overzetting van ISP X naar EDPNET

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
S|N
Plus Member
Plus Member

Ik werk voor een firma die naast actief te zijn als voip provider ook reseller geworden is van EDPNET.

Ik had een tijdje geleden voor een belangrijke klant 6 aanvragen gedaan van Skynet naar EDPNET.

Nu heeft Belgacom verdorie alle ADSL lijnen reeds TE VROEG gedeactiveerd, ik bel naar oude collega's bij Belgacom en daar vertellen ze me dat dit de laatste tijd nogal vaak voorvalt.
Ik had geluk vertelde ze me aangezien ze MAAR 2 dagen van te voren hadden gedeactiveerd... Voor t zelfde geld kon het makkelijk een week zijn!?
Edpnet is hiervan op de hoogte en herkent het probleem, maar kan me niet direct helpen omdat zij natuurlijk ook met een planning zitten. Ik ken de situatie bij Belgacom en daar reken ik niet op om de lijn terug actief te maken voor die twee dagen, EDPnet kan ook niet veel doen, ik sta er natuurlijk ook tussenin en mijn NIEUWE klant is furieus!!!!!!

Zijn er nog mensen bekend met dit probleem en heeft er iemand misschien een oplossing of een tip voor mij om zulke debacles te vermijden?????

:-(
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Uw klanten vooraf zeggen dat ze enkele dagen zonder internet zullen zitten?
S|N
Plus Member
Plus Member

Lithion, ga jij maar eens als vertegenwoordiger werken! :roll:

Serieus, je kan zoiets tegen een particulier zeggen, maar toch niet tegen een klant met 6 filialen die voor hun klantenontvangst internet nodig hebben (online hun voorstellen laten zien).

Dit kan gewoon niet. Nu ja, we hebben ergens nog geluk daar de lieftallige dames van de commerciële dienst mij zeer goed helpen. Voor hun is dit ook niet gemakkelijk. Zij moeten in principe de shit van Belgacom opkuisen... Khad dit trouwens beter in de Belgacom/Skynet thread geplaatst.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

als vertegenwoordiger moet je ook geen beloftes maken die je niet kan waarmaken S|N

Wil je echt een overgang zonder problemen, vraag dan ADSL aan op andere lijn. Wacht tot deze actief is, zet je installatie over en annuleer dan je oude abo.
Toegegeven, niet iedereen kan dit en het kost mss iets meer, maar dan heb je tenminste zekerheid.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Idd. Scarlet doet dit ook voor zijn business klanten. Eerst een extra lijn activeren waarop de dienst volledig actief wordt gezet alvorens het oude af te breken.
S|N
Plus Member
Plus Member

Ik ga geen beloftes maken over diensten die ik zelf niet run Mr. T, zo slim ben ik wel.

Jullie hebben zeker gelijk in het kader van de extra lijnen. Vergeet wel niet dat er netwerkbeheerders/techniekers zijn die volledige PBX'en installeren op die bepaalde lijnen en in die bepaalde netwerksituatie. Als men daar veranderingen gaat maken kost dit handenvol geld (bv Cisco installateur 1 dag = 2500€, Innovaphone installateur = 1500€ zonder cablage). Wat is het nut dan voor die 60 € per maand die ze nu gaan uitsparen? Momenteel moet je de markt hun product binnen de 2 tot maximaal 4 jaar laten terugverdienen, de technologie gaat gewoon te snel. Wat ben je met een dienst/product die je nu 6000€ kost, en die je na 3 jaar zou terugverdienen als je over een jaar al terug soortgelijke investeringen moet maken?

Onze planningen worden op een zeer secure manier opgesteld zonder risico's voor de klant, dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak met een overschakeling.

Ik ga in elk geval jullie goede raad niet in de wind slaan en elke klant deze mogelijkheid voorstellen.
freakske
Starter
Starter

S|N, voor wie werk jij? Ik dacht zelfstandige te worden en exact hetzelfde te doen dan wat jij in loondienst doet, namelijk internet en voip diensten resellen.

Ik zou's willen solliciteren... :-)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

S|N schreef:Cisco installateur 1 dag = 2500€, Innovaphone installateur = 1500€ zonder cablage.
:eek: Komen die mannen met gouden handschoenen of hebben die allemaal een Cayenne als bedrijfswagen of heb ik iets gemist? Iemand die Cisco's kan installeren vind je al gemakkelijk voor 6 à 700€ per dag, zelfs bij de grootste integratoren.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”