/2003 00:01:24 PPPoE send PADI
08/01/2003 00:01:24 If(PPPoE1) PPP fail : CHAP authentication failure
08/01/2003 00:01:23 PPPoE stop
08/01/2003 00:01:22 PPPoE1 start PPP
08/01/2003 00:01:22 PPPoE receive PADS
08/01/2003 00:01:22 PPPoE send PADR
08/01/2003 00:01:22 PPPoE receive PADO
08/01/2003 00:01:22 PPPoE send PADI
08/01/2003 00:01:21 If(PPPoE1) PPP fail : CHAP authentication failure
08/01/2003 00:01:21 sending ACK to 192.168.2.101
08/01/2003 00:01:20 PPPoE stop
08/01/2003 00:01:19 PPPoE1 start PPP
08/01/2003 00:01:19 PPPoE receive PADS
08/01/2003 00:01:19 PPPoE send PADR
08/01/2003 00:01:19 PPPoE receive PADO
08/01/2003 00:01:19 PPPoE send PADI
08/01/2003 00:01:19 If(PPPoE1) PPP fail : CHAP authentication failure
08/01/2003 00:01:19 PPPoE stop
08/01/2003 00:01:15 PPPoE1 start PPP
08/01/2003 00:01:15 PPPoE receive PADS
08/01/2003 00:01:15 PPPoE send PADR
08/01/2003 00:01:15 PPPoE receive PADO
08/01/2003 00:01:15 PPPoE send PADI
08/01/2003 00:01:14 If(PPPoE1) PPP fail : CHAP authentication failure
08/01/2003 00:01:14 PPPoE stop
08/01/2003 00:01:12 PPPoE1 start PPP


Toch vreemd dat ik niet kan inloggen...
edit: heb een SMC router...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”